Τα τελευταία χρόνια δημιουργούνται ολοένα και περισσότερα eshops που διεκδικούν την προσοχή του καταναλωτή για τις μικρές ή τις μεγάλες αγορές του. Πως, όμως, θα μπορέσει ένα καινούργιο ή ένα υπάρχον eshop να ξεχωρίσει και “κρατήσει” τον υποψήφιο καταναλωτή που θα το επισκεφθεί;
Η απάντηση βρίσκεται στη συνολική εμπειρία που θα προσφέρει στον επισκέπτη του από τη στιγμή που θα κάνει το πρώτο κλικ μέχρι που θα παραλάβει το προϊόν του. Γενικότερα, ο εύχρηστος και αισθητικά προσεγμένος σχεδιασμός είναι αυτός που βελτιώνει την εμπειρία αγοράς και που στο τέλος πείθει τον καταναλωτή να προχωρήσει στην αγορά.
Σημασία του Σχεδιασμού του Eshop στην Online Εμπειρία
Όπως έχει γίνει πλέον γνωστό ο σχεδιασμός ενός eshop έχει μεγάλη σημασία για την εμπειρία του χρήστη, καθώς δεν επηρεάζει μόνο την αισθητική του ιστοτόπου, αλλά και τη λειτουργικότητα, την ευχρηστία και την ασφάλειά του, που όλα μαζί συμβάλλουν στη δημιουργία μιας θετικής εμπειρίας για τον χρήστη.
Πρώτη Εντύπωση
Πιο συγκεκριμένα, ο σχεδιασμός της αρχικής σελίδας ενός eshop είναι η πρώτη εντύπωση που παίρνει ο χρήστης. Ένας καλά σχεδιασμένος ιστότοπος μπορεί να κερδίσει την εμπιστοσύνη του χρήστη και να τον ενθαρρύνει να παραμείνει και να εξερευνήσει τα προϊόντα. Την ίδια στιγμή, ο επισκέπτης θα παρατηρήσει και την αισθητική του ιστοτόπου. Η αισθητική του σχεδιασμού παίζει σημαντικό ρόλο στην προσέλκυση και τη διατήρηση των χρηστών, διότι ένα ελκυστικό, καλαίσθητο και επαγγελματικό design μπορεί να αυξήσει την αξιοπιστία και την επιθυμία για αγορά.
Ταχύτητα Φόρτωσης και Ευχρηστία
Εξίσου σημαντικά στοιχεία που μπορούν να κάνουν έναν επισκέπτη να παραμείνει στο eshop είναι αυτά της ταχύτητας φόρτωσης και της ευχρηστίας του. Αν η αρχική σελίδα καθυστερεί να φορτώσει ή αν ο επισκέπτης δεν βρίσκει την κατηγορία που αναζητά, γιατί η δομή της ιστοσελίδας δεν είναι εύχρηστη, δε θα θελήσει να μείνει και θα αγοράσει από κάπου αλλού τα προϊόντα του.
Ασφάλεια και Προσαρμοστικότητα στις Συσκευές
Για κάποιους ίσως και τα στοιχεία που θα παρατηρήσουν πρώτα σε μια ιστοσελίδα είναι αυτά της ασφάλειας και της προσαρμοστικότητας της. Οι χρήστες χρησιμοποιούν διάφορες συσκευές για τις online αγορές τους και η εμπειρία πρέπει να είναι εξίσου καλή σε όλες, γι’ αυτό και η σχεδίαση που προσαρμόζεται σε όλες τις συσκευές (υπολογιστές, κινητά, tablets) είναι απαραίτητη. Όπως είναι και η ύπαρξη πιστοποιητικών ασφαλείας και σαφών πολιτικών απορρήτου, που θα κερδίσουν την εμπιστοσύνη του επισκέπτη ότι τα προσωπικά και οικονομικά στοιχεία του είναι ασφαλή.
Λειτουργικότητα και Εξατομίκευση
Περνώντας στα δευτερεύοντα, για κάποιους, στοιχεία μιας ιστοσελίδας, αλλά και αυτά που θα κάνουν τη διαφορά, είναι η λειτουργικότητά της και η εξατομίκευση που προσφέρει στους χρήστες της. Για να προσφέρει την καλύτερη εμπειρία στους χρήστες της πρέπει να διαθέτει όλες τις απαραίτητες λειτουργίες, όπως φίλτρα αναζήτησης, σύγκριση προϊόντων, καλάθι αγορών, εύκολες και ασφαλείς πληρωμές κ.λπ., αλλά και εξατομικευμένες προτάσεις και περιεχόμενο, ώστε να αυξήσει τις πιθανότητες αγορών.
Νέες τάσεις στον σχεδιασμό eshops
Ο σχεδιασμός των eshops εξελίσσεται συνεχώς για να ανταποκρίνεται στις νέες τεχνολογίες, στις ανάγκες των καταναλωτών και στις τάσεις της αγοράς. Αυτές οι τάσεις συμβάλλουν στη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη, αυξάνουν την ικανοποίηση των πελατών και οδηγούν σε περισσότερες πωλήσεις, καθιστώντας τα eshops πιο ανταγωνιστικά στην αγορά.
Μινιμαλιστικός Σχεδιασμός και Χρηστικότητα
Ως προς το design της ιστοσελίδας, οι τάσεις που φαίνεται να ξεχωρίζουν είναι αυτές του σχεδίου που είναι απλό και μινιμαλιστικό με έμφαση στη λειτουργικότητα και τη χρηστικότητα, όπως και το να μπορεί να προσαρμοστεί σε κινητές συσκευές και παρουσιάζει τις αξίες της επιχείρησης και τη διαφάνεια στις πληροφορίες για τα προϊόντα. Αυτά προκύπτουν από τις νέες συνήθειες και συνθήκες ζωής των καταναλωτών να κάνουν αγορές από το κινητό ή το τάμπλετ τους, να κατακλύζονται από πληροφορίες ευρισκόμενοι σε μία συνεχή σύγχυση υπερπληροφόρησης και να ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για την αειφορία και την ηθική πίσω από τα προϊόντα που καταναλώνουν.
Ασφάλεια Αγορών και Εξατομικευμένα Features
Αντίστοιχες είναι και οι τάσεις για τη δυνατότητα εναλλαγής σε σκοτεινή λειτουργία (dark mode), οι εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων και οι μικρές αλληλεπιδράσεις, όπως τα animations και τα οπτικά εφέ που ενεργοποιούνται όταν ο χρήστης αλληλοεπιδρά με το eShop. Από αυτές τις προσθήκες οι επισκέπτες μπορούν να κάνουν με άνεση τις αγορές τους το βράδυ, να βρίσκουν το πιο ταιριαστό προϊόν για τις αναζητήσεις τους και να έχουν μια ζωντανή και διαδραστική εμπειρία. Βέβαια, η ασφάλεια των αγορών τους είναι πάντα προτεραιότητα, που μπορεί να αποκτηθεί με κάποια νέα features, όπως τη διπλή πιστοποίηση (two-factor authentication), τα βιομετρικά στοιχεία και τις βελτιωμένες τεχνολογίες κρυπτογράφησης.
Virtual και Augmented Reality
Φυσικά, δεν γίνεται να μη γίνει μια αναφορά και στο μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου, που φαίνεται να περιλαμβάνει Chatbots και AI Customer Service, που εκτός από εξυπηρέτηση πελατών μπορούν να γίνουν και βοηθοί για επιλογή του προϊόντος (shop assistant) βελτιώνοντας την εμπειρία και την ικανοποίηση του πελάτη. Παράλληλα, η χρήση της επαυξημένης (Augmented Reality – AR) και της εικονικής πραγματικότητας (Virtual Reality – VR) επιτρέπει στους χρήστες να “δοκιμάσουν” προϊόντα πριν τα αγοράσουν, όπως π.χ. έπιπλα σε έναν χώρο ή ρούχα. Απλούστερες επιλογές που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως βοήθεια για την αναζήτηση προϊόντων είναι η Visual Αναζήτηση μέσω εικόνων, ώστε να βρίσκουν παρόμοια προϊόντα στο eshop σας ή και με αυξημένη χρήση των φωνητικών βοηθών, όπως η Alexa και το Google Assistant (Voice Search Optimization).
Προτάσεις για εντυπωσιακό και λειτουργικό σχεδιασμό
Οι προτάσεις που αναφέρθηκαν συμβάλλουν εκτός από το να συμβαδίζουν με την εξέλιξη της τεχνολογίας και των αναγκών των επισκεπτών του eshop σας και με την την πρόκληση του εντυπωσιασμού. Εκτός από αυτές, όμως, υπάρχουν και μερικές άλλες που έρχονται να τις συμπληρώσουν, αλλά και να είναι αυτές που θα κάνουν το eshop σας ξεχωρίσει από τα υπόλοιπα.
Υψηλής Ποιότητας Φωτογραφίες και Βίντεο
Το πρώτο στοιχείο που κάθε φορά προσελκύει τους πελάτες είναι οι υψηλής ποιότητας επαγγελματικές φωτογραφίες, σε μορφή 3D ή και όχι, όπου θα μπορούν οι πελάτες σας να κάνουν μεγέθυνση και να δουν καλύτερα τα προϊόντα σας, αλλά και τα βίντεο με τα προϊόντα σε χρήση.
Σύστημα Εγγραφής και Διαχείρισης Πελατών
Στη συνέχεια, μπορείτε να εγκαταστείσετε κι ένα σύστημα εγγραφής και διαχείρισης πελατών, που θα περιλαμβάνει ένα πρόγραμμα επιβράβευσης, ώστε με κάθε παραγγελία οι πελάτες σας να συγκεντρώσουν πόντους που θα μπορούν να εξαργυρώσουν σε μελλοντικές αγορές, αλλά και να προσφέρει κουπόνια σε νέους και παλιούς πελάτες σας. Μέσα από αυτό, οι πελάτες θα τη δυνατότητα αποθήκευσης στοιχείων, ιστορικό αγορών και προτιμήσεις.
Σύγκριση Προϊόντων και Συνδρομή
Την ίδια στιγμή με δύο προσθήκες, θα μπορείτε να προσφέρετε στους πελάτες σας τη δυνατότητα να συγκρίνουν τα προϊόντα του eshop σας, ώστε να οδηγηθούν στην πιο κατάλληλη αγορά για αυτούς ή ακόμα και να κάνουν συνδρομή για επαναλαμβανόμενες αγορές προϊόντων και για να έχουν πρόσβαση σε εκπτώσεις και ειδικά προνόμια.
Βελτιστοποιημένο Checkout
Προσφέρετε ένα βελτιστοποιημένο checkout, χωρίς περιττά βήματα, με τη δυνατότητα guest checkout χωρίς να απαιτείται δημιουργία λογαριασμού, με μία ποικιλία τρόπων πληρωμής (πιστωτικές κάρτες, PayPal, Apple Pay, Google Pay) και σαφείς πληροφορίες για τα έξοδα αποστολής και τους χρόνους παράδοσης.
Παρακολούθηση Παραγγελίας
Για την ολοκλήρωση της εξυπηρέτησης των πελατών σας είναι καλό να προσφέρετε τη δυνατότητα παρακολούθησης παραγγελίας, είτε μέσα από τη δική σας ιστοσελίδας, είτε μέσω των συνεργαζόμενων εταιρειών courier και την αποστολή αυτόματων ειδοποιήσεων μέσω email ή SMS για την εξέλιξη της παραγγελίας
Ενεργή Παρουσία στα Social Media
Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της προώθησης των προϊόντων σας είναι και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στα οποία θα μπορούν να κοινοποιούν τα προϊόντα σας οι επισκέπτες για να τα μοιραστούν με τους φίλους τους ή και να τα αποθηκεύσουν για μελλοντικές αγορές. Τα social media αποτελούν και έναν εύκολο τρόπο για αφήσουν μια κριτική και να κάνουν μια αξιολόγηση κάτω από τα προϊόντα του eshop σας. Την ίδια στιγμή, αποτελούν ένα σημαντικό κανάλι επικοινωνίας για να ανακοινώσετε τις προσφορές σας.
Στρατηγικές για αυξημένο engagement
Η αύξηση του engagement σε ένα eshop είναι κρίσιμη για τη διατήρηση των πελατών σας, την αύξηση των πωλήσεων και την ενίσχυση της επωνυμίας. Εφαρμόζοντας τις παρακάτω στρατηγικές, μπορείτε να δημιουργήσετε μια πιο ενεργή και εμπλεκόμενη κοινότητα πελατών, ενισχύοντας τη δέσμευση και την ικανοποίηση τους, ενώ παράλληλα αυξάνετε τις πωλήσεις και την επωνυμία του eshop σας.
Χρήση Δεδομένων από Analytics
Είναι πολύ σημαντικό να αξιοποιήσετε τα δεδομένα που σας παρέχονται από τα διάφορα εργαλεία για να ανακαλύψετε τη συμπεριφορά των χρηστών και να κατανοήσετε τις προτιμήσεις και τις ανάγκες τους. Προσαρμόστε τις στρατηγικές σας βάσει των δεδομένων για να βελτιώσετε την εμπειρία χρήστη και να αυξήσετε το engagement.
Προσωποποιημένη Επικοινωνία
Παράλληλα, είναι καλό να εξατομικεύσετε το περιεχόμενό σας, χρησιμοποιώντας τα δεδομένα αυτά για να στείλτε προσωποποιημένα emails και ειδοποιήσεις βάσει του ιστορικού των αγορών και των προτιμήσεών τους ή για να προσφέρετε πιο στοχευμένες προτάσεις προϊόντων, που θα έχουν περισσότερες πιθανότητες να οδηγήσουν στην αγορά.
Διαδραστικό Περιεχόμενο
Επιπλέον, παρέχοντας ένα διαδραστικό περιεχόμενο με κουίζ, διαγωνισμούς, κληρώσεις, polls και surveys που ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των χρηστών, έχετε τη δυνατότητα να λάβετε feedback και να εμπλέξετε τους πελάτες στις δραστηριότητες της επιχείρησής σας. Αυτοί οι διαγωνισμοί και οι κληρώσεις μπορούν να γίνουν μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στα οποία θα πρέπει να έχετε συνεχή παρουσία με τακτικές αναρτήσεις και περιεχόμενο που ενθαρρύνει την αλληλεπίδραση, ώστε να διατηρείτε το ενδιαφέρον των ακολούθων σας.
User-Generated Content και Ομάδες
Μπορείτε να δημιουργήσετε online κοινότητες, όπως forums ή ομάδες, όπου οι πελάτες μπορούν να αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους κι εσείς θα συμμετέχετε ενεργά στις συζητήσεις και θα προσφέρετε αποκλειστικές προσφορές και αξία μέσω συμβουλών και υποστήριξης, αλλά και ενθαρρύνοντας τους πελάτες σας να μοιράζονται φωτογραφίες και βίντεο User-Generated Content με τα προϊόντα σας στα κοινωνικά δίκτυα μέσα από διαγωνισμούς UGC με βραβεία για το καλύτερο περιεχόμενο.
Εξυπηρέτηση Πελατών – Customer Care
Εκτός από τα social media, είναι απαραίτητο να προσφέρετε μια ποιοτική εξυπηρέτηση πελατών, που είναι άμεση και αποτελεσματική μέσω live chat, email και τηλεφώνου. Τα chatbots είναι εδώ για να προσφέρετε 24/7 υποστήριξη και απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις. Επιπλέον, μετά από μια καλή εξυπηρέτηση θα είναι εύκολο να ζητήσετε μια καλή κριτικών ή αξιολόγηση για τα προϊόντα σας.
Blog για βελτίωση SEO
Ακόμα κι όταν οι πελάτες σας δεν χρειάζονται άμεσα τη βοήθειά σας μπορείτε να δημιουργήσετε ένα blog με συμβουλές, οδηγούς και νέα σχετικά με τα προϊόντα σας, ώστε να ενημερώνετε και να εκπαιδεύετε τους πελάτες σας. Εκτός από κείμενο και εικόνες μπορείτε να δημιουργήσετε βίντεο με παρουσιάσεις προϊόντων, οδηγίες χρήσης και reviews, που είναι ένα πιο εύληπτο είδος περιεχομένου για τους χρήστες σας. Το blog σας μπορεί να σας φέρει και νέους πελάτες μέσω του οργανικού SEO και την επιλογή θεματολογίας που ενδιαφέρει και αναζητά το κοινό σας.
Φυσικά όλες οι παραπάνω στρατηγικές απαιτούν αρκετό χρόνο ή/και χρήμα για να τις εφαρμόσετε. Αν ξεκινάτε τώρα τη δημιουργία του eshop σας δεν χρειάζεται να τις εντάξετε όλες μαζί, αλλά μπορείτε να δημιουργήσετε ένα πλάνο και να εντάσσεται στρατηγικές και λειτουργίες σταδιακά, όσο μεγαλώνει το eshop σας. Η ομάδα της iServices βρίσκεται εδώ για εσάς και σας προσφέρει την εμπειρία και την τεχνογνωσία της για να σας βοηθήσει να σχεδιάσετε το νέο σας eshop ή να για αναδιαμορφώσετε το υπάρχον. Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα και αφήστε μας να σας βοηθήσουμε να κατακτήσετε τον ψηφιακό κόσμο.
Σας ευχαριστούμε που διαβάσατε όλο το άρθρο μας, και ανυπομονούμε να συνεργαστούμε μαζί σας!
Με εκτίμηση,
Η ομάδα της iServices