Η επιλογή εταιρείας ταχυμεταφορών με την οποία θα συνεργαστείτε για την αποστολή προϊόντων του ηλεκτρονικού σας καταστήματος είναι πολύ σημαντική διότι αποτελεί παράγοντα του βαθμού ικανοποίησης του πελάτη σας.
Κατά την περίοδο της καραντίνας και ειδικότερα πριν από τις γιορτές αρκετές εταιρίες courier (και κάποιες από τις μεγαλύτερες) αποδείχθηκαν ανέτοιμες και ανίκανες να ανταποκριθούν στην τεράστια αύξηση του όγκου των μεταφορών που τους ανατέθηκαν. Αλλά το χειρότερο είναι ότι σε πολλές περιπτώσεις κατέβασαν τα τηλέφωνα διακόπτοντας κάθε δυνατότητα επικοινωνίας με τους πελάτες των e-shop που ματαίως αναζητούσαν τα προϊόντα που επρόκειτο να παραλάβουν.
Η δυσφήμηση όμως δεν αντανακλά και στο ηλεκτρονικό κατάστημα ασχέτως αν αυτό ήταν συνεπές ή όχι.
Δείτε λοιπόν τα βασικά κριτήρια μπορείτε να επιλέξετε τον κατάλληλο συνεργάτη ταχυμεταφορών για την διαδικτυακή επιχείρησή σας. Πως θα επιλέξετε εταιρεία ταχυμεταφορών.
- Ζητήστε ενημέρωση για όλες τις υπηρεσίες που προσφέρει κάθε εταιρεία ταχυμεταφορών, για να δείτε αν, πώς και με ποιους όρους μπορούν καλύψουν τις δικές σας ανάγκες.
- Ζητήστε αναλυτικό τιμοκατάλογο για να γνωρίζετε με σαφήνεια το κόστος για κάθε προσφερόμενη υπηρεσία και να αποφεύγετε κρυφές χρεώσεις, αλλά και για να αποφασίσετε πως θα τιμολογείτε τους πελάτες σας ώστε να είναι το e-shop σας ανταγωνιστικό.
- Ζητήστε προσφορά, ειδικά αν μπορείτε αν δεσμευτείτε για μίνιμουμ αριθμό μεταφορών ανά μήνα
- Ζητήστε να σας διευκρινίσουν:
- Σε ποιες περιοχές παραδίδουν τις παραγγελίες σε 1 ή 2 εργάσιμες ημέρες και σε ποιες με καθυστέρηση και πόση
- Σε ποιες περιοχές υπάρχουν φυσικά καταστήματα για επιλογή παραλαβής των παραγγελιών χωρίς παράδοση στη διεύθυνση του πελάτη σας
- Σε ποιες περιοχές είναι δυνατή η παράδοση αυθημερόν και με ποιο επιπλέον κόστος
- Ενημερωθείτε αν υπάρχει δυνατότητα παράδοσης αποστολών και το Σάββατο και σε ποιες περιοχές ισχύει η συγκεκριμένη υπηρεσία.
- Ρωτήστε αν αναλαμβάνουν την παράδοση προϊόντων ειδικής μεταχείρισης(αν βέβαια χρειάζεστε αυτή την υπηρεσία) όπως είναι εύθραυστα προϊόντα ή ψύξης και μάθετε για τον τρόπο με τον οποίο μεταφέρονται.
- Ενημερωθείτε αν στην υπηρεσία αντικαταβολήςπεριλαμβάνεται και η δυνατότητα πληρωμής με κάρτα σε ασύρματο pos (και με ποιους όρους).
- Είναι σημαντικό να γνωρίζετε την διαδικασία που ακολουθεί η εταιρία ταχυμεταφορών αν δεν βρεθεί ο πελάτης. Πώς και πόσες φορές θα επικοινωνήσει μαζί του για νέο ραντεβού.
- Ποια η διαδικασία επιστροφής προϊόντος σε εσάς αν δεν το παραλάβει ή δεν βρεθεί τελικά ο πελάτης.
- Πως ασφαλίζεστε αν χαθεί ή καταστραφεί ένα προϊόν σας.
- Ρωτήστε πόσο εύκολο είναι να διασυνδεθεί με το e-shopσας το online σύστημα αναζήτησης αποστολής κάθε εταιρίας.
- Διαπιστώστε πόσο ευέλικτος και εύκολος είναι ο τρόπος κατηγοριοποίησης της χρέωσης (ανά προορισμό, βάρος, όγκο κλπ.).
Δείτε και τις συμβουλές της ΕΕΤΤ στους καταναλωτές-χρήστες ταχυδρομικών και ταχυμεταφορικών υπηρεσιών
Η ΕΕΤΤ απευθύνει χρήσιμες συμβουλές στους καταναλωτές-χρήστες ταχυδρομικών υπηρεσιών και εφιστά την προσοχή στα ακόλουθα:
Κόστος αποστολής: Ελέγξτε εάν το κόστος αποστολής είναι ενιαίο ή διαφοροποιείται ανά περιοχή και επίσης, εάν επηρεάζεται από παράγοντες όπως το ογκομετρικό βάρος της αποστολής (για αντικείμενα που ξεπερνούν το καθορισμένο από την εταιρία όριο βάρους ή/και είναι ογκώδη, όπως π.χ. ηλεκτρικές συσκευές), την παράδοση στον χώρο του παραλήπτη ή σε δυσπρόσιτες περιοχές, την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών (π.χ. express).
Χρόνος παράδοσης: Ενημερωθείτε από τον ταχυδρομικό πάροχο για τον αναμενόμενο χρόνο παράδοσης ή/και τη δυνατότητα παροχής εξειδικευμένων υπηρεσιών ως προς τον χρόνο παράδοσης (π.χ. αυθημερόν παράδοση, επίδοση σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή σε μη εργάσιμη ημέρα), οι οποίες ενδέχεται να συνεπάγονται επιπλέον χρέωση.
Τρόπος παραλαβής: Πληροφορηθείτε για τις διαθέσιμες επιλογές παραλαβής του ταχυδρομικού αντικειμένου (π.χ. στον χώρο σας, από καταστήματα της εταιρίας, από θυρίδα, από σημεία εξυπηρέτησης με διευρυμένο ωράριο κ.λπ.) καθώς και για τη δυνατότητα αλλαγής διεύθυνσης επίδοσης του αντικειμένου (υπηρεσίες ανακατεύθυνσης της αποστολής σε άλλη διεύθυνση).
Παρακολούθηση αποστολής: Ενημερωθείτε για την πορεία παράδοσης του ταχυδρομικού αντικειμένου, π.χ. από την ιστοσελίδα της επιχείρησης, μέσω sms, email, τηλεφώνου κλπ.
Επανάληψη της προσπάθειας επίδοσης: Οι ταχυδρομικοί πάροχοι υποχρεούνται σε δεύτερη προσπάθεια επίδοσης του αντικειμένου, σε περίπτωση απουσίας σας κατά την αρχική προσπάθεια, με σχετική έγγραφη ειδοποίησή σας.
Παραλαβή με επιφύλαξη: Έχετε τη δυνατότητα είτε να παραλάβετε με επιφύλαξη είτε να δηλώσετε επιφύλαξη εντός μίας ημέρας από την παραλαβή του ταχυδρομικού αντικειμένου, δηλώνοντάς το εγγράφως, εάν το αντικείμενο που σας παραδίδεται έχει υποστεί φθορά ή είναι κατεστραμμένο.
Δυνατότητα μη υπογραφής: Με σκοπό την προληπτική προστασία της δημόσιας υγείας, επιτρέπεται, κατ’ εξαίρεση και μόνο προσωρινά, η επίδοση ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών χωρίς υπογραφή του παραλήπτη. Σε περίπτωση που γίνεται χρήση της δυνατότητας αυτής, ο διανομέας βεβαιώνει την επίδοση και καταγράφει, τουλάχιστον, ημερομηνία, τόπο, ώρα επίδοσης και τα στοιχεία του παραλήπτη, ή/και την καταχώρηση μοναδικού προσωπικού κωδικού αναγνώρισης που θα έχει αποσταλεί στους παραλήπτες.
Δικαίωμα αποζημίωσης: Έχετε δικαίωμα να αιτηθείτε αποζημίωση εντός 6 μηνών για την πλημμελή παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών, σε περίπτωση ολικής ή μερικής απώλειας/κλοπής/καταστροφής του περιεχομένου επιστολής ή δέματος, καθώς και την εκπρόθεσμη επίδοση του ταχυδρομικού αντικειμένου, σύμφωνα με τους όρους που προβλέπονται στην ατομική σύμβαση που υπογράψατε κατά την αποστολή.
Επιστροφή προϊόντων: Ενημερωθείτε για τη δυνατότητα επιστροφής προϊόντων και τους διαθέσιμους τρόπους αποστολής που σας δίνει το ηλεκτρονικό κατάστημα (π.χ. μέσω συνεργαζόμενης ταχυδρομικής επιχείρησης ή με εταιρία της επιλογής σας) καθώς και το σχετικό κόστος. Έρευνα αγοράς: Προβείτε σε έρευνα αγοράς και αναζητήστε αναλυτικές πληροφορίες για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες και τα σχετικά τιμολόγια, μέσω των διαδικτυακών τόπων και των τηλεφωνικών γραμμών εξυπηρέτησης που διαθέτουν οι ταχυδρομικοί πάροχοι. Προς διευκόλυνση της αναζήτησης και επιλογής υπηρεσίας ταχυμεταφορών, είναι διαθέσιμο το διαδικτυακό εργαλείο Pricescope της ΕΕΤΤ, που σας παρέχει τη δυνατότητα αναζήτησης και σύγκρισης τιμών για τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών των μεγαλύτερων ταχυδρομικών παρόχων στην Ελλάδα.
Τροποποίηση υπηρεσιών: Ρωτήστε εάν υπάρχουν τροποποιήσεις στις παρεχόμενες ταχυδρομικές υπηρεσίες, λόγω των μέτρων περιορισμού της πανδημίας (π.χ. αναστολή υπηρεσιών, τροποποίηση όρων παροχής, διαφοροποίηση χρόνων παράδοσης κ.λπ.) μέσω των ιστοσελίδων ή/και των κέντρων εξυπηρέτησης των ταχυδρομικών εταιριών και των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Για περισσότερες χρηστικές πληροφορίες σχετικά με τις ταχυδρομικές υπηρεσίες συμβουλευθείτε τον Οδηγό Καταναλωτή για Ταχυδρομικές Υπηρεσίες της ΕΕΤΤ.