Skip to content
Τι πρέπει να γνωρίζεται για το SEO του 2024
Πίνακας περιεχομένων

Τι πρέπει να γνωρίζετε για το SEO το 2024

Το SEO (Search Engine Optimisation), η βελτιστοποίηση δηλαδή που γίνεται σε μια ιστοσελίδα, ώστε να μπορούν οι μηχανές αναζήτησης να την εντοπίσουν πιο εύκολα και να την προτείνουν στα αποτελέσματά τους, έχει ως στόχο να βελτιώσει την κίνηση στην ιστοσελίδα, την ποιότητα της κίνησης, κάνοντάς την πιο σχετική με το περιεχόμενό της ιστοσελίδας και, τελικά, την απόδοσή της, φέρνοντας πωλήσεις. Μέσα από τη βελτίωση της κίνησης της ιστοσελίδας, το SEO γίνεται ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για τις επιχειρήσεις και την online παρουσία τους.

Κεφαλαίο 1: Σημασία ενημέρωσης τάσεων SEO

Όπως είναι φυσικό, με τη συνεχή εξέλιξη της τεχνολογίας και του διαδικτύου επηρεάζονται και οι τάσεις του digital marketing και του SEO. Για μια επιχείρηση, μικρή ή μεγάλη, έχει μεγάλη σημασία να ενημερώνεται για τις τάσεις του SEO καθώς, με αυτόν τον τρόπο γνωρίζει τις εξελίξεις της αγοράς και δεν μένει “πίσω” συγκριτικά με τους ανταγωνιστές της.

Αφού γίνουν κατανοητές οι νέες τάσεις είναι καλό να προσαρμοστούν στις ιστοσελίδες της επιχείρησης, διότι οι μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, συχνά ενημερώνουν τους αλγόριθμους τους και εισάγουν νέες διαδικασίες αναζήτησης, με αποτέλεσμα αν δεν γίνει κάποια αλλαγή να μην εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Αυτές οι προσαρμογές των νέων στρατηγικών του SEO βοηθούν στη βελτίωση της απόδοσης της ιστοσελίδας και οδηγούν στην προσφορά μια καλύτερης εμπειρίας στους χρήστες της και την επιτυχία της επιχείρησης στο διαδίκτυο. Γι’ αυτούς τους λόγους αξίζει να γίνει μια αναφορά στα σημαντικά σημεία των SEO trends για το 2024 και πως θα μπορούσαν να βοηθήσουν μια επιχείρηση.

Υπηρεσίες iServices που μπορεί να σας ενδιαφέρουν

Προώθηση SEO Ιστοσελίδας
Σχεδιασμός Online Στρατηγικής για Επιχειρήσεις – eBusiness plan
Δημιουργία Ιστοσελίδας

Κεφάλαιο 2: Κύριες τάσεις SEO για το έτος 2024

Οι τάσεις αλλάζουν και φέρνουν μαζί πολλές μεταβολές, ιδιαίτερα σε έναν κλάδο όπως το διαδίκτυο όπου οι ρυθμοί εξέλιξης είναι ταχύτατοι. Γι’ αυτό κάθε χρόνο ανέρχονται και υιοθετούνται νέες τάσεις και στον τομέα του Search Engine Optimisation.

Τεχνητή νοημοσύνη και μηχανική μάθηση στις μηχανές αναζήτησης

Το τελευταίο χρόνο έχει παρατηρηθεί ότι όλο και περισσότερες μηχανές αναζήτησεις προσαρτούν στον αλγόριθμό τους την τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence) και τη μηχανική μάθηση (Machine Learning), οι οποίες έχουν επηρεάσει σημαντικά τη λειτουργία τους. Αυτές οι τεχνολογίες, ουσιαστικά, χρησιμοποιούνται για να βελτιώσουν την ακρίβεια, την ταχύτητα και την εμπειρία του χρήστη στις αναζητήσεις του στο διαδίκτυο.

Πιο συγκεκριμένα, έχει παρατηρηθεί μεγάλη ακρίβεια ανάμεσα σε αυτό που αναζητά ο χρήστης και στα αποτελέσματα που λαμβάνει, καθώς, πλέον, οι αλγόριθμοι αναζήτησης μέσω της τεχνητής νοημοσύνης έχουν τη δυνατότητα να κατανοήσουν καλύτερα την πρόθεσή του χρήστη και να του παρουσιάσουν ακριβώς ποιο αποτέλεσμα είναι αυτό που αναζητά. Για να το επιτύχουν αυτό, χρησιμοποιούν αλγόριθμους μάθησης που προσαρμόζουν τα αποτελέσματα αναζήτησης με τις προτιμήσεις του χρήστη και το ιστορικό των αναζητήσεών του.

Όπως είναι λογικό για να μπορέσουν να δοθούν όλα αυτά τα αποτελέσματα με τέτοια ακρίβεια οι τεχνολογίες της AI και της ML αναγνωρίζουν τα στοιχεία ποιότητας μιας ιστοσελίδας και επιτρέπουν στις μηχανές αναζήτησης να αναλύουν έναν τεράστιο όγκο δεδομένων, ώστε να εξάγουν συμπεράσματα που βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους.

Οι επιχειρήσεις για να μπορέσουν να εκμεταλλευτούν αυτές τις τεχνολογίες θα πρέπει να δημιουργούν ποιοτικό περιεχόμενο με σαφήνεια, συνοχή και αξία για τον χρήστη. Με την ίδια λογική θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένη και η εμπειρία του χρήστη, όταν επισκέπτεται την ιστοσελίδα τους, ως προς το περιεχόμενο, τις προσφορές και την επικοινωνία μαζί του.

AI και η αύξηση των “zero-click” αποτελεσμάτων

Καμία αλλαγή όμως δεν φέρνει μόνο θετικά αποτελέσματα για όλους. Έτσι κι εδώ δημιουργήθηκε το πρόβλημα των “zero-click” αποτελεσμάτων. Ουσιαστικά, πρόκειται για την τάση όπου οι χρήστες δεν κάνουν κλικ σε κάποιο αποτέλεσμα αναζήτησης μετά από μια αναζήτηση, επειδή βρίσκουν τις απαντήσεις άμεσα στη σελίδα αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης. Αυτό είναι αποτέλεσμα της εξέλιξης των μηχανών αναζήτησης, ιδίως με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και των generative AI models, όπως το ChatGPT.

Τα generative AI models είναι συστήματα τεχνητής νοημοσύνης που μπορούν να δημιουργήσουν νέο περιεχόμενο, όπως κείμενο, εικόνες ή ήχο, με βάση τα δεδομένα που έχουν εκπαιδευτεί. Στο πλαίσιο των μηχανών αναζήτησης, αυτά τα μοντέλα μπορούν να παράγουν άμεσες απαντήσεις σε ερωτήσεις ή να παρέχουν σύντομες πληροφορίες χωρίς την ανάγκη για κλικ σε μια ιστοσελίδα.

Τα zero-click αποτελέσματα μπορούν να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων, καθώς μπορεί να μειώσουν την κίνηση στις ιστοσελίδες τους και την πιθανότητα ο χρήστης να προχωρήσει σε κάποια άλλη ενέργεια, όπως να κάνει μια αγορά ή να ζητήσει μια προσφορά. Επιπλέον, μπορεί να οδηγήσουν σε μεγαλύτερη κυριαρχία των μεγάλων μηχανών αναζήτησης, καθώς οι χρήστες είναι λιγότερο πιθανό να επισκεφθούν άλλες ιστοσελίδες για πληροφορίες.

Για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων μπορούν να εστιάσουν στη βελτίωση της ποιότητας του περιεχομένου τους, να εφαρμόσουν τεχνικές SEO που ενισχύουν την ορατότητά τους στις αναζητήσεις και να δημιουργήσουν μια ξεχωριστή ταυτότητα και εμπειρία για τους επισκέπτες τους.

Μια καλή επιλογή περιεχομένου θα ήταν τα MOFU (Middle of Funnel – Μέση του Σωλήνα) και BOFU (Bottom of Funnel – Κάτω Τμήμα του Σωλήνα) είδη περιεχομένου. Πρόκειται για ακρωνύμια που αντιπροσωπεύουν τα στάδια του πολυδιάστατου χρονικού κύκλου της πώλησης και του marketing. Πιο συγκεκριμένα, εδώ τα στάδια όπου οι καταναλωτές έχουν ήδη δείξει ενδιαφέρον για την επιχείρηση ή κάποιο προϊόν/υπηρεσία της (MOFU) και είναι έτοιμοι να πραγματοποιήσουν μια αγορά (BOFU) αντίστοιχα.

Καλά παραδείγματα τέτοιου περιεχομένου είναι, το να μπορεί ο χρήστης να κάνει μια κριτική, να έχει τη δυνατότητα να λάβει ένα δωρεάν δείγμα ή eBook, να μπορεί να συγκρίνει προϊόντα, να παρακολουθήσει κάποιο webinar ή η επιχείρηση να χρησιμοποιεί ένα εργαλείο που πραγματοποιεί μετρήσεις στην ιστοσελίδα της, όπως το ROI (Return of Investment).

Επίδραση του user experience στο SEO

Το user experience (εμπειρία χρήστη) έχει σημαντική επίδραση στο SEO (Search Engine Optimization), καθώς οι μηχανές αναζήτησης έχουν αρχίσει να δίνουν ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα στην εμπειρία του χρήστη κατά την αξιολόγηση των ιστοσελίδων για την κατάταξή τους στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Αυτό γίνεται αντιληπτό από τη μηχανή αναζήτησης στην εξέταση της ταχύτητας φόρτωσης μιας ιστοσελίδας, η οποία είναι κρίσιμη για το SEO. Οι μηχανές αναζήτησης προτιμούν ιστοσελίδες που φορτώνουν γρήγορα, καθώς οι χρήστες έχουν την τάση να εγκαταλείπουν τις ιστοσελίδες που καθυστερούν να φορτώσουν.

Κάτι αντίστοιχο ισχύει και με τη συμβατότητα με τις κινητές συσκευές, γιατί οι μηχανές αναζήτησης δίνουν προτεραιότητα στις ιστοσελίδες που προσφέρουν καλή εμπειρία χρήστη σε όλες τις συσκευές, αλλά και περιεχόμενο σε υψηλή ποιότητα. Και σε αυτήν την περίπτωση αν ένας χρήστης δεν μπορεί να βρει αυτό που θέλει ή να ολοκληρώσει την ενέργεια που θέλει από τη συσκευή του κατά πάσα πιθανότητα θα αποχωρήσει από αυτήν την ιστοσελίδα και θα πάει σε μία όπου θα μπορεί.

Όπως ήδη αναφέρθηκε η παροχή περιεχομένου που είναι ενδιαφέρον, χρήσιμο και πλήρως αντιληπτό από τους χρήστες είναι σημαντική για το SEO. Το περιεχόμενο που παρέχεται πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις προτιμήσεις του κοινού σας, αλλά την ίδια στιγμή να είναι χρήσιμη και η πλοήγηση και η δομή της ιστοσελίδας που θα οδηγήσει τον χρήστη σε αυτό. Με άλλα λόγια, η δομή μιας ιστοσελίδας πρέπει να είναι κατανοητή και εύκολη στην πλοήγηση.

Σημασία του τοπικού SEO (local SEO)

Μία ακόμα τάση που φαίνεται να είναι ιδιαίτερα δημοφιλής είναι αυτή του τοπικου SEO (local SEO). Πρόκειται, ουσιαστικά, για την πρακτική της βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας για να εμφανίζεται όσο το δυνατόν υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης, όταν οι χρήστες αναζητούν πληροφορίες ή επιχειρήσεις σε ένα συγκεκριμένο γεωγραφικό περιβάλλον.

Ιδιαίτερα για μια επιχείρηση το τοπικό SEO μπορεί να της παρέχει πολλές ευκαιρίες εφόσον την κάνει εύκολα ορατή στους τοπικούς καταναλωτές που αναζητούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Αυτό δημιουργεί ευκαιρίες για αύξηση της πελατείας και των πωλήσεων.

Την ίδια στιγμή υπάρχει αύξηση της ορατότητας στις τοπικές αναζητήσεις, αφού επιτρέπει σε μια επιχείρηση να εμφανίζεται στις κορυφαίες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης όταν οι χρήστες κάνουν αναζητήσεις για σχετικά προϊόντα ή υπηρεσίες στην περιοχή τους και ανοίγει τον δίαυλο επικοινωνίας με το τοπικό κοινό, δίνοντας τη δυνατότητα για πιο προσωπικές και επίκαιρες επαφές.

Τέλος τη στιγμή που χτίζονται αυτές οι σχέσεις με την τοπική κοινωνία παραγκωνίζεται ο ανταγωνισμός. Μια επιχείρηση που επενδύει στο τοπικό SEO μπορεί να αποκτήσει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι άλλων επιχειρήσεων στην ίδια περιοχή τη στιγμή που δεν επικεντρώνονται τόσο στην τοπική αναζήτηση.

Στην iServices, αντιλαμβανόμαστε τη σημασία όλων αυτών των παραγόντων για την επιτυχία της επιχείρησής σας. Είμαστε αφοσιωμένοι στην παροχή υπηρεσιών web development και digital marketing που θα βοηθήσουν την επιχείρησή σας να ξεχωρίσει στο διαδίκτυο.

Αν θέλετε να συζητήσουμε πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε ή να βελτιώσουμε το mobile app σας και να επιτύχουμε μαζί του τα επιθυμητά αποτελέσματα, είμαστε εδώ για εσάς. Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα και αφήστε μας να σας βοηθήσουμε να κατακτήσετε τον ψηφιακό κόσμο.

Σας ευχαριστούμε που διαβάσατε όλο το άρθρο μας, και ανυπομονούμε να συνεργαστούμε μαζί σας!

Με εκτίμηση,
Η ομάδα της iServices

Αύξηση online πωλήσεων και traffic;
Αύξηση online πωλήσεων και traffic;

Μπορείτε να αυξήσετε τις online πωλήσεις και την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας άμεσα!

 Θέλετε να μάθετε πως?

Δείτε περισσότερα άρθρα μας
[custom_acf_data_career]

Προσθέστε Εδώ το Κείμενο Επικεφαλίδας σας