Σύμφωνα με έρευνες, οι επιχειρήσεις B2B αφιερώνουν κατά μέσο όρο το 33% του προϋπολογισμού μάρκετινγκ στο content marketing. Αυτό σημαίνει ότι, αν θέλετε να πετύχετε μια ισχυρή απόδοση επένδυσης (ROI), είναι απαραίτητο να έχετε μια εξίσου ισχυρή στρατηγική.
Ας υποθέσουμε ότι η ομάδα μάρκετινγκ σας έχει μια εξαιρετική ιδέα για νέο περιεχόμενο. Για τον επόμενο μήνα, όλοι είναι απόλυτα συγκεντρωμένοι στην εκτέλεση και τη δημοσίευσή της. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, εμφανίζεται ένα νέο trend, τραβώντας την προσοχή αλλού. Πριν το καταλάβετε, η φανταστική σας ιδέα έχει παραμεληθεί και μένει στο “ράφι”.
Σας ακούγεται οικείο; Για πολλές επιχειρήσεις B2B, το content marketing αντιμετωπίζεται ως δευτερεύουσα προτεραιότητα και όταν αποφασίζουν να δημιουργήσουν περιεχόμενο το κάνουν χωρίς συνέπεια και ξεκάθαρη στρατηγική, “πηδώντας” από το ένα trend στο άλλο. Άλλωστε, μπορεί να σκεφτείτε, «Οποιοσδήποτε μπορεί να δημιουργήσει περιεχόμενο, σωστά;»
Λάθος.
Αν θέλετε να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της εταιρίας σας, να αποκτήσετε περισσότερα leads και να ενισχύσετε τις πωλήσεις σας, χρειάζεστε μια στρατηγική B2B content marketing που να φέρνει αποτελέσματα. Η δημιουργία μιας τέτοιας στρατηγικής, όμως, μπορεί να αποδειχθεί περίπλοκη – ειδικά αν έχετε μια μικρή ομάδα ή αν ξεκινάτε από το μηδέν.
Στην iServices, το content marketing είναι η ειδικότητά μας. Καθημερινά βοηθάμε περισσότερες από 70 B2B επιχειρήσεις να χτίσουν και να εφαρμόσουν στρατηγικές που αποδίδουν. Συγκεντρώσαμε όλη την εμπειρία και τη γνώση μας για να σας δείξουμε πώς να δημιουργήσετε μια στρατηγική B2B content marketing που θα αυξήσει την επισκεψιμότητα, θα προσελκύσει leads και θα μετατρέψει την προσπάθειά σας σε πραγματικά αποτελέσματα.
Πίνακας Περιεχομένων:
Τι είναι B2B Content Marketing
Το content marketing αφορά τη δημιουργία περιεχομένου, όπως blogs, βίντεο, infographics κ.λπ., με στόχο την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του brand, την καλλιέργεια εμπιστοσύνης, αύξηση κύρους και την υποστήριξη των πελατών σας.
Στο B2B content marketing, το περιεχόμενο απευθύνεται σε άλλες επιχειρήσεις, με σκοπό να τους δείξετε πώς το προϊόν ή η υπηρεσία σας μπορεί να συμβάλει στην επιτυχία τους. Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που προωθούνται συχνά είναι υψηλού κόστους, και η διαδικασία αγοράς περιλαμβάνει πολλές φάσεις και λήψεις αποφάσεων. Εξαιτίας αυτών, ο κύκλος πωλήσεων στο B2B είναι συνήθως μεγαλύτερος, με μέσο όρο περίπου δύο μήνες. Δεν πρόκειται για αγορές αυθόρμητης φύσης.
Ο βασικός σας στόχος με το B2B περιεχόμενο είναι να καθιερώσετε την επιχείρησή σας ως αξιόπιστη και εξειδικευμένη στον κλάδο, ενώ παράλληλα να υποστηρίζετε τους πελάτες σας στην ανάπτυξη της δικής τους επιχείρησης. Για παράδειγμα, μια εταιρεία λογισμικού B2B μπορεί να δημιουργήσει άρθρα στο blog της σχετικά με τις τάσεις της αγοράς, αλλά και με το πως μπορούν να χρησιμοποιούν οι χρήστες το λογισμικό της για να αυξήσουν την κερδοφορία τους, εκπαιδεύοντας και ενημερώνοντας τους υποψήφιους πελάτες της.

Το B2B content marketing είναι διαφορετικό από το B2C content marketing που συναντάμε συχνά στα κοινωνικά δίκτυα. Στο B2C content marketing, ο πελάτης παίρνει αποφάσεις αποκλειστικά για τον εαυτό του.
Ανταποκρίνεται κυρίως σε συναισθηματικό περιεχόμενο, καθώς συνήθως τα προϊόντα είναι οικονομικά προσιτά και η διαδικασία αγοράς είναι γρήγορη — πολλές φορές ακόμη και άμεση. Γι’ αυτό, οι στρατηγικές που εφαρμόζουν οι πωλητές στο B2C περιεχόμενο δεν είναι αποτελεσματικές για τις ανάγκες του B2B.
Δεν θα δημιουργούσατε ποτέ μια διαφήμιση ή οποιοδήποτε παραδοσιακό διαφημιστικό υλικό χωρίς προηγουμένως να έχετε καταρτίσει ένα σχέδιο. Το ίδιο ισχύει και για το περιεχόμενο. Η δημιουργία περιεχομένου απαιτεί χρόνο και χρήμα, γι’ αυτό είναι απαραίτητο να έχετε μια καλά σχεδιασμένη στρατηγική content marketing. Μόνο έτσι θα εξασφαλίσετε ότι το περιεχόμενό σας φτάνει στο σωστό κοινό και οδηγεί σε ουσιαστικά αποτελέσματα.
Γιατί οι επιχειρήσεις B2B χρειάζονται μια στρατηγική content marketing
Μια καλά σχεδιασμένη στρατηγική B2B content marketing καθοδηγεί κάθε στάδιο της διαδικασίας σας, από τη σύλληψη ιδεών έως τη δημιουργία, τη δημοσίευση και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων. Εξασφαλίζει ότι το σωστό περιεχόμενο φτάνει στο σωστό κοινό τη σωστή στιγμή, υποστηρίζοντας την επίτευξη των στόχων σας.
Τα ακόλουθα δεδομένα αποδεικνύουν ότι ο χρόνος που απαιτείται για την ανάπτυξη μιας στρατηγικής B2B content marketing αξίζει τον κόπο:
Οι αγοραστές B2B θέλουν να ξεκινήσουν τη διαδικασία της αγοράς ανεξάρτητα:
- Το 51% των υπευθύνων της λήψης αποφάσεων B2B συμβουλεύονται τουλάχιστον δεκατρία κομμάτια περιεχομένου προτού επικοινωνήσουν με έναν εκπρόσωπο πωλήσεων για λεπτομέρειες σχετικά με τις προσφορές τους. (Marketing Charts)
- Οι αγοραστές B2B συχνά περνούν το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας αγοράς ανεξάρτητα, με τους περισσότερους να αναφέρουν ότι βρίσκονται στο 57%-70% στη διαδικασία έρευνας πριν επικοινωνήσουν με έναν εκπρόσωπο πωλήσεων για πιο συγκεκριμένες πληροφορίες. (Spotio)
Το content marketing είναι αποτελεσματικό:
- Το content marketing δημιουργεί τρεις φορές περισσότερα leads από το παραδοσιακό marketing, ενώ κοστίζει 62% λιγότερο. (Demand Metric)
- Μετά την προβολή περιεχομένου ενός προμηθευτή, το 52% των αγοραστών B2B είναι “σίγουρα” πιο διατεθειμένοι να πραγματοποιήσουν μια αγορά. (Marketing Charts)
Οι αγοραστές B2B εκτιμούν την εμπιστοσύνη όταν παίρνουν αποφάσεις αγοράς:
Η πλειονότητα (το 80%) των υπευθύνων λήψης αποφάσεων B2B προτιμούν να μάθουν για έναν ενδεχόμενο προμηθευτή μέσω περιεχομένου, όπως άρθρα ή βίντεο, παρά μέσω μιας παραδοσιακής διαφήμισης. (WB Research)
Οι επιχειρήσεις θέλουν να γνωρίζουν ότι οι προμηθευτές κατανοούν τους στόχους τους, με το 84% να είναι πιο πιθανό να αγοράσουν από έναν προμηθευτή που δείχνει γνώση των στόχων τους. (SalesForce)
Χωρίς μια σαφώς καθορισμένη στρατηγική content marketing, διατρέχετε τον κίνδυνο η δημιουργία περιεχομένου να γίνεται κάτι που η ομάδα μάρκετινγκ σας κάνει μόνο όταν έχει χρόνο. Μπορεί να έχετε μερικά επιτυχημένα κομμάτια περιεχομένου από καθαρή τύχη, αλλά δεν θα μπορέσετε να αναπτύξετε την αίσθηση εμπιστοσύνης που χρειάζεται για να μετατρέψετε τους αναγνώστες περιεχομένου σε αγοραστές.

10 Συμβουλές για B2B Content Marketing με υψηλό ROI
Ευτυχώς, η δημιουργία μιας στρατηγικής B2B content marketing δεν είναι κάτι ακατόρθωτο. Με τα σωστά εργαλεία, μπορείτε να δημιουργήσετε μια κερδοφόρα στρατηγική που μεγιστοποιεί την απόδοση της επένδυσής σας, ανεξάρτητα από τις προσφορές ή το μέγεθος της εταιρείας σας. Η διαδικασία γίνεται πιο περίπλοκη όσο περισσότερες προσωπικότητες αγοραστή και προϊόντα έχετε, αλλά η βασική διαδικασία παραμένει η ίδια.
Βήμα 1: Μάθετε περισσότερα για το κοινό σας
Στο content marketing, το κοινό σας πρέπει να καθοδηγεί τη δημιουργία του περιεχομένου σας. Μην παραβλέπετε αυτό το κρίσιμο βήμα, καθώς όσο καλύτερα γνωρίζετε το κοινό σας, τόσο πιο σχετικό και αποτελεσματικό θα είναι το περιεχόμενό σας.
Πώς να κατανοήσετε το κοινό σας:
Καθιερώστε προσωπικότητες αγοραστή (buyer personas)
Δημιουργήστε 3 έως 5 προσωπικότητες που αντιπροσωπεύουν διαφορετικούς τύπους αγοραστών. Κάθε προσωπικότητα πρέπει να περιλαμβάνει τα παρακάτω:
- Δημογραφικά στοιχεία (ηλικία, φύλο, τοποθεσία κ.λπ.)
- Κλάδος (ο τομέας στον οποίο δραστηριοποιείται)
- Ρόλος στην εργασία (π.χ., υπεύθυνος προμηθειών, CEO, διευθυντής marketing)
- Στόχοι (προσωπικοί ή επαγγελματικοί στόχοι που θέλουν να επιτύχουν)
- Προκλήσεις (τα προβλήματα ή τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν)
- Παράγοντες που επηρεάζουν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων (π.χ., κόστος, αποτελεσματικότητα, φήμη προμηθευτή)
- Συμπεριφορά αγοράς (πώς αναζητούν πληροφορίες και λαμβάνουν αποφάσεις)
Ερευνήστε τις ανάγκες και τις προκλήσεις του κοινού
Εντοπίστε τους τύπους προβλημάτων που αντιμετωπίζουν, τη διαδικασία αγοράς τους, τις περιπτώσεις χρήσης του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας και τα συνηθισμένα σχόλιά τους.
Μελετήστε ποιοι τύποι περιεχομένου (π.χ., άρθρα, eBooks, case studies) είναι πιο χρήσιμοι για αυτούς. Για παράδειγμα:
- Εάν έχουν τεχνικές ερωτήσεις, δημιουργήστε τεχνικούς οδηγούς.
- Εάν αναζητούν στρατηγική καθοδήγηση, προτιμήστε whitepapers και reports.
Δημιουργήστε ένα χάρτη της διαδρομής του αγοραστή για να κατανοήσετε τι περιεχόμενο αναζητούν.
Μόλις κατανοήσετε κάθε προσωπικότητα, σκεφτείτε πώς μετακινούνται από αναγνώστες περιεχομένου σε αγοραστές, δημιουργώντας έναν χάρτη της διαδρομής τους. Οι περισσότεροι αγοραστές περνούν από τρία στάδια:
Ενημέρωση: Οι αγοραστές σε αυτό το στάδιο έχουν ένα πρόβλημα και θέλουν να μάθουν περισσότερα γι’ αυτό.
Εξέταση: Οι αγοραστές σε αυτό το στάδιο κατανοούν το πρόβλημα και αναζητούν στρατηγικές για να το λύσουν.
Απόφαση: Οι αγοραστές σε αυτό το στάδιο έχουν εξετάσει πιθανές λύσεις και είναι έτοιμοι να κάνουν μια αγορά.
Μόλις ξεκινήσετε να σκέφτεστε πως να αναπτύξετε περιεχόμενο, θα θέλετε να εξασφαλίσετε ότι έχετε περιεχόμενο για κάθε στάδιο της διαδρομής του αγοραστή, για να καθοδηγήσετε τους χρήστες σας μέσα από το “χωνί του αγοραστή” (Marketing funnel).
Τμηματοποίηση του κοινού για να στοχεύσετε ακόμη περισσότερο
Διαχωρίστε το κοινό σας σε τμήματα με βάση τη συμπεριφορά αγοράς, τις προτιμήσεις, τους τύπους προβλημάτων ή άλλους παράγοντες που γνωρίζετε. Στη συνέχεια, αποφασίστε σε ποια τμήματα θα επικεντρωθείτε για να δημιουργήσετε υπερ-στοχευμένο περιεχόμενο.
Βήμα 2: Κατανοήστε πλήρως τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας
Αυτό το βήμα μπορεί να φαίνεται αυτονόητο, αλλά είναι κρίσιμης σημασίας, ειδικά αν συνεργάζεστε με μια εξωτερική εταιρεία για τη δημιουργία και εκτέλεση της στρατηγικής content marketing σας.
Πώς να διασφαλίσετε την κατανόηση του προϊόντος/υπηρεσίας:
1. Ενημερώστε την ομάδα σας
Διασφαλίστε ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι κατανοούν πλήρως:
- Τις υπηρεσίες ή προϊόντα που προσφέρετε.
- Τον τρόπο λειτουργίας και τα οφέλη τους.
Η σαφής κατανόηση επιτρέπει τη δημιουργία στοχευμένου περιεχομένου που αντικατοπτρίζει με ακρίβεια την αξία του προϊόντος.
2. Παρέχετε πρακτική εμπειρία
- Μοιράστε δοκιμαστικά δείγματα προϊόντων στην ομάδα δημιουργίας περιεχομένου.
- Δώστε τους πρόσβαση σε δωρεάν δοκιμές για να δουν το προϊόν σε πραγματική δράση.
Αυτή η εμπειρία βοηθά τους δημιουργούς να αναδείξουν συγκεκριμένες λύσεις που προσφέρει το προϊόν σας, καθιστώντας το περιεχόμενο πιο ουσιαστικό και σχετικό.
3. Δημιουργήστε περιπτώσεις χρήσης
- Αναπτύξτε λεπτομερείς περιπτώσεις χρήσης (use cases) για κάθε προϊόν ή υπηρεσία σας.
- Συμπεριλάβετε συγκεκριμένα παραδείγματα για το πώς τα προϊόντα σας επιλύουν τα προβλήματα των πελατών.
4. Ενημερώστε τις προτάσεις σας τακτικά
- Αναθεωρείτε τις περιπτώσεις χρήσης και τις προτάσεις προσφορών ετησίως.
- Εξετάστε πώς οι πελάτες χρησιμοποιούν τα προϊόντα σας με απρόβλεπτους τρόπους.
Αυτές οι νέες γνώσεις μπορούν να αποκαλύψουν ευκαιρίες για διεύρυνση της στρατηγικής σας και την προσέγγιση νέων αγορών.
Βήμα 3: Καθιερώστε ή βελτιώστε τη φωνή του brand σας
Πριν ξεκινήσετε τη δημιουργία περιεχομένου, είναι απαραίτητο να καθορίσετε “τη φωνή του brand σας”. Παράλληλα, πρέπει να λαμβάνετε υπόψη τις προτιμήσεις του κοινού σας. Για παράδειγμα, οι αγοραστές B2B μπορεί να μην εκτιμήσουν χιουμοριστικές παρατηρήσεις, όσο έξυπνες κι αν είναι, εάν αντιμετωπίζουν ένα σοβαρό πρόβλημα που επηρεάζει την οικονομική τους σταθερότητα.
Διαφορά ανάμεσα στη φωνή και τον τόνο του brand
Φωνή του brand (Brand Voice)
- Αναφέρεται στα επίθετα ή στις ιδιότητες που θέλετε να αποπνέει η μάρκα σας.
- Είναι η γενική προσωπικότητα της μάρκας σας και ο τρόπος με τον οποίο εκφράζεστε σε όλα τα μέσα επικοινωνίας.
- Παραδείγματα: αξιόπιστη, καινοτόμα, επαγγελματική, φιλική.
Η φωνή πρέπει να είναι σταθερή και συνεπής σε κάθε κομμάτι περιεχομένου που δημιουργείτε.
Τόνος του brand (Brand Tone)
Αναφέρεται στη συναισθηματική χροιά ή διάθεση που προσδίδετε στο περιεχόμενό σας.
Ο τόνος μπορεί να προσαρμόζεται ανάλογα με:
- Το κοινό-στόχο.
- Το μέσο επικοινωνίας.
- Το μήνυμα που θέλετε να περάσετε.
Για παράδειγμα, το περιεχόμενο που απευθύνεται σε υψηλόβαθμα στελέχη μπορεί να έχει πιο επίσημο τόνο, ενώ μια ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα για ένα προϊόν μπορεί να είναι πιο φιλική και άμεση.
Ό,τι κι αν αποφασίσετε, καταγράψτε το και μοιραστείτε το έγγραφο με όλη την ομάδα μάρκετινγκ για να διασφαλίσετε τη συνέπεια.
Βήμα 4: Καθορίστε τα KPIs σας
Τώρα που γνωρίζετε το κοινό σας, το προϊόν σας και τη φωνή του brand σας, καθιερώστε τι θέλετε να πετύχετε με το περιεχόμενό σας πριν προχωρήσετε σε επόμενα βήματα.
Οι στόχοι σας πρέπει να είναι ρεαλιστικοί και σαφείς για να καθοδηγήσουν τη λήψη αποφάσεων στα επόμενα βήματα. Πρέπει επίσης να είναι μετρήσιμοι, έτσι ώστε να μπορείτε να αξιολογήσετε την επιτυχία της στρατηγικής σας και να κάνετε ενημερωμένες προσαρμογές στο μέλλον.
Χρησιμοποιήστε το πλαίσιο στόχων SMART:
- Specific (Συγκεκριμένο): Τι ακριβώς θέλετε να συμβεί; Ποιος θα το κάνει; Πώς;
- Measurable (Μετρήσιμο): Ποια δεδομένα θα υποδεικνύουν την επιτυχία;
- Achievable (Επιτεύξιμο): Έχετε τα μέσα για να φτάσετε σε αυτόν τον στόχο;
- Relevant (Σχετικό): Γιατί είναι αυτός ο στόχος σημαντικός;
- Time-bound (Χρονικά Περιορισμένο): Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή και την ολοκλήρωση;
Κοινά KPIs για το B2B content marketing περιλαμβάνουν:
- Κίνηση στην ιστοσελίδα
- Οργανική κίνηση
- Προβολές σελίδων
- Leads (υποψήφιοι πελάτες / φόρμες επικοινωνίας)
- Μετατροπές (πωλήσεις προϊόντων / υπηρεσιών)
- Αναγνωρισιμότητα μάρκας
- Εμπλοκή κοινού
Αφού καθορίσετε τι θέλετε να πετύχετε, σημειώστε το στη στρατηγική σας! Θα ανατρέχετε σε αυτούς τους στόχους κατά τη διάρκεια της δημιουργίας περιεχομένου, της σύνταξης ημερολογίου περιεχομένου και της αξιολόγησης της προόδου σας.
Βήμα 5: Δώστε προτεραιότητα σε συγκεκριμένους τύπους περιεχομένου
Προτού ξεκινήσετε να δημιουργείτε ιδέες για περιεχόμενο, πρέπει να αποφασίσετε ποιοι τύποι περιεχομένου ταιριάζουν καλύτερα στη στρατηγική σας. Σκεφτείτε τα εξής:
Διαθέσιμος χρόνος και πόροι
Χρόνος δημιουργίας: Κάποιοι τύποι περιεχομένου απαιτούν περισσότερο χρόνο από άλλους.
Για παράδειγμα:
- Άρθρα ιστολογίου (blog posts): Χρειάζονται λιγότερο χρόνο για να δημιουργηθούν.
- eBooks ή βίντεο: Απαιτούν μεγαλύτερη δέσμευση χρόνου και ενδεχομένως εξειδικευμένες δεξιότητες, όπως η επεξεργασία βίντεο ή η ανάπτυξη ιστοσελίδων.
Διαθέσιμοι πόροι: Εστιάστε σε τύπους περιεχομένου που μπορείτε να δημιουργήσετε με τους υπάρχοντες πόρους σας.
- Στα πρώτα στάδια, ξεκινήστε με απλούστερο περιεχόμενο.
- Καθώς βλέπετε αποτελέσματα, επενδύστε σε περισσότερους πόρους για να επεκταθείτε σε πιο σύνθετους τύπους περιεχομένου.
Ανάγκες του Κοινού Σας
Οι ανάγκες του κοινού σας εξαρτώνται από το στάδιο της αγοραστικής διαδρομής (buyer’s journey) στο οποίο βρίσκονται. Κάθε στάδιο απαιτεί διαφορετικούς τύπους περιεχομένου:
Στάδιο Αναγνώρισης (Awareness):
- Οι χρήστες αναζητούν εκπαιδευτικό περιεχόμενο που τους βοηθά να κατανοήσουν το πρόβλημά τους.
- Ιδέες: Άρθρα, οδηγοί, infographics.
Στάδιο Εξέτασης (Consideration):
- Οι χρήστες θέλουν περιεχόμενο που επικεντρώνεται στις λύσεις για τα προβλήματά τους.
- Ιδέες: Εργαλεία, πρότυπα, webinars, τεχνικές πληροφορίες, χαρακτηριστικά προϊόντων.
Στάδιο Απόφασης (Decision):
- Οι χρήστες αναζητούν περιεχόμενο που τους βοηθά να ολοκληρώσουν την αγορά τους.
- Ιδέες: Μελέτες περιπτώσεων, αξιολογήσεις, συγκριτικά άρθρα.

Όποιον τύπο περιεχομένου κι αν επιλέξετε, είναι σημαντικό να διατηρείτε μια ισορροπία ανάμεσα σε επικαιροποιημένο και διαρκές περιεχόμενο.
Επικαιροποιημένο Περιεχόμενο
Το επικαιροποιημένο περιεχόμενο βοηθά να δείξετε ότι η επιχείρησή σας είναι ενεργή και συντονισμένη με την εποχή. Για παράδειγμα:
- Αν δημοσιεύετε για τρέχοντα γεγονότα που επηρεάζουν τον κλάδο σας, δίνετε την εικόνα μιας δυναμικής και σύγχρονης εταιρείας.
- Χωρίς τέτοιες δημοσιεύσεις, μπορεί να φανείτε αποκομμένοι από τις ανάγκες και τις ανησυχίες του κοινού σας.
Ωστόσο, το επικαιροποιημένο περιεχόμενο έχει περιορισμένη διάρκεια ζωής:
- Μόλις η επικαιρότητα ξεπεραστεί, το περιεχόμενο αυτό χάνει την αξία του.
- Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πτώση της επισκεψιμότητας και των μετατροπών.
Διαρκές Περιεχόμενο
Το διαρκές περιεχόμενο, από την άλλη πλευρά, έχει μακροχρόνια αξία:
- Εστιάζει σε θέματα που είναι πάντα σημαντικά για το κοινό σας, ανεξάρτητα από τον χρόνο.
- Παραδείγματα: Οδηγοί, “πώς να” άρθρα, μελέτες περιπτώσεων, και βασικές πληροφορίες για τη βιομηχανία σας.
Αυτό το είδος περιεχομένου:
- Συνεχίζει να προσελκύει επισκέπτες με την πάροδο του χρόνου.
- Χτίζει σταθερά την αξιοπιστία της μάρκας σας και την αναγνωρισιμότητα.
Εξασφαλίστε Ποικιλία στους Τύπους Περιεχομένου
Η προτίμηση του κοινού σας στον τρόπο κατανάλωσης περιεχομένου ποικίλλει. Για να καλύψετε ένα ευρύτερο φάσμα προσωπικοτήτων αγοραστή:
Μην εστιάζετε σε έναν μόνο τύπο περιεχομένου.
- Π.χ., αν επικεντρωθείτε αποκλειστικά σε eBooks, μπορεί να χάσετε άτομα που προτιμούν βίντεο ή infographics.
Δοκιμάστε διαφορετικές μορφές:
- Infographics: Γρήγορη και οπτική κατανάλωση δεδομένων.
- Βίντεο: Ιδανικά για πιο συναισθηματική σύνδεση και εξηγήσεις προϊόντων.
- Webinars: Προσφέρουν πιο διαδραστική εμπειρία.
- Εργαλεία και πρότυπα: Παρέχουν πρακτική αξία.
Μια στρατηγική που συνδυάζει επικαιροποιημένο και διαρκές περιεχόμενο, ενώ ενσωματώνει ποικιλία μορφών, θα σας βοηθήσει να παραμείνετε σχετικοί και αποτελεσματικοί στο κοινό σας. Με αυτόν τον τρόπο, καλύπτετε τις τρέχουσες ανάγκες, ενώ παράλληλα επενδύετε σε περιεχόμενο που αποδίδει μακροπρόθεσμα.
Βήμα 6: Σκέψη ιδεών για σχετικά θέματα
Ήρθε η ώρα για brainstorming! Ωστόσο, μην βιαστείτε να πάρετε τον πίνακα και να αρχίσετε να γράφετε ιδέες. Χρησιμοποιήστε μια συστηματική προσέγγιση, ώστε να καταλήξετε σε στοχευμένες και αποτελεσματικές προτάσεις.
Κάντε έναν Έλεγχο Περιεχομένου (Content Audit)
Πριν δημιουργήσετε νέο περιεχόμενο, ελέγξτε το περιεχόμενο που ήδη διαθέτετε:
- Καταγραφή: Συγκεντρώστε όλο το υπάρχον περιεχόμενο σε ένα σημείο (π.χ. σε ένα spreadsheet).
- Οργάνωση: Ταξινομήστε το ανά θέμα, τύπο (π.χ. άρθρα, βίντεο), μήκος, στοχευμένο κοινό, τόνο, βαθμό συνάφειας, φρεσκάδα κ.λπ.
- Μετρήσεις επιτυχίας: Προσθέστε δείκτες (KPIs) για κάθε κομμάτι περιεχομένου, ώστε να αξιολογήσετε ποια είναι πιο αποδοτικά.
- Ανάλυση: Με βάση τα παραπάνω, εντοπίστε μοτίβα για να δείτε:
- Ποιο περιεχόμενο αποδίδει καλύτερα;
- Ποιο δεν έχει καλά αποτελέσματα;
- Ποιο μπορείτε να ανανεώσετε ή να βελτιώσετε;
- Ποιο μπορεί να μετατραπεί σε άλλο format (π.χ. ένα blog post σε e-book);
- Ποιο περιεχόμενο λείπει εντελώς από τη βιβλιοθήκη σας;
Κάντε Ανάλυση Ανταγωνισμού (Competitor Analysis)
Αφού αξιολογήσετε το δικό σας περιεχόμενο, εξετάστε προσεκτικά τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας:
- Τι είδους περιεχόμενο παράγουν;
- Σε ποιες λέξεις-κλειδιά επικεντρώνονται;
- Ποιο από το περιεχόμενό τους πετυχαίνει περισσότερο και ποιο αποτυγχάνει;
- Πώς μπορείτε να διαφοροποιηθείτε εσείς;
Χρησιμοποιήστε το περιεχόμενο των ανταγωνιστών ως έμπνευση, αλλά μην αντιγράφετε μόνο αυτό. Αν βασίζεστε υπερβολικά σε όσα κάνουν οι άλλοι, θα μένετε πίσω από τις εξελίξεις και τις τάσεις του κλάδου σας.
Κάντε Έρευνα Λέξεων-Κλειδιών (Keyword Research)
Δεν υπάρχει μία «μοναδική» σωστή μέθοδος για την έρευνα λέξεων-κλειδιών, όμως πάντοτε πρέπει να ξεκινάτε από την κατανόηση του κοινού σας. Λάβετε υπόψη όσα γνωρίζετε για τους πελάτες σας και:
- Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το Ahrefs ή το Moz για να βρείτε λέξεις-κλειδιά σχετικές με το αντικείμενό σας.
- Εξετάστε φράσεις-κλειδιά (long-tail) ή θεματικά clusters που μπορεί να έχουν λιγότερο ανταγωνισμό.
- Ρυθμίστε Google Alerts για την επιχείρηση και τα προϊόντα σας, ώστε να παρακολουθείτε τι λέγεται για εσάς.
- Ασχοληθείτε με τα ίδια κοινωνικά δίκτυα που βρίσκεται το κοινό σας για να δείτε τι τους απασχολεί.
- Δείτε τι είναι «hot» (trending) μέσω εργαλείων όπως το Google Trends ή το Pinterest.
Καταγράψτε όλες τις λέξεις-κλειδιά που συλλέγετε (από τον έλεγχο περιεχομένου, την ανάλυση ανταγωνιστών και την έρευνα λέξεων-κλειδιών) σε ένα έγγραφο, ώστε να τις αξιοποιήσετε στην παραγωγή μελλοντικού περιεχομένου.
Χρησιμοποιήστε Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) για Εξερεύνηση Θεμάτων Περιεχομένου
Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) μπορεί να αποτελέσει ισχυρό εργαλείο για τους marketers περιεχομένου:
- Μια «βιβλιοθήκη» προτροπών AI μπορεί να σας δώσει πολλές ιδέες για νέο περιεχόμενο.
- Ένα AI εργαλείο συγγραφής μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία αρχικών προσχεδίων ή στη βελτιστοποίηση του υπάρχοντος περιεχομένου.
Ωστόσο, το AI στο B2B μάρκετινγκ δεν πρέπει να υποκαθιστά ολοκληρωτικά τη στρατηγική σας. Το περιεχόμενο που προκύπτει από AI χρειάζεται ανθρώπινη επιμέλεια, ώστε να αποφύγετε λάθη, επαναλήψεις ή ξεπερασμένες πληροφορίες. Ο συνδυασμός της αποδοτικότητας που προσφέρει το AI με την ανθρώπινη κρίση και δημιουργικότητα εξασφαλίζει υψηλή ποιότητα, αυθεντικότητα και αποτελεσματικότητα στο περιεχόμενό σας.
Βήμα 7: Δώστε προτεραιότητα στο περιεχόμενο με Υψηλή Απόδοση Επένδυσης (ROI)
Τώρα που έχετε συγκεντρώσει όλες τις λέξεις-κλειδιά που σκεφτήκατε, ήρθε η ώρα να σχεδιάσετε τη σειρά με την οποία θα δημιουργήσετε το περιεχόμενο. Είναι δελεαστικό να ξεκινήσετε με τις λέξεις-κλειδιά που έχουν τον υψηλότερο όγκο αναζητήσεων — ειδικά αν θέλετε να αυξήσετε την επισκεψιμότητα. Ωστόσο, αυτή η προσέγγιση δεν λαμβάνει υπόψη άλλους κρίσιμους παράγοντες, όπως η δυσκολία κατάταξης (keyword difficulty). Έτσι, μπορεί να μην σας βοηθήσει να πετύχετε τους συνολικούς επιχειρηματικούς στόχους σας.
Μια επιτυχημένη στρατηγική διαχείρισης περιεχομένου B2B επικεντρώνεται σε λέξεις-κλειδιά που προσφέρουν την υψηλότερη δυνατή απόδοση επένδυσης (ROI). Αυτό σημαίνει να αξιολογείτε τόσο τις πιθανότητες κατάταξης όσο και το πώς η συγκεκριμένη λέξη-κλειδί μπορεί να συμβάλει στην επίτευξη των βασικών δεικτών απόδοσης (KPIs) που έχετε θέσει.
Κρατήστε το κοινό σας στο επίκεντρο
Θυμάστε την έρευνα κοινού που κάνατε στο Βήμα 1; Ήρθε η στιγμή να αξιοποιήσετε αυτά τα δεδομένα.
- Εντοπίστε τις λέξεις-κλειδιά που ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του κοινού σας.
- Δώστε προτεραιότητα σε εκείνες που μπορούν να προσφέρουν τη μεγαλύτερη αξία στους πελάτες ή στους υποψήφιους πελάτες σας.
Πέρα από την αύξηση της επισκεψιμότητας, ο πραγματικός στόχος είναι να δημιουργήσετε περιεχόμενο που απαντά στις ανάγκες του κοινού σας. Με αυτή την προσέγγιση, οι προσπάθειές σας θα μεταφραστούν σε μεγαλύτερη αλληλεπίδραση, εμπιστοσύνη και, τελικά, στην επιτυχία της επιχείρησής σας.
Εστιάστε σε λέξεις-κλειδιά για τις οποίες διαθέτετε τους κατάλληλους πόρους
Ορισμένες λέξεις-κλειδιά ενδέχεται να απαιτούν έναν συγκεκριμένο τύπο περιεχομένου. Για παράδειγμα, μια λέξη-κλειδί που σχετίζεται με “ιστοσελίδες” μπορεί να χρειάζεται ανάπτυξη frontend για να αποδώσει αποτελεσματικά.
- Μην ξεκινάτε με το πιο περίπλοκο ή χρονοβόρο περιεχόμενο. Δώστε προτεραιότητα σε αυτό που μπορείτε να δημιουργήσετε γρήγορα και εύκολα, ώστε να αρχίσετε να προσελκύετε επισκεψιμότητα.
- Αφού διασφαλίσετε ότι έχετε μια σταθερή ροή επισκεπτών, μπορείτε να επενδύσετε σε πιο απαιτητικά είδη περιεχομένου που χρειάζονται περισσότερο χρόνο και εξειδικευμένες δεξιότητες.
Βεβαιωθείτε ότι το CMS σας μπορεί να φιλοξενήσει το περιεχόμενο
Ορισμένες λέξεις-κλειδιά προϋποθέτουν τη δυνατότητα λήψης αρχείων (π.χ. πρότυπα, εργαλεία). Αυτά είναι ιδανικά για το «μεσαίο» στάδιο της διαδρομής του πελάτη (buyer’s journey), καθώς προσφέρουν μεγάλη αξία στο κοινό.
- Εάν το CMS σας δεν μπορεί να φιλοξενήσει αυτού του είδους τα αρχεία, θα χάσετε χρόνο και πόρους.
- Ελέγξτε εκ των προτέρων τις τεχνικές απαιτήσεις, για να αποφύγετε δυσάρεστες εκπλήξεις.
Χρησιμοποιήστε δεδομένα για να πάρετε αποφάσεις
Η μέθοδος Key Opposition to Benefit (KOB) είναι ένα χρήσιμο εργαλείο που δίνει βαθμολογία σε κάθε λέξη-κλειδί, συνυπολογίζοντας:
- Την αξία αναζήτησής της.
- Τη δυνητική ευκαιρία που προσφέρει.
- Τη δυσκολία κατάταξης (keyword difficulty).
Όσο πιο υψηλή είναι η βαθμολογία KOB, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να αποδώσει η λέξη-κλειδί.
Δημιουργήστε ένα ημερολόγιο περιεχομένου
Αφού αποφασίσετε ποιες λέξεις-κλειδιά θα στοχεύσετε, οργανώστε τη δημοσίευση του περιεχομένου σε μηνιαία, τριμηνιαία ή ετήσια βάση. Λάβετε υπόψη:
- Τη σεζόν: Εάν μια λέξη-κλειδί σχετίζεται με την πληρωμή επιχειρηματικών φόρων, είναι καλύτερο να δημοσιεύσετε το σχετικό περιεχόμενο λίγους μήνες πριν την έναρξη της φορολογικής περιόδου, ώστε να εμφανίζεται εγκαίρως στα αποτελέσματα αναζήτησης.
- Τον χρόνο που χρειάζεται για να κατατάσσεται ένα νέο περιεχόμενο στις μηχανές αναζήτησης.
Χρησιμοποιήστε ένα εργαλείο διαχείρισης έργων
Τέλος, αξιοποιήστε ένα εργαλείο project management για:
- Να αναθέσετε τη δημιουργία περιεχομένου στα μέλη της ομάδας.
- Να παρακολουθείτε την πρόοδο.
- Να διασφαλίζετε ότι οι προθεσμίες τηρούνται.
Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορείτε να οργανώνετε αποτελεσματικά το πρόγραμμά σας και να πετυχαίνετε τους στόχους σας στον προβλεπόμενο χρόνο.
Βήμα 8: Φροντίστε να ακολουθείτε τις βέλτιστες πρακτικές SEO
Κατά τη δημιουργία περιεχομένου, φροντίστε να ακολουθείτε τις βέλτιστες πρακτικές SEO για να διασφαλίσετε ότι το περιεχόμενό σας αποδίδει καλά στις μηχανές αναζήτησης και είναι πολύτιμο για το κοινό σας. Ακολουθούν ορισμένες βασικές συμβουλές:
- Δημιουργήστε τίτλους που τραβούν την προσοχή, αλλά αποφύγετε τις υπερβολές τύπου “click-bait”.
- Φροντίστε η δομή του περιεχομένου σας να είναι απλή, χωρίς όμως να παραμελείτε τις πραγματικές ανάγκες των αναγνωστών σας.
- Παραμείνετε ενημερωτικοί, χρήσιμοι και συμπονετικοί, προσαρμόζοντας πάντα το ύφος στο βασικό σας μήνυμα.
- Ψυχαγωγήστε το κοινό σας με δημιουργικό και ελκυστικό περιεχόμενο, δίχως να θολώνετε το ουσιαστικό σας μήνυμα.
- Κρατήστε το κείμενο σύντομο και περιεκτικό, αλλά μην αφαιρείτε κρίσιμες πληροφορίες που προσφέρουν αξία.
Βήμα 9: Διανομή και Προώθηση Περιεχομένου
Αφού το περιεχόμενό σας έχει συνταχθεί, αναθεωρηθεί και τελειοποιηθεί, μπορείτε επιτέλους να το μοιραστείτε με το κοινό σας.
Χρησιμοποιήστε το SEO της ιστοσελίδας για να διασφαλίσετε ότι η Google θα βλέπει και θα εμφανίζει το περιεχόμενό σας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αν ο ιστότοπός σας δεν εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης, κανείς δεν θα δει το περιεχόμενό σας — όσο καλό και αν είναι.
Μερικά από τα πιο σημαντικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε:
- Δημιουργήστε μια σαφή δομή ιστοσελίδας και ένα ενημερωμένο sitemap για να επικοινωνήσετε με την Google πώς συνδέεται το περιεχόμενο.
- Χρησιμοποιήστε meta descriptions ώστε η Google να κατανοεί το περιεχόμενο των δημοσιεύσεων.
- Προσθέστε alt text (εναλλακτικό κείμενο) σε οποιοδήποτε μέσο — όπως εικόνες άρθρων, hero images και αρχεία PDF — ώστε η Google να κατανοεί τη σχέση τους με τη δημοσίευση (και να εμφανίζονται στα οπτικά αποτελέσματα αναζήτησης).
- Βελτιστοποιήστε την ταχύτητα φόρτωσης και άλλους παράγοντες Google Core Web Vitals.
- Δημιουργήστε ένα εσωτερικό δίκτυο συνδέσμων που δένει το περιεχόμενο μεταξύ του και κατευθύνει την επισκεψιμότητα από τη μία δημοσίευση στην άλλη.
Μοιραστείτε το περιεχόμενό σας σε πολλαπλά κανάλια για μέγιστη ορατότητα.
Χρησιμοποιήστε τα κοινωνικά δίκτυα όπου βρίσκεται το κοινό σας — για τους περισσότερους B2B πελάτες, αυτό περιλαμβάνει το Instagram, Facebook, LinkedIn και το X (Twitter).
Δημοσιεύστε συνδέσμους προς το περιεχόμενό σας και αλληλοεπιδράστε με το κοινό σας ώστε να το μοιραστούν. Έτσι, μπορείτε να ξεκινήσετε ισχυρούς διαλόγους, να δικτυωθείτε με άλλους στον τομέα σας, να παρουσιάσετε την αυθεντία σας και να διευρύνετε το κοινό σας — όλα αυτά ενώ διαφημίζετε το περιεχόμενό σας με έναν ευχάριστα μη εμπορικό τρόπο.
Χρησιμοποιήστε πληρωμένες διαφημίσεις στο Google για λέξεις-κλειδιά υψηλής προτεραιότητας
Αυξήστε την επισκεψιμότητα στο περιεχόμενό σας με στοχευμένες διαφημίσεις Google Ads για λέξεις-κλειδιά υψηλής προτεραιότητας.
Για παράδειγμα, αν δημιουργήσατε ένα άρθρο ή βίντεο για συμβουλευτικές υπηρεσίες και προγράμματα ΕΣΠΑ, δημιουργήστε μια διαφήμιση στο Google για τη λέξη-κλειδί «οδηγός πρόγραμμα ΕΣΠΑ». Το Google θα εμφανίσει τη σελίδα σας πάνω από τα αποτελέσματα αναζήτησης, αυξάνοντας την πιθανότητα να την επιλέξει ένας χρήστης.
Αυτές οι διαφημίσεις συχνά λειτουργούν με το μοντέλο πληρωμής ανά κλικ, που σημαίνει ότι η εταιρεία σας πληρώνει μόνο όταν ένας χρήστης κάνει κλικ στη διαφήμιση. Μόλις η ανάρτηση αρχίσει να κατατάσσεται από μόνη της, μπορείτε να σταματήσετε τη διαφήμιση.
Συνεργαστείτε με άλλους στον τομέα σας για να επεκτείνετε την απήχησή σας
Μοιραστείτε τους πόρους σας με άλλους. Ζητήστε τους να προσθέσουν έναν σύνδεσμο προς το περιεχόμενό σας σε μία από τις αναρτήσεις του ιστολογίου τους, γράψτε μια φιλοξενούμενη ανάρτηση για το ιστολόγιό τους ή γίνετε καλεσμένος σε video/ podcast τους. Στη συνέχεια, ανταποδώστε τη χάρη. Με αυτόν τον τρόπο, θα διευρύνετε το κοινό των πιθανών πελατών σας.
Βήμα 10: Μετρήστε την Απόδοση του Περιεχομένου
Μόλις το περιεχόμενό σας δημοσιευθεί, είναι σημαντικό να του δώσετε τον απαραίτητο χρόνο για να αποδώσει. Μετά από περίπου έναν μήνα, ξεκινήστε να αξιολογείτε την απόδοσή του με βάση τους KPIs που έχετε θέσει. Μην ανησυχήσετε αν δεν δείτε άμεσα σημαντικά αποτελέσματα – συνήθως χρειάζονται έως και εννέα μήνες για να διαπιστώσετε την πραγματική απόδοση της επένδυσής σας στο content marketing.
Αξιοποιήστε εργαλεία όπως το Google Analytics, Google Search Console και το Ahrefs για να συλλέξετε δεδομένα σχετικά με τους KPIs σας σε μηνιαία ή τριμηνιαία βάση. Αναλύστε αυτά τα δεδομένα διαχρονικά και εντοπίστε επαναλαμβανόμενα μοτίβα.
Αφού κατανοήσετε ποιες πτυχές της στρατηγικής περιεχομένου σας είναι αποτελεσματικές και ποιες όχι, προχωρήστε στις κατάλληλες προσαρμογές. Συνεχίστε να εφαρμόζετε τις πρακτικές που αποδίδουν, ενώ παράλληλα αναζητήστε τρόπους βελτίωσης των λιγότερο αποτελεσματικών στοιχείων ή εξετάστε το ενδεχόμενο να τα καταργήσετε εντελώς.
Επιτυχημένες Στρατηγικές Content Marketing για B2B
Παρακάτω βλέπουμε μερικά πραγματικά παραδείγματα.
Moz

Η Moz, είναι μια πλατφόρμα SEO και εργαλεία ψηφιακού marketing, βοηθά επιχειρήσεις όλων των μεγεθών να αυξήσουν την ορατότητα της μάρκας τους στο διαδίκτυο. Αφού οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και όχι οι καταναλωτές είναι το μεγαλύτερο κοινό της, οι ψηφιακοί marketers της Moz έχουν υιοθετήσει μια μοναδική προσέγγιση για το B2B content marketing.
Οι ψηφιακοί marketers της Moz έχουν δημιουργήσει μια εκπαιδευτική σειρά με τίτλο Moz Academy, η οποία όχι μόνο καθιερώνει την Moz ως ηγέτη σκέψης στον κόσμο του SEO, αλλά προωθεί και τις υπηρεσίες της με έναν ομαλό τρόπο. Η σειρά ασχολείται με διάφορα θέματα που αφορούν τον κόσμο του SEO, όπως νέες τάσεις και τρόπους με τους οποίους οι μάρκες μπορούν να αξιοποιήσουν τη στρατηγική τους περιεχομένου. Επιπλέον, η Moz παρέχει πλήρεις οδηγούς εκπαίδευσης για τα βασικά του SEO, ενισχύοντας έτσι τη θέση της στην αγορά και προσελκύοντας επαγγελματίες που ενδιαφέρονται να μάθουν και να βελτιώσουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο.
AbbVie

Η στρατηγική B2B content marketing της AbbVie, μιας βιοφαρμακευτικής εταιρείας, δεν εξαρτάται μόνο από τη συζήτηση για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της. Αντίθετα, η AbbVie έχει επιλέξει να χρησιμοποιήσει το περιεχόμενό της ως μια ευκαιρία για τους πιθανούς πελάτες να γνωρίσουν καλύτερα τους υπαλλήλους της και τις αξίες της εταιρείας. Η AbbVie παρουσιάζει τους υπαλλήλους που αποτελούν την εταιρεία, βοηθώντας έτσι στη δημιουργία μιας πιο ανθρώπινης σύνδεσης μεταξύ της οργάνωσης και του κοινού της.
Αυτή η προσέγγιση ενισχύει τη διαφάνεια, προωθεί τη θετική εικόνα της εταιρείας και βοηθά τους πελάτες να συνδεθούν με την AbbVie όχι μόνο μέσω των προϊόντων της, αλλά και μέσω της ανθρώπινης διάστασης της επιχείρησης.
Zapier

Η κύρια δραστηριότητα της Zapier είναι η αυτοματοποίηση ροών εργασίας με ισχυρή έμφαση στην ενσωμάτωση διαδικτυακών εφαρμογών σε διάφορες πλατφόρμες για να διευκολύνει τη δουλειά των επιχειρήσεων. Αν και είναι ήδη καθιερωμένη στον τομέα του περιεχομένου για κάποιο διάστημα, ήθελαν να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό ενώ ταυτόχρονα να εκμεταλλευτούν περιοχές ευκαιριών για ανάπτυξη.
Καθώς ήδη διέθεταν μια υγιή βιβλιοθήκη περιεχομένου, ένα σημαντικό στοιχείο της στρατηγικής περιεχομένου της Zapier ήταν η ανανέωση του παλαιότερου περιεχομένου στον ιστότοπό τους για να διασφαλίσουν την επικαιρότητά του.
Επίσης, στόχευσαν σε λέξεις-κλειδιά με χαμηλή δυσκολία και υψηλή αξία κίνησης που ευθυγραμμίζονταν με συγκεκριμένα προφίλ αγοραστών που δεν είχαν στοχεύσει στο παρελθόν, δημιουργώντας εργαλεία που βοήθησαν τους χρήστες να λύσουν προβλήματα.
Μέσα σε ένα χρόνο, η οργανική κίνηση εκτοξεύτηκε κατά 1,1 εκατομμύριο χρήστες, με αύξηση της αξίας της κίνησης κατά 2,1 εκατομμύρια δολάρια.
Χτίστε τη Στρατηγική Περιεχομένου B2B με την iServices
Εάν νιώθετε ότι το να χτίσετε μια στρατηγική B2B content marketing είναι κάτι πολύ δύσκολο, θυμηθείτε το πιο κρίσιμο μέρος του B2B content marketing: είναι το κοινό σας. Εφόσον παίρνετε τις αποφάσεις σας με βάση αυτό, βρίσκεστε στο σωστό δρόμο για επιτυχία.
Ακόμη και αν δεν είστε σίγουροι ότι μπορείτε να εκτελέσετε μια αποτελεσματική στρατηγική γιατί δεν έχετε τον χρόνο ή τους πόρους που χρειάζονται, μπορείτε να συνεργαστείτε με τη iServices. Οι υπηρεσίες δημιουργίας περιεχομένου βοηθούν τους πελάτες μας να αυξάνουν σημαντικά την επισκεψιμότητά τους, τις μετατροπές από τα site τους και να ενισχύουν την ψηφιακή τους παρουσία κάθε χρόνο. Ας συζητήσουμε σήμερα πώς μπορούμε να συνεργαστούμε!