Skip to content
Πως θα προσελκύσετε διεθνείς πελάτες για το e-shop σας
Πίνακας περιεχομένων

Πως θα προσελκύσετε διεθνείς πελάτες για το e-shop σας

Αν και είναι δεδομένο ότι το eshopping δεν γνωρίζει όρια και σύνορα, είναι επίσης σίγουρο ότι η επιτυχής προσέλκυσης διαδικτυακών πελατών εκτός συνόρων δεν είναι εύκολη και απλή υπόθεση.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα των PayPal/Ipsos, «κλειδί» για την προσέλκυση αγοραστών στο δικό σας e-shop αποτελεί η κατανόηση του τι ακριβώς επιθυμούν και τι είναι εκείνο που τους αποθαρρύνει να αγοράσουν από εσάς.

Η PayPal υποστηρίζει πως όχι μόνο έχει το «αντικλείδι», αλλά δίνει και τις κατάλληλες συμβουλές για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης, με σύμμαχο το διασυνοριακό εμπόριο.

Σε αυτές θα προσθέσουμε και εμείς τη δική μας εμπειρία και γνώση.Να ξεκινήσουμε από τα στοιχεία της έρευνας:

Το διεθνές online shopping αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς. Ανάμεσα στις 31 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, περίπου το 55% των διαδικτυακών καταναλωτών παραδέχθηκε ότι πραγματοποιεί online αγορές από ξένα e-shop.Τα πλέον δημοφιλή προϊόντα που αγοράστηκαν διεθνώς είναι τα είδη ένδυσης και υπόδησης (68%), ενώ ακολουθούν τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (53%) και τα παιχνίδια (53%).

“Στην PayPal, βλέπουμε ξεκάθαρα την τάση αυτή – η ετήσια ανάπτυξη του όγκου διασυνοριακών πληρωμών, με διεθνείς online αγορές στη δική μας πλατφόρμα, αυξήθηκε κατά 49% από το Α’ Τρίμηνο του 2016 ως το Α’ Τρίμηνο του 2018,” σχολιάζει ο Marcin Glogowski, General Manager της PayPal για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

“Προτρέπω κάθε ιδιοκτήτη επιχείρησης να αξιολογήσει πιθανές προσαρμογές που θα συμβάλουν στη διεύρυνση της επιχείρησης και θα ανοίξουν περισσότερες πόρτες προς τους διεθνείς αγοραστές”.

Στην εποχή των φορητών συσκευών, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η πραγματοποίηση αγορών μέσω αυτών αποτελεί ανερχόμενη τάση – αγγίζοντας μάλιστα περίπου το μισό του συνολικού όγκου αγορών σε μερικές από τις χώρες με τον μεγαλύτερο πληθυσμό του κόσμου, π.χ. στην Κίνα, όπου το 53% των αγορών πραγματοποιήθηκε μέσω κινητού και tablet, στην Ινδία (48%) ή τις ΗΠΑ (45%).

Στην Ελλάδα, το ποσοστό φτάνει στο 25% (σε σύγκριση με το 27% στην Ουγγαρία και το 22% στην Τσεχική Δημοκρατία). Ανάμεσα στις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, οι αγορές μέσω κινητών συσκευών αποτελούν τουλάχιστον το 32% του συνολικού όγκου πληρωμών.

Εντούτοις, οι περισσότεροι καταναλωτές εξακολουθούν να αγοράζουν μέσω του desktop ή του laptop, ειδικά στην Ανατολική Ευρώπη, όπου οι αγορές μέσω επιτραπέζιου υπολογιστή κυμαίνονται από 65% στη Ρωσία και 73% στην Ελλάδα ως 76% στην Τσεχία.

Κατά τη διασυνοριακή δραστηριότητά τους, οι Έλληνες αγοράζουν κυρίως είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ (69%), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, υπολογιστές/tablets/κινητά & περιφερειακές συσκευές (64%), καθώς και παιχνίδια και είδη χόμπι (51%).

Παγκοσμίως, οι βασικές κατηγορίες διασυνοριακών αγορών διαφέρουν ελαφρώς σε ποσοστά. Ενώ τα είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ παραμένουν στην πρώτη θέση (68%), ακολουθούνται από ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, υπολογιστές/tablets/κινητά & περιφερειακές συσκευές (53%), και τα παιχνίδια-είδη χόμπι (53%).

Όμως, τι είδη και πού ακριβώς πουλάνε στο εξωτερικό οι Έλληνες έμποροι, σύμφωνα με τα στοιχεία της PayPal; Οι κορυφαίες ξένες αγορές, όπου πουλάνε οι Έλληνες, είναι οι ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία και Γαλλία.

Οι κύριες κατηγορίες ειδών και υπηρεσιών προς πώληση από Έλληνες εμπόρους περιλαμβάνουν ταξίδια, λοιπές υπηρεσίες, είδη ένδυσης/μόδας, υπηρεσίες ιστοσελίδων και ανταλλακτικά αυτοκινήτων.Γιατί οι ξένοι πελάτες δεν πραγματοποιούν αγορές από το δικό σας κατάστημα;Τι λέει η Paypal

  1. Παρέχετε περιορισμένους τρόπους πληρωμής

Τρεις στους τέσσερις ερωτηθέντες online καταναλωτές θα προτιμούσαν να διαθέτουν την επιλογή πληρωμής στο τοπικό, δικό τους νόμισμα για την εκάστοτε αγορά τους, ενώ έξι στους δέκα ελέγχουν τις συναλλαγματικές ισοτιμίες προτού προβούν σε αγορά.

Η παροχή πληρωμής μέσω PayPal μπορεί εύκολα να καλύψει τις ανάγκες αυτές, καθώς επιτρέπει τη λήψη χρημάτων σε πάνω από 100 νομίσματα, τόσο για καταναλωτές όσο και για εμπόρους.

Ωστόσο, το θέμα δεν είναι μόνο η μεταφορά χρημάτων. Μην υπερεκτιμάτε τη δύναμη των σχετικών μεθόδων πληρωμής που διαθέτει το δικό σας e-shop.

Μιλώντας με γνώμονα τα διεθνή στοιχεία, τρεις στους τέσσερις ερωτηθέντες online καταναλωτές θα προτιμούσαν να διαθέτουν την επιλογή πληρωμής σε τοπικό νόμισμα (76%), ενώ έξι στους δέκα (62%) ελέγχουν τις ισοτιμίες, πριν πληρώσουν σε ξένο νόμισμα.

Αυτό, προφανώς, σημαίνει ότι για τους διεθνείς αγοραστές το νόμισμα μπορεί να λειτουργήσει σχεδόν εξίσου αποτρεπτικά, όσο και μια ξένη γλώσσα.

  1. Δεν μιλάτε τη γλώσσα τους

Το 57% των online shoppers στις αγορές που συμμετείχαν στην έρευνα ισχυρίστηκε ότι δεν θα αισθανόταν άνετα να αγοράσει από μια ξένη ιστοσελίδα, η οποία δεν είναι διαθέσιμη στη δική του γλώσσα.

Όσοι διαμένουν σε αναπτυγμένες αγορές, όπως οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, επιδεικνύουν ισχυρή προτίμηση προς τις αγορές από διεθνή καταστήματα ή e-shops τα οποία «μιλάνε» τη δική τους, τοπική γλώσσα.

Εστιάστε στις βασικές αγορές όπου στοχεύετε και ξεκινήστε να «μιλάτε» τη γλώσσα τους ή τουλάχιστον επενδύστε σε μια καλή μετάφραση του περιεχομένου στα αγγλικά. Η κακή ή φτωχή χρήση της γλώσσας μπορεί εύκολα να χαλάσει την γενική εμπειρία.

  1. Δεν τους κάνετε να αισθανθούν ασφάλεια

Όταν φτάνει η στιγμή επιλογής μεθόδου πληρωμής, ο «ασφαλής τρόπος πληρωμής» είναι πρωταρχικό (44%) μέλημα των διεθνών αγοραστών.

Επιπλέον, οι διαδικτυακοί καταναλωτές ανέφεραν ότι ένα από τα κυριότερα εμπόδια για τον διασυνοριακό αγοραστή, ήταν η ανησυχία μη παράδοσης της παραγγελίας τους (24%) και η δύσκολη διαδικασία επιστροφών (22%).

Η PayPal αντιμετωπίζει αυτό το πρόβλημα, προσφέροντας τόσο το πρόγραμμα Προστασίας Αγοραστή (Buyer Protection) για τους ιδιώτες, όσο και το Πρόγραμμα Προστασίας Πωλητή (Seller Protection), για τους εμπόρους.

Και τα δύο συνεισφέρουν στην εξασφάλιση έγκυρων συναλλαγών και για τις δύο πλευρές. Επίσης, βοηθά στην εξάλειψη του ‘μπελά’ της επιστροφής προϊόντων, καλύπτοντας τα μεταφορικά κόστη αποστολής, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις, με την υπηρεσία Κάλυψη Εξόδων Επιστροφής Παραγγελίας (Refunded Returns).

  1. Οι τιμές σας δεν είναι ανταγωνιστικές

Ο νούμερο ένα λόγος (72%) για τους καταναλωτές που κάνουν διεθνείς αγορές από τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, είναι οι καλύτερες τιμές.

Οι έμποροι με ανταγωνιστικές τιμές ή με προσφερόμενες εκπτώσεις έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες και ευκαιρίες να επιτύχουν και να διασφαλίσουν κέρδη διεθνώς.

Οι διασυνοριακοί καταναλωτές εξετάζουν ολιστικά τον παρεχόμενο τιμοκατάλογο – το 25% αναφέρει ότι τα υψηλά κόστη αποστολής τους αποτρέπουν από τυχόν αγορές από ιστοσελίδες άλλων χωρών, και το 24% εκφράζει ανάλογες ανησυχίες που αφορούν τους τελωνειακούς δασμούς, τα έξοδα και τους φόρους που εμπεριέχει κάθε αγορά.

Οι έμποροι που καταγράφουν εξαρχής και με διαφάνεια όλα τα κόστη μιας αγοράς, έχουν καλύτερες ευκαιρίες εξασφάλισης διεθνών πελατών.

  1. Δεν είστε ξεχωριστοί

Ο δεύτερος πλέον σημαντικός λόγος που αναφέρθηκε από τους διασυνοριακούς καταναλωτές οι οποίοι κάνουν διεθνείς αγορές, είναι η καινοτομία και η φρεσκάδα των ειδών που δεν είναι διαθέσιμα στη δική τους χώρα (49%) και γενικά η δυνατότητα ανακάλυψης νέων και ελκυστικών προϊόντων (34%).

Τουλάχιστον οι μισοί διεθνείς καταναλωτές που ψωνίζουν από εμπόρους σε Νορβηγία, Μεξικό, Ιρλανδία και Καναδά το πράττουν λόγω της άμεσης πρόσβασης σε μη διαθέσιμα στη χώρα τους προϊόντα, ενώ τέσσερις στους δέκα που αγοράζουν από καταστήματα σε Τσεχική Δημοκρατία, Ισραήλ και Βραζιλία, ελκύονται από καινοτόμα είδη.

Οι έμποροι που παρέχουν μοναδικά ξεχωριστά προϊόντα και διαθέτουν μια σαφή / ξεκάθαρη στρατηγική SEO, με στόχο την ευκολία στην αναζήτηση ειδών, είναι σίγουρο ότι θα πάνε μπροστά στις αγορές αυτές.

Τι συμπληρώνουμε εμείς

  1. Το ασφαλές περιβάλλον σας δεν είναι εμφανές

Η ασφάλεια του e-shop σας πρέπει να αποδεικνύεται και να είναι εμφανής από την πρώτη ματιά του επισκέπτη. Επιβάλλεται η χρήση SSL παρότι η καταχώρηση στοιχείων πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας θα πρέπει να γίνεται μέσω του Paypal ή του ασφαλούς περιβάλλοντος συνδεδεμένης Τράπεζας.

Το e-shop πρέπει να είναι εναρμονισμένο με τον ευρωπαϊκό κανονισμό προστασίας προσωπικών δεδομένων GDPR και να το δηλώνει σαφέστατα.

  1. Δεν σας βρίσκουν

Στο e-shop σας πρέπει να έχει γίνει οπωσδήποτε πλήρης επεξεργασία των κανόνων για την προώθηση SEO ιστοσελίδας, στα αγγλικά και στις γλώσσες στοχευμένων αγορών, για να μπορεί να αξιολογηθεί θετικά από τις μηχανές αναζήτησης και να εμφανιστεί ψηλά στα αποτελέσματα τους στις λέξεις ή μικροφράσεις με τις οποίες οι χρήστες αναζητούν προϊόντα ή κατηγορίες προϊόντων όπως αυτά που περιλαμβάνονται στο e-shop σας.

  1. Το περιεχόμενο του eshop σας δεν πείθει

Οι περιγραφές των προϊόντων σας πρέπει αν είναι ξεκάθαρες, πειστικές, με λεπτομερή περιγραφή των χαρακτηριστικών τους. Αντιστοίχως οι φωτογραφίες οι που συνοδεύουν κάθε προϊόν επιβάλλεται να το αναδεικνύουν δίνοντας έμφαση στα πλεονεκτήματά του.

Αναλόγως του είδους των προϊόντων ίσως πρέπει αν δίνετε έμφαση και στον τρόπο παραγωγής τους και στα πλεονεκτήματά σας έναντι του ανταγωνισμού.

Συνοψίζοντας μπορούμε αν πούμε ότι ο διεθνής επισκέπτης για να ψωνίζει από το e-shop σας πρέπει:

  1. Να το βρει
  2. Να του προκαλέσει θετική εντύπωση
  3. Να νιώσει ασφάλεια
  4. Να του αρέσουν τα προϊόντα σας και να πεισθεί ότι κάποιο από αυτά χρειάζεται
  5. Να θεωρήσει ότι θα ωφεληθεί από αυτή την αγορά
Αύξηση online πωλήσεων και traffic;
Αύξηση online πωλήσεων και traffic;

Μπορείτε να αυξήσετε τις online πωλήσεις και την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας άμεσα!

 Θέλετε να μάθετε πως?

Δείτε περισσότερα άρθρα μας
[custom_acf_data_career]

Προσθέστε Εδώ το Κείμενο Επικεφαλίδας σας