Skip to content
Σχεδιασμός λογοτύπου & αμοιβή γραφίστα
Πίνακας περιεχομένων

Σχεδιασμός Λογοτύπου – Τι περιλαμβάνει και ποια είναι η αμοιβή του γραφίστα

Το λογότυπο (logo) αποτελεί το πρόσωπο- ταυτότητα κάθε εταιρείας. Είναι το στοιχείο που οι πελάτες / καταναλωτές συναντούν πιο συχνά και το συνδέουν απόλυτα στο μυαλό τους με το brand σας. 

 

Για αυτό το λόγο ο σχεδιασμός επαγγελματικού λογοτύπου αποτελεί σημαντικότατη επένδυση για κάθε εταιρεία. 

 

Γιατί η τιμή επαγγελματικού λογοτύπου είναι υψηλή

Αν έχετε ξεκινήσει πρόσφατα την έρευνα για σχεδιασμό λογοτύπου μπορεί να έχετε μπερδευτεί από την μεγάλη απόκλιση που συναντάτε στις τιμές. Κάποιος δηλώνει πως σχεδιάζει logo με 100 ευρώ, ενώ άλλος μπορεί να ορίσει τιμή πάνω από 1000 ή και 2000 ευρώ. 

 

“Μα καλά 700 και 1000 ευρώ για ένα λογότυπο; Είμαστε σοβαροί;” Συζητώντας το με αρκετό κόσμο έχω καταλάβει πως πολλοί θεωρούν τις τιμές αυτές υπερβολικές. 

 

“Στο κάτω κάτω της γραφής τι είναι να σχεδιάσεις ένα λογότυπο; Ο καθένας μπορεί να το κάνει με ένα δωρεάν πρόγραμμα και δεν μπορεί να χρειάζεται πάνω από 2 ώρες συνολικά”.

 

Μπορεί να έχετε ακούσει και εσείς αυτές τις ατάκες ή μπορεί και να τις έχετε πει. Σε ένα βαθμό είναι κατανοητό να φαίνονται τα ποσά αυτά υψηλά στον ιδιοκτήτη μιας μικρομεσαίας Ελληνικής επιχείρησης ή σε κάποιον που τώρα ξεκινάει. Και γι’ αυτό τις περισσότερες φορές επιλέγει την “φθηνή” επιλογή των 100 και 200 ευρώ.

 

Έχει κατανοήσει όμως τι πραγματικά καθορίζει την διαφορά στην τιμή και τι ακριβώς αγοράζει, όταν ζητάει ένα επαγγελματικό λογότυπο

“Σχεδιασμός Λογοτύπου” δεν σημαίνει πάντα το ίδιο

 

“Σχεδιασμός logo από 100 ευρώ” και “σχεδιασμός logo 700 ευρώ” πιθανότατα σημαίνει ότι δεν θα λάβετε το ίδιο τελικό αποτέλεσμα. 

 

Η διαφορά σε αυτές τις τιμές φυσικά μπορεί να οφείλεται σε αρκετούς λόγους, όπως πχ. στην εμπειρία του γραφίστα και προηγούμενες δουλειές στο portfolio του. Αν ένας γραφίστας σχεδιάζει λογότυπα για διεθνείς εταιρείες και το κάνει επιτυχημένα, είναι λογικό ότι δεν θα σας φτιάξει logo με 300 ευρώ. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να κοστολογεί την δουλειά του όπως νομίζει, ειδικά από την στιγμή που υπάρχει ζήτηση για τις υπηρεσίες του.

 

Ωστόσο, ένας βασικότερος λόγος που μεταβάλλεται το κόστος στην δημιουργία logo (και αρκετός κόσμος δεν το γνωρίζει) είναι η διαφορά ανάμεσα σε ένα “απλό λογότυπο” και ένα “επαγγελματικό λογότυπο”

 

Οι εργασίες που χρειάζονται για να σχεδιαστεί ένα επαγγελματικό λογότυπο και όλα τα στοιχεία που περιέχει το πακέτο που θα παραλάβει στο τέλος ο πελάτης, αυξάνουν σημαντικά την τιμή αλλά είναι απαραίτητα αν θέλετε να έχετε ένα ολοκληρωμένο επαγγελματικό λογότυπο που θα μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε κάθε σας ανάγκη, θα αντέξει στο πέρασμα του χρόνου και θα προσδιορίσει την εταιρική σας ταυτότητα. 

 

Σχεδόν πάντα, οι χαμηλές τιμές που αναφέραμε δεν περιλαμβάνουν όλα αυτά που χρειάζονται για τη δημιουργία ενός επαγγελματικό logo, για αυτό και είναι και τόσο χαμηλές. Εισπράττετε δηλαδή το αποτέλεσμα ενός πρόχειρου σχεδιασμού.

 

Και αντίστροφα, για να γίνει η έρευνα και να δημιουργηθούν όλα τα στοιχεία που χρειάζονται για να δημιουργηθεί ένα επαγγελματικό logo, να ερμηνευτεί ο σχεδιασμός του και να παραδοθεί σε όλες τις εκδοχές που θα το χαρακτηρίζουν, απαιτούνται αρκετές εργατοώρες, όποτε είναι απολύτως λογικό να ανεβαίνει το κόστος. 

 

Πάμε λοιπόν να δούμε αναλυτικά, ποια είναι τα στάδια δημιουργίας και τι πρέπει να περιλαμβάνει ένα πακέτο επαγγελματικού λογοτύπου ή λογοτύπου εταιρικής ταυτότητας

 

Θέλετε να γίνετε expert στο digital marketing;

Διαβάστε επίσης: Διαφήμιση στο Google: Τελικά αξίζει? (2022)

Και: Τα σημαντικότερα Facebook Ad Metrics για κάθε brand

Υπηρεσίες iServices που μπορεί να σας ενδιαφέρουν

Σχεδιασμός Λογοτύπου - Εταιρική Ταυτότητα
Web Design Θεσσαλονίκη
Δημιουργία Ιστοσελίδας

Στάδια Δημιουργίας Επαγγελματικού Λογοτύπου

 

1. Συζήτηση με τον πελάτη και έρευνα 

 

Το πρώτο βήμα στον σχεδιασμό επαγγελματικού ή εταιρικού λογοτύπου είναι να συζητήσει ο γραφίστας με τον πελάτη για να καταλάβει ποιες αξίες πρεσβεύει το brand του πελάτη, το αντικείμενο των εργασιών ή τα είδη των προϊόντων, το στοχευμένο κοινό, την αισθητική που του αρέσει και αν υπάρχουν κάποια στοιχεία που μπορούν να λειτουργήσουν ως πηγές έμπνευσης. 

 

Στην συνέχεια, με βάση τα όσα ειπώθηκαν στην συζήτηση, ο γραφίστας κάνει εκτεταμένη έρευνα για να βρει εικόνες και στοιχεία παράδοσης για inspiration, τα κατάλληλα χρώματα που ταιριάζουν και τις γραμματοσειρές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως βάση στο προς σχεδίαση logo. 

 

2. Σχεδιασμός πρώτης version του logo

 

Αφού μαζέψει όλα τα στοιχεία που χρειάζεται ο graphic designer, ξεκινάει ο σχεδιασμός του λογοτύπου. Ο γραφίστας δοκιμάζει γραμματοσειρές και χρώματα, δημιουργεί σύμβολα και τα συνδυάζει με διάφορους τρόπους μέχρι το τελικό αποτέλεσμα να τον ικανοποιεί, να του φαίνεται ενδιαφέρον και να (θεωρεί) πως ανταποκρίνεται στις αξίες του brand. 

 

Συνήθως σε αυτό το στάδιο ο designer θα σχεδιάσει πάνω από μια εκδοχές του logo, λίγο ή πολύ διαφορετικές. 

 

Στην συνέχεια τις δείχνει στον πελάτη για να ακούσει την γνώμη του, τι του αρέσει και τι όχι. 

3. Σχεδιασμός δεύτερης version logo 

Mε βάση τις παρατηρήσεις και τα σχόλια του πελάτη, ο γραφίστας ξεκινάει να σχεδιάζει την δεύτερη version του λογοτύπου. Όταν φτάσει σε ένα σημείο που τον ικανοποιεί και θεωρεί ότι καλύπτει όλα τα σχόλια και παρατηρήσεις του πελάτη, του/της το ξαναδείχνει για λάβει κάποια τελικά σχόλια. 

Ανάλογα με το project και τον γραφίστα, αυτή η διαδικασία του ελέγχου μπορεί να διαφέρει. Κάποιος μπορεί να στέλνει το logo μία φορά για έλεγχο και παρατηρήσεις στο πελάτη, ενώ άλλος τρεις ή τέσσερις φορές.

4. Δημιουργία Logo Package

Αφού η τελική μορφή του logo έχει αποφασιστεί και ο πελάτης είναι ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα, ο designer αρχίζει να δημιουργεί όλα τα αρχεία που περιέχει το τελικό logo package που θα δώσει στον πελάτη. 

 

Πάμε να δούμε τι πρέπει να περιέχει ένα logo package επαγγελματικού λογοτύπου. 

 

Τι περιλαμβάνει ένα πακέτο επαγγελματικού λογοτύπου

 

1. Διαφορετικές παραλλαγές του λογοτύπου

 

Ένα πακέτο επαγγελματικού λογοτύπου πρέπει να περιέχει περισσότερες από μια παραλλαγές του. Μερικές από τις πιο συνηθισμένες είναι το οριζόντιο logo, το κάθετο logo, το icon και το wordmark

 

Κάθε μια από τις παραλλαγές είναι κατάλληλη για διαφορετική χρήση. Για παράδειγμα τα οριζόντια λογότυπα συνηθίζεται να χρησιμοποιούνται σε ιστοσελίδες, επαγγελματικές κάρτες, επιστολόχαρτα και φακέλους. Τα κάθετα λογότυπα είναι πιο κατάλληλα για επιγραφές και προϊόντα όπως t-shirt, κούπες κλπ. To icon μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε περιπτώσεις που ο χώρος είναι αρκετά περιορισμένος όπως για παράδειγμα στο favicon της ιστοσελίδας, σε mobile εκδόσεις, σε banners κλπ. 

 

Ο designer σχεδιάζει το logo σε όλες αυτές τις διακριτές μορφές και έτσι “λύνει τα χέρια” του πελάτη ο οποίος γνωρίζει ότι έχει στη διάθεσή του την ιδανική μορφή για κάθε περίσταση και δεν χρειάζεται να πονοκεφαλιάζει για το πως θα φαίνεται ένα κάθετο logo στην γωνία της ιστοσελίδας του. 

2. Logo κατάλληλο για digital και print

 

Μέσα στο πακέτο logo που παίρνει ο πελάτης, πρέπει να υπάρχουν ξεχωριστοί φάκελοι με τα όλα τα απαραίτητα αρχεία σε digital και print μορφή. 

 

Άλλοι τύποι χρωμάτων είναι κατάλληλοι για να χρησιμοποιήσετε το logo σε ψηφιακή μορφή (π.χ. Στην ιστοσελίδα ή στα social media) και άλλοι για να το τυπώσετε σε t-shirt ή σε μια επιγραφή. Τα ψηφιακά αρχεία πρέπει να έχουν RGB χρώματα, ενώ τα αρχεία που είναι κατάλληλα για τύπωμα πρέπει να έχουν CMYK ή/και Pantone. 

 

Εάν δεν έχουν δημιουργηθεί ξεχωριστά αρχεία και προσπαθήσετε να τυπώσετε κάτι με αρχεία που έχουν χρώματα RGB, είναι πολύ πιθανό να “χάσετε” σε χρώμα και να πάρετε ένα τελικό αποτέλεσμα διαφορετικό από αυτό που περιμένετε. 

 

Διαβάστε: τι είναι UX/UI Design και γιατί είναι τόσο σημαντικό για την ιστοσελίδα σας 

 

3. Διαφορετικοί χρωματικοί συνδυασμοί του logo

 

Για κάθε μια από τις παραλλαγές του λογοτύπου (horizontal, vertical, icon) θα πρέπει να υπάρχει και πάνω από ένας χρωματικός συνδυασμός. Οι συνηθέστεροι είναι: Full Color, Inverse, Black και White. 

 

Full Color logo είναι το κανονικό/βασικό λογότυπο με όλα τα χρώματα. To inverse logo είναι το “ανάποδο” λογότυπο που συνήθως αντικαθιστά κάποιο ή όλα τα σκούρα χρώματα του logo με πιο ανοιχτόχρωμα. Το inverse εξυπηρετεί καλύτερα όταν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε το logo σε σκούρο ή σκοτεινό background. Αντίστοιχα τα black και white είναι εκδοχές του logo για εφαρμογή μόνο σε άσπρο ή μόνο σε μαύρο, σχεδιασμένες με τέτοιο τρόπο από τον γραφίστα ώστε να εξυπηρετούν τον πελάτη για αυτές τις ειδικές περιπτώσεις. 

 

Σκοπός όλων αυτών των χρωματικών συνδυασμών είναι να δώσει λύσεις στον πελάτη σε μελλοντικά προβλήματα, γνωρίζοντας ότι έχει το logo ακριβώς στα χρώματα που χρειάζεται για κάθε περίσταση, διατηρώντας αναλλοίωτη την ταυτότητα του brand του.

 

4. Διαφορετικές μορφές αρχείων για κάθε περίσταση

 

Για κάθε μια από τις παραλλαγές του logo (horizontal, vertical, icon) και για κάθε έναν από τους χρωματικούς συνδυασμούς (full color, inverse, black, white) πρέπει να υπάρχουν διαφορετικοί τύποι αρχείων (vector και raster). Κάθε τύπος αρχείου είναι ιδανικός για άλλη χρήση. 

 

Πάμε να δούμε τους σημαντικότερους:

 

Ai (Adobe Illustrator): To ΑΙ είναι ο τύπος αρχείου που επιτρέπει την μεγαλύτερη επεξεργασία του logo σε ψηφιακή και print μορφή. Μπορείτε δηλαδή να στείλετε το ΑΙ αρχείο σε έναν γραφίστα για να μεγαλώσει τις διαστάσεις του logo σας, αλλά και να αλλάξει χρώματα ή να αλλάξει την δομή του logo (καλύτερα μην το κάνετε όμως, γιατί πιθανότατα θα χαλάσει το logo σας!)

 

PDF (Portable Document Format): To PDF είναι και αυτός τύπος αρχείου που επιτρέπει επεξεργασία του λογοτύπου σε digital και print μορφή, αλλά σε μικρότερο βαθμό από το AI. Είναι ο κλασικός τύπος που θα στείλετε σε ένα γραφίστα ή ένα τυπογραφείο για να τυπώσετε κάτι στα γρήγορα ή αν θέλετε να μοιραστείτε το logo σας online.

 

SVG (Scalable Vector Graphic): Επεξεργάσιμος τύπος αρχείου, ιδανικός για την ιστοσελίδα ή mobile application.

 

​​PNG (Portable Graphics Format): To PNG είναι αρχείο εικόνας που δεν είναι επεξεργάσιμο, αλλά είναι υψηλής ποιότητας και συνήθως στέλνεται με διαφανές (transparent) background. Αυτό σας επιτρέπει να το χρησιμοποιείτε για να “ανεβάσετε” το logo σας οπουδήποτε στο διαδίκτυο χωρίς να ανησυχείτε για το background

 

JPG (ή JPEG): Tο jpg είναι τύπος εικόνας χαμηλότερης ανάλυσης που δεν είναι επεξεργάσιμη, με background σε χρώμα που ταιριάζει με το logo. Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε αν θέλετε να βάλετε στα γρήγορα μια εικόνα προφίλ στα social media ή να δείτε πως φαίνεται το logo με background. Ή για ανάρτηση σε ιστοσελίδα, καθότι δεν την βαραίνει.

 

5. Διαφορετικά μεγέθη logo 

Στην περίπτωση των εικόνων png και jpeg ο γραφίστας μπορεί να έχει βάλει μέσα στο logo package 2 ή 3 διαφορετικά μεγέθη. Συνήθως μπορεί να έχει ένα small, ένα medium και ένα large για να διευκολύνει τον πελάτη να έχει έτοιμες εικόνες για κάθε δυνατή περίσταση. 

 

Για παράδειγμα, μπορεί να χρειάζεται μια μικρή εικόνα για να την χρησιμοποιήσει ως φωτογραφία προφίλ στο twitter της εταιρείας, αλλά να θέλει και μια υψηλής ανάλυσης για μια παρουσίαση. 

6. Οδηγός Logo Package

 

Συνήθως όλα αυτά αρχεία τα συνοδεύει (και έτσι πρέπει) ένας σύντομος οδηγός για το logo package με οδηγίες και χρήσιμες πληροφορίες. 

 

Εδώ ο γραφίστας μπορεί να εξηγεί το συμβολισμό του logo,  πως συνδέεται με τις αρχές της εταιρείας ή και τους στόχους της, πώς επηρεάζει το πελατειακό της κοινό, ποια χρώματα έχουν χρησιμοποιηθεί και τους κωδικούς τους, ποια γραμματοσειρά έχει χρησιμοποιηθεί και γιατί, επεξηγήσεις για τις διαφορές μορφές αρχείων και λογοτύπων και κάποιες οδηγίες για σωστή χρήση του logo. 

 

Όπως μπορείτε να καταλάβετε το τελικό πακέτο που παραλαμβάνει ο πελάτης μπορεί να έχει μέσα δεκάδες αρχεία και πολλές παραλλαγές του logo. Όλη η έρευνα που έχει κάνει ο γραφίστας εκ των προτέρων και όλες οι διαφορετικές μορφές που καλείται να σχεδιάσει, είναι κάτι χρονοβόρο που αποκλείεται να κοστίσει 150 και 200 ευρώ, εκτός αν ο designer είναι τελείως αρχάριος με μηδενική εμπειρία και δέχεται τέτοια αμοιβή ώστε να αναλάβει project και να αποκτήσει εμπειρία. 

 

Ελπίζουμε αυτό το άρθρο να σας βοήθησε να καταλάβετε καλύτερα την διαφορά στο κόστος ανάμεσα σε ένα “απλό λογότυπο” και ένα “επαγγελματικό λογότυπο”, τι καθορίζει την τιμή του και γιατί δικαιολογείται απόλυτα αυτή η μεγάλη απόκλιση στις τιμές που υπάρχουν στην αγορά. 

 

Στην iServices σχεδιάζουμε επαγγελματικά πακέτα λογοτύπου για επιχειρήσεις που θέλουν μια ολοκληρωμένη λύση λογοτύπου που θα καθορίσει την εταιρική τους ταυτότητα, θα κάνει τη διαφορά, θα αντέξει στο χρόνο και θα τους εξυπηρετεί για κάθε περίσταση. Κατανοώντας όμως και τις ανάγκες της εποχής, σχεδιάζουμε και απλό – πιο οικονομικό λογότυπο για πελάτες μας που θέλουν ένα καλοσχεδιασμένο logο, απλώς για να την ιστοσελίδα και τις κάρτες τους.

 

Είτε ενδιαφέρεστε για απλό logo είτε για επαγγελματικό λογότυπο εταιρικής ταυτότητας, επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας για να συζητήσουμε τις ανάγκες σας και να δημιουργήσουμε το logo που ταιριάζει σε εσάς και την επιχείρηση σας.

Αύξηση online πωλήσεων και traffic;
Αύξηση online πωλήσεων και traffic;

Μπορείτε να αυξήσετε τις online πωλήσεις και την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας άμεσα!

 Θέλετε να μάθετε πως?

Δείτε περισσότερα άρθρα μας
[custom_acf_data_career]

Προσθέστε Εδώ το Κείμενο Επικεφαλίδας σας