Skip to content
Τι είναι το SEO - o Απόλυτος Οδηγός SEO για Αρχάριους
Πίνακας περιεχομένων

Οδηγός SEO για αρχάριους (2023)

Σ’ αυτόν τον οδηγό θα αναλύσουμε όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το Search Engine Optimization (SEO) το 2023, ξεκινώντας από τα τελείως βασικά, όπως “τι είναι SEO” και προχωρώντας σταδιακά σε πιο σύνθετα κεφάλαια. 

Έτσι, διαβάζοντας αυτό το άρθρο, ακόμα και αν είσαι εντελώς αρχάριος θα αποκτήσεις μια καλή ιδέα για το SEO και τι πρέπει να κάνεις για να το αξιοποιήσεις προς όφελος της επιχείρησής σου. 

 

Τι είναι SEO; 

Search Engine Optimization ή SEO είναι όλες οι εργασίες προώθησης και βελτιστοποίησης που κάνουμε σε μια ιστοσελίδα έτσι ώστε να βγαίνει ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (δηλαδή σε Google, Yahoo, Yandex, Bing κ.α.). 

Οι διαφημίσεις στη Google είναι κάτι διαφορετικό και δεν σχετίζονται με το SEO αφού πληρώνεις για να εμφανίζεται το website σου ψηλά (στην κορυφή ή στο τέλος της πρώτης σελίδας και πολλές φορές, της δεύτερης ή της τρίτης).

οργανικά αποτελέσματα και διαφημίσεις στη googleΠιο ψηλές θέσεις στις μηχανές αναζήτησης σχεδόν πάντα οδηγούν σε περισσότερη επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα και περισσότερες πωλήσεις ή νέους πελάτες. 

Άρα είναι εξαιρετικά σημαντικό μια σελίδα να βγαίνει ψηλά στη Google αν θέλεις να αποδίδει, χωρίς να πρέπει ξοδεύεις διαρκώς χρήματα σε καμπάνιες Google Ads ή διαφημίσεις στα social media. 

Τι είναι λοιπόν όλες αυτές οι εργασίες για την προώθηση SEO ιστοσελίδας που χρειάζεται να κάνεις στην ιστοσελίδα σου έτσι ώστε να βγαίνει ψηλά; 

Συνολικά είναι πάνω από 200 ξεχωριστοί παράγοντες που συντελούν στο πως θα αξιολογήσει η Google το website ή το eshop σου και που θα το κατατάξει ανάμεσα σε χιλιάδες αποτελέσματα. 

Σε αυτό τον οδηγό όμως θα δούμε μόνο κάποιους από αυτούς τους παράγοντες, που είναι οι πιο σημαντικοί και επηρεάζουν καθοριστικά τον αλγόρiθμο της google και πρέπει να γνωρίζεις ακόμη και αν είσαι αρχάριος στο ψηφιακό marketing και στο SEO. 

Υπάρχουν 4 κυρίαρχες κατηγορίες που μπορούμε να χωρίσουμε όλους τους παράγοντες:

  1. Περιεχόμενο
  2. Λέξεις-Κλειδιά (Κeywords)*
  3. Τεχνικό SEO 
  4. Backlinks

 

*Με τον όρο keywords δεν αναφερόμαστε σε λέξεις κλειδιά που συμπλήρωναν παλαιότερα οι SEO experts, αφού αυτές έχουν καταργηθεί και αγνοούνται από την Google. Εννοούμε λέξεις ή φράσεις με τις οποίες οι χρήστες αναζητούν συνήθως πληροφορίες για περιεχόμενο (υπηρεσίες, πληροφορίες ή προϊόντα) που υπάρχει στην ιστοσελίδα ή στο e-shop σου.

Πάμε λοιπόν να ξεκινήσουμε με την πρώτη και (μάλλον) πιο σημαντική κατηγορία παραγόντων.

 

Περιεχόμενο προσαρμοσμένο για SEO

Το Α και το Ω για να βγαίνει o ιστότοπος σου στις πρώτες θέσεις στη Google, είναι να έχει αρκετό και εξαιρετικό περιεχόμενο που να είναι προσαρμοσμένο για SEO. 

Άλλωστε μια δημοφιλής φράση στον κόσμο των SEO experts είναι το “Content is King” (το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς) που θέλει να τονίσει ότι χωρίς καλό περιεχόμενο είναι σαν να προσπαθείς να χτίσεις ένα σπίτι που δεν έχει γερά θεμέλια. 

Τι σημαίνει όμως το εξαιρετικό και προσαρμοσμένο περιεχόμενο; 

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. 

 

  • Η ιστοσελίδα σου πρέπει να έχει πλούσιο περιεχόμενο

Πριν μπούμε σε λεπτομέρειες σχετικά με το πως θα προσαρμόσεις το περιεχόμενο του site σου για να είναι SEO friendly, πρέπει να φροντίσεις να έχεις πλούσιο περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σου. Και συγκεκριμένα:

  • Μεγάλα και επεξηγηματικά κείμενα σε κάθε σελίδα
  • Επαγγελματικές φωτογραφίες που θα συνοδεύουν σελίδες και προϊόντα 
  • Καλαίσθητα βίντεο που θα προσφέρουν επιπρόσθετες πληροφορίες

Όσο περισσότερο περιεχόμενο (συνήθως) τόσο το καλύτερο, αρκεί να είναι ποιοτικό, επεξηγηματικό και να βοηθάει τον χρήστη να βρει αυτό που ψάχνει.

Πιο συγκεκριμένα, είναι καλό όλες οι σελίδες που είναι σημαντικές για το SEO της επιχείρησης σου να έχουν πάνω από 400 λέξεις περιεχόμενο. Αρκεί όμως αυτό; Φυσικά και όχι

Στην iservices δίνουμε μεγάλη έμφαση στη δημιουργία πλούσιου περιεχομένου και καλογραμμένων κειμένων και για αυτό έχουμε εξειδικευμένη ομάδα κειμενογράφων που αναλαμβάνουν την επιμέλεια των κειμένων των πελατών μας. Διαβάστε περισσότερα για τη δημοσιογραφική υποστήριξη και δημιουργία περιεχομένου εδώ.

  • Το περιεχόμενο πρέπει να προέρχεται από πηγές κύρους

Ας υποθέσουμε ότι είναι δύο άρθρα που εξηγούν τα συμπτώματα αλλά και τα καλύτερα γιατροσόφια για το άσθμα.

Το πρώτο είναι 3000 λέξεις με πολλές φωτογραφίες και βίντεο ενώ το δεύτερο είναι 1500 με λιγότερες εικόνες. Αυτό σημαίνει ότι το πρώτο θα βγει πιο ψηλά από το δεύτερο στις μηχανές αναζήτησης, σωστά; 

Όχι απαραίτητα αφού είναι πολύ σημαντικό ποια είναι η πηγή αυτών των πληροφοριών. Αν το πρώτο άρθρο γράφτηκε από έναν γυμναστή ενώ το δεύτερο από έναν διακεκριμένο γιατρό, είναι πολύ πιθανό το δεύτερο να βγει πιο ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα. 

Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν, το περιεχόμενο που έχεις στην ιστοσελίδα σου να είναι έγκυρο και να προέρχεται από πηγές κύρους αλλά φυσικά και να αρέσει στους χρήστες. 

 

  • Πως αλληλεπιδρούν οι χρήστες με το περιεχόμενο σου

Πάρα πολύ σημαντικός παράγοντας είναι πως αλληλεπιδρούν οι χρήστες με το περιεχόμενο σου.

Αυτό η Google μπορεί να το καταλάβει με βάση διάφορα metrics. Για παράδειγμα το πόσο μένει κάθε χρήστης στην σελίδα σου (Αvg. Time on Page), αν πηγαίνει και σε άλλες σελίδες του site σου στη συνέχεια ή αν αποχωρεί κατευθείαν και μεταβαίνει σε κάποιον άλλο ιστότοπο (Pogo Sticking). Πόσα δευτερόλεπτα από τα βίντεο σου παρακολουθεί και αν κάνει share το περιεχόμενο σου. 

H κοινοποίηση του περιεχομένου σου από χρήστες του διαδικτύου, όπως και τα comments κάτω από ένα άρθρο βοηθούν και στο κομμάτι του κύρους και της εγκυρότητας, αφού δείχνουν στη Google ότι οι σελίδες σου αρέσουν στους χρήστες αρκετά για να τις μοιραστούν και με άλλους. 

Αρά είναι σημαντικό να δημιουργείς περιεχόμενο προσαρμοσμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να ευνοεί τις κοινοποιήσεις αλλά και να κρατάει το ενδιαφέρον του κοινού, έτσι ώστε να μένει αρκετή ώρα στη σελίδα. 

Μερικοί τρόποι για να το πετύχεις αυτό: 

  • Χώρισε το περιεχόμενο σε μικρές παραγράφους ώστε να μπορεί να διαβαστεί πιο εύκολα
  • Χρησιμοποίησε γλώσσα που να είναι εύκολα κατανοητή από το κοινό σου
  • Βάλε επεξηγηματικές εικόνες και βίντεο όπου χρειάζεται
  • Χρησιμοποίησε link που να συνδέουν την σελίδα σου με άλλες σχετικές σελίδες που μπορεί να ενδιαφέρουν τον χρήστη
  • Βάλε εμφανή social buttons για να μπορεί να κοινοποιήσει εύκολα το περιεχόμενο
  • Μην φορτώσεις την σελίδα υπερβολικά πολύ. Έχει αποδειχθεί ότι πιο minimal σελίδες βοηθούν τον χρήστη να συγκεντρωθεί περισσότερο στο περιεχόμενο 
  • Συμπεριέλαβε ένα ή δυο CTA buttons (Call to Action) που να οδηγούν τον χρήστη στο να κάνει την ενέργεια που θέλεις
  • Και το σημαντικότερο: φρόντισε το περιεχόμενο κάθε σελίδας να είναι αξιόλογο, να δίνει πληροφορίες, να θεωρείται όσο γίνεται πιο πρωτότυπο να αφήνει ικανοποιημένο την επισκέπτη

Υπάρχουν πολλά ακόμα tricks που μπορούν να κρατήσουν τον χρήστη περισσότερη ώρα στη ιστοσελίδα σου και να τον κάνουν να αλληλεπιδράσει, αλλά θα τα δούμε αναλυτικά σε άλλο άρθρο. 

 

Φράσεις-Κλειδιά για SEO (Κeyword Research)

Όσο καλό περιεχόμενο και αν έχεις, αν δεν στοχεύει τις κατάλληλες λέξεις και φράσεις κλειδιά, το website σου δε θα αποδώσει. 

Το “μυστικό” στο SEO είναι να δημιουργείς εξαιρετικό περιεχόμενο προσαρμοσμένο γύρω από λέξεις και φράσεις οι οποίες ενδιαφέρουν το αγοραστικό σου κοινό και ξέρεις ότι θα τις χρησιμοποιήσει όταν ψάχνει στις μηχανές αναζήτησης. 

Πως θα μάθεις όμως ποιες φράσεις χρησιμοποιεί το κοινό σου;  

 

  • Ερεύνα για φράσεις-κλειδιά με Εργαλεία SEO (Keyword Research)

Υπάρχουν αρκετοί μέθοδοι και εργαλεία για να ξεκινήσεις την έρευνα για φράσεις-κλειδιά. Κάποια από τα εργαλεία είναι με πληρωμή (και μάλιστα αρκετά τσουχτερή) ενώ κάποια άλλα είναι δωρεάν. 

Λαμβάνοντας υπόψη πως αυτό το άρθρο απευθύνεται σε αρχάριους, θα αναλύσουμε πιο πολύ τα δωρεάν εργαλεία και τρόπους για keyword research. 

Ξεκίνα με μια αναζήτηση στη Google!

Ξεκινώντας, μια απλή αναζήτηση στη Google θα σε βοηθήσει να βγάλεις κάποια συμπεράσματα σχετικά με το ποιες φράσεις χρησιμοποιεί όταν ψάχνει το κοινό σου.

Ας υποθέσουμε ότι πουλάς ανδρικά παπούτσια στο eshop σου. Κάνε μια αναζήτηση για “ανδρικά παπούτσια” στη Google και στη συνέχεια πάτα άλλη μια φορά το spacebar για να σου βγάλει κάποια προτεινόμενα αποτελέσματα. 

αποτελέσματα google

Τα προτεινόμενα αποτελέσματα της Google προέρχονται από φράσεις που χρησιμοποιούνται αρκετά συχνά από τους χρήστες, άρα είναι και κατάλληλα για να δημιουργήσεις περιεχόμενο σχετικά με αυτά. 

Όπως βλέπουμε στο παράδειγμα με τα ανδρικά παπούτσια, οι χρήστες συχνά ψάχνουν για συγκεκριμένες μάρκες (Adidas, Nike, Boxer) ή χρησιμοποιούν την τοποθεσία τους (Θεσσαλονίκη) για να βρουν μαγαζιά που πουλάνε κοντά σε αυτούς. Επίσης βλέπουμε ότι πολλοί ψάχνουν για “αθλητικά ανδρικά παπούτσια” αλλά και για “sneakers”. 

Αυτό σημαίνει πως πρέπει να έχεις ξεχωριστές σελίδες στο eshop σου με περιεχόμενο στοχευμένο για αυτές τις φράσεις-κλειδιά. 

Ακόμα περισσότερες δημοφιλείς φράσεις θα βρεις στο κάτω μέρος της σελίδας αποτελεσμάτων, στην ενότητα “related searches”, όπως το “ανδρικά παπούτσια casual”.

Επόμενος προορισμός Google Trends 

Αν θέλεις να βρεις ακόμα περισσότερες φράσεις που χρησιμοποιεί το κοινό σου, μπορείς να δοκιμάσεις το Google Trends

To Google Trends είναι ένα δωρεάν εργαλείο της Google που εκτός από προτεινόμενες φράσεις, παρέχει και στατιστικά στοιχεία για το πόσα άτομα ψάχνουν για μια φράση μέχρι και τα τελευταία 5 χρόνια.

google trends παράδειγμα

 

Για παράδειγμα, εδώ βλέπουμε ότι η δημοφιλία της φράσης “ανδρικά παπούτσια” έχει αυξηθεί κατακόρυφα. 

Το μοναδικό αρνητικό με το Google Trends είναι ότι για πολλές φράσεις στα ελληνικά δεν έχει αρκετά στατιστικά στοιχεία. Παρόλα αυτά παραμένει ένα εξαιρετικό δωρεάν εργαλείο SEO. 

 

Ubersuggest για keyword volume και difficulty 

Ένα φοβερό εργαλείο SEO που θα σε βοηθήσει να στοχεύσεις ακόμα περισσότερο την στρατηγική του περιεχομένου σου, είναι το ubersuggest, που δημιουργήθηκε από τον Neil Patel έναν από τους διασημότερους SEO και digital marketing gurus.  

Το ubersuggest σου δίνει 3 δωρεάν searches την ημέρα αλλά έχει και 7-day free trial. 

To πλεονέκτημα με το ubersuggest είναι ότι έχεις συγκεκριμένο keyword volume για κάθε φράση-κλειδί (δηλαδή πόσοι την ψάχνουν κάθε μήνα) αλλά και seo difficulty που σου δείχνει πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να βγεις ψηλά για μια συγκεκριμένη φράση. 

ubersuggest παράδειγμα με παπούτσια

Το seo difficulty είναι κάτι που υπολογίζεται με βάση τα backlinks, το domain authority και την σχετικότητα που έχουν τα url στην πρώτη σελίδα μιας συγκεκριμένης λέξεις κλειδί. 

Για να το κατανοήσεις πλήρως πρέπει να αποκτήσεις κάποια εμπειρία πάνω στο SEO. Πάντως για αρχή είναι καλό να αποφεύγεις keywords με πολύ ψηλό difficulty. 

Ένα ακόμα εργαλείο παρόμοιο με το ubersuggest είναι το keywordtool.io το οποίο πλέον είναι επί πληρωμή, αλλά έχει δωρεάν έκδοση που σου δίνει μια μεγάλη λίστα με φράσεις-κλειδιά χωρίς όμως volume και keyword difficulty.

 

Περισσότερα εργαλεία για keyword research (επί πληρωμή)

Αν δεν σε καλύπτει η παραπάνω λίστα και θες ακόμη καλύτερα και πιο εξειδικευμένα εργαλεία για keyword research θα πρέπει να καταφύγεις σε πληρωμένες λύσεις. 

Μερικά από τα καλύτερα SEO tools είναι το ahrefs , το SEMrush και το Moz. Τα συγκεκριμένα εργαλεία είναι καταπληκτικά και προσφέρουν πολλά παραπάνω πράγματα από ένα απλό keyword research tool. Δυστυχώς όμως μαζί με τις αυξημένες δυνατότητες αυξάνεται κατά πολύ και η τιμή. Για αυτό ενδείκνυται για εταιρείες web development (όπως η iservices) και digital marketing που θέλουν να παρέχουν κορυφαίο SEO στους πελάτες τους. 

Για κάποιον αρχάριο που θέλει να κάνει βασικές εργασίες SEO είναι μάλλον υπερβολή να πληρώνει σχεδόν 100 ευρώ το μήνα σε SEO tools. Η λίστα με τα δωρεάν εργαλεία πιστεύω ότι τον καλύπτει και με το παραπάνω. 

 

  • Πως θα χρησιμοποιήσεις τις φράσεις-κλειδιά στο περιεχόμενο σου

Φράσεις-κλειδιά στα metadata 

Ίσως μια απ’ τις παλαιότερες εργασίες SEO, που ήταν σημαντική πριν 10 χρόνια και είναι σημαντική και σήμερα είναι το να έχεις τις κατάλληλες λέξεις και φράσεις-κλειδιά στα metadata της ιστοσελίδας σου.

Tα metadata είναι το title tag και το description που εμφανίζονται μαζί με το URL μιας σελίδας στη Google. 

Είναι απαραίτητο να έχεις την φράση κλειδί που θέλεις να στοχεύσεις και στο title tag και στο description κάθε σελίδας και μάλιστα όσο γίνεται πιο μπροστά.

Κάποιες ακόμα συμβουλές για τα metadata: 

  • To title tag δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο από 60 χαρακτήρες
  • Το description δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο από 155 χαρακτήρες
  • Βάλε στα metadata λέξεις που θα “δελεάσουν τον χρήστη” να κάνει κλικ στη σελίδα σου (Αριθμοί, Λίστες, Χρονολογίες)
  • Φρόντισε τα metadata να συνάδουν με το περιεχόμενο της σελίδας
  • Βάλε το όνομα της εταιρίας σου στο τέλος του title tag για να “δυναμώσεις” το brand name σου (εάν χωράει στους 60 χαρακτήρες μαζί με το ουσιαστικό title tag

Συνοψίζοντας ας δούμε τι πρέπει να αποφεύγεις οπωσδήποτε στους τίτλους και τις περιγραφές που δημιουργείς:

Τι να αποφύγεις στους τίτλους (Τitle tags):
1. Να προσθέσεις σημεία άσχετα με το περιεχόμενο. Για παράδειγμα ακόμα κι αν μια φράση έχεις ανακαλύψει πως έχει μεγάλη αναζήτηση αν δεν είναι 100% σύμφωνη με το περιεχόμενο της σελίδας, μην την προσθέσεις.
2. Μην χρησιμοποιείς γενικούς τίτλους πχ. Σελίδα 1, Αρχική Σελίδα, Untitled, κλπ.
3. Μην χρησιμοποιείς τον ίδιο τίτλο σε όλες τις σελίδες. Κάθε σελίδα πρέπει να έχει όσο πιο μοναδικό τίτλο γίνετε.

Τι να αποφύγεις στις περιγραφές (Meta Descriptions):
1. Περιγραφές που δεν είναι σχετικές με το περιεχόμενο σου.
2. Γενικές περιγραφές όπως “Αυτή είναι μια ιστοσελίδα” ή “Σελίδα σχετικά με παπούτσια”.
3. Αντιγραφή και επικόλληση ολόκληρου του περιεχομένου της σελίδας στην περιγραφή.
4. Συμπλήρωση της περιγραφής μόνο με λέξεις-κλειδιά χωρίς να έχουν συνοχή μεταξύ τους.

Φράσεις-κλειδιά στα headings της σελίδας (H1-H6)

Τα headings της σελίδας, γνωστά και ώς Η1, H2, H3 δεν είναι τίποτα παραπάνω από τον εσωτερικό τίτλο και υπότιτλους της σελίδας. 

Βοηθούν τόσο τη Google άλλα και τους χρήστες να κατανοήσουν τη δομή της σελίδας, σε τι αναφέρεται και τι από το περιεχόμενο είναι πιο σημαντικό.

Πρέπει να συμπεριλάβεις την πρωταρχική φράση-κλειδί στο H1 της σελίδας. Το Η1 (πρέπει να υπάρχει μόνο 1 σε κάθε σελίδα) είναι ο βασικός τίτλος και είναι πολύ σημαντικός για το SEO. Αν έχει δευτερεύουσες φράσεις που θέλεις να στοχεύσεις μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις στα H2 και H3 δηλαδή στους υπότιτλους. 

Για παράδειγμα, σε αυτό το άρθρο χρησιμοποιώ την φράση “οδηγός SEO” που θέλω να στοχεύσω στο H1 και χρησιμοποιώ δευτερεύουσες φράσεις όπως “τι είναι SEO” “φράσεις-κλειδιά” και “εργαλεία SEO” στα H2 και Η3.

 

Φράσεις-κλειδιά στο περιεχόμενο

Τα σημαντικά keywords φυσικά πρέπει να βρίσκονται και μέσα στο περιεχόμενο της σελίδας σου. 

  • Στα κείμενα είναι καλό η φράση-κλειδί που στοχεύεις να χρησιμοποιείται αρκετές φορές και σε διάφορα σημεία του κειμένου, χωρίς όμως να το παρακάνεις χρησιμοποιώντας την αλόγιστα.
  • Στις εικόνες είναι καλό να υπάρχουν κάποια keywords είτε στο όνομα της εικόνας είτε στο alt-text (εναλλακτικό κείμενο)
  • Στα video είναι θετικό να υπάρχουν keywords στον τίτλο.

 

Υπηρεσίες iServices που μπορεί να σας ενδιαφέρουν

Προώθηση SEO Ιστοσελίδας
Συγγραφή Κειμένων - Δημιουργία Περιεχομένου
Τεχνική Υποστήριξη Ιστοσελίδων & Eshop

Ανάλυση της απόδοσης των εργασιών SEO 

Ας υποθέσουμε ότι ακολούθησες όλα τα βήματα αυτού του άρθρου. Βρίσκεις τα κατάλληλα keywords και δημιουργείς πλούσιο και μοναδικό περιεχόμενο στις σελίδες του website σου. Είναι εγγυημένο ότι όλες οι σελίδες θα βγαίνουν ψηλά στη Google και θα αποδίδουν φέρνοντας πελάτες; Δυστυχώς όχι. 

Άρα πρέπει να κάνεις ανάλυση τι αποδίδει και τι όχι έτσι ώστε να κάνεις μετά τις ανάλογες τροποποιήσεις. 

Και πως θα το κάνεις αυτό; 

Google Search Console για να δεις αν αποδίδει το SEO σου

Το σημαντικότερο εργαλείο για να δεις αν αποδίδουν οι προωθητικές εργασίες SEO που έκανες, είναι το Google Search Console. Και ευτυχώς είναι εντελώς δωρεάν.

Εύκολα συνδέεται με το Gmail σου και υποβάλλεται το domain της ιστοσελίδας σου.  

Μετά μέσω του Google Search Console μπορείς να βλέπεις πόσα οργανικά κλικ παίρνει κάθε URL στο site σου άλλα και ποιες φράσεις κλειδιά φέρνουν αυτά τα κλικ. 

Για παράδειγμα, για την ιστοσελίδα μας που αναφέρεται στην κατασκευή ιστοσελίδων e-learning και πλατφόρμες LMS βλέπουμε ότι τον τελευταίο μήνα έχουμε αρκετά κλικ για “πλατφόρμα online education” ενώ έχουμε και 3 κλικ για “δωρεάν πλατφόρμες elearning”. 

Από τη στιγμή που δεν κατασκευάζουμε “δωρεάν πλατφόρμες e-learning” είναι σωστό να πάμε στο περιεχόμενο της σελίδας και να αφαιρέσουμε την λέξη “δωρεάν” από όπου υπάρχει, έτσι ώστε τα κλικ που έρχονται να είναι πιο στοχευμένα.

 

google search console performance

Με τον ίδιο τρόπο και εσύ μπορείς να αναλύσεις ποιες φράσεις-κλειδιά αποδίδουν, ποιες όχι και ποιες στέλνουν επισκέπτες που ψάχνουν κάτι διαφορετικό και να κάνεις τις ανάλογες τροποποιήσεις. 

Υπάρχουν πάρα πολύ τρόποι για να χρησιμοποιήσεις το Google Search Console αλλά θα τους δούμε αναλυτικά σε επόμενο άρθρο.

Τεχνικό SEO (Technical SEO)

Τι είναι το τεχνικό SEO; 

Τεχνικό SEO είναι όλες οι εργασίες βελτιστοποίησης που κάνεις στην ιστοσελίδα σου πέρα από το κομμάτι του περιεχόμενου. 

Συνήθως απαιτεί μεγαλύτερη γνώση web development και είναι απολύτως απαραίτητο αν θες το site σου να βγει ψηλά και να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό.

Η αλήθεια είναι ότι το τεχνικό SEO απαιτεί μεγαλύτερη εμπειρία και εξειδίκευση και δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου από έναν αρχάριο.

Για αυτό, σε αυτό το άρθρο θα δούμε κάποιους από τους σημαντικότερους παράγοντες του τεχνικού SEO που πρέπει να γνωρίζεις ακόμα και αν δεν κάνεις τις τροποποιήσεις ο ίδιος αλλά το αναθέσεις σε μια εταιρεία web development – digital marketing. 

 

Δομή της ιστοσελίδας (URL architecture)

Η αρχιτεκτονική της ιστοσελίδας σου είναι πολύ σημαντική. Tα URL πρέπει να ακολουθούν μια ξεκάθαρη δομή και να σχηματίζουν “κλαδιά” με ξεκάθαρη κατηγοριοποίηση. 

Επιστρέφοντας στο παράδειγμα με τα ανδρικά παπούτσια, αν υπάρχει κατηγορία “ανδρικά παπούτσια sneakers” θα πρέπει μέσα σε αυτήν να ακολουθούν όλα τα URL από brands που βγάζουν sneakers. Δηλαδή: 

https://andrikapapoutsia.gr/sneakers

Και ακολούθως 

https://andrikapapoutsia.gr/sneakers/nike

https://andrikapapoutsia.gr/sneakers/adidas

https://andrikapapoutsia.gr/sneakers/puma

Επιπρόσθετα, τα URL δεν πρέπει να είναι υπερβολικά μεγάλα σε μέγεθος και πρέπει να περιλαμβάνουν και αυτά τις λέξεις και φράσεις-κλειδιά που στοχεύεις.

Τέλος, πρέπει οι σημαντικές σελίδες του website σου να βρίσκονται όσο γίνεται πιο κοντά στην αρχική σελίδα. Με αυτό το τρόπο τα URL αυτών των σελίδων θα “διαβάζονται” (crawl) γρήγορα από τα bot της Google και θα μεταφέρεται σε αυτές τις σελίδες “SEO αξία” από την αρχική. 

Αν οι σημαντικές σελίδες είναι 7-8 κλικ μακριά από την αρχική (δηλαδή με πολύπλοκη κατηγοριοποίηση) μην περιμένεις ούτε η Google ούτε οι πελάτες σου να τις βρουν. 

 

Crawling και Indexing προβλήματα 

Πληροφορίες σχετικά με το crawling και το indexing μπορείς να βρεις και στο άρθρο μας με τίτλο “γιατί το eshop σου εμφανίζεται χαμηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google”

Όπως μπορείς να καταλάβεις και από τον τίτλο αν έχεις προβλήματα με το crawling και το indexing του site σου ή κάποιο συγκεκριμένο URL, είναι πιθανό να μην εμφανίζεται πουθενά στη Google . 

Αυτό μπορεί να οφείλεται: 

  • Στο ότι κάποιος έχει βάλει noindex, που δεν επιτρέπει στη Google να εμφανίσει αυτή την σελίδα – σελίδες στα αποτελέσματα
  • Στο ότι έχεις βάλει κάποιο URL στο αρχείο robots.txt που δεν επιτρέπει στα Google bots να “διαβάσουν” τη σελίδα 
  • Σε duplicate περιεχόμενο που υπάρχει στην ιστοσελίδα σου.

 

Όλα τα παραπάνω προβλήματα μπορείς να τα εντοπίσεις μέσω του γνωστού μας πλέον Google Search Console, αλλά για να τα διορθώσεις καλύτερα να συμβουλευτείς έναν επαγγελματία ή να κάνεις διεξοδική έρευνα γιατί υπάρχει περίπτωση να κάνεις μεγαλύτερη ζημιά στην ιστοσελίδα σου. 

 

Ταχύτητα και απόδοση της ιστοσελίδας (Page Speed)

Και για το SEO άλλα και για τη γενικότερη απόδοση της ιστοσελίδας σου, η ταχύτητα είναι πολύ σημαντική. 

Κάθε δευτερόλεπτο που περνάει και δεν έχει φορτώσει η ιστοσελίδα σου χάνεις ένα μεγάλο κομμάτι επισκεπτών σου και οι πωλήσεις μειώνονται. 

Για αυτό και στο τεχνικό SEO οι developers μαζί με τον SEO expert πρέπει να κάνουν τις απαραίτητες βελτιστοποιήσεις έτσι ώστε το site να φορτώνει όσο πιο γρήγορα γίνεται. 

Μερικοί λόγοι που μια ιστοσελίδα φορτώνει αργά: 

  • Πολλά και μεγάλα αρχεία Javascript
  • Πολλά και μεγάλα αρχεία CSS
  • Πολύ βαριές “εικόνες” 
  • Η προσωρινή μνήμη cache δεν αξιοποιείται σωστά 
  • Δεν έχει αξιοποιηθεί το lazy loading για τις εικόνες
  • Αργό hosting 

 

Τα περισσότερα από αυτά τα θέματα οφείλει να στα λύσει η εταιρία web development που υποστηρίζει την ιστοσελίδα σου εφόσον έχει αναλάβει να την υποστηρίζει. 

Το μοναδικό ίσως που μπορείς να εφαρμόζεις μόνος/μόνη σου είναι να συμπιέζεις εικόνες και φωτογραφίες πριν τις ανεβάσεις στο site σου.  Ένα καλό εργαλείο για συμπίεση φωτογραφιών είναι το imagecompressor

Για να έχεις προσωπική εικόνα σχετικά με την ταχύτητα και απόδοση της ιστοσελίδα σου μπορείς να χρησιμοποιήσεις δωρεάν εργαλεία όπως το Page Insights της Google και το GTMetrix

 

Ασφάλεια της ιστοσελίδας

Ότι εργασίες βελτίωσης και να κάνεις για τις μηχανές αναζήτησης αν η ιστοσελίδα σου δεν είναι ασφαλής θα φας άκυρο από τη Google. 

Πλέον η ασφάλεια των χρηστών του διαδικτύου θεωρείται θεμελιώδης παράγοντας για το SEO και κάθε ιστότοπος πρέπει να έχει όλα τα απαραίτητα πρωτόκολλα και αρχεία για να τη διασφαλίσει. 

Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι το site σου πρέπει να έχει οπωσδήποτε SSL/TLS (αν θες να μάθεις τι είναι πρωτόκολλο SSL διάβασε το άρθρο μας εδώ) αλλά και άλλα πιστοποιητικά ασφάλειας. 

Επίσης δεν πρέπει να έχει link προς κακόφημες ιστοσελίδες ή ιστοσελίδες που έχουν http αντί για https στο URL (δεν έχουν SSL). 

Τέλος πρέπει να περιέχει όλα τα απαραίτητα έγγραφα για GDPR, την πολιτική απορρήτου και τα cookies. 

Αν εξαιρέσεις τα έγγραφα (νομικά κείμενα) που πρέπει να προμηθεύσεις εσύ, όλα τα υπόλοιπα είναι δουλεία των developers. 

Ωστόσο, πρέπει να είσαι σε θέση να γνωρίζεις τη σημαντικότητα των πρωτοκόλλων ασφάλειας στο SEO και να ρωτήσεις για αυτά όταν κάποια εταιρεία αναλάβει να σου φτιάξει το eshop ή την ιστοσελίδα. 

 

Πάμε και στην τελευταία βασική κατηγορία SEO, τα backlinks. 

 

Τι είναι τα backlinks και γιατί είναι σημαντικά; 

Τα backlinks είναι σύνδεσμοι (links) από άλλες ιστοσελίδες προς την δική σου. 

Για παράδειγμα, αν είχαμε το φανταστικό e-shop που πουλούσε ανδρικά παπούτσια, μπορεί κάποια blog που σχετίζονται με το ανδρικό στυλ και ντύσιμο να έχουν link που οδηγούσαν στο site μας σε σελίδες προϊόντων. 

Τα backlinks είναι σημαντικά για 2 βασικούς λόγους: 

  • Πιστοποιούν στη Google ότι ένα website έχει ποιοτικό περιεχόμενο
  • Αποτελούν καλή πηγή επισκεψιμότητας για την ιστοσελίδα σου.

 

Όσο πιο υψηλής αξίας, κύρους και επισκεψιμότητας είναι τα website που σου ¨δίνουν” backlink τόσο αυξάνεται η αξία του δικού σου site στην αξιολόγηση της Google. Άλλο είναι να παίρνεις backlink από την Adidas και άλλο από τον fashion blogger της γειτονιάς σου. 

Αντιστρόφως αν έχεις πάρα πολλά link απο “κακόφημες” ή από άσχετες ιστοσελίδες προς το δικό σου site, αυτό μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στην απόδοση του SEO του. 

 

Πως να αποκτήσεις backlink

Δημιούργησε πολύ ποιοτικό περιεχόμενο

Ο πιο απλός και ξεκούραστος τρόπος να αποκτήσεις backlink αξίας, είναι να δημοσιεύεις όσο πιο υψηλής ποιότητας περιεχόμενο που πιστεύεις ότι μπορεί να ενδιαφέρει και άλλο κόσμο. 

Για παράδειγμα, αν γράφεις κάθε μήνα ένα αναλυτικό άρθρο που είτε λύνει κάποιο πρόβλημα στους αναγνώστες ή τους προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες, είναι πολύ πιθανό να δεις και κάποια backlink να δημιουργούνται καθώς και άλλες σελίδες θα θέλουν να μοιραστούν αυτό το χρήσιμο περιεχόμενο με τους αναγνώστες τους. 

Δημιούργησε συνεργασίες με άλλους ιστότοπους

Μπορείς να επικοινωνήσεις με άλλους ιστότοπους που δραστηριοποιούνται σε κάποιον συναφή κλάδο με τον δικό σου αλλά δεν είναι ανταγωνιστές και να τους προτείνεις μια συνεργασία. 

Μπορείς να γράφεις κάποια άρθρα και στο δικό τους blog δωρεάν και σε αυτά τα άρθρα να έχεις link προς την ιστοσελίδα σου. 

Ή μπορείς να τους ζητήσεις να βάλουν κάποια link που οδηγούν σε σελίδες του site σου, και να κάνεις και εσύ το ίδιο στο δικό σου. 

Υπάρχουν αρκετοί ακόμα μέθοδοι για να αυξήσεις τα backlinks αλλά δεν αφορούν κάποιον αρχάριο αφού απαιτούν γνώση πάνω στο κομμάτι του SEO και πληρωμένα εργαλεία. 

Επίσης υπάρχουν ιστοσελίδες που με πληρωμή δημιουργούν backlinks προς την ιστοσελίδα σου, αλλά καλύτερα να τα αποφύγεις αφού είναι χαμηλής ποιότητας και η Google δεν τα εκτιμάει και ιδιαίτερα. 

Κλείνοντας με τα backlinks, καλύψαμε ένα μεγάλο φάσμα κατηγοριών και παραγόντων SEO που πρέπει να γνωρίζεις. 

Seo οδηγός 2023 – Ποιες τάσεις πρέπει να γνωρίζεις

Πλέον γνωρίζεις αρκετά για να προχωρήσουμε σε πιο τεχνικές λεπτομέρειες. Συνέχισε να διαβάζεις το άρθρο για να μάθεις περισσότερα σχετικά με το τι να περιμένεις το 2023 και μάθε πώς μπορείς να βελτιστοποιήσεις τη στρατηγική SEO της ιστοσελίδας ή του e-shop σου ξεπερνώντας τους ανταγωνιστές σου!

1. Video Marketing

Μία από τις τάσεις που πρόκειται να παίξουν σημαντικό ρόλο στις κατατάξεις της Google είναι το Video Marketing. Περισσότεροι από το 50% των καταναλωτών επηρεάζονται θετικά από ένα βίντεο πριν λάβουν μια απόφαση αγοράς.

Με όλο και περισσότερα άτομα να παρακολουθούν βίντεο, το video marketing πρέπει να γίνει μέρος και της δικής σου στρατηγικής SEΟ, αν δεν έχει γίνει ήδη. Επιπλέον, η Google θεωρεί πως βοηθάει τους χρήστες να βρίσκουν πιο γρήγορα τις πληροφορίες που χρειάζονται μέσω των βίντεο. Οπότε, είναι πολύ πιθανό όταν κάποιος χρήστης αναζητήσει την υπηρεσία που προσφέρεις η Google να εμφανίσει το δικό σου βίντεο στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων.

Πώς να βελτιστοποιήσεις το site σου σύμφωνα μ’ αυτήν την τάση SEO για το 2023

Αρχικά πρόσθεσε βίντεο σε περισσότερες σελίδες. Οι χρήστες ξοδεύουν 88% περισσότερο χρόνο σε σελίδες με βίντεο, επομένως η προσθήκη τους στο περιεχόμενο μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αφοσίωσης, της κατάταξης και της επισκεψιμότητας. Τέλος, βεβαιώσου ότι χρησιμοποιείς λεπτομερείς και πλούσιες σε λέξεις-κλειδιά τίτλους και περιγραφές.

Για παράδειγμα:
Εάν έχεις κάποια βίντεο σχετικά με συμβουλές για εξοικονόμηση χρημάτων, μην τα ονομάσεις “συμβουλή 1”, “συμβουλή 2” και ούτω καθεξής. Αντ’ αυτού, χρησιμοποίησε τίτλους όπως “Πως να εξοικονομήσω χρήματα με τα κουπόνια” ή “Αποταμίευση από το μισθό μου”.

2. Βελτιστοποίηση εικόνας και προσβασιμότητα

Η Google ήταν πάντα ξεκάθαρη με τις βέλτιστες πρακτικές σχετικά με τη βελτιστοποίηση μιας εικόνας —δυστυχώς όμως, λίγοι το έχουν λάβει. Τώρα σίγουρα είναι η ώρα να κοιτάξεις τις εικόνες στον ιστότοπό σου και να δεις αν είναι σωστά ρυθμισμένες.

Η βελτιστοποίηση των εικόνων θα παίξει σημαντικό ρόλο στην κατάταξη του site σου. Αυτός δεν είναι ο μόνος λόγος που η Google πιέζει τόσο πολύ για τη βελτιστοποίηση των εικόνων. Βασικός στόχος της Google είναι να διασφαλιστεί ότι οι εικόνες σε κάθε site μπορούν να προβληθούν σε άτομα με προβλήματα όρασης. (Αυτό διασφαλίζεται προσθέτοντας εναλλακτικό κείμενο σε όλες τις εικόνες, δηλαδή alt-text).

Επίσης, οι προβλέψεις λένε πως στο μέλλον, οι εικόνες θα χρησιμοποιούνται για πολλά περισσότερα από την απλή οπτική μετάδοση μιας ιδέας. Θα χρησιμοποιούνται στην αναζήτηση για αγορές, λήψη πληροφοριών και πολλά άλλα.

Πώς βελτιστοποιούνται οι εικόνες

Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να πραγματοποιήσεις έναν έλεγχο στις εικόνες του ιστοτόπου σου και να προσδιορίσεις ποια από τα παρακάτω πρέπει να διορθώσεις:

  • Προβολή εικόνων στην κατάλληλη μορφή (κατά προτίμηση jpg ή png).
  • Οπωσδήποτε οι εικόνες πρέπει είναι συμπιεσμένες και μικρότερες από 150ΚΒ η καθεμία.
  • Ονόμασε κάθε αρχείο εικόνας κατάλληλα με τις σωστές λέξεις-κλειδιά όπου είναι δυνατόν πριν τις ανεβάσεις.
  • Συμπλήρωσε σε κάθε εικόνα ένα μοναδικό εναλλακτικό κείμενο.

3. Βελτιστοποιήστε το περιεχόμενο για φωνητική αναζήτηση

Μια ακόμη τάση που οι ειδικοί πιστεύουν πως θα επικρατήσει, είναι οι φωνητικές αναζητήσεις. Η δυνατότητα για φωνητική αναζήτηση στο site σου θα βοηθήσει την ιστοσελίδα σου να κατατάσσεται υψηλότερα στη Google. Επίσης, παρέχοντας καλύτερη εμπειρία χρήστη θα βελτιωθούν τα ποσοστά μετατροπών.

Η επικράτηση των ψηφιακών βοηθών, όπως το Amazon Alexa και το Google Assistant, έχουν αυξήσει τον αριθμό των φωνητικών αναζητήσεων τα τελευταία χρόνια. Τα τρέχοντα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι αρκετά μεγάλο ποσοστό ​​των ενηλίκων χρησιμοποιεί φωνητική αναζήτηση καθημερινά και αυτό είναι πολύ πιθανό να αυξηθεί ακόμα περισσότερο.

Για να βελτιστοποιήσεις το περιεχόμενο όσον αφορά τη φωνητική αναζήτηση, χρησιμοποίησε τις λέξεις-κλειδιά που έχεις επιλέξει ως καταλληλότερες υπό τη μορφή ερώτησης.

Για παράδειγμα αν έχεις e-shop με παπούτσια θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις τη φράση «Ποια είναι τα καλύτερα παπούτσια για καλοκαιρινό γάμο;». Επίσης, σκέψου τυχόν ερωτήσεις που μπορεί να έχει ένας δυνητικός πελάτης σχετικά με την επιχείρησή σου και στη συνέχεια δημιούργησε άρθρα απαντώντας σε αυτές.

Ελπίζω να βρήκες χρήσιμο αυτόν τον οδηγό SEO για αρχάριους. Για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή παραπάνω πληροφορία σχετικά με το SEO μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μας

Αύξηση online πωλήσεων και traffic;
Αύξηση online πωλήσεων και traffic;

Μπορείτε να αυξήσετε τις online πωλήσεις και την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας άμεσα!

 Θέλετε να μάθετε πως?

Δείτε περισσότερα άρθρα μας
[custom_acf_data_career]

Προσθέστε Εδώ το Κείμενο Επικεφαλίδας σας