Skip to content
αργεί να φορτώσει η ιστοσελίδα 8 λόγοι
Πίνακας περιεχομένων

Αργεί να φορτώσει η ιστοσελίδα: 8 Συνήθης Λόγοι

Mία ιστοσελίδα που αργεί να φορτώσει μπορεί να αποτελέσει ένα σοβαρό πρόβλημα (με δύσκολη λύση) για εσάς και την επιχείρηση σας. 

Σε αυτό το άρθρο θα εξηγήσουμε γιατί ένας μεγάλος αριθμός ιστοσελίδων και eShop αργούν να φορτώσουν, πόσο μεγάλο πρόβλημα πρέπει να θεωρηθεί ένα αργό site για εσάς και την επιχείρηση σας αλλά και ποιοι είναι οι συνηθέστεροι παράγοντες που το προκαλούν. 

Αργή Φόρτωση Ιστοσελίδων: Ένα (αρκετά) συχνό φαινόμενο

Ας ξεκινήσουμε συγκεκριμενοποιώντας τι θεωρείται ως “αργή” ιστοσελίδα. 

 Τεχνικά, κάθε ιστοσελίδα που χρειάζεται πάνω από 3 δευτερόλεπτα για να φορτώσει μπορεί να θεωρηθεί αργή, καθώς έρευνες έχουν δείξει ότι τα 3 δευτερόλεπτα είναι το ανώτατο χρονικό όριο για ένα μεγάλο τμήμα επισκεπτών πριν φύγουν από την ιστοσελίδα σας, ψάχνοντας αλλού ότι αναζητούν. 

 Επίσης, το Web.Dev της Google και διάφορα άλλα εργαλεία (όπως το Dareboost και το Gtmetrix) που μετρούν την ταχύτητα και την απόδοση της ιστοσελίδας σας, δεν θα την βαθμολογήσουν επιεικώς αν χρειαστεί πάνω από 3 δεύτερα για να φορτώσει. 

Πρακτικά όμως, η πλειονότητα των ιστοσελίδων ακόμη και σήμερα χρειάζεται αρκετά περισσότερα από 3 δευτερόλεπτα για να φορτώσει εντελώς. 

 Μια έρευνα του 2019 από το backlinko μέτρησε την ταχύτητα σε 5 εκατομμύρια ιστοσελίδες και βρήκε ως μέσο χρόνο φόρτωσης για desktop τα 10.3 δεύτερα και για mobile τα 27.3!

 Αυτοί οι αριθμοί μας δείχνουν ότι το πρόβλημα της “αργής φόρτωσης” είναι αρκετά συνηθέστερο από ότι μπορεί να νομίζουμε και αν η ιστοσελίδα ή το eshop μας έχει χρόνο φόρτωσης τα 3,4,5 ακόμη και 6 δευτέρα παραμένει πιο γρήγορη από την πλειονότητα των περισσότερων ιστοσελίδων. 

 Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει απαραίτητα να καθησυχάσουμε και να μην προσπαθήσουμε να την βελτιώσουμε, καθώς όπως θα δούμε και στα στατιστικά που ακολουθούν, ο χρόνος φόρτωσης μπορεί να είναι βασικός λόγος που αυξάνονται ή μειώνονται οι επισκέπτες, οι πελάτες και τα έσοδα. 

  • Το 40% των καταναλωτών δηλώνει ότι δεν περιμένει πάνω από 3 δευτερόλεπτα για ένα ανοίξει ένα eshop.
  • Το 46% των καταναλωτών θεωρεί τον μεγάλο χρόνο φόρτωσης ως το μεγαλύτερο πρόβλημα όταν προσπαθούν να κάνουν αγορές από το κινητό τους.
  • Οι αργοί χρόνοι φόρτωσης είναι ο νούμερο ένα λόγος που ένας καταναλωτής θα “εγκαταλείψει” το καλάθι του κατά την διαδικασία της αγοράς.
  • Ένα website που είναι πολύ αργό μπορεί να βαθμολογηθεί αργά από τη Google και αυτό να έχει αντίκτυπο στο SEO, δηλαδή στην ισχύ του στα οργανικά αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης.

 “Μα καλά, αφού ένα αργό site μπορεί να δημιουργήσει τόσο μεγάλα προβλήματα γιατί είναι τόσο συχνό φαινόμενο;” θα ρωτήσετε.

H αλήθεια είναι ότι οι αιτίες που μπορούν να κάνουν μια ιστοσελίδα αργή ποικίλουν. Κάποιες από αυτές δεν είναι εύκολο να εντοπίσουν, κάποιες από αυτές δεν είναι καθόλου εύκολο να διορθωθούν (μπορεί να απαιτούν δεκάδες εργατοώρες), ενώ κάποιες άλλες αιτίες μπορεί να είναι προϊόν κάποιας ρύθμισης που είναι απαραίτητη για την ιστοσελίδα μας.  Ή βέβαια να σχετίζονται με τον server στον οποίο φιλοξενείται.

 Πάμε να εξηγήσουμε αναλυτικότερα τις συνηθέστερες αιτίες που κάνουν μια ιστοσελίδα να αργεί να φορτώσει. 

 

 8 Συνηθέστεροι λόγοι που μια ιστοσελίδα αργεί να φορτώσει

  1. Μεγάλες Εικόνες και Βίντεο

Όσο και να σας φαίνεται περίεργο ένας από τους βασικότερους λόγους που μια ιστοσελίδα είναι αργή και βαριά είναι οι πολλές (μη βελτιστοποιημένες) μεγάλες εικόνες. 

Όποια εικόνα έχει μέγεθος πάνω από 1mb, θεωρείται απαγορευτική για την ιστοσελίδα, όπως και οι μεγάλης διάστασης εικόνες PNG. 

Οι βαριές εικόνες είναι μια αιτία που θα έπρεπε να έχει εκλείψει, καθώς είναι εύκολο να γίνουν βελτιστοποιήσεις στις φωτογραφίες, είτε κατά την φάση της κατασκευής της ιστοσελίδας, είτε κατά την ανάρτησή τους από τους διαχειριστές, ώστε να έχουν το κατάλληλο μέγεθος και να μην βαραίνουν το site. 

Αν όμως η ιστοσελίδα σας έχει κοστίσει 400 – 500 ευρώ μην περιμένετε από τον web developer να έχει ξοδέψει επιπλέον χρόνο ώστε να βελτιστοποιήσει και “συμπυκνώσει” της εικόνες μια προς μια. Είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του ότι πληρώνεις παίρνεις. 

Στην περίπτωση του βίντεο πάλι μπορούν να γίνουν βελτιστοποιήσεις μέχρι ενός σημείου, ώστε τα βίντεο που θέλετε να προσθέσετε στη ιστοσελίδα σας να φαίνονται καθαρά. Πρέπει όμως να σκεφτείτε αν είναι τόσο σημαντικό να προσθέστε ένα βίντεο 30 δευτερολέπτων στην θέση του slider στην αρχική σελίδα. Γιατί όσες βελτιστοποιήσεις και να γίνουν είναι δεδομένο πως ένα μεγάλο βίντεο ίσως κάνει την αρχική σελίδα του website σας πιο εντυπωσιακή αλλά συγχρόνως θα την καταστήσει πιο βαριά και αργή.

 

  1. Απόδοση Server / Kακό Hosting

Η απόδοση του server αλλά και το hosting της ιστοσελίδας σας μπορεί να “παίξουν” καταλυτικό ρόλο στην ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σας. 

 Είναι δεδομένο ότι το dedicated hosting ή το VPS hosting προσφέρουν υψηλότερη απόδοση από πακέτα shared hosting (αλλά βεβαίως έχουν και σημαντικά υψηλότερο κόστος). 

Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να έχουν γίνει ρυθμίσεις στον server που θα φιλοξενεί την ιστοσελίδα σας έτσι ώστε να “κουμπώνει” αρμονικά με την CMS (WordPress, Magento, Shopify κ.α.) για να μπορεί να επιτύχει τις καλύτερες δυνατές αποδόσεις. 

Τέλος δεν πρέπει να επιλέξετε φιλοξενία σε έναν server που να βρίσκεται πολύ μακριά από την τοποθεσία των επισκεπτών σας γιατί αυτό θα επιβραδύνει την ταχύτητα φόρτωσης. Για παράδειγμα αν το κοινό σας είναι στην Ελλάδα μην επιλέξετε hosting σε άλλη ήπειρο (π.χ. Αμερική). 

Υπηρεσίες iServices που μπορεί να σας ενδιαφέρουν

Web Hosting
Τεχνική Υποστήριξη Ιστοσελίδων & Eshop
Web Design Θεσσαλονίκη

 

  1. Προβλήματα στον κώδικα (Javascript, CSS, HTML)

Ένα βασικό (και από τα πιο δύσκολα να επιλυθεί) αίτιο για τον αργό χρόνο φόρτωσης μιας ιστοσελίδας είναι τα διαφόρων ειδών προβλήματα στον κώδικα. Όπως για παράδειγμα, να υπάρχουν περιττές γραμμές Javascript και CSS που επιβραδύνουν την ιστοσελίδα και δεν επιτρέπουν σε κάποιες λειτουργίες να εκτελεστούν γρήγορα. 

Εδώ η λογική λέει ότι ένας πραγματικά καλός developer έναντι ενός αρχάριου μπορεί να γράψει καθαρότερο κώδικα, αποφεύγοντας αχρείαστες εντολές και δημιουργώντας μια πιο γρήγορη ιστοσελίδα. 

Ωστόσο, τα πράγματα περιπλέκονται όταν δεν μιλάμε για custom δημιουργία ιστοσελίδας (εκ του μηδενός). Κάτι που δεν γνωρίζουν πολλοί πελάτες είναι ότι τα έτοιμα theme και template του WordPress, Magento και Shopify δεν είναι όλα εξίσου καλογραμμένα στο κομμάτι του κώδικα. Κάποια από αυτά μπορεί να έχουν κακή απόδοση και αργό χρόνο φόρτωσης πριν προσθέσουν έστω μια γραμμή περιεχόμενο οι developers που την επεξεργάζονται. 

Για αυτό, είναι υψίστης σημασίας η εταιρία που σας κατασκευάζει την ιστοσελίδα να γνωρίζει την απόδοση των theme που χρησιμοποιεί και να μπορεί να σας προτείνει αυτά με τους πιο γρήγορους χρόνους φόρτωσης, αν ο βασικός στόχος σας είναι μια πολύ γρήγορη ιστοσελίδα.

 

  1. Πολλά και βαριά plugin 

Τα plugin είναι έτοιμα εργαλεία που “κουμπώνουν” στην ιστοσελίδα και συνήθως βελτιώνουν κάποιο κομμάτι της ή αυτοματοποιούν μια διαδικασία που αλλιώς θα απαιτούσε να γραφτεί κώδικας και θα πολλαπλασίαζε το κόστος υλοποίησης. 

Για παράδειγμα υπάρχουν plugin για το SEO, plugin για τα social media, plugin για redirects και για υπολογισμό των μεταφορικών και χιλιάδες άλλα. 

 Το πρόβλημα είναι ότι αρκετά από τα plugin είναι βαριά και όταν συσσωρευτούν πολλά σε μια ιστοσελίδα την βαραίνουν και αυτή. Δηλαδή, μπορεί να λύνουν κάποια προβλήματα αλλά δημιουργούν ένα άλλο. Αυτό της αργής ταχύτητας φόρτωσης.  

Πρέπει τα περιττά plugin να αποφεύγονται, να επιλέγονται και να διατηρούνται μόνο αυτά που είναι τελείως απαραίτητα για τη λειτουργία της ιστοσελίδας. Και αυτό δεν είναι πάντα απλή υπόθεση.

  1. Πολλές Διαφημίσεις

Τα display ads σε μορφή banner σίγουρα αποτελούν μια ικανοποιητική πηγή εσόδων για πολλές επιχειρήσεις. Παρά ταύτα, στο κομμάτι της ταχύτητας αποτελούν αρνητικό παράγοντα.

Οι διαφημίσεις αυξάνουν κατά πολύ τα http requests και ως αποτέλεσμα η ιστοσελίδα γίνεται πιο αργή αλλά και λιγότερο responsive. Προσπαθήστε να “ζυγίσετε” τα συν και τα πλην που σας προσφέρουν οι διαφημίσεις και να κρατήσετε μόνο αυτές που είναι απαραίτητες για την βιωσιμότητα της επιχείρησης σας. Ή να απορρίπτεται όσες δεν έχουν καλογραμμένο κώδικα.

Δείτε ακόμα: πως μπορώ να δω την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μου.

 

  1. Πολλά redirects 

Τα redirects χρησιμοποιούνται όταν θέλουμε να οδηγήσουμε ένα χρήστη από ένα “παλιό” url σε ένα “καινούριο” url. 

Για παράδειγμα αυτό μπορεί να συμβαίνει αν έχουμε μια ιστοσελίδα με κατάληξη .gr και μετά από μερικά χρόνια την αντικαταστήσουμε με μια νέα  ακριβώς ίδια ιστοσελίδα, αλλά με κατάληξη .com. Φυσικά θα θέλουμε οι χρήστες που ψάχνουν το παλιό μας website (.gr) να οδηγούνται στο καινούριο (.com) και να μην τους “χάνουμε”. 

Αυτό γίνεται με την χρήση redirects, που όμως αυξάνει τον χρόνο φόρτωσης, καθώς κάθε φορά που βάζουμε ένα redirect ο browser πρέπει να φορτώσει την σελίδα αυτή εις διπλούν.  

Φυσικά τα redirects είναι πάρα πολύ χρήσιμα και σε πολλές περιπτώσεις δεν μπορούν να αποφευχθούν. 

 

  1. Δεν χρησιμοποιείται CDN (Content Delivery Network)

Μια υπηρεσία CDN, είναι ένα κατανεμημένο δίκτυο ανεξάρτητων server που βρίσκονται σε διαφορετικές γεωγραφικές τοποθεσίες και μπορούν να εξυπηρετήσουν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας σε επισκέπτες.

 Ανάλογα με τη γεωγραφική τοποθεσία του επισκέπτη, το περιεχόμενο της ιστοσελίδας εξυπηρετείται από τον server που βρίσκεται στο πλησιέστερο διαθέσιμο μέρος. Έτσι ελαχιστοποιείται η ταχύτητα φόρτωσης και ο επισκέπτης βλέπει το περιεχόμενο της ιστοσελίδας πιο γρήγορα.

Εάν η ιστοσελίδα σας δεν χρησιμοποιεί CDN “χάνει’ μια μεγάλη ευκαιρία να βελτιστοποιήσει την ταχύτητα της.

 

  1. Ο επισκέπτης έχει κακό ίντερνετ (ή κακό υπολογιστή)

Κάτι που συχνά παραλείπεται όταν μιλάμε για το πόσο γρήγορα η αργά φορτώνει μια ιστοσελίδα είναι το wifi που έχει ο εκάστοτε χρήστης αλλά και οι δυνατότητες του υπολογιστή του, που αν είναι πολύ παλιός είναι πιθανόν να “ζορίζεται” και να είναι αυτός η αιτία της αργοπορίας. 

Αυτό είναι κάτι που πρέπει να το έχουμε διαρκώς στο μυαλό μας. Ότι δηλαδή επειδή εμείς βλέπουμε την ιστοσελίδα να φορτώνει γρήγορα δεν σημαίνει ότι όλοι οι επισκέπτες την βλέπουν να φορτώνει με τον ίδια ταχύτητα, αλλά και το αντίθετο. 

 

Διαβάστε ακόμα: ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στις δυναμικές και στατικές ιστοσελίδες.

 

 

Ποιοι παράγοντες καθορίζουν πόσο σημαντικό πρόβλημα μια αργή ιστοσελίδας

Αυτά τα επιπλέον δευτερόλεπτα που χρειάζεται για να “δείξει” το περιεχόμενο στους επισκέπτες, πιθανόν να μην έχουν σοβαρό αντίκτυπο σε αρκετά site, αλλά σε κάποια αλλά μπορεί να στοιχίσουν πολλές εκατοντάδες ή και χιλιάδες ευρώ. Το αν θα είναι μεγάλες οι συνέπειες αυτής της καθυστέρησης εξαρτάται από τους παρακάτω παράγοντες: 

  1. Το είδος της επιχείρησης και της ιστοσελίδας

    Π.χ. Eshop ή συμβουλευτική εταιρία. Ως γενικό κανόνα μπορούμε να θεωρήσουμε ότι το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο στα eShop καθώς πουλάνε απευθείας από το διαδίκτυο.

  2. Πόσο σημαντική είναι η διαδικτυακή της παρουσία στο συνολικό τζίρο

    Στηρίζεται εξ’ ολοκλήρου στο διαδίκτυο ή έχει πολύ δυνατή φυσική παρουσία. Προφανώς για μια εταιρεία που στηρίζεται εξ’ ολοκλήρου ή κατά βάση στο διαδίκτυο το πρόβλημα είναι πολύ μεγαλύτερο. Βέβαια το ερώτημα μπορεί και να αντιστραφεί. Δηλαδή, πόσο θα μπορούσε να αναπτυχθεί επιπλέον η επιχείρηση, να αυξηθούν οι πελάτες ή οι πωλήσεις της, αν η ιστοσελίδα της ήταν πολύ ταχύτερη;

  3. Πόσο μεγάλη είναι η επιχείρηση

    Άλλο η Amazon και άλλο μια προσωπική επιχείρηση. Για μια εταιρία μεγέθους Amazon ακόμα και ένα δευτερόλεπτο καθυστέρηση στην φόρτωση μπορεί να σημαίνει δεκάδες χαμένα εκατομμύρια σε τζίρο.

  4. Πόσο πολύ αργεί να φορτώσει

     Έχει διαφορά το 6 δεύτερα από 12 δευτέρα. 

  5. Σε τι βαθμό μπορεί να βελτιωθεί ο χρόνος φόρτωσης 

    Ποιος ο βαθμός ευκολίας των εργασιών που πρέπει να γίνουν για να “μειωθεί ο χρόνος φόρτωσης και πόσο θα κοστίσουν.

  6.   Ποιες σελίδες είναι οι πιο αργές

     π.χ. αρχική, σελίδες υπηρεσιών ή προϊόντα. Είναι δεδομένο πως η αρχική είναι η βιτρίνα της ιστοσελίδας σας και είναι σημαντικό να μην είναι αργή. Αλλά εξίσου σημαντικό είναι να μην έχουν θέμα οι σελίδες των προϊόντων σε eShop, γιατί αυτό μπορεί να καθορίσει αν θα πραγματοποιηθεί μια αγορά ή όχι.

  7. Άλλοι λιγότερο συνηθισμένοι παράγοντες

 

Συμπέρασμα 

Το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από τις παραπάνω παραγράφους είναι ότι η χαμηλή ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας μπορεί, υπό προϋποθέσεις, να αποτελεί πολύ σημαντικό πρόβλημα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ειδικά αν η ταχύτητα είναι απαγορευτικά αργή, η επίλυση του προβλήματος μπορεί να αυξήσει κατακόρυφα την επισκεψιμότητα και κατά προέκταση τα έσοδα. Αλλά δεν είναι πάντα κάτι ιδιαίτερα απλό για να επιτευχθεί, εκτός αν μιλάμε για custom ιστοσελίδες που η κατασκευή τους ξεκινάει από πολλαπλάσια αρχική τιμή. 

Ακόμα και εκεί όμως μπορεί να χρειάζεται να χρησιμοποιηθούν κάποια plugin ή άλλα εργαλεία που συνδέουν την ιστοσελίδα με άλλες πλατφόρμες, μπορεί να θέλει ο πελάτης να προσθέσει διαφημίσεις, βίντεο και animation για να την κάνει πιο εντυπωσιακή. Όλα αυτά μπορεί να την βελτιώσουν σε άλλους τομείς όπως αισθητική, το user experience αλλά μπορεί να κάνουν την ιστοσελίδα σημαντικά πιο αργή. 

 Άρα πρέπει να γνωρίζουμε ότι δεν είναι όλα άσπρο ή μαύρο. Εάν έχετε μια ιστοσελίδα που θεωρείται ότι φορτώνει αργά ή θέλετε να δημιουργήσετε τώρα ιστοσελίδα και σας ενδιαφέρει να είναι πάνω από όλα γρήγορη, είναι καλό να το τονίσετε από την αρχή στους developers και να τους ζητήσετε να επιλέξουν ένα theme που να το γνωρίζουν καλά και να ξέρουν ότι “πιάνει” υψηλή απόδοση και ότι είναι γρήγορο. Αλλά παράλληλα πρέπει να ασπαστείτε και να τηρήσετε τις οδηγίες τους και το νέο περιεχόμενο που θα αναρτάτε να μην επιβαρύνει σε χρόνο την ιστοσελίδα.

 Επίσης σας προτείνουμε να βρείτε εταιρία που να προσφέρει ποιοτικά πακέτα hosting και να έχει τμήμα customer support που μπορεί να αφιερώσει χρόνο για να κάνει βελτιστοποιήσεις στην ιστοσελίδα σας, όταν απαιτηθεί και να σας προτείνει λύσεις κατόπιν συζήτησης μαζί σας. 

 Στην iServices όλες οι ιστοσελίδες και τα Eshop που δημιουργούμε προσπαθούμε ώστε να έχουν την καλύτερη δυνατή ταχύτητα φόρτωσης σε συνδυασμό βεβαία με τις υπόλοιπες απαιτήσεις του πελάτη για την ιστοσελίδα, το περιεχόμενο, τις λειτουργίες της και το κόστος hosting και συντήρησης. Φροντίζουμε επίσης, όλες οι εικόνες που χρησιμοποιούμε να έχουν το μικρότερο δυνατό μέγεθος και να είναι αυστηρά jpg, χρησιμοποιούμε CDN, όπου απαιτείται και προσφέρουμε υψηλής ποιότητας πακέτα hosting σε ταχύτατους SSD servers.

Ακόμη, έχουμε εξειδικευμένο support team που είναι δίπλα σας, όταν χρειαστεί, για να βελτιστοποιήσει την ταχύτητα και την απόδοση της ιστοσελίδα σας και να σας βοηθήσει να αποφύγετε ενέργειες που θα την κάνουν πιο αργή με τον καιρό.

 

Αύξηση online πωλήσεων και traffic;
Αύξηση online πωλήσεων και traffic;

Μπορείτε να αυξήσετε τις online πωλήσεις και την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας άμεσα!

 Θέλετε να μάθετε πως?

Δείτε περισσότερα άρθρα μας
[custom_acf_data_career]

Προσθέστε Εδώ το Κείμενο Επικεφαλίδας σας