
Με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, δεδομένης της κρίσης του COVID-19, έτρεξε το ηλεκτρονικό εμπόριο στις ΗΠΑ το 2020, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη αύξηση εδώ και δύο δεκαετίες. Οι Αμερικανοί καταναλωτές δαπάνησαν περισσότερα από $861 δισ. για online αγορές εντός της αμερικανικής αγοράς.
Mε 44% “έτρεξε” το e-commerce στις ΗΠΑ – Οι Αμερικανοί καταναλωτές δαπάνησαν μέσω Διαδικτύου $861 δισ. το 2020
Αυτή η επίδοση συνιστά αύξηση 44% έναντι του 2019. Η αύξηση αυτή, μάλιστα, είναι περίπου τριπλάσια σε σχέση με αυτήν που είχε επιτευχθεί το 2019 έναντι του περασμένου έτους.
Σύμφωνα με στοιχεία της “Digital Commerce 360”, το 2019 η αξία των ηλεκτρονικών αγορών εντός ΗΠΑ έφτασε τα $598 δισ., έχοντας καταγράψει αύξηση 15,8% σε σχέση με το 2018, όταν είχε διαμορφωθεί στα επίπεδα των $523 δισ. (έχοντας σημειώσει τότε άνοδο κατά 14,3%).
Στο μεταξύ, το 2020 η κατανάλωση μέσω Διαδικτύου στις ΗΠΑ (e-commerce εξαιρουμένων των δαπανών για εστίαση, οχήματα και καύσιμα) αντιπροσώπευε το 21,3% της ετήσιας συνολικής κατανάλωσης στη λιανική αγορά. Πρόκειται ιστορικά καλύτερη επίδοση του ηλεκτρονικού εμπορίου, ως ποσοστό των συνολικών λιανικών πωλήσεων στη χώρα.
Για να γίνει αντιληπτή η δυναμική του e-commerce, να σημειωθεί ότι το 2020 οι συνολικές λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ αυξήθηκαν μόλις κατά 6,9% και έφθασαν σε αξία τα $4,04 τρισ. (από $3,78 τρισ. το 2019).
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, τα οποία επικαλείται το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στην Ουάσιγκτον, ηγέτιδα δύναμη του ηλεκτρονικού εμπορίου στις ΗΠΑ το 2020 παρέμεινε η Amazon. Στον αμερικανικό κολοσσό του e-commerce αντιστοιχούσε το 2020 περίπου μία στις τρεις ηλεκτρονικές πωλήσεις στη χώρα (ή 31,4% των συνολικών ετήσιων πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου).
Η Amazon – σύμφωνα με την έκθεση “2020 Digital Commerce 360 Top 1000″ – εμφάνισε το 2020 αύξηση εσόδων τάξης 38,6% (αξίας $296 δισ.). Πάντως, το μερίδιο του τεχνολογικού κολοσσού στην αγορά μειώθηκε σε 31,4% το 2020 από 43,8% το 2019, καθώς άλλες ανταγωνιστικές εταιρείες αύξησαν τα αντίστοιχα μερίδια τους.
Ειδικότερα, οι κορυφαίοι 100 πωλητές λιανικής (πλην Amazon) είχαν, κατά το 2020, σημαντικό ενιαίο μερίδιο 74,1% του συνόλου ηλεκτρονικού εμπορίου, από 49,4% το 2019. Σύμφωνα με κατάταξη (της Digital Commerce 360) των κορυφαίων 1000 μεγαλύτερων εταιρειών ηλεκτρονικού εμπορίου στη Βόρεια Αμερική, τις δέκα πρώτες θέσεις το 2020 καταλαμβάνουν οι: Amazon, Walmart, Apple, Dell, Best Buy, Home Depot, Target, Wayfair, Kroger, Staples.
Η συνεχής ανάπτυξη των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών και του ηλεκτρονικού εμπορίου στις ΗΠΑ επέφερε σημαντικές αλλαγές στη συμπεριφορά και στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών. Παράλληλα, καταγράφεται πολλαπλάσια αύξηση εισαγωγών μικροδεμάτων/μικρών πακέτων άμεσης παράδοσης, δημιουργώντας σοβαρές διαχειριστικές προκλήσεις για την αρμόδια ρυθμιστική Υπηρεσία Τελωνείων και Προστασίας Συνόρων (CBP).
Ειδικότερα, αναφέρονται τρεις σημαντικότερες προκλήσεις για την CBP: διαχείριση του υπέρμετρα αυξημένου όγκου συναλλαγών ηλεκτρονικού εμπορίου, έλεγχος των επικίνδυνων ή μη συμβατών φορτίων και εφαρμογή των κανόνων ρυθμιστικής συμμόρφωσης.
Πηγή: sepe.gr