Σε μια εποχή που η διαφήμιση κυριαρχεί στον κόσμο του εμπορίου, η αποδοτικότητα αποτελεί την λέξη κλειδί για την επιτυχία μιας προωθητικής στρατηγικής στα Social Media.
Πριν αρχίσουμε να αναλύουμε τα βασικά Facebook Metrics που πρέπει να παρακολουθείτε, έχουμε ετοιμάσει μια λίστα με τις πέντε βασικές συμβουλές που προτείνουμε στους πελάτες μας για επιτυχημένες καμπάνιες στα Social Media:
Συμβουλές για Επιτυχημένες Καμπάνιες
Κατανόηση των Facebook Metrics
Η πρώτη συμβουλή είναι να επενδύσετε χρόνο στην κατανόηση των Facebook Metrics. Είναι ο πιο κατάλληλος τρόπος για την αξιολόγηση της απόδοσης των διαφημίσεών σας, και θα σας οδηγήσουν σε αποδοτικές βελτιώσεις βασισμένες σε δεδομένα.
Δημιουργία Περιεχομένου με Αξία
Ένα από τα βασικότερα στοιχεία μιας επιτυχημένης διαφήμισης είναι το περιεχόμενο. Ενθαρρύνουμε τους πελάτες μας να δημιουργούν περιεχόμενο που είναι ενδιαφέρον, συναρπαστικό για το κοινό τους και προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες. Το ποιοτικό περιεχόμενο ελκύει την προσοχή και αυξάνει την αλληλεπίδραση του κοινού με τις διαφημίσεις.
Στρατηγική που να Πετυχαίνει Στόχους
Κάθε επιχείρηση είναι μοναδική. Συνιστούμε να δημιουργήσετε προσαρμοσμένες στρατηγικές διαφήμισης σύμφωνα με τους στόχους που θέλετε να πετύχετε αλλά και τις ανάγκες της επιχείρησής σας που πρέπει να καλύψετε. Για παράδειγμα, αν στοχεύετε σε brand awareness, δηλαδή στο να μάθει περισσότερος κόσμος την εταιρία σας, πρέπει όλη η στρατηγική σας να στήνεται με τέτοιο τρόπο για να πετύχει το συγκεκριμένο στόχο.
Διαφήμιση στο Σωστό Κοινό
Ο εντοπισμός του καλύτερου δυνατού κοινού (δηλαδή των ανθρώπων που φέρνουν τα μεγαλύτερο κέρδος στην επιχείρησή σας) είναι η πιο χρήσιμη συμβουλή που μπορούμε να σας δώσουμε. Για να καταλήξετε να γνωρίζετε ποιες είναι οι ομάδες ατόμων που πρέπει να στοχεύετε, προαπαιτούνται δοκιμές οι οποίες παίρνουν αρκετό χρόνο. Πρέπει να βρείτε ποιες τοποθεσίες, ποιες ηλικίες, ποια επαγγέλματα, ποια ενδιαφέροντα κλπ. έχουν οι «καλύτεροι» πελάτες σας. Μπορεί ο χρόνος που χρειάζεται να είναι πολύς εάν όμως βρείτε το κοινό σας η επιτυχία είναι βέβαιη.
Συνεχής Βελτίωση
Το τελευταίο αλλά σημαντικότερο βήμα είναι η συνεχής βελτίωση. Προτείνεται να παρακολουθείτε συχνά τα αποτελέσματα των διαφημίσεών σας και να τα προσαρμόζετε στη στρατηγική σας βάσει των δεδομένων που συγκεντρώσατε.
Στην iServices, έχουμε την τεχνογνωσία και την εμπειρία να σας βοηθήσουμε να εκμεταλλευτείτε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις διαφημίσεις σας στα Social Media. Εμπιστευτείτε μας για να κάνουμε τις διαφημίσεις σας ακόμη πιο αποδοτικές και αποτελεσματικές.
Υπηρεσίες iServices που μπορεί να σας ενδιαφέρουν
Εάν έχετε αποφασίσει να ασχοληθείτε εντατικά με τη διαχείριση των διαφημιστικών εκστρατειών σας στο Facebook, πρέπει οπωσδήποτε να κατανοήσετε τις σημαντικότερες μετρήσεις διαφημίσεων (Facebook Ad Metrics). Έτσι θα μπορείτε να τις παρακολουθείτε και να τις αναλύετε, βγάζοντας ξεκάθαρα συμπεράσματα για την απόδοση των διαφημίσεων σας.
Είτε μόλις ξεκινήσατε τις διαφημίσεις στο Facebook είτε πειραματίζεστε διαρκώς με νέες στρατηγικές και τεχνικές, καλό είναι να γνωρίζετε ποιες συγκεκριμένες μετρήσεις είναι απολύτως απαραίτητες για την βελτιστοποίηση των διαφημίσεων και μπορούν να κάνουν αποδοτικότερη την επένδυσή σας.
Πάμε λοιπόν να τις δούμε.
Impressions – Εμφανίσεις
Οι εμφανίσεις / impressions δείχνουν όλες τις φορές που οι διαφημίσεις σας εμφανίστηκαν στο κοινό σας στο Facebook ή/και στο Instagram.
Κατά κανόνα, όσο περισσότερες εμφανίσεις κάνει η διαφήμισή σας, τόσο μεγαλύτερη είναι και η αναγνωρισιμότητα του brand σας.
Δηλαδή, η παρακολούθηση των impressions είναι ιδιαίτερα σημαντική για όσους εκτελούν μια εκστρατεία αναγνώρισης επωνυμίας (brand awareness), καθώς αποκαλύπτει το επίπεδο έκθεσης της επιχείρησής σας στο κοινό.
Από την άλλη, εάν εκτελείτε μια καμπάνια προσέλκυσης δυνητικών πελατών (lead generation) ή conversions και νοιάζεστε πρωτίστως για τις πωλήσεις ο αριθμός των εμφανίσεων έχει μικρότερη σημασία.
Πολλοί μπερδεύουν τις εμφανίσεις με την απήχηση / reach. Οι εμφανίσεις είναι ο συνολικός αριθμός που έχει προβληθεί η διαφήμισή σας σε χρονολογία, ενώ η απήχηση δείχνει τον συνολικό αριθμό των ατόμων που έχουν δει τη διαφήμισή σας.
Για να γίνει απόλυτα κατανοητό: αν ένα άτομο δει τη διαφήμισή σας πέντε φορές, αυτό θα σημαίνει 5 εμφανίσεις – impressions, αλλά μόνο μια απήχηση – reach.
Πολλοί marketers υποστηρίζουν πως κάποιος πρέπει να αντικρίσει μια διαφήμιση 7 φορές (7 impressions) για να περάσει στο επόμενο στάδιο π.χ. στην αποστολή μηνύματος ή στην αγορά ενός προϊόντος. Σ’ αυτή την περίπτωση το ad frequency είναι μια μέτρηση που πρέπει να παρακολουθείτε.
Ad Frequency – Συχνότητα
Η συχνότητα (ad frequency) δείχνει πόσες φορές, κατά μέσο όρο, ένα άτομο έχει δει τη διαφήμισή σας. Για παράδειγμα, μια συχνότητα 5 σημαίνει ότι, κατά μέσο όρο, κάθε άτομο που είδε τη διαφήμισή σας την έχει δει άλλες τέσσερις φορές.
Παρόλο που οι άνθρωποι συνήθως χρειάζεται να δουν μια διαφήμιση αρκετές φορές πριν κάνουν μια ενέργεια (π.χ. Αγορά ή εγγραφή στο newsletter), όταν η συχνότητα ξεπερνάει το 10, πιθανότατα πρέπει να διευρύνετε το κοινό στο οποίο απευθύνεστε. Υπάρχει σοβαρή περίπτωση το στοχευμένο κοινό σας να μην ενδιαφέρεται για τη διαφήμιση σας, γιατί διαφορετικά θα είχε κάνει ήδη κάποια ενέργεια.
Είναι μια μέτρηση που χρειάζεται διαρκή παρακολούθηση ώστε να κατανοήσετε ποια είναι η ιδανική συχνότητα για το εκάστοτε κοινό και αναλόγως να κάνετε τις κατάλληλες βελτιώσεις στις διαφημίσεις.
Θεωρούμε ότι το ad frequency είναι ένα metric σημαντικό για κάθε τύπο εκστρατείας.
Clicks
Τα κλικ σε σύνδεσμο (clicks) παρουσιάζουν πόσες φορές οι χρήστες έκαναν κλικ στον σύνδεσμο της διαφήμισής σας.
Το πρώτο βήμα για μια επιτυχημένη καμπάνια διαφημίσεων στο Facebook είναι να ελέγξετε το reach (απήχηση) για να επιβεβαιώσετε ότι η διαφήμισή σας προβάλλεται σε αρκετούς χρήστες και το κοινό σας δεν είναι πολύ περιορισμένο.
Στη συνέχεια, πρέπει να επιβεβαιώσετε ότι η διαφήμισή σας είναι ελκυστική ελέγχοντας τις αλληλεπιδράσεις (σχόλια, κοινοποιήσεις, likes κλπ.). Εάν κανείς δεν αλληλοεπιδρά με τη διαφήμισή σας, συνήθως δεν είναι αρκετά ποιοτική και κάτι πρέπει να διορθωθεί.
Τέλος, πρέπει να αναλύσετε τα κλικ. Τα κλικ είναι μία από τις βασικότερες μετρήσεις για να επιβεβαιώσετε ότι το κοινό σας ενδιαφέρεται πραγματικά για την διαφήμιση σας.
Είναι η μέτρηση που σας δείχνει πόσοι μεταβαίνουν στην ιστοσελίδα σας, στην εφαρμογή σας ή όπου αλλού θέλετε να τους στείλετε και άρα είναι ένα βήμα πιο κοντά στο να μετατραπούν σε πελάτες ή σε σταθερό κοινό σας.
Click-through rate
Το click-through rate (CTR) παρουσιάζει την αναλογία clicks προς τον συνολικό αριθμό εμφανίσεων. Με άλλα λόγια είναι η αναλογία πόσες φορές ένα άτομο έκανε κλικ στη διαφήμισή σας σε σχέση με τις φορές που εμφανίστηκε η διαφήμισή σας στο Facebook.
Για παράδειγμα μπορεί να δείτε 100 κλικ στη διαφήμισή σας και να πιστεύετε ότι έχει καλή απόδοση. Ωστόσο, εάν ο συνολικός αριθμός των εμφανίσεων είναι 100.000, αυτά τα 100 κλικ δεν αποτελούν ικανοποιητικό αποτέλεσμα.
Το CTR υπολογίζεται διαιρώντας τα συνολικά κλικ με τις συνολικές εμφανίσεις. Στο παραπάνω παράδειγμά μας, μια διαφήμιση που έλαβε 100 κλικ και 100.000 εμφανίσεις έχει 0,1% που θεωρείται χαμηλό CTR. Ωστόσο, εάν ο συνολικός αριθμός εμφανίσεων ήταν 1.000, τότε το CTR θα είναι 10% που είναι πολύ ικανοποιητικό ποσοστό. Δεν αρκεί να δείτε μόνο τα κλικ αλλά πρέπει να τα συγκρίνετε με τις εμφανίσεις για να αξιολογήσετε πραγματικά πόσο ελκυστικές είναι οι διαφημίσεις σας.
Είναι μια αξιόπιστη μέτρηση, καθώς καθορίζει κατά πόσο η διαφήμισή σας έχει απήχηση στο κοινό-στόχο σας. Τους προσελκύει αρκετά ώστε να κάνουν κλικ; Αυτή είναι η απάντηση που λαμβάνετε από αυτήν τη μέτρηση.
Εάν έχετε στοχεύσει το σωστό κοινό και η ποιότητα της διαφήμισης σας (δηλαδή η εικόνα/βίντεο και το caption) είναι καλή θα πρέπει να δείτε υψηλό CTR. Εάν κάτι από τα παραπάνω έχει πάει λάθος, θα δείτε χαμηλό CTR, που σημαίνει ότι τα άτομα που έχετε στοχεύσει με τη διαφήμισή σας δεν ενδιαφέρονται για το τι έχετε να πείτε ή να προσφέρετε.
Το Click Through Rate σας πρέπει να είναι μεσαίο έως υψηλό. Οτιδήποτε λιγότερο υποδηλώνει ότι η στόχευση σας είναι αναποτελεσματική ή ότι το δημιουργικό (εικόνα, βίντεο) δεν είναι δελεαστικά. Για να τραβήξετε την προσοχή, χρησιμοποιήστε φωτεινά χρώματα ή μεγάλες, εντυπωσιακές λέξεις-κλειδιά στις διαφημίσεις σας.
Αναλαμβάνουμε την δημιουργία και διαχείριση διαφημιστικών καμπανιών Facebook από τότε που πρωτοπαρουσιάστηκαν με συνέπεια και επιτυχία. Επικοινωνήστε μαζί μας για να συζητήσουμε τις δικές σας ανάγκες και να δημιουργήσουμε το ιδανικό πλάνο για εσάς.
Cost Per Click / Cost Per Impression
Οι μετρήσεις κόστους ανά κλικ και κόστους ανά εμφάνιση είναι αρκετά απλές.
Το κόστος ανά κλικ ή CPC δείχνει πόσο πληρώνετε κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή σας. Το κόστος ανά εμφάνιση ή CPM δείχνει πόσα πληρώνετε ανά 1.000 προβολές.
Δείτε πώς τα υπολογίζετε:
CPC = κόστος διαφήμισης / αριθμός κλικ
CPM = κόστος διαφήμισης x 1.000 / αριθμός εμφανίσεων
Καθώς προσαρμόζετε τις διαφημίσεις λαμβάνοντας υπόψη την αλληλεπίδραση του κοινού σας, θα δείτε ότι οι μετρήσεις CPC ή CPM θα μειώνονται με την πάροδο του χρόνου.
Το Facebook σάς ανταμείβει με χαμηλότερο CPC ή CPM εάν δει το κοινό σας να αλληλοεπιδρά με τις διαφημίσεις σας.
Όσο πιο σχετική είναι μια διαφήμιση, δηλαδή όταν παρέχει αυτό που υπόσχεται με ποιοτικά δημιουργικά, τόσο λιγότερο κοστίζει η προώθησή της.
Τόσο για εσάς όσο και για το Facebook προτεραιότητα είναι οι χρήστες να μένουν ευχαριστημένοι από τις διαφημίσεις που τους παρουσιάζονται.
Θέλετε να μάθετε περισσότερες τεχνικές digital marketing; Διαβάστε συμβουλές για αποτελεσματικό copywriting και αποδοτικό content marketing.
Conversion Rates / Ποσοστά Μετατροπής
To Conversion rate είναι βασικός δείκτης της επιτυχίας της διαφημιστικής σας καμπάνιας (ειδικά για καμπάνιες conversion), καθώς δείχνει πόσο πιθανό είναι ένας θεατής της διαφήμισης να γίνει πελάτης, αγοράζοντας το προϊόν ή την υπηρεσία σας.
Η μέτρηση του ποσοστού μετατροπών φανερώνει το ποσοστό των ατόμων που αρχικά έχουν πατήσει πάνω στη διαφήμισή σας και στη συνέχεια έχουν κάνει μια αγορά από την ιστοσελίδα ή το eShop σας.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ένα υψηλό CTR (Click Through Rate) δεν σημαίνει ότι θα ακολουθήσει και υψηλό ποσοστό μετατροπών (conversion rate).
Για να κάνετε τους χρήστες να ολοκληρώσουν μια συγκεκριμένη ενέργεια και να πραγματοποιήσουν μια αγορά, η διαφήμισή σας πρέπει να είναι σαφής σχετικά με το κόστος και τα οφέλη που προσφέρετε. Όσο περισσότερη ειλικρίνεια και ασφάλεια τους κάνετε να νιώσουν τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να κάνουν το επόμενο βήμα και να αγοράσουν.
Ακόμα, πρέπει αφού πατήσουν κλικ στην διαφήμιση και μεταβούν στο eShop σας, αυτό είναι ικανό να τους πείσει να κάνουν μια αγορά. Με άλλα λόγια, αν έχετε δημιουργήσει μια εξαιρετική διαφήμιση αλλά το eShop σας είναι παλιό, με κακή λειτουργικότητα και μπερδεύει τον επισκέπτη οι πιθανότητες να αγοράσει κάτι είναι ελάχιστες. Το ίδιο συμβαίνει βέβαια αν είναι δύσχρηστο, αν δεν έχετε καλές φωτογραφίες ή πληροφορίες στα προϊόντα ή αν οι τιμές σας είναι ακριβές.
Η iservices αναλαμβάνει την κατασκευή Eshop με υψηλή απόδοση και τη δημιουργία και παρακολούθηση διαφημιστικών καμπανιών σε Social Media και Google.
Cost per Conversion / Κόστος ανά Μετατροπή
Άλλη μια σημαντική μέτρηση διαφημίσεων στο Facebook που πρέπει να προσέξετε. Η μέτρηση κόστους ανά μετατροπή (cost per conversion) αναπαριστά το πόσα πληρώνετε για κάθε δυνητικό πελάτη ή πώληση.
Για παράδειγμα, αν ξοδεύατε 1.000€ για διαφημίσεις στο Facebook και 100 άτομα έκαναν μετατροπή (δηλαδή αγόραζαν ένα προϊόν), τότε η μέτρηση κόστους ανά μετατροπή θα ήταν 10 €.
Ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου που πουλάει ένα προϊόν που κοστίζει 300€ με κόστος ανά μετατροπή 20 €. Πρόκειται αδιαμφισβήτητα για μια κερδοφόρα κίνηση (έχετε λογικό κέρδος). Ωστόσο, εάν πουλάτε ένα προϊόν που κοστίζει 30 € και το κόστος ανά μετατροπή είναι 20€, τότε υπάρχει πρόβλημα και πρέπει να κάνετε εργασίες βελτιστοποίησης στις διαφημιστικές σας καμπάνιες.
Tο μέσο κόστος μετατροπής ποικίλλει για κάθε κλάδο. Προτείνεται, προτού ξεκινήσετε να ορίζετε το budget για τη διαφημιστική σας καμπάνια, να συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό. Αυτός μπορεί να σας πει πόσο είναι το μέσο cost per conversion στον κλάδο σας και ειδικά για τα προϊόντα που πουλάτε και ποιο είναι ένα ικανοποιητικό budget.
Μάθετε Οι καλύτερες ιδέες για eshop & χρήσιμες συμβουλές
Ακόμα: Eshop και εφορία – Τι χρειάζεται να γνωρίζετε πριν την δημιουργία του
Return on Ad Spend (ROAS) / Απόδοση διαφημιστικής δαπάνης
H Απόδοση της Διαφημιστικής Επένδυσης (ROAS) είναι το έσοδα που λαμβάνει μια εταιρεία για κάθε 1 € που επενδύει σε διαφημίσεις στο Facebook.
Είναι μια από τις πιο ενδεικτικές μετρήσεις που πρέπει να κατανοήσετε εάν επιθυμείτε μια επιτυχημένη καμπάνια διαφημίσεων στο Facebook ειδικά αν ο στόχος σας είναι οι μετατροπές.
Ο τύπος για τον υπολογισμό της Απόδοσης Διαφημιστικής Επένδυσης είναι:
Έσοδα από διαφήμιση / Δαπάνες διαφήμισης
Πρόκειται για μια ουσιαστική μέτρηση για: επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, λιανοπωλητές, εστιατόρια και επιχειρήσεις εκδηλώσεων.
Διαβάστε επίσης για τη Διαφήμιση στο Google: Τελικά αξίζει? (2022)
To να κατανοήσετε πόσο κερδοφόρα είναι μια καμπάνια αλλά και των σημείων που χρειάζονται βελτίωση είναι απαραίτητο για να οδηγηθείτε στη βέλτιστη απόδοση των επενδύσεων σας.
Δώστε χρόνο στην συστηματική παρακολούθηση και ανάλυση των ad metrics που αναφέρουμε σε αυτό το άρθρο και θα δείτε ότι με τον καιρό, κάνοντας τις ανάλογες βελτιστοποιήσεις στις διαφημίσεις σας, θα αρχίσουν να σας φέρνουν περισσότερη κίνηση στο site, περισσότερα έσοδα και πελάτες.
Εάν ενδιαφέρεστε για περισσότερες συμβουλές στο κομμάτι του ψηφιακού μάρκετινγκ και των online διαφημίσεων επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας. Θα χαρούμε να συζητήσουμε τους στόχους σας και να βρούμε λύσεις στα διαδικτυακά προβλήματα σας.