Skip to content
Διαφήμιση Google
Πίνακας περιεχομένων

Διαφήμιση Google: Απόδοση και Τιμές το 2022

Η διαφήμιση στο Google έχει σταθερά πολύ υψηλή ζήτηση τα τελευταία 3 χρόνια (σύμφωνα με το Google Trends) και σε αυτό σίγουρα έχει συμβάλει o κορονοϊός και τα lockdown που επιτάχυναν την διαδικασία ψηφιοποίησης πολλών κλάδων καθώς οι αγοραπωλησίες και το μάρκετινγκ πολλών επιχειρήσεων γινόταν εξ’ ολοκλήρου εξ’ αποστάσεως για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. 

Όλες αυτές οι εταιρίες που είχαν τα φυσικά τους καταστήματα και γραφεία κλειστά, χρειάστηκε να επενδύσουν ξαφνικά μεγάλα ποσά στο digital marketing (πολλές  το έκαναν ήδη) και να δώσουν βαρύτητα σε πλατφόρμες online διαφήμισης όπως το Google Ads και το Facebook Ads.

Παρά το αυξανόμενο ενδιαφέρον για διαφήμιση στο Google, είναι πολύς κόσμος που δεν γνωρίζει τι ακριβώς είναι το Google Ads (Adwords), πως λειτουργεί και ποιες είναι οι διαφορές με το SEΟ (Search Engine Optimization)

 

Ακόμα περισσότεροι είναι αυτοί που δεν είναι σίγουροι αν η διαφήμιση με Google Ads αξίζει και πως πρέπει να υλοποιηθεί για να είναι αποδοτική για την επιχείρησή τους και να φέρει αποτελέσματα, δηλαδή πελάτες και έσοδα. 

 

Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε και θα απαντήσουμε όλα τα παραπάνω ερωτήματα γι’ αυτό συνεχίστε να διαβάζετε… 

 

Google Ads: τι είναι;  

 

To Google Ads είναι ένα εργαλείο digital marketing που έχει δημιουργήσει το Google, στο οποίο ο διαφημιζόμενος πληρώνει κάθε φορά που ένας υποψήφιος πελάτης κάνει κλικ στην διαφήμιση του. 

 

Αυτό το είδος διαφήμισης ονομάζεται Pay-per-click ή για συντομία PPC.

 

Με αυτόν τον τρόπο ο διαφημιζόμενος μπορεί να βρει και να “στείλει” άτομα που ψάχνουν ήδη για υπηρεσίες ή προϊόντα σαν αυτά που διαφημίζει, στην ιστοσελίδα του ή στο eShop του, σε σελίδες συγκεκριμένων προϊόντων, σε κάποια φόρμα επικοινωνίας, ή σε κάποια σελίδα για να “κατεβάσουν” μια εφαρμογή. 

 

Το τελικό αποτέλεσμα αν γίνει αποτελεσματικά η διαφήμιση με Google Ads θα πρέπει να είναι: περισσότερες πωλήσεις, περισσότερη επισκεψιμότητα στο site σας, περισσότερα τηλεφωνήματα από υποψήφιους πελάτες!

 

6 κατηγορίες διαφημίσεων Google Ads που πρέπει να γνωρίζετε

 

Υπάρχουν 6 τύποι Google Ads (κατά διαστήματα προστίθενται και άλλοι) που πρέπει να γνωρίζετε. 

 

Έχουν διαφορετική δομή και μορφή και στοχεύουν σε διαφορετικά αποτελέσματα. Πάμε να τα δούμε αναλυτικά!

Google Search Ads

Search Ads ονομάζονται οι διαφημίσεις που εμφανίζονται στο Google πάνω και κάτω από τα οργανικά αποτελέσματα κάθε φορά που ψάχνουμε για κάτι. Ξεχωρίζουν γιατί έχουν τη λέξη “Ad” με μαύρα έντονα γράμματα στην πάνω αριστερή γωνία, μπροστά από το URL. Τα search ads αποτελούνται μόνο από κείμενο (όχι εικόνες και βίντεο).

 

Όταν κάποιος αναφέρεται γενικά και αόριστα σε Google Ads συνήθως αυτόν τον τύπο διαφήμισης έχει στο μυαλό του. Τα search ads είναι ο πιο παλιός τρόπος προώθησης στο Google και συγχρόνως ο πιο δημοφιλής. 

 

Αυτό που κάνει τα Search Ads να ξεχωρίζουν έναντι άλλων κατηγοριών διαφήμισης Google, είναι ότι ο υποψήφιος πελάτης ήδη ψάχνει για μια υπηρεσία/προϊόν σαν τα δικά σας όταν βλέπει την διαφήμιση σας. Επίσης, χρεώνεστε μόνο όταν ο εν δυνάμει πελάτης κάνει κλικ στην διαφήμιση και μεταφερθεί στην ιστοσελίδα σας και όχι απλά επειδή την είδε. 

 

Ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό; 

 

Τα search ads μπορούν να είναι ένας εξαιρετικά επικερδής τρόπος προώθησης της επιχείρησης σας, αν γίνουν σωστά. Ωστόσο, υπάρχουν παγίδες και ιδιαιτερότητες (θα τις δούμε σε επόμενη ενότητα)  που πρέπει να προσέξετε εάν δεν θέλετε να “πετάτε” χρήματα χωρίς κανένα αποτέλεσμα. 

 

Google Display Ads

Tο Display ads είναι το δεύτερο παλαιότερο είδος διαφήμισης μέσω της πλατφόρμας Google Ads. Έχουν τη μορφή εικόνας σε αντίθεση με τα Search Ads που είναι κείμενο και δεν στοχεύουν άτομα που ψάχνουν ενεργά για τα προϊόντα σας, αλλά άτομα που είναι πιθανό να ενδιαφέρονται για αυτά.  

 

Πως λειτουργούν τα display ads: Δημιουργείτε μια εικόνα ή ένα gif και “λέτε” στo Google ποιο είναι το κοινό που θέλετε να στοχεύσετε (ηλικία, φύλο, ενδιαφέροντα, επάγγελμα, περιοχή κ.α.). Στην συνέχεια το Google θα επιλέξει να δείξει την διαφήμιση σας με μορφή banner σε ιστοσελίδες, και άλλες πλατφόρμες, στο κοινό που θεωρεί ότι είναι το πιο κατάλληλο, βάσει της στόχευσης που έχετε βάλει. 

 

Τα display ads είναι καταλληλότερα για προβολή προϊόντων (μερικές φορές και κάποιων υπηρεσιών). Στόχος τους είναι να “γνωστοποιήσουν” στο κοινό που μπορεί να ενδιαφέρεται το προϊόν ή την υπηρεσία και να το “μαγνητίσουν” με εικόνες, πράγμα που δεν μπορούν να κάνουν τα Search Ads.  

Google Video Ads

Tα video ads όπως λέει και το όνομα, είναι διαφημίσεις στο δίκτυο της Google με μορφή βίντεο και πιο συγκεκριμένα στο YouTube, το οποίο ανήκει στη Google. Είναι τα γνωστά και μερικές φορές ενοχλητικά βίντεο που εμφανίζονται πριν, μετά και κατά την διάρκεια παρακολούθησης άλλων βίντεο στην γνωστή πλατφόρμα. 

 

Τα βίντεο μπορούν να έχουν διάρκεια από λίγα δευτερόλεπτα μέχρι και μερικά λεπτά. Επίσης μπορεί να διαφέρουν στο ότι ο χρήστης μπορεί να τα προσπεράσει μετά από 5 δευτερόλεπτα ή να είναι υποχρεωμένος να δει όλη την διαφήμιση (σε αυτή την περίπτωση φυσικά θα πληρώσετε περισσότερο). 

 

Τα video ads είναι ένα πολύ ενδιαφέρον είδος διαφήμισης που προσφέρει η Google το οποίο αν “εκτελεστεί” σωστά μπορεί να προσφέρει εκπληκτικά αποτελέσματα σε κάποιες επιχειρήσεις. Δεν πρέπει να ξεχνάμε αφενός ότι το Youtube έχει 2 δισεκατομμύρια χρήστες και είναι η δεύτερη πιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης, αφετέρου την δυναμική του βίντεο σαν εργαλείο διαφήμισης.

 

Όπως και στα display ads, έτσι και στα video ads ο διαφημιστής κάνει στόχευση κοινού με βάση δημογραφικά χαρακτηριστικά και ενδιαφέροντα και το Google επιλέγει σε ποια βίντεο και σε πιο κοινό θα δείξει την διαφήμιση του. 

 

Google App Ads

Τα Google App Campaigns είναι διαφημίσεις που σας ενδιαφέρουν μόνο αν έχετε αποκτήσει την δική σας εφαρμογή (application).  

 

Εάν έχετε εφαρμογή iOS ή Android, μπορείτε να την προωθήσετε με αυτό τον τύπο διαφήμισης στο Play Store, στο Youtube και στη μηχανή αναζήτησης της Google, αυξάνοντας με αυτό το τρόπο τα “downloads” της εφαρμογής σας και κάνοντας την πιο γνωστή στο ευρύ κοινό. 

 

Εάν θέλετε το app σας να χρησιμοποιηθεί από μια μεγάλη μερίδα του κόσμου και δεν στοχεύει μόνο σε ενδοεταιρική χρήση, αυτό το είδος διαφήμισης είναι απαραίτητο.

 

Google Shopping Ads

Ένα σχετικά καινούριο είδος διαφήμισης από το Google είναι τα shopping ads, που αφορούν μόνο προϊόντα. Μπορεί να έχετε παρατηρήσει τα τελευταία χρόνια ότι όταν αναζητάτε κάποιο προϊόν, π.χ. “παπούτσια nike” ή “πετσέτες προσώπου”, πάνω από τα αποτελέσματα αναζήτησης που εμφανίζονται με μορφή κειμένου θα δείτε κουτάκια με φωτογραφίες προϊόντων σε μορφή carousel. Και φυσικά ανάμεσα στα προϊόντα του carousel υπάρχουν και διαφημίσεις.  

 

2022 Update: Πλέον τα κουτάκια “shopping” μπορεί να εμφανίζονται και στην δεξιά πλευρά των αποτελεσμάτων. 

 

Ακόμη υπάρχει και μια ξεχωριστή στήλη στη Google που είναι αφιερωμένη μόνο στο Shopping. Πατήστε “more” στο Μενού και θα την δείτε. Και εκεί μπορείτε να διαφημίσετε το προϊόν σας με εικόνα, τιμή και url που θα στείλει τον καταναλωτή κατευθείαν στο eShop σας. 

Το θετικό σε αυτό το είδος διαφήμισης είναι ότι όπως και στα Search Ads, ο καταναλωτής ψάχνει ήδη στο Google προϊόντα σαν το δικό σας. 

 

Google Local Ads

Τα local ads είναι μια υποκατηγορία search ads που στοχεύουν να φέρουν πελάτες στο φυσικό κατάστημα σας, όταν ψάχνουν για επιχειρήσεις σαν την δικιά σας στην γενική μηχανή αναζήτησης της Google και στο Google Maps. 

 

Για παράδειγμα αν κάποιος είναι τσαγκάρης στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, αυτό είναι το κατάλληλο είδος διαφήμισης Google για αυτόν καθώς θέλει να εμφανίζεται όταν κάποιος ψάξει “τσαγκάρης κοντά μου”, “τσαγκάρης Καλαμαριά”, “τσαγκάρης Πυλαία”. 

 

Αυτές λοιπόν, είναι οι βασικότερες κατηγορίες διαφήμισης στο Google. Κάποιες κατηγορίες μπορεί να είναι επικερδείς για κάποιους τύπους επιχειρήσεων ή για κάποιους συγκεκριμένους στόχους που θέλετε να πετύχετε με την διαφήμιση σας και μπορούν να χρησιμοποιηθούν και συνδυαστικά για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.  

 

Το ποιο είδος θα χρησιμοποιηθεί, θα αποφασιστεί κατόπιν έρευνας και συζήτησης με τον πελάτη. 

 

Προώθηση ιστοσελίδας στο Google: SEO vs Google Ads

Κάπου εδώ είναι σημαντικό να επισημάνουμε ότι όταν αναφερόμαστε σε προώθηση ιστοσελίδας στο Google, δεν αναφερόμαστε μόνο σε Google Ads. 

 

Προώθηση ιστοσελίδας στο Google είναι και το Search Engine Optimization ή αλλιώς SEO, δηλαδή οι βελτιστοποιήσεις και εξειδικευμένες εργασίες που γίνονται σε μια ιστοσελίδα ώστε να βγαίνει ψηλά στις μηχανές αναζήτησης, δηλαδή πρωτίστως στο Google search. 

 

Η βασική διαφορά ανάμεσα σε SEO και Google Ads είναι ότι το πρώτο δεν είναι διαφήμιση και άρα δεν χρειάζεται να πληρώσουμε για να εμφανιστεί το site ή το eShop μας στους χρήστες του Google. Οι σελίδες του site μας εμφανίζονται στα “οργανικά” αποτελέσματα του Google Search ανάμεσα από τις διαφημίσεις με το σηματάκι Ad.  

 

To SEO είναι ένας ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ σημαντικός τρόπος προώθησης της ιστοσελίδας και των υπηρεσιών μας και έχει πολύ χαμηλότερο κόστος από το Google Ads, όμως απαιτεί πολύ χρόνο και εξειδικευμένες γνώσεις. 

 

Το ιδανικό για κάθε επιχείρηση και ιστοσελίδα είναι να επενδύσει και στα δύο κανάλια προώθησης. Δηλαδή να βγαίνει “ψηλά” στα οργανικά αποτελέσματα με το SEO όλο το χρόνο και να πληρώνει για Google Ads σε συγκεκριμένα keywords που είτε το SEO δεν αποδίδει είτε θέλει να έχει ακόμα περισσότερη επισκεψιμότητα γιατί ξέρει ότι θα του φέρει πελάτες και έσοδα. 

 

Για να μάθετε περισσότερα για το SEO μπορείτε να διαβάσετε τα παρακάτω άρθρα: 

Πόσο κοστίζει η διαφήμιση σε Google Ads

Η διαφήμιση σε Google Ads δεν έχει κάποιο στάνταρ κόστος. Εξαρτάται από τα χρήματα που θέλετε να διαθέσετε εσείς κάθε ημέρα. Όσο μεγαλύτερο το budget που ξοδεύετε τόσο περισσότερα κλικ θα έρχονται στην ιστοσελίδα σας. Μπορείτε να ξεκινήσετε την διαφήμιση με ελάχιστο ποσό 10€ / ημέρα. Δηλαδή αν “τρέχετε” μια διαφήμιση για έναν μήνα συνεχόμενα, το ελάχιστο ποσό που θα πληρώσετε θα είναι 300 ευρώ. 

 

Φυσικά μπορείτε να μην “τρέχει” συνεχόμενα αλλά να την σταματάτε και να την ξεκινάτε όποτε θέλετε. Επίσης μπορεί το budget σας να είναι πολύ μεγαλύτερο και να ξοδεύετε 200-300 ευρώ την ημέρα, που όμως σας φέρνουν πολλαπλάσια έσοδα. 

 

Εάν συνεργαστείτε με μια εταιρία εξειδικευμένη στο digital marketing, που θα αναλάβει να δημιουργήσει και να διαχειρίζεται τις καμπάνιες Google Ads για εσάς, θα έχει και αυτό κάποιο μηνιαίο κόστος. 

 

Οι περισσότερες εταιρείες digital marketing χρεώνουν ένα εφάπαξ ποσό για την έρευνα και δημιουργία καμπάνιας και διαφημίσεων και ένα σταθερό μηνιαίο ποσό για την παρακολούθηση και διαχείριση της καμπάνιας και των διαφημίσεων. Αυτά τα ποσά μπορεί να είναι αρκετά διαφορετικά από εταιρεία σε εταιρεία οπότε θα ήταν λάθος να προσπαθήσουμε να τα υπολογίσουμε. 

 

Εάν θέλετε να μάθετε τις δικές μας τιμές για οργάνωση και διαχείριση διαφήμισης με Google Ads επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας.

 

Διαφήμιση με Google Ads (Adwords): γιατί δεν είναι πάντα αποδοτική; 

 

Ένα από τα κυρίαρχα ερωτήματα που θέλει να απαντήσει αυτό το άρθρο, είναι πως μπορεί η διαφήμιση με Google Ads να αποδίδει και να φέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Γιατί κάποιες καμπάνιες Google Ads φέρνουν “λεφτά με το τσουβάλι” ενώ άλλες δεν τελεσφορούν;

 

Αρχικά είναι σημαντικό να ξεκαθαρίσουμε ότι η διαφήμιση ιστοσελίδας στη Google δεν είναι κάτι καινούριο και υπάρχουν επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τα Google Adwords πάνω από μια δεκαετία. 

 

Τα τελευταία χρόνια μαζί με την ζήτηση έχει αυξηθεί κατακόρυφα και ο ανταγωνισμός. Τα πράγματα δεν είναι όσο απλά ήταν 5 χρόνια πριν. Πλέον, στον ανταγωνισμό ξεχωρίζει αυτός που έχει τις καλύτερες καμπάνιες ad groups και διαφημίσεις και αυτό δεν είναι κάτι αυτονόητο, καθώς απαιτεί αναλυτική έρευνα ανταγωνισμού, πολύ καλή γνώση της πλατφόρμας Google Ads, δυνατά skills copywriting ή δημιουργία γραφιστικών και ερεύνα σε keywords. 

 

Με λίγα λόγια, για να “πετύχεις” τα κατάλληλα αποτελέσματα πρέπει να είσαι επαγγελματίας digital marketer και να έχεις χρόνια εμπειρίας και πολλές καμπάνιες Adwords στο portfolio σου. 

 

Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι απίθανο να “τρέξει” μια επιτυχημένη καμπάνια που θα φέρει πελάτες και κάποιος που δεν είναι έμπειρος, αλλά είναι αρκετά δύσκολο να το πετύχει ιδιαίτερα σε κλάδους με μεγάλο ανταγωνισμό που ξοδεύονται υψηλά ποσά κάθε μήνα για διαφήμιση στο Google. 

 

Για αυτό θα επισημάνουμε κάποιες χρήσιμες συμβουλές που θεωρούμε απαραίτητες για να αποδώσει μια καμπάνια Google Ads είτε την έχει αναλάβει κάποιος επαγγελματίας είτε κάποιος χωρίς εμπειρία. 

 

Συμβουλές για επιτυχημένες καμπάνιες Google Ads

Αναλυτική έρευνα αγοράς και ανταγωνισμού

Πριν ξεκινήσετε την διαφήμιση στη Google πρέπει να κατανοήσετε καλά τι είναι αυτό που θέλετε να προωθήσετε: 

  • Είναι προϊόν ή υπηρεσία; 
  • Έχετε φυσικό κατάστημα ή όχι; 
  • Είναι φθηνό (μέχρι 100 ευρώ) ή ακριβό (πάνω από 1000 ευρώ)
  • Πως και που θα το αναζητήσουν συνήθως οι καταναλωτές/πελάτες; Στη Google, στο Youtube ή σε κάποια άλλη πλατφόρμα όπως Αmazon, και Skroutz
  • Είναι προϊόν που το αναδεικνύει η εικόνα (π.χ. Ρούχα, ξενοδοχεία) ή όχι; 
  • Τι είδους διαφημίσεις χρησιμοποιούν οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές σας άλλα και οι μεγαλύτερες εταιρείες στο κλάδο σας;

 

Αφού έχετε κάνει έρευνα και έχετε ξεκάθαρες απαντήσεις για τα παραπάνω ερωτήματα, μπορείτε να πάτε στο επόμενο βήμα. 

 

Επιλέξτε τον κατάλληλο τύπο διαφήμισης στη Google

Εξοπλισμένοι πλέον με τις απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα μπορείτε να επιλέξετε με σιγουριά τον καταλληλότερο τύπο διαφήμισης. 

 

Για παράδειγμα, αν είστε μεταφραστής το Search Ad είναι πιθανότατα το καταλληλότερο για εσάς, ενώ αν πουλάτε λευκά είδη μπορεί να χρειάζεστε συνδυασμό από Search Ads και Shopping Ads. Tέλος, αν έχετε ιταλικό εστιατόριο μάλλον πρέπει να “ποντάρετε” σε local ads. 

 

Η επιλογή του σωστού τύπου διαφήμισης είναι πολύ σημαντική για να εξασφαλίσετε ότι με τα χρήματα που ξοδεύετε θα βλέπει τη διαφήμισή σας το κοινό στο οποίο στοχεύετε.

 

Όμως, όποιο τύπο διαφήμισης και να επιλέξετε είναι καλό να αφήσετε περιθώριο και για μερικούς πειραματισμούς με άλλους τύπους Google Ads, καθώς μπορεί να ανακαλύψετε ότι υπάρχουν μεγάλες ευκαιρίες που δεν είχατε αντιληφθεί εξ’ αρχής. 

 

Ενδελεχής έρευνα σε keywords 

Τα keywords αποτελούν βασικότατο κομμάτι των Google Search Ads, καθώς καθορίζουν ποιος θα δει την διαφήμισή σας. Όσο καλύτερη ερεύνα μπορείτε να κάνετε σε αυτόν τον τομέα, τόσο καλύτερη απόδοση θα έχει η διαφήμιση σας. 

 

Πρέπει να καταλάβετε:

  • Ποια keywords χρησιμοποιεί το κοινό σας όταν ψάχνει
  • Τι πρόθεση κρύβεται πίσω από κάθε keyword. Για παράδειγμα,  το “τι είναι Google Ads” έχει πρόθεση πληροφόρησης, ενώ το “διαφήμιση σε Google” πιθανόν έχει πρόθεση αγοράς διαφημιστικού πακέτου.
  • To keyword volume για το κάθε keyword: δηλαδή πόσοι χρήστες χρησιμοποιούν το keyword αυτό σε αναζητήσεις τους κάθε μήνα. 
  • To μέσο κόστος ανά κλικ (CPC) σε κάθε keyword. Το CPC εκτός από το πόσο χρειάζεται να ξοδέψετε περίπου για κάθε κλικ που σας “έρχεται” από αυτό το keyword, είναι και μια καλή ένδειξη της αξίας του keyword και του ανταγωνισμού. Δηλαδή ένα keyword που έχει μέσο CPC 4,5€ έχει μεγαλύτερη αξία και κατά κανόνα μεγαλύτερο ανταγωνισμό από ένα keyword με μέσο CPC 1,2€ που σχετίζεται με το ίδιο προϊόν. 

 

Για το keyword research μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το keyword planner tool που υπάρχει μέσα στο Google Ads και είναι δωρεάν ή κάποιό πληρωμένο εργαλείο digital marketing όπως το Ahrefs και το SEMRush. 

 

Η καλή ερεύνα σε λέξεις και φράσεις κλειδιά είναι αυτή που θα κάνει την διαφήμιση σας να ξεχωρίσει και να γίνει πιο αποδοτική, ενώ θα σας βοηθήσει στην συνέχεια να κάνετε πιο “σωστό” bidding σε κάθε keyword ξεχωριστά. 

Καλή οργάνωση σε καμπάνιες και διαφημίσεις

Είναι απαραίτητο να κατανοήσετε τις διαφορές ανάμεσα σε Campaign (καμπάνια), Ad Group (διαφημιστικό σύνολο) και Ad (διαφήμιση) και να οργανώσετε το Google Ads account σας όσο πιο σωστά γίνεται. 

 

Κάθε καμπάνια πρέπει να έχει έναν διαφορετικό στόχο και μέσα της να υπάρχουν διαφορετικά ad groups και διαφημίσεις με διαφορετικό νόημα ύπαρξης και στόχο, το καθένα. 

 

Μόνο αν υπάρχει σωστή οργάνωση σε ένα Google Ads account που “τρέχουν” πολλές διαφημίσεις, μπορεί να είναι αποδοτικό. Διαφορετικά θα ξοδεύονται τζάμπα χρήματα και δεν θα μπορείτε να εξάγετε ασφαλή συμπεράσματα από τις διαφημίσεις σας. 

 

Διαρκής πειραματισμός και επαρκή χρονικά περιθώρια

Σε αυτό το σημείο οφείλω να επισημάνω ξανά, αυτό που είπα στην αρχή αυτής της ενότητας. To Google Ads δεν είναι αυτό που ήταν 5-7 χρόνια πριν. 

 

Σήμερα υπάρχουν μεγαλύτερες δυνατότητες και ευκαιρίες αλλά και πολύ μεγαλύτερος ανταγωνισμός. Αυτό σημαίνει ότι για να πάρει μια επιχείρηση το βέλτιστο αποτέλεσμα από αυτό το εργαλείο, χρειάζεται χρόνος και ίσως και ορισμένες πιλοτικές – διερευνητικές διαφημίσεις. 

 

Δεν γίνεται να μην ξοδευτούν κάποια χρήματα για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με τον τύπο διαφήμισης, ποιες μέρες και ώρες αποδίδει καλύτερα, σε ποιο συγκεκριμένα κοινό πρέπει να στοχεύσετε και σε ποια keywords αξίζει να δώστε λίγα παραπάνω λεφτά. 

 

Στην Ελλάδα υπάρχει η λανθασμένη εντύπωση από πολλούς επιχειρηματίες ότι με 200 ευρώ το μήνα σε Google Ads μπορούν να γίνουν θαύματα και αυτό δεν αντιστοιχεί σχεδόν ποτέ με την πραγματικότητα.

 

Όποτε το συμπέρασμα είναι: Διαθέστε χρόνο και χρήματα αναθέτοντας σε κάποιον που ξέρει πως να ενεργήσει ώστε να βελτιστοποιήσει τις διαφημίσεις σας και μετά από μερικούς μήνες θα έχετε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

 

Καλές δεξιότητες copywriting ή/και δημιουργίας γραφικών

Φυσικά εκτός από όλα τα παραπάνω πρέπει και η τελική διαφήμιση που θα δει ο υποψήφιος πελάτης να είναι θελκτική, να προσελκύει το ενδιαφέρον και να τον πείθει να πατήσει κλικ και να επισκεφθεί την ιστοσελίδα σας. 

 

Εάν μιλάμε για Google Search Ad είναι πολύ σημαντικό να έχετε καλές δεξιότητες copywriting. Δηλαδή να μπορείτε να γράψετε το μικρό κειμενάκι της διαφήμισης που να κάνει την δικιά σας να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες διαφημίσεις στη Google. 

 

Για να μάθετε περισσότερα για το copywriting διαβάστε το άρθρο: Copywriting: οδηγός με συμβουλές για αποτελεσματικά & κερδοφόρα κείμενα

 

Εάν έχετε επιλέξει display, shopping ή video ad, πρέπει να έχετε κάποια skills γραφιστικής και δημιουργία video animation. Δεν είναι απαραίτητο να είστε expert σε αυτά, μπορεί και με βασικές γνώσεις να πετύχετε καλό αποτέλεσμα, αλλά όσο περισσότερα μπορείτε να κάνετε, τόσο πιθανότερο είναι να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό.

 

Δημιουργία λειτουργικής ιστοσελίδας 

Αν στοχεύετε να στείλετε τους εν δυνάμει πελάτες σας στην ιστοσελίδα σας για να επικοινωνήσουν μαζί σας ή στο eShop σας για να κάνουν κάποια αγορά, πρέπει να θυμάστε ότι η επιτυχία της διαφήμισης δεν τελειώνει στο κλικ της διαφήμισης. 

 

Δηλαδή, αν ακολουθήσετε όλα τα παραπάνω βήματα, κάνετε έρευνα, ίσως και πειραματισμούς και δημιουργήσετε την τέλεια διαφήμιση, αλλά ο πελάτης μόλις πατάει κλικ αντικρίζει μια κακοφτιαγμένη και μπερδεμένη ιστοσελίδα ή e-shop με θολές φωτογραφίες προϊόντων, είναι πάρα πολύ πιθανό να μην πετύχετε τον σκοπό σας, που προφανώς είναι να πουλήσετε. 

 

Αντιθέτως, μπορεί όλοι όσοι μπήκαν στην ιστοσελίδα σας ή το e-shop σας να σχηματίσουν μια πολύ κακή εντύπωση και για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας και την επιχείρηση σας γενικότερα, αφού θα την ταυτίσουν με το site σας. Σε αυτή την περίπτωση θα έχει φέρει επισκέπτες η διαφήμιση αλλά δεν θα έχουν μετατραπεί σε πελάτες καθώς θα τους έχει απογοητεύσει ή ιστοσελίδα ή το περιεχόμενό της.

 

Άρα, ανακεφαλαιώνοντας, φροντίστε όταν θα ξεκινήσετε την διαφήμιση στο Google, να έχετε ήδη μια λειτουργική, εύχρηστη, καλαίσθητη  ιστοσελίδα/eShop, με πλούσιο, σωστά δομημένο περιεχόμενο, που θα σας διευκολύνει στο να κλείσετε πελάτες και να πουλήσετε προϊόντα.  

Για κατασκευή ή ανακατασκευή λειτουργικής ιστοσελίδας που αποδίδει επικοινωνήστε μαζί μας 

 

Διαφήμιση στη Google: Τελικά αξίζει (Τελικό συμπέρασμα) 

 

Η απάντηση είναι ξεκάθαρα ναι! 

 

Η διαφήμιση στη Google αξίζει και μπορεί να αποφέρει μεγάλα κέρδη σε επιχείρηση κάθε κλάδου. Αυτό που χρειάζεται όμως για να αποδώσει είναι: 

 

  • Αρκετό χρόνο για έρευνα και δοκιμές
  • Budget ικανό να φέρει αποτελέσματα 
  • Ικανοποιητικές έως πολύ καλές γνώσεις και εμπειρία, στο εργαλείο Google Ads 
  • Ενδελεχή έρευνα ανταγωνισμού, αγοράς και keywords
  • Βασικές δεξιότητες copywriting και δημιουργία γραφικών
  • Μια καλή ιστοσελίδα που θα πείσει τον πελάτη να επικοινωνήσει/αγοράσει από εσάς

 

Ελπίζουμε να σας βοήθησε αυτό το άρθρο να κατανοήσετε καλύτερα αν αξίζει η προώθηση της επιχείρησης σας με Google Ads (Adwords), τι χρειάζεται για να αποδώσει μια διαφήμιση και αν πρέπει να επενδύσετε σε αυτό το εργαλείο ή σε κάποιο άλλο εργαλείο digital marketing. 

 

Αν θέλετε την βοήθεια επαγγελματιών, επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας για να συζητήσουμε τους στόχους σας και να σας προτείνουμε την καλύτερη στρατηγική για διαφήμιση με Google Ads, προσαρμοσμένη στο δικό σας επιχειρηματικό πλάνο. 

 

Δείτε περισσότερα άρθρα μας