Μόλις ολοκληρώθηκε η κατασκευή του eshop της επιχείρησης σου και είσαι ενθουσιασμένος με το αισθητικό αποτέλεσμα. Μα πιο πολύ είσαι ανυπόμονος να αρχίσεις να πουλάς τα προϊόντα σου μέσω του διαδικτύου.
Γνωρίζεις ότι ο κόσμος ψάχνει προϊόντα σαν τα δικά σου στην μηχανή αναζήτησης της Google και πιστεύεις ότι μια τόσο όμορφη ιστοσελίδα θα εμφανίζεται σίγουρα ψηλά στην πρώτη σελίδα της Google.
Δυστυχώς, πέφτεις έξω καθώς το καλό design μιας σύγχρονης ιστοσελίδας δεν εγγυάται ότι θα αξιολογείται θετικά και θα βγαίνει ψηλά.
Σίγουρα κάπου θα έχεις δει τη φράση “εργασίες προώθησης SEO”. Ε λοιπόν, αυτές είναι που κάνουν τη διαφορά στην αξιολόγηση της ιστοσελίδας από τη Google.
Σ’ αυτό το άρθρο θα δούμε ποια είναι τα σημαντικότερα επιμέρους κομμάτια του SEO, τα οποία αν λείπουν από τo e-shop σου, δε θα μπορέσει να βρεθεί στην πρώτη σελίδα Google.
Το περιεχόμενο είναι το Α και το Ω
Όσο λειτουργική και εντυπωσιακή και αν είναι μια νέα ιστοσελίδα ή eshop, αν δεν έχει το κατάλληλο περιεχόμενο, σε γενναίες ποσότητες, δεν πρόκειται να αποδώσει.
Όλες οι σημαντικές σελίδες του eshop σου πρέπει να συνοδεύονται από καλογραμμένα κείμενα, βίντεο και εικόνες και να περιέχουν τις κατάλληλες λέξεις και φράσεις – κλειδιά που “εξηγούν” στα crawl bots της Google σε τι αναφέρεται κάθε σελίδα.
Ας υποθέσουμε ότι έχεις μια κατηγορία στο eshop σου για “έπιπλα γραφείου”. Δύο – τρεις παράγραφοι κειμένου που περιέχουν, σε ενιαίο, καλοδιατυπωμένο κείμενο, φράσεις κλειδιά όπως: καρέκλα γραφείου, βιβλιοθήκη, μοντέρνο γραφείο, αλλά και μερικά από τα brands που πουλάς στο eshop, όχι μόνο θα βοηθήσουν τη Google να καταλάβει το περιεχόμενο της σελίδας καλύτερα, αλλά πιθανότατα θα συμβάλουν να εμφανίζεται ψηλά σε περισσότερες φράσεις – κλειδιά.
Φυσικά, χωρίς περιεχόμενο ρισκάρεις όχι μόνο να δυσαρεστήσεις την Google άλλα και τους εν δυνάμει πελάτες σου. Αν όποιος φτάνει στο site σου δεν βρίσκει τις απαντήσεις που ψάχνει ή δυσκολεύεται να καταλάβει το νόημα της σελίδας, σίγουρα θα φύγει απογοητευμένος.
Επίσης, ιστοσελίδες με μεγάλο Bounce Rate (όταν δηλαδή ο χρήστης φεύγει κατευθείαν από την ιστοσελίδα σου χωρίς να κάνει κάποια ενέργεια) σχεδόν ποτέ δεν εμφανίζονται ψηλά στις μηχανές αναζήτησης.
Διαβάστε στο άρθρο μας: Πως βρίσκω την επισκεψιμότητα του site μου.
Άρα, ανακεφαλαιώνοντας, website ή eshop χωρίς καθόλου, με ελάχιστο ή κακογραμμένο περιεχόμενο έχουν ελάχιστες πιθανότητες να αναρριχηθούν ψηλά στην Google. Όσο πιο πλούσιο και στοχευμένο περιεχόμενο έχεις (κείμενα, βίντεο, φωτογραφίες) τόσο πιο πολλές οι πιθανότητες να σε «αγαπήσει» η Google και το κοινό σου.
Στην iservices δίνουμε πολύ μεγάλη έμφαση στο περιεχόμενο των ιστοσελίδων που δημιουργούμε. Γι’ αυτό έχουμε εξειδικευμένη δημοσιογραφική ομάδα που επιμελείται το περιεχόμενο των πελατών μας. Μάθε περισσότερα για την συγγραφή πλούσιου περιεχομένου εδώ.
Προβλήματα crawlability και indexation (σημαντικά για Google!)
Ένας άλλος λόγος που το website σου μπορεί να μην εμφανίζεται όχι μόνο στη πρώτη σελίδα της Google αλλά γενικά στις μηχανές αναζήτησης είναι ότι έχει “προβλήματα” crawlability ή indexation.
Μια απλή εξήγηση του τι συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις:
Προβλήματα crawl: Τα bots της Google δεν μπορούν καθόλου να διαβάσουν τις σελίδες του site σου.
Προβλήματα με indexation: Τα bots διαβάζουν τις σελίδες αλλά δεν μπορούν να τις εμφανίσουν στις μηχανές αναζήτησης.
Κάτι τέτοιο μπορεί να συμβαίνει γιατί έχει γίνει κάποια λάθος ρύθμιση στο αρχείο Robots.txt της ιστοσελίδας σου ή μεμονωμένα σε κάποια σελίδα. Μπορεί ακόμη να είναι κάτι που οφείλεται σε duplicate περιεχόμενο ή να έχεις “φάει” κάποιο manual penalty απο τη Google.
Όλα αυτά μπορεί να ακούγονται αρκετά τεχνικά και πολύπλοκα (και σε κάποιες περιπτώσεις είναι), αλλά το να ανακαλύψεις αν αυτός είναι ο λόγος που δεν εμφανίζεται η σελίδα στη Google είναι πολύ σημαντικό.
Απλά συνδέσου στο Google Search Console και κοίταξε την καρτέλα “coverage”. Εκεί θα δεις αν υπάρχει πρόβλημα με κάποια συγκεκριμένη σελίδα ή με όλο το site και τι αφορά αυτό το πρόβλημα.
Αυτά είναι κάπως πιο προχωρημένα ζητήματα και είναι δύσκολο να λυθούν από κάποιον που δεν ξέρει καθόλου από SEO ή web development, γι’ αυτό αν ανακαλύψεις ότι αντιμετωπίζεις ένα από αυτά τα πρόβλημα θα σου πρότεινα να απευθυνθείς σε επαγγελματία.
Δεν έχουν γίνει άλλες βελτιστοποιήσεις μέσα στη σελίδα
Σε κάθε σελίδα του eshop σου δεν αρκεί μόνο να έχεις περιεχόμενο. Πρέπει να έχουν πραγματοποιηθεί και αρκετές άλλες βελτιστοποιήσεις (γνωστές ως On-Page SEO).
Πάμε να δούμε μερικές από τις πιο βασικές βελτιστοποιήσεις που αν δεν γίνουν, το site ή το eshop σου θα έχει χαμηλές θέσεις στις μηχανές αναζήτησης:
- Κάθε σελίδα πρέπει να έχει σωστή διάρθρωση με τίτλους και υπότιτλους (headings) που στοχεύουν τα κατάλληλα keywords.
- Κάθε σελίδα πρέπει να έχει title tag και description που με τη σειρά τους στοχεύουν τις κατάλληλες φράσεις – κλειδιά και είναι γραμμένα με έξυπνο τρόπο (περισσότερα παρακάτω).
- Πρέπει να έχει απλοποιημένο URL με χρήση λέξεων που δεν ξεπερνάει τους 115 χαρακτήρες.
- Οι φωτογραφίες στην σελίδα πρέπει να έχουν alt-text. Δηλαδή μια πρόταση που υποδηλώνει τι δείχνει η φωτογραφία σε άτομα με προβλήματα οράσεως ή αν δεν “φορτώνει” η εικόνα.
- Κάθε σελίδα πρέπει να έχει links προς άλλες σελίδες του eshop σου.
- Καλό είναι να έχει 2-3 links και προς άλλα websites υψηλού κύρους και εγκυρότητας.
Και αυτά είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Αν δεν έχουν γίνει οι παραπάνω βελτιστοποιήσεις, το eshop σου δεν πρόκειται να φιγουράρει στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων.
Για να μάθεις ακόμα περισσότερες βελτιστοποιήσεις που παίζουν ρόλο στην κατάταξη της ιστοσελίδας σου, αλλά και τους σημαντικότερους παράγοντες για την Google, διάβασε τον νέο “οδηγό SEO για αρχάριους“.
Οι λέξεις κλειδιά που επέλεξες δεν είναι οι κατάλληλες
Με τον όρο λέξεις-κλειδιά εννοούμε τις φράσεις που εισάγουν οι διαδικτυακοί χρήστες στις γραμμές αναζήτησης. Στη συνέχεια, οι μηχανές αναζήτησης δημιουργούν μια λίστα με ιστότοπους που διαθέτουν το πιο σχετικό περιεχόμενο και τις εμφανίζουν στον χρήστη.
Εάν ο ιστότοπός σου είναι ένας από τα χιλιάδες site που στοχεύουν στις ίδιες λέξεις-κλειδιά, πιθανότατα να μην καταφέρει να ξεχωρίσει ανάμεσα στον ανταγωνισμό και να μην εμφανιστεί στην πρώτη σελίδα του Google. Για να δείτε καλύτερα αποτελέσματα, στοχεύσε λέξεις-κλειδιά και φράσεις-κλειδιά που έχουν υψηλό όγκο αναζητήσεων αλλά χαμηλό ανταγωνισμό.
Tip:
Η ύπαρξη των λέξεων κλειδιών μέσα στα κείμενα είναι βασικό βήμα για να βοηθήσεις τη Google να επιλέξει να εμφανίσει το δικό σου site όταν κάποιος αναζητά μία συγκεκριμένη λέξη.
Πρέπει όμως να είσαι προσεκτικός. Απέφυγε να εισάγεις στο κείμενό σου υπερβολικά πολλές φορές τις ίδιες λέξεις-κλειδιά νομίζοντας πως έτσι θα φτάσεις στην πρώτη σελίδα του Google.
Παλαιότερα, οι ιδιοκτήτες των site προσπαθούσαν να βρουν “ύπουλους” τρόπους για να κάνουν τους ιστότοπούς τους να κατατάσσονται στην πρώτη σελίδα. Μία από αυτές τις τακτικές ήταν να «γεμίζουν» τις ιστοσελίδες τους με λέξεις-κλειδιά, έτσι ώστε όταν αυτή η λέξη-κλειδί πληκτρολογείται στη γραμμή αναζήτησης, το eshop τους να βρίσκεται κοντά στην κορυφή των αποτελεσμάτων.
Τώρα, αυτή η τακτική χαρακτηρίζεται ως black hat SEO και η Google θα εντοπίσει και θα τιμωρήσει τον ιστότοπο που το κάνει.
Υπηρεσίες iServices που μπορεί να σας ενδιαφέρουν
To eshop σου είναι πολύ αργό ή δεν είναι ασφαλές
Το eshop σου μπορεί να έχει cool γραφικά και animation, αλλά αν αυτά το κάνουν υπερβολικά αργό ενδέχεται να του δημιουργήσουν μεγαλύτερα προβλήματα απ’ ότι οφέλη.
Ένα πολύ αργό site θα αξιολογηθεί αρνητικά από τη Google, θα εκνευρίσει τους χρήστες που προσπαθούν να περιηγηθούν στις σελίδες του και σίγουρα θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στις πωλήσεις (αν μιλάμε για eshop).
Δημιουργείται το ίδιο πρόβλημα που είδαμε και στο κεφάλαιο με το περιεχόμενο. Χρήστες αποχωρούν κατευθείαν από την ιστοσελίδα σου χωρίς να κάνουν κάποια ενέργεια (υψηλό bounce rate), κάτι που σίγουρα θα προκαλέσει πτώση στην κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.
Εξίσου αρνητικό αντίκτυπο θα δημιουργηθεί αν το eshop σου δεν θεωρείται ασφαλές από τη Google. Η ασφάλεια, ειδικά όταν μιλάμε για eshop στο οποίο γίνονται αγοραπωλησίες και συνδέονται τραπεζικοί λογαριασμοί και καταχωρούνται προσωπικά δεδομένα, είναι τεράστιας σημασίας.
Το eshop σου πρέπει να έχει πρωτόκολλο SSL και άλλα πιστοποιητικά, να μην έχει links από και προς “επικίνδυνες” ιστοσελίδες και να περιέχει όλα τα απαραίτητα έγγραφα και διαδικασίες για GDPR και privacy.
Τόσο η ταχύτητα / απόδοση της ιστοσελίδας σου όσο και η ασφάλεια αποτελούν ακρογωνιαίους λίθους αν θες να εμφανίζεσαι στην πρώτη σελίδα Google. Βέβαια όσο πιο πολύπλοκο λειτουργικά είναι ένα site τόσο πιο δύσκολο είναι να πετύχεις το τέλειο σε αυτές τις δύο κατηγορίες.
Κάποια εργαλεία που θα σε βοηθήσουν να εντοπίσεις αν το site σου έχει προβλήματα είναι το Dareboost, το PageSpeed της Google και το GTMetrix.
Αλλά για να λυθούν τα προβλήματα είναι μονόδρομος να επικοινωνήσεις με επαγγελματίες developers. Αν δεν έχεις γνώση και πας να τα φτιάξεις μόνος σου είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα δημιουργήσεις μεγαλύτερα προβλήματα από αυτά που προσπαθείς να αντιμετωπίσεις.
Απλώς το site σου είναι πολύ καινούριο για να βγει στην πρώτη σελίδα Google
Χρειάζεται χρόνος για να ανακαλύψει η Google νέους ιστότοπους. Εάν δημοσίευσες πολύ πρόσφατα το site σου, τότε η πιο απλή εξήγηση είναι ότι η Google απλώς δεν σε έχει βρει ακόμα.
Για να δεις εάν η Google γνωρίζει ότι υπάρχει ο ιστότοπός σου, εκτέλεσε μια αναζήτηση site:yourwebsite.com. Πχ. αν το domain σου είναι paradeigma.gr, γράψε στο Google: site:paradeigma.gr.
Εάν υπάρχει τουλάχιστον ένα αποτέλεσμα, τότε η Google γνωρίζει για τον ιστότοπό σου.
Εάν δεν υπάρχουν αποτελέσματα, δημιούργησε έναν χάρτη ιστότοπου (sitemap) και υπέβαλε τον μέσω του Google Search Console. (Είναι καλή πρακτική, να το κάνετε αυτό σε κάθε περίπτωση.)
Υποσημείωση.
Θα χρειαστεί να δημιουργήσεις έναν δωρεάν λογαριασμό Search Console και να συνδέσεις τον ιστότοπό σου. Ένας χάρτης ιστότοπου (sitemap) λέει στην Google ποιες σελίδες υπάρχουν στον ιστότοπό σας και πού να τις βρει.
Επίλογος
Όλα τα ωραία κάποτε τελειώνουν και κάπου εδώ τελειώνει και αυτό το άρθρο. Σκοπός του είναι να σου δείξει συνοπτικά τους κυριότερους λόγους που το eshop σου δεν βγαίνει στην πρώτη σελίδα της Google…
Συνοψίζοντας, τι μπορεί να συμβαίνει και δεν εμφανίζεται το site σου στη Google:
- Έχει κακό ή ελλιπές περιεχόμενο (κείμενα, βίντεο, φωτογραφίες)
- Η Google δεν μπορεί να διαβάσει ή να εμφανίσει τις σελίδες του λόγω προβλημάτων crawlability και indexation
- Δεν έχουν γίνει βελτιστοποιήσεις μέσα στη σελίδα (On-Page SEO)
- Δεν έχεις επιλέξει τις σωστές λέξεις-κλειδιά
- Είναι πολύ αργό
- Δεν είναι ασφαλές
- Το site σου είναι πολύ καινούριο
- Ή και όλα τα παραπάνω
Βέβαια, μπορεί να υπάρχουν αρκετοί ακόμα λόγοι που επηρεάζουν την κατάταξη του eshop σου στη Google, αλλά αν όλα τα παραπάνω είναι σε καλό επίπεδο, το site σου έχει τη δυνατότητα να βρεθεί στην πρώτη σελίδα.
Αν θες να μάθεις περισσότερα για το πως θα βελτιώσεις την θέση της ιστοσελίδας σου στη Google, επικοινώνησε μαζί μας.
Στην iservices έχουμε εμπειρία χρόνων πάνω στην προώθηση SEO. Επαγγελματίες δημοσιογράφοι που μπορούν να γράψουν ή να επιμεληθούν τα κείμενα σου και ειδικοί σε τεχνικά θέματα μπορούν να διασφαλίσουν ότι το site σου είναι γρήγορο, ασφαλές και λειτουργικό.