Skip to content
Πως θα προσελκύσετε διεθνείς πελάτες για το e-shop σας
Πίνακας περιεχομένων

Πως θα προσελκύσετε διεθνείς πελάτες για το e-shop σας (2024)

Αν και είναι δεδομένο ότι το e-commerce δεν γνωρίζει όρια και σύνορα, είναι επίσης σίγουρο ότι η επιτυχής προσέλκυσης διαδικτυακών πελατών εκτός συνόρων δεν είναι εύκολη και απλή υπόθεση. Για την προσέλκυση αγοραστών από το εξωτερικό στο δικό σας e-shop είναι πολύ σημαντική η κατανόηση του τι ακριβώς επιθυμούν και τι είναι εκείνο που τους αποθαρρύνει να αγοράσουν από εσάς.

Κεφάλαιο 1: Έρευνα της PayPal & Online Αγορές

Η PayPal μέσα από μια έρευνα της δίνει τις κατάλληλες συμβουλές για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης, με σύμμαχο το διασυνοριακό εμπόριο.

Σύμφωνα με την έρευνα, παρατηρήθηκε ετήσια ανάπτυξη του όγκου διασυνοριακών πληρωμών με διεθνείς online αγορές στην πλατφόρμα (PayPal) για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη τα προηγούμενα χρόνια, μια τάση που συνεχώς αυξάνεται ιδιαίτερα μετά από την περίοδο της πανδημίας.

Αρχικά, υποστηρίζει πως είναι σημαντικό κάθε ιδιοκτήτης επιχείρησης να αξιολογήσει πιθανές προσαρμογές που θα συμβάλουν στη διεύρυνση της επιχείρησής του και θα ανοίξουν περισσότερες πόρτες προς τους διεθνείς αγοραστές.

Παγκοσμίως, οι βασικές κατηγορίες διασυνοριακών αγορών διαφέρουν ελαφρώς σε ποσοστά. Τα είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ παραμένουν στην πρώτη θέση (68%), ακολουθούνται από ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, υπολογιστές /tablets /κινητά, περιφερειακές συσκευές (53%), και τα παιχνίδια-είδη χόμπι (53%).

Όμως, τι είδη και πού ακριβώς πουλάνε στο εξωτερικό οι Έλληνες έμποροι, σύμφωνα με τα στοιχεία της PayPal; Οι κορυφαίες ξένες αγορές, όπου πουλάνε οι Έλληνες, είναι οι ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία και Γαλλία.

Οι κύριες κατηγορίες ειδών και υπηρεσιών προς πώληση από Έλληνες εμπόρους περιλαμβάνουν ταξίδια, λοιπές υπηρεσίες, είδη ένδυσης /μόδας, υπηρεσίες ιστοσελίδων και ανταλλακτικά αυτοκινήτων.

Σχεδιασμός Online Στρατηγικής για Επιχειρήσεις – eBusiness plan
Διαχείριση Social Media & Διαφήμιση στα Social Media
Κατασκευή e-shop Θεσσαλονίκη

Κεφάλαιο 2: Αιτίες που οι ξένοι πελάτες δεν πραγματοποιούν αγορές στο e-Shop σας

Δε μιλάτε τη γλώσσα τους

Το 57% των online shoppers στις αγορές που συμμετείχαν στην έρευνα ισχυρίστηκε ότι δε θα αισθανόταν άνετα να αγοράσει από μια ξένη ιστοσελίδα, η οποία δεν είναι διαθέσιμη στη δική του γλώσσα.

Όσοι διαμένουν σε αναπτυγμένες αγορές, όπως οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, επιδεικνύουν ισχυρή προτίμηση προς τις αγορές από διεθνή καταστήματα ή e-shops τα οποία «μιλάνε» τη δική τους γλώσσα.

Εστιάστε στις βασικές αγορές που στοχεύετε και ξεκινήστε να «μιλάτε» τη γλώσσα τους ή τουλάχιστον επενδύστε σε μια καλή μετάφραση του περιεχομένου στα αγγλικά. Η κακή ή φτωχή μετάφραση μπορεί εύκολα να χαλάσει την γενική εμπειρία ενός χρήστη.

Δεν αισθάνονται ασφάλεια

Όταν φτάνει η στιγμή επιλογής μεθόδου πληρωμής, ο «ασφαλής τρόπος πληρωμής» είναι πρωταρχικό μέλημα των διεθνών αγοραστών.

Επιπλέον, οι διαδικτυακοί καταναλωτές ανέφεραν ότι ένα από τα κυριότερα εμπόδια για τον διασυνοριακό αγοραστή, ήταν η ανησυχία μη παράδοσης της παραγγελίας τους και η δύσκολη διαδικασία επιστροφών.

Την ίδια στιγμή, η ασφάλεια του e-shop σας πρέπει να αποδεικνύεται και να είναι εμφανής από την πρώτη ματιά του επισκέπτη. Επιβάλλεται η χρήση SSL παρότι η καταχώρηση στοιχείων πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας θα πρέπει να γίνεται μέσω του Paypal ή του ασφαλούς περιβάλλοντος συνδεδεμένης Τράπεζας.

Εκτός από αυτά, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό κανονισμό προστασίας προσωπικών δεδομένων GDPR το e-shop πρέπει να δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να επιλέξει σε τι βαθμό θα κάνετε χρήση των προσωπικών του δεδομένων.

Γι’ αυτό ενημερώστε τους καταναλωτές σας για την Πολιτική Επιστροφών σας και επιδείξτε σε εμφανή σημεία τους Τρόπους Πληρωμής και τις υπόλοιπες ενδείξεις που θα τους προσφέρουν την αίσθηση ασφάλειας που χρειάζονται για ολοκληρώσουν μια αγορά στο κατάστημά σας.

Οι τιμές σας δεν είναι ανταγωνιστικές

Ο νούμερο ένα λόγος (72%) για τους καταναλωτές που κάνουν διεθνείς αγορές από τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, είναι οι καλύτερες τιμές.

Οι έμποροι με ανταγωνιστικές τιμές ή με προσφερόμενες εκπτώσεις έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες και ευκαιρίες να επιτύχουν και να διασφαλίσουν κέρδη διεθνώς.

Οι διασυνοριακοί καταναλωτές εξετάζουν ολιστικά τον παρεχόμενο τιμοκατάλογο – το 25% αναφέρει ότι τα υψηλά κόστη αποστολής τους αποτρέπουν από τυχόν αγορές από ιστοσελίδες άλλων χωρών, και το 24% εκφράζει ανάλογες ανησυχίες που αφορούν τους τελωνειακούς δασμούς, τα έξοδα και τους φόρους που εμπεριέχει κάθε αγορά.

Οι έμποροι που καταγράφουν εξαρχής και με διαφάνεια όλα τα κόστη μιας αγοράς, έχουν καλύτερες ευκαιρίες εξασφάλισης διεθνών πελατών. Καλά παραδείγματα αυτής της πρακτικής είναι οι πλατφόρμες τύπου Wish, Temu και SheIn.

Δεν ξεχωρίζει το eshop σας

Ένας ακόμα σημαντικός λόγος που αναφέρθηκε από τους διασυνοριακούς καταναλωτές οι οποίοι κάνουν διεθνείς αγορές, είναι η καινοτομία και η φρεσκάδα των ειδών που δεν είναι διαθέσιμα στη δική τους χώρα (49%) και γενικά η δυνατότητα ανακάλυψης νέων και ελκυστικών προϊόντων (34%).

Τουλάχιστον οι μισοί διεθνείς καταναλωτές που ψωνίζουν από εμπόρους σε Νορβηγία, Μεξικό, Ιρλανδία και Καναδά το πράττουν λόγω της άμεσης πρόσβασης σε μη διαθέσιμα στη χώρα τους προϊόντα, ενώ τέσσερις στους δέκα που αγοράζουν από καταστήματα σε Τσεχική Δημοκρατία, Ισραήλ και Βραζιλία, ελκύονται από καινοτόμα είδη.

Οι έμποροι που παρέχουν μοναδικά ξεχωριστά προϊόντα και διαθέτουν μια σαφή στρατηγική SEO, με στόχο την ευκολία στην αναζήτηση ειδών, είναι σίγουρο ότι θα πάνε μπροστά στις αγορές αυτές.

Δε σας βρίσκουν στις μηχανές αναζήτησης

Συμπληρωματικά με όσα αναφέρθηκαν, στο e-shop σας πρέπει να έχει γίνει οπωσδήποτε πλήρης επεξεργασία των κανόνων για την προώθηση SEO ιστοσελίδας, στα αγγλικά και στις γλώσσες στοχευμένων αγορών, για να μπορεί να αξιολογηθεί θετικά από τις μηχανές αναζήτησης και να εμφανιστεί ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, στις οποίες οι χρήστες αναζητούν προϊόντα ή κατηγορίες προϊόντων όπως αυτά που περιλαμβάνονται στο e-shop σας.

Δεν έχετε ελκυστικό περιεχόμενα

Σχεδιασμός του e-shop σας πρέπει να είναι λειτουργικός και καλαίσθητος. Παράλληλα, οι περιγραφές των προϊόντων σας πρέπει να είναι ξεκάθαρες, πειστικές και με λεπτομερή περιγραφή των χαρακτηριστικών τους.

Αντιστοίχως οι φωτογραφίες που συνοδεύουν κάθε προϊόν επιβάλλεται να έχουν πολλή καλή ανάλυση και να το αναδεικνύουν δίνοντας έμφαση στα πλεονεκτήματά του, ώστε να μπορούν οι αγοραστές να καταλάβουν πως είναι πραγματικά. Προτείνεται να έχετε και κάποιο βίντεο και πολλές διαφορετικές λήψεις του προϊόντος. Αναλόγως του είδους των προϊόντων ίσως πρέπει να δώσετε έμφαση και στον τρόπο παραγωγής τους και τα πλεονεκτήματά σας έναντι του ανταγωνισμού.

Κεφάλαιο 3: Συμπληρωματικοί τρόποι προσέλκυσης διεθνών πελατών

Εκτός από τα όσα ήδη αναφέρθηκαν υπάρχουν και μερικά ακόμα σημαντικά στοιχεία και πρακτικές για το e-shop σας που θα το κάνουν γνωστό και ελκυστικό στους διεθνείς αγοραστές.

Προσαρμοστικότητα Κινητές Συσκευές

Ένα πολύ σημαντικό βήμα είναι η προσαρμοστικότητα του e-shop στις φορητές συσκευές. Στην εποχή της ταχύτατης διάδοσης της πληροφορίας, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η πραγματοποίηση αγορών μέσω κινητών συσκευών αποτελεί ανερχόμενη τάση – αγγίζοντας μάλιστα περίπου το μισό του συνολικού όγκου αγορών σε μερικές από τις χώρες με τον μεγαλύτερο πληθυσμό του κόσμου.

Πληρωμένες Διαφημίσεις

Επενδύστε σε πλατφόρμες όπως τα Google Ads τα Meta Ads και Tik Tok Ads για να προωθήσετε το eshop σας στις ξένες αγορές και παρουσιάστε το με τον καλύτερο τρόπο. Μέσω μια σωστής στρατηγικής θα μπορέσετε να εκτοξεύσετε την επισκεψιμότητά σας και να προσελκύσετε πελάτες από τις χώρες που επιθυμείτε.

Εμπειρία Χρήστη

Τέλος, ένα εξαιρετικά σημαντικό στοιχείο για την επιτυχία του e-shop σας είναι η εμπειρία που θα έχει ο χρήστης σε αυτό, γι’ αυτό πρέπει η καλή δομή και ο εύκολη πρόσβαση σε αυτό να οδηγεί τον χρήστη προς την ολοκλήρωση μιας αγοράς. Δύο πολύ χρήσιμες προσθήκες στο e-shop που θα διευκολύνουν τον αγοραστή να βρει αυτό που αναζητά και πιθανώς είδε στη διαφήμισή σας είναι αυτή της αναζήτησης και των φίλτρων στα προϊόντα.

Όλα αυτά χρειάζονται μια καλή στρατηγική και αρκετό από τον χρόνο σας. Αν ξεκινάτε τώρα τη δημιουργία του e-Shop σας η ομάδα της iServices βρίσκεται εδώ για εσάς και σας προσφέρει την εμπειρία και την τεχνογνωσία της για να σας βοηθήσει να σχεδιάσετε την καλύτερη στρατηγική για την επιχείρησή σας. Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα και αφήστε μας να σας βοηθήσουμε να κατακτήσετε τον ψηφιακό κόσμο.

Σας ευχαριστούμε που διαβάσατε όλο το άρθρο μας, και ανυπομονούμε να συνεργαστούμε μαζί σας!

Με εκτίμηση,
Η ομάδα της iServices

Αύξηση online πωλήσεων και traffic;
Αύξηση online πωλήσεων και traffic;

Μπορείτε να αυξήσετε τις online πωλήσεις και την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας άμεσα!

Θέλετε να μάθετε πως?

Δείτε περισσότερα άρθρα μας
Iservices
[custom_acf_data_career]

Προσθέστε Εδώ το Κείμενο Επικεφαλίδας σας