Skip to content
Tι είναι το content marketing και πως θα το αξιοποιήσετε
Πίνακας περιεχομένων

Tι είναι το content marketing και πως θα το αξιοποιήσετε

Είναι γνωστό πως στο διαδίκτυο το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς. Εξακολουθεί άραγε να ισχύει αυτό και το 2021 και ποιες είναι οι καλύτερες πρακτικές content marketing για την επιχείρηση σας; Αυτά είναι μερικά ερωτήματα που θα απαντηθούν στο παρακάτω άρθρο.

 

Τι είναι το content marketing

Αρχικά, καλό θα ήταν να διευκρινιστεί τι ακριβώς είναι το content marketing. Ακόμη κι αν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί πολύ καλά μια ιστοσελίδα, αυτό δεν αρκεί για να διασφαλίσει την μετέπειτα θετική αξιολόγησή της από τις μηχανές αναζήτησης, τη θέση της στα αποτελέσματα αναζήτησης και κατ’ επέκταση την επισκεψιμότητα που θα έχει.

Το content marketing είναι λοιπόν ένα κομμάτι του digital marketing το οποίο στηρίζεται στη δημιουργία ισχυρού περιεχόμενου (άρθρων, κειμένων, βίντεο, φωτογραφιών κ.α.) και την προώθηση αυτού μέσω διαφόρων καναλιών μάρκετινγκ. Αυτό αφενός διασφαλίζει τη δημιουργία ισχυρού και αποδοτικού SEO μιας ιστοσελίδας, αφετέρου εξασφαλίζει το κατάλληλο υλικό για ανάπτυξη και υποστήριξη ποιοτικού email marketing και social media marketing.

Το πλούσιο περιεχόμενο είναι το κλειδί για μια ιστοσελίδα με υψηλή επισκεψιμότητα που αποδίδει στις μηχανές αναζήτησης. Θα πρέπει να είναι “πολύτιμο” για τον επισκέπτη και συναφές με το αντικείμενο και το ύφος της επιχείρησής σας.

 

Στρατηγική content marketing

Σε σχέση με outbound τεχνικές μάρκετινγκ (παραδοσιακοί τρόποι διαφήμισης) το content marketing κοστίζει 62% λιγότερο και παράγει 3 φορές περισσότερους δυνητικούς πελάτες. Μια επιτυχημένη στρατηγική στο μάρκετινγκ περιεχομένου θα πρέπει να ακολουθεί τα παρακάτω βήματα:

  1. Προσδιορίστε την αποστολή και τους στόχους σας. Τι θέλετε να πετύχετε και ποιο κοινό ακριβώς θέλετε να προσεγγίσετε.
  2. Ορίστε KPI’s. Δηλαδή τους βασικούς δείκτες απόδοσης που καθορίζουν αν “πιάνετε” τους στόχους σας ή όχι. 
  3. Μάθετε το κοινό σας αλλά και σε ποια social media βρίσκεται.
  4. Αξιολογήστε την τρέχουσα κατάσταση. Πόσο εύκολο είναι να προσεγγίσετε το target audience και πόσο μεγάλος είναι ο ανταγωνισμός.
  5. Ανακαλύψτε τα καλύτερα content κανάλια για την επιχείρηση σας.
  6. Αποφασίστε τι είδους περιεχόμενο ταιριάζει στο προφίλ της επιχείρησής σας.
  7. Δημιουργήστε ένα content calendar που θα το ακολουθείτε πιστά.
  8. Δημιουργήστε περιεχόμενο.
  9. Διανείμετέ το στα διάφορα κανάλια μάρκετινγκ (social media, email marketing, paid media).
  10. Μετρήστε τα αποτελέσματα με εργαλεία insights και υπολογίστε αν πιάνετε τους στόχους σας.

Σας ενδιαφέρει το content marketing; Tότε μπορεί να βρείτε πολύ χρήσιμο και τον οδηγό SEO που δημιούργησε η iservices.

 

Τι αλλάζει στο content marketing και τι παραμένει ίδιο

Η ποιότητα εξακολουθεί να έχει μεγαλύτερη αξία από την ποσότητα παρότι υπήρξε ανοδική πορεία στο εύρος λέξεων των δημοσιεύσεων τα τελευταία χρόνια. Η μέση ανάρτηση το 2014 είχε 808 λέξεις, αλλά 1.142 λέξεις το 2017 με αύξηση 41%. Αυτό μας δείχνει ότι υπάρχει μια στροφή στη δημιουργία πιο αναλυτικού περιεχομένου. 

Αυτό που επίσης άλλαξε τα τελευταία χρόνια και εξακολουθεί να κυριαρχεί είναι η κατανάλωση video περιεχομένου. Το video είναι ακόμα το νούμερο ένα στα media σε ότι αφορά την παραγωγή περιεχομένου. Σύμφωνα με μελέτη οι χρήστες παρακολουθούν πάνω από 2 δισεκατομμύρια videos τη μέρα στο twitter.

Το video είναι επίσης, ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους να τονίσει μια επιχείρηση το μήνυμα που θέλει να περάσει. Οι χρήστες αγαπούν περισσότερο να βλέπουν μικρά videos των 2-3 λεπτών παρά να μεταβαίνουν σε websites.

Η μεγάλη συσσώρευση περιεχομένου στο διαδίκτυο και ο τεράστιος όγκος των blogs οδήγησε, όπως ήταν φυσικό, τους χρήστες να γίνονται ολοένα και πιο επιλεκτικοί στο που θέλουν να καταναλώσουν χρόνο κατά την περιήγησή τους. Δεδομένου ότι δεν είστε οι μόνοι που προσφέρετε τη συγκεκριμένη υπηρεσία ή προϊόν, θυμηθείτε ότι η καλύτερη ευκαιρία για να κερδίσετε τα βλέμματα αλλά και την εμπιστοσύνη των δυνητικών πελατών σας είναι να προσφέρετε περιεχόμενο που προσδίδει αξία.                                               

Σ’ αυτό το σημείο όμως, υπάρχει μια παγίδα! Αν οι χρήστες αντιληφθούν ότι προσπαθείτε να τους “πουλήσετε” το προϊόν ή την υπηρεσία σας άμεσα και προκλητικά, τότε τα αποτελέσματα δεν θα είναι τα επιθυμητά.

Σε αυτήν την περίπτωση προτείνεται να κρατάτε το ενδιαφέρον των χρηστών σας χωρίς να έχετε ως πρώτο στόχο την πώληση ή οποιοδήποτε conversion έχετε θέσει ως στόχο, αλλά να τους δώσετε πληροφορίες γενικού ενδιαφέροντος με στόχο την έμμεση ενημέρωση για ένα θέμα σχετικό με την επιχείρησή σας με απόλυτα πληροφοριακό ύφος.

H εξατομίκευση και η προσωποποίηση είναι μια τάση που θα εξακολουθήσει να υπάρχει. Η χρήση των ονομάτων των πελατών δεν αρκεί από μόνη της αλλά χρειάζεται κάτι παραπάνω. Εδώ μπαίνει στο παιχνίδι η έννοια της υπερπροσωποποίησης. Η υπερπροσωποποίηση είναι η χρήση τεχνητής νοημοσύνης (Artificial Intelligence) για τη συλλογή δεδομένων από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας, αυτούς που έκαναν έστω μία αλληλεπίδραση με την ιστοσελίδα ή το eshop σας ή είχαν κάποτε πραγματοποιήσει κάποιο conversion.

Οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης θα γίνονται ολοένα και πιο έξυπνοι καθώς θα δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στη βαθιά γνώση, το ποιοτικό περιεχόμενο και τον πλούτο πληροφοριών σχετικά με το αντικείμενο της επιχείρησης. Αυτό επιτυγχάνεται γράφοντας και αναρτώντας μεγαλύτερο και υψηλής ποιότητας περιεχόμενο.

Η  έλευση του voice search φέρνει και αυτό με τη σειρά του αλλαγές για τα επόμενα χρόνια καθώς πολλοί χρήστες στην Αμερική, ήδη το χρησιμοποιούν καθημερινά για αναζητήσεις χωρίς χρήση οθόνης. Αν θέλετε να είστε έτοιμοι για τις αλλαγές που θα φέρει το voice search βελτιώστε τη στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου σας, προσαρμόζοντας την για φωνητικές αναζητήσεις.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να γράφετε την περιγραφή των προϊόντων ή υπηρεσιών σας με απλό και κατανοητό τρόπο ώστε να διαβάζεται εύκολα από τις μηχανές αναζήτησης. Έτσι θα διασφαλίσετε ότι θα προσαρμοστεί σωστά στη φυσική γλώσσα. Κάντε χρήση προτάσεων με λέξεις -κλειδιά και πιο tailored λέξεων κλειδιών στο περιεχόμενό σας. Μπορείτε τέλος να επωφεληθείτε από τις αναζητήσεις “κοντά μου” για να προσελκύσετε στοχευμένους πελάτες και σε τοπικές αναζητήσεις χρηστών.                                      

Τέλος, να θυμάστε ότι το περιεχόμενο παραμένει στην κορυφή επειδή απαντά σε ένα από τα πιο βασικά ερωτήματα των χρηστών και αυτό είναι το τι θέλουν οι χρήστες. Οι άνθρωποι αναζητούν και επιθυμούν να καταναλώνουν χρήσιμα video, πληροφορίες και υψηλής ποιότητας περιεχόμενο σχετικό με αυτό που τους απασχολεί. Όλα τα παραπάνω καθιστούν σαφές γιατί το περιεχόμενο εξακολουθεί να είναι ο βασιλιάς.

Δείτε περισσότερα άρθρα μας