Skip to content
Πίνακας περιεχομένων

Social Media και Επιχειρήσεις: Που να Επιλέξω να Διαφημιστώ Ανάλογα με το Είδος της Επιχείρησής μου;

Στις μέρες μας είναι πλέον γνωστό, πως αν κάποια επιχείρηση απέχει από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή από την online διαφήμιση γενικότερα, δεν μπορεί να αναπτυχθεί στο βαθμό αλλά ούτε και στο διάστημα που θα το πετύχαινε αν εφάρμοζε όλες αυτές τις σύγχρονες τεχνικές, που μπορούν να εκτοξεύσουν τα κέρδη της.

Για μία σύγχρονη επιχείρηση τα social media είναι από τα πιο σημαντικά εργαλεία. Με σωστό προγραμματισμό και συνέπεια, μπορούν να την φέρουν κοντά με το κοινό που ενδιαφέρεται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Επομένως, μπορούν να συνδέσουν και να δημιουργήσουν σταθερές σχέσεις έναντι της επιχείρησης και των εν δυνάμει πελατών της.

Στα social media υπάρχουν δύο διαφορετικές τακτικές. Η πρώτη είναι η οργανική παρουσία, που δεν απαιτεί χρήματα και όπου η επιχείρηση δημιουργεί λογαριασμούς και ανεβάζει περιεχόμενο σχετικό με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της σε μια σταθερή βάση, με προσεγμένο τρόπο και ακολουθώντας τις καλύτερες δυνατές τεχνικές ώστε να προβληθεί.

Από την άλλη είναι η πληρωμένη διαφήμιση στις πλατφόρμες αυτές, όπου ο στόχος είναι να δουν ταχύτερα την επιχείρηση, όλοι αυτοί οι άνθρωποι που έχουν σχετικό ενδιαφέρον. Δημιουργούμε λοιπόν πληρωμένες διαφημίσεις, ώστε ο αλγόριθμος να φέρει κοντά μας περισσότερους πιθανούς πελάτες μας πιο γρήγορα.

Το ερώτημα είναι όμως το εξής: ποια social media να επιλέξω για την δική μου επιχείρηση; Που βρίσκεται το δικό μου κοινό και που αξίζει να επενδύσω;

Ας τα δούμε αναλυτικά πριν πάρετε οποιαδήποτε απόφαση.

Ανάλυση της Επιχείρησής σας

Πριν ξεκινήσετε την διαφήμιση είναι πολύ σημαντικό να δημιουργήσετε ένα πλάνο, διαφορετικά θα χάσετε χρόνο και χρήματα. Χρειάζεται να απαντήσετε στο πιο βασικό ερώτημα: Ποιο είναι το κοινό σας και που βρίσκεται. Αναλυτικότερα, πρέπει να μπορείτε να απαντήσετε, ποια η ηλικία του κοινού σας; Πρόκειται για έφηβες κοπέλες, για μητέρες με βρέφη ή για άνδρες άνω των 40 ετών; Αυτό φυσικά εξαρτάται από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.

Στη συνέχεια, θα πρέπει να μπορείτε να σκεφτείτε, ποιές είναι οι συνήθειες του κοινού σας και πως είναι ενδεχομένως η οικονομική του κατάσταση; Αυτό που χρειάζεται, με λίγα λόγια είναι να σκιαγραφήσετε ένα πρόσωπο και να θυμάστε πως κάπως έτσι θα συμπεριφέρονταν ο πελάτης σας. Αυτό θα σας κρατήσει εντός ορίων, όταν χιλιάδες ιδέες θα έρχονται στο νου σας.

Στη συνέχεια πρέπει να γνωρίζετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους πριν ξεκινήσετε. Αυτό μάλιστα ανά διαστήματα θα πρέπει να το ελέγχετε και ενδεχομένως να το αναθεωρείτε. Πιο συγκεκριμένα, όταν λέμε επιχειρηματικούς στόχους εννοούμε τι θέλετε να φέρετε στην επιχείρηση σας μέσα από την προβολή σας. Θέλετε απλά να σας γνωρίσει ο κόσμος; Θέλετε να φέρετε πωλήσεις; Θέλετε να ευαισθητοποιήσετε το κοινό; Θέλετε να επεκτείνετε την αγορά ή να αυξήσετε το μερίδιο αγοράς; Οι στόχοι μπορεί να είναι πολλοί και διαφορετικοί και εσείς πρέπει να γνωρίζετε ακριβώς τους δικούς σας.

Τέλος θα πρέπει να ορίσετε τον προϋπολογισμό σας. Μπαίνοντας στο χώρο της διαφήμισης μπορεί να παρασυρθείτε βλέποντας και τον ανταγωνισμό, και τελικά να οδηγηθείτε σε αντίθετα αποτελέσματα. Οργανώστε τα οικονομικά σας και δημιουργήστε ένα πλάνο που θα σας επιτρέπει να επενδύετε ένα ποσό κάθε μήνα στην διαφήμιση. Σταδιακά και όσο ανεβαίνει η επιχείρηση και οι στόχοι θα αλλάζουν, μπορείτε να αναπροσαρμόζετε και το ποσό αυτό.

Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσετε πως η αντίληψη του κοινού σας και των στόχων σας θα σας βοηθήσει να επιλέξετε την κατάλληλη πλατφόρμα.

Χαρακτηριστικά Κάθε Πλατφόρμας Social Media

Ο λόγος που υπάρχουν πολλά κανάλια δεν είναι τυχαίος. Μπορεί οι περισσότεροι να γνωρίζουμε το facebook, το Instagram, το tik tok και άλλα, δεν είναι όμως όλα κατάλληλα για όλους.
Η επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας social media για την προβολή μιας επιχείρησης εξαρτάται από τα χαρακτηριστικά της κάθε πλατφόρμας, το ύφος της επιχείρησης και το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Facebook

Το Facebook είναι μια πλατφόρμα ευρείας χρήσης που απευθύνεται σε ένα δημογραφικά διευρυμένο κοινό, κατάλληλο για επιχειρήσεις που επιδιώκουν να προσεγγίσουν ένα ευρύ φάσμα ηλικιακών ομάδων. Προσφέρει ισχυρά εργαλεία στόχευσης διαφημίσεων και δυνατότητες δημιουργίας κοινοτήτων μέσω ομάδων και σελίδων. Πλέον όμως, η οργανική απήχηση έχει μειωθεί σημαντικά, απαιτώντας συχνά πληρωμένες διαφημίσεις για αποτελεσματική προβολή.

Instagram

Το Instagram επικεντρώνεται σε οπτικό περιεχόμενο και απευθύνεται κυρίως σε νεότερες ηλικιακές ομάδες και χρήστες που ενδιαφέρονται για μόδα, ομορφιά, ταξίδια και τρόφιμα. Ενώ επιτρέπει τη δημιουργία οπτικά ελκυστικού περιεχομένου και αξιοποιεί τα stories και reels για άμεση επικοινωνία με το κοινό, η ανάγκη για συνεχώς δυναμικού και πρωτότυπου περιεχομένου, μπορεί να περιορίσει σε μεγάλο βαθμό τις δυνατότητες κάποιων επιχειρήσεων, ιδιαίτερα όταν δεν διατηρούν συχνή παρουσία και με ποιοτικές εικόνες και βίντεο. Επιπλέον ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και η οργανική παρουσία υπολογίζεται πως παίρνει ένα μεγάλο διάστημα για να φέρει αποτελέσματα.

TikTok

Το TikTok είναι ιδανικό για τη δημιουργία σύντομου, ψυχαγωγικού βίντεο περιεχομένου και απευθύνεται κυρίως σε νεότερους χρήστες, ειδικά στη Generation Z. Η προβολή στο TikTok μπορεί να φέρει εξαιρετικά υψηλή οργανική απήχηση και δυνατότητα να γίνουν viral video χωρίς σημαντική επένδυση. Φυσικά αυτό δεν είναι ένας εύκολος στόχος, δεδομένου πως ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος. Επιπλέον, η πλατφόρμα μπορεί να είναι δύσκολη για επιχειρήσεις που δεν είναι προσαρμοσμένες στη γρήγορη και δημιουργική παραγωγή βίντεο και φυσικά στο αντίστοιχο ύφος που απαιτεί μία νεανική πλατφόρμα.

LinkedIn

Το LinkedIn είναι μια επαγγελματική πλατφόρμα που απευθύνεται κυρίως σε επιχειρήσεις B2B και επαγγελματίες που ενδιαφέρονται για εταιρικά νέα, προσλήψεις και δικτύωση. Είναι ένα κανάλι ιδανικό για στοχευμένο B2B marketing, πρόσληψη ταλέντων και δημιουργία επαγγελματικού κύρους. Ακριβώς όμως επειδή έχει αυτά τα χαρακτηριστικά δεν έχει μεγάλο ενδιαφέρον για πολύ κόσμο που ανήκει σε άλλα επαγγέλματα και με διαφορετικά ενδιαφέροντα, έτσι παρατηρείται χαμηλότερη αλληλεπίδραση σε σύγκριση με άλλες πλατφόρμες. Φυσικά για έναν επαγγελματία στον κλάδο της υγείας ή της τεχνολογίας και άλλων, είναι ένα μέσο που θα μπορούσε να οδηγήσει σε δυναμική απήχηση.

Twitter/X

Το Twitter (ή X) είναι μια πλατφόρμα για άμεση επικοινωνία και ενημέρωση, κατάλληλη για επιχειρήσεις που θέλουν να αλληλοεπιδρούν σε πραγματικό χρόνο με το κοινό τους. Στα θετικά σημειώνεται η γρήγορη διάδοση πληροφοριών και άμεση αλληλεπίδραση με το κοινό μέσω tweets και hashtags, που δημιουργούν το λεγόμενο engagement. Το μέσο αυτό, είναι η ιδανική επιλογή για επιχειρήσεις και επαγγελματίες που θέλουν να επικοινωνούν άμεσα και σε πραγματικό χρόνο με το κοινό τους. Αν επιθυμείτε να διαδώσετε πληροφορίες γρήγορα, να προωθήσετε το brand σας και να ενισχύσετε το engagement μέσω tweets και hashtags, το Twitter είναι το κατάλληλο εργαλείο. Σημειώστε όμως πως στο μέσο αυτό η ταχύτητα που απαιτείται είναι μεγάλη καθώς σημειώνεται περιορισμένη διάρκεια ζωής των αναρτήσεων και ανάγκη για συνεχή παραγωγή περιεχομένου για να παραμείνει η παρουσία ενεργή.

Pinterest

Το Pinterest είναι μια πλατφόρμα οπτικού περιεχομένου που χρησιμοποιείται κυρίως για την ανακάλυψη ιδεών και έμπνευσης, απευθύνεται σε χρήστες που αναζητούν DIY, μόδα, διακόσμηση και συνταγές. Αν η επιχείρησή σας απευθύνεται σε χρήστες που αναζητούν ιδέες και έμπνευση, ειδικά στους τομείς του DIY, της μόδας, της διακόσμησης και των συνταγών, επιλέξτε το Pinterest. Οι επιχειρήσεις που επικεντρώνονται σε προϊόντα όπως ρούχα, παπούτσια, και διακοσμητικά είδη, ιδιαίτερα στον κλάδο του χειροποίητου, προτιμούν την ανάρτηση Pins για μακροχρόνια προβολή των προϊόντων τους και τη δυνατότητα άμεσης σύνδεσης με τις ιστοσελίδες τους. Φυσικά η δυνατότητα αλληλεπίδρασης είναι περιορισμένη και πρόκειται για ένα μέσο, που σκοπό έχει πρώτα την προβολή των προϊόντων και σε δεύτερο χρόνο της πώληση.

Medium

Το Medium είναι μια πλατφόρμα δημοσίευσης μακροσκελών άρθρων και απευθύνεται σε κοινό που αναζητά ποιοτικό περιεχόμενο και βαθύτερες αναλύσεις. Πιο συγκεκριμένα, είναι κατάλληλο για επιχειρήσεις που επιδιώκουν να αναπτύξουν ηγετικό ρόλο γνώμης και να προσφέρουν εκπαιδευτικό ή εμπεριστατωμένο περιεχόμενο. Αν το ενδιαφέρον σας είναι να δημοσιεύετε μακροσκελή άρθρα, να μοιράζεστε εκπαιδευτικές ή εμπεριστατωμένες αναλύσεις, τότε το Medium είναι η κατάλληλη πλατφόρμα για εσάς. Ωστόσο, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι η διαδραστικότητα είναι περιορισμένη και η προβολή των άρθρων σας μπορεί να είναι δύσκολη μέχρι να αποκτήσετε ένα καθιερωμένο κοινό.

Πετυχημένες Διαφημίσεις

Για να κάνετε την τελική επιλογή ίσως χρειαστεί λίγος χρόνος ώστε να δείτε καλύτερα τι σας ταιριάζει. Αφού λοιπόν αποφασίσετε τις πλατφόρμες, μπορείτε να ξεκινήσετε τις διαφημίσεις. Συγκρίνετε την κάθε πλατφόρμα και αποφασίστε πως θα κινηθείτε. Να θυμάστε πως το πρώτο διάστημα θα είναι πειραματικό μέχρι να αρχίσουν να φαίνονται αποτελέσματα.
Επιπλέον, οι διαφημίσεις χρειάζονται συνεχώς έλεγχο και βελτιστοποιήσεις. Δεν ετοιμάζονται μία φορά και τέλος. Συνεχώς υπάρχουν βελτιώσεις που μπορούν να γίνουν ή νέες τάσεις που μπορούν να εφαρμοστούν.

Για να αναγνωρίσετε την επιτυχία ή αποτυχία των διαφημίσεων στα social media, είναι σημαντικό να ξεκινήσετε ορίζοντας σαφείς στόχους και βασικούς δείκτες απόδοσης, γνωστούς ως KPIs. Αυτοί οι δείκτες είναι μετρήσεις που σας βοηθούν να αξιολογήσετε πόσο καλά αποδίδουν οι διαφημίσεις σας. Για παράδειγμα, το κόστος ανά κλικ (CPC) μετρά πόσα χρήματα ξοδεύετε κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή σας, ενώ το ποσοστό μετατροπών (conversion rate) δείχνει πόσοι από τους χρήστες που είδαν τη διαφήμισή σας προχώρησαν σε κάποια επιθυμητή ενέργεια, όπως να αγοράσουν ένα προϊόν ή να εγγραφούν σε μια λίστα.

Για να κατανοήσετε ποια διαφήμιση αποδίδει καλύτερα, μπορείτε να δοκιμάσετε διαφορετικές εκδοχές. Αυτό είναι το A/B testing και σημαίνει ότι αλλάζετε ένα στοιχείο της διαφήμισης κάθε φορά, όπως το κείμενο, την εικόνα ή το κουμπί δράσης, και παρακολουθείτε ποια εκδοχή φέρνει καλύτερα αποτελέσματα.
Παρακολουθήστε τακτικά τις επιδόσεις των διαφημίσεών σας και βελτιστοποιήστε τις καμπάνιες σας, προσαρμόζοντας στοιχεία όπως το κοινό στο οποίο στοχεύετε ή το περιεχόμενο της διαφήμισης. Στο τέλος, συγκρίνετε τα αποτελέσματα με τους στόχους που είχατε θέσει στην αρχή για να αξιολογήσετε την επιτυχία της καμπάνιας σας. Αν δεν σημειώσατε επιτυχία, αναλογιστείτε τους λόγους και αλλάξτε τη στρατηγική σας.

Στην iServices εδώ και χρόνια στεκόμαστε δίπλα σε επιχειρήσεις, όπου ορίζουμε μαζί τους στόχους και τα βήματα που θα ακολουθήσουμε στην online διαφήμιση, ώστε να φτάσουμε όσο ψηλότερα γίνεται. Με εμπειρία και επαγγελματισμό, δημιουργούμε στρατηγικές και παρακολουθούμε καθημερινά την πορεία των διαφημίσεων σας.

Σχεδιασμός Online Στρατηγικής για Επιχειρήσεις – eBusiness plan
Διαχείριση Social Media & Διαφήμιση στα Social Media
Διαφήμιση Google Ads Θεσσαλονίκη

Μην ξεχνάτε πως καλό είναι να ξεκινάτε με μικρούς στόχους και κάθε φορά που κατακτάτε κάποιον, μπορείτε να δημιουργείτε έναν επόμενο, μέχρι να φτάσετε την κορυφή!

Iservices
[custom_acf_data_career]

Προσθέστε Εδώ το Κείμενο Επικεφαλίδας σας