Skip to content
Γιατί το eshop σου εμφανίζεται χαμηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Πίνακας περιεχομένων

Γιατί δεν εμφανίζεται το Site μου στη Google; 4 Λόγοι

Συγχαρητήρια! Μόλις ολοκληρώθηκε η κατασκευή του eshop της επιχείρησης σου και είσαι ενθουσιασμένος με το αισθητικό αποτέλεσμα. Μα πιο πολύ είσαι ανυπόμονος να αρχίσεις να πουλάς τα προϊόντα σου μέσω του διαδικτύου. 

 

Γνωρίζεις ότι ο κόσμος ψάχνει προϊόντα σαν τα δικά σου στην μηχανή αναζήτησης της Google και πιστεύεις ότι μια τόσο όμορφη ιστοσελίδα θα εμφανίζεται σίγουρα ψηλά στα αποτελέσματα. 

 

Δυστυχώς, πέφτεις πολύ έξω καθώς το καλό design μιας σύγχρονης ιστοσελίδας δεν εγγυάται ότι θα αξιολογείται θετικά και θα βγαίνει ψηλά. 

 

Σχεδόν σίγουρα κάπου θα έχεις δει τη φράση “εργασίες προώθησης SEO”. Ε λοιπόν, αυτές είναι που κάνουν τη διαφορά στην αξιολόγηση της ιστοσελίδας από τη Google. 

 

Και σ’ αυτό το άρθρο θα δούμε ποια είναι τα σημαντικότερα επιμέρους κομμάτια του SEO, που αν λείπουν δεν θα βρίσκεται τo e-shop σου στις κορυφαίες θέσεις των αποτελεσμάτων. 

 

Το περιεχόμενο είναι το Α και το Ω 

Όσο λειτουργική και εντυπωσιακή και αν είναι μια νέα ιστοσελίδα ή eshop, αν δεν έχει το κατάλληλο περιεχόμενο, σε γενναίες ποσότητες, δεν πρόκειται να αποδώσει. 

 

Όλες οι σημαντικές σελίδες του eshop σου πρέπει να συνοδεύονται από καλογραμμένα κείμενα, βίντεο και εικόνες και να περιέχουν τις κατάλληλες λέξεις και φράσεις – κλειδιά που “εξηγούν” στα crawl bots της Google σε τι αναφέρεται κάθε σελίδα. 

 

Ας υποθέσουμε ότι έχεις μια κατηγορία στο eshop σου για “έπιπλα γραφείου”. Δύο – τρεις παράγραφοι κειμένου που περιέχουν, σε ενιαίο, καλοδιατυπωμένο κείμενο, φράσεις κλειδιά όπως: καρέκλα γραφείου, βιβλιοθήκη, μοντέρνο γραφείο, αλλά και μερικά από τα brands που πουλάς στο eshop, όχι μόνο θα βοηθήσουν τη Google να καταλάβει το περιεχόμενο της σελίδας καλύτερα, αλλά πιθανότατα θα συμβάλουν να εμφανίζεται ψηλά σε περισσότερες φράσεις – κλειδιά. 

 

Φυσικά, χωρίς περιεχόμενο ρισκάρεις όχι μόνο να δυσαρεστήσεις την Google άλλα και τους εν δυνάμει πελάτες σου. Αν όποιος φτάνει στο site σου δεν βρίσκει τις απαντήσεις που ψάχνει ή δυσκολεύεται να καταλάβει το νόημα της σελίδας, σίγουρα θα φύγει απογοητευμένος. 

 

Επίσης, ιστοσελίδες με μεγάλο Bounce Rate (όταν δηλαδή ο χρήστης φεύγει κατευθείαν από την ιστοσελίδα σου χωρίς να κάνει κάποια ενέργεια) σχεδόν ποτέ δεν εμφανίζονται ψηλά στις μηχανές αναζήτησης. 

 

Άρα, ανακεφαλαιώνοντας, website ή eshop χωρίς καθόλου, με ελάχιστο ή κακογραμμένο περιεχόμενο έχουν ελάχιστες πιθανότητες να αναρριχηθούν ψηλά στην Google. Όσο πιο πλούσιο και στοχευμένο περιεχόμενο έχεις (κείμενα, βίντεο, φωτογραφίες) τόσο πιο πολλές οι πιθανότητες να σε «αγαπήσει» η Google και το κοινό σου. 

 

Στην iservices δίνουμε πολύ μεγάλη έμφαση στο περιεχόμενο των ιστοσελίδων που δημιουργούμε. Γι’ αυτό έχουμε εξειδικευμένη δημοσιογραφική ομάδα που επιμελείται το περιεχόμενο των πελατών μας. Μάθε περισσότερα για την συγγραφή πλούσιου περιεχομένου εδώ.

 

Προβλήματα crawlability και indexation (σημαντικά για Google!)

Ένας άλλος λόγος που το website σου μπορεί να μην εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης είναι ότι έχει “προβλήματα” crawlability ή indexation. 

 

Μια απλή εξήγηση του τι συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις: 

  • Προβλήματα crawl: Τα bots της Google δεν μπορούν καθόλου να διαβάσουν τις σελίδες του site σου.
  • Προβλήματα με indexation: Τα bots διαβάζουν τις σελίδες αλλά δεν μπορούν να τις εμφανίσουν στις μηχανές αναζήτησης.

Κάτι τέτοιο μπορεί να συμβαίνει γιατί έχει γίνει κάποια λάθος ρύθμιση στο αρχείο Robots.txt της ιστοσελίδας σου ή μεμονωμένα σε κάποια σελίδα. Μπορεί ακόμη να είναι κάτι που οφείλεται σε duplicate περιεχόμενο  ή να έχεις “φάει” κάποιο manual penalty απο τη Google. 

 

Όλα αυτά μπορεί να ακούγονται αρκετά τεχνικά και πολύπλοκα (και σε κάποιες περιπτώσεις είναι), αλλά το να ανακαλύψεις αν αυτός είναι ο λόγος που δεν εμφανίζεσαι στη Google είναι πολύ απλό.

 

Απλά συνδέσου στο Google Search Console και κοίταξε την καρτέλα “coverage”. Εκεί θα δεις αν υπάρχει πρόβλημα με κάποια συγκεκριμένη σελίδα ή με όλο το site και τι αφορά αυτό το πρόβλημα.

 

Αυτά είναι κάπως πιο προχωρημένα ζητήματα και είναι δύσκολο να λυθούν από κάποιον που δεν ξέρει καθόλου από SEO ή web development, γι’ αυτό αν ανακαλύψεις ότι αντιμετωπίζεις ένα από αυτά τα πρόβλημα θα σου πρότεινα να απευθυνθείς σε επαγγελματία. 

 

Δεν έχουν γίνει άλλες βελτιστοποιήσεις μέσα στη σελίδα

Σε κάθε σελίδα του eshop σου δεν αρκεί μόνο να έχεις περιεχόμενο. Πρέπει να έχουν πραγματοποιηθεί και αρκετές άλλες βελτιστοποιήσεις (γνωστές ως On-Page SEO). 

 

Πάμε να δούμε μερικές από τις πιο βασικές βελτιστοποιήσεις που αν δεν γίνουν, το site ή το eshop σου θα κάνει χαμηλές πτήσεις στις μηχανές αναζήτησης:

 

  • Κάθε σελίδα πρέπει να έχει σωστή διάρθρωση με τίτλους και υπότιτλους (headings) που στοχεύουν τα κατάλληλα keywords 
  • Κάθε σελίδα πρέπει να έχει title tag και description που με τη σειρά τους στοχεύουν τις κατάλληλες φράσεις – κλειδιά και είναι γραμμένα με έξυπνο τρόπο 
  • Πρέπει να έχει απλοποιημένο URL με χρήση λέξεων που δεν ξεπερνάει τους 115 χαρακτήρες
  • Οι φωτογραφίες στην σελίδα πρέπει να έχουν alt-text. Δηλαδή μια πρόταση που υποδηλώνει τι δείχνει η φωτογραφία σε άτομα με προβλήματα οράσεως ή αν δεν “φορτώνει” η εικόνα
  • Κάθε σελίδα πρέπει να έχει links προς άλλες σελίδες του eshop σου
  • Καλό είναι να έχει 2-3 links και προς άλλα websites υψηλού κύρους και εγκυρότητας

Και αυτά είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Αν δεν έχουν γίνει οι παραπάνω βελτιστοποιήσεις, το eshop σου δεν πρόκειται να φιγουράρει στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων. 

 

Για να μάθεις ακόμα περισσότερες βελτιστοποιήσεις που παίζουν ρόλο στην κατάταξη της ιστοσελίδας σου, αλλά και τους σημαντικότερους παράγοντες για την Google, διάβασε τον νέο “οδηγό SEO για αρχάριους“.

 

To eshop σου είναι πολύ αργό ή δεν είναι ασφαλές

Το eshop σου μπορεί να έχει cool γραφικά και animation, αλλά αν αυτά το κάνουν υπερβολικά αργό ενδέχεται να του δημιουργήσουν μεγαλύτερα προβλήματα απ’ ότι οφέλη.

 

Ένα πολύ αργό site θα αξιολογηθεί αρνητικά από τη Google, θα εκνευρίζει τους χρήστες που προσπαθούν να περιηγηθούν στις σελίδες του και σίγουρα θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στις πωλήσεις (αν μιλάμε για eshop). 

 

Δημιουργείται το ίδιο πρόβλημα που είδαμε και στο κεφάλαιο με το περιεχόμενο. Χρήστες αποχωρούν κατευθείαν από την ιστοσελίδα σου χωρίς να κάνουν κάποια ενέργεια (υψηλό bounce rate), κάτι που σίγουρα θα προκαλέσει πτώση στην κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης. 

 

Εξίσου αρνητικό αντίκτυπο θα δημιουργηθεί αν το eshop σου δεν θεωρείται ασφαλές από τη Google. Η ασφάλεια, ειδικά όταν μιλάμε για eshop στο οποίο γίνονται αγοραπωλησίες και συνδέονται τραπεζικοί λογαριασμοί και καταχωρούνται προσωπικά δεδομένα, είναι τεράστιας σημασίας. 

 

Το eshop σου πρέπει να έχει πρωτόκολλο SSL και άλλα πιστοποιητικά, να μην έχει links από και προς “επικίνδυνες” ιστοσελίδες και να περιέχει όλα τα απαραίτητα έγγραφα και διαδικασίες για GDPR και privacy. 

 

Τόσο η ταχύτητα / απόδοση της ιστοσελίδας σου όσο και η ασφάλεια αποτελούν ακρογωνιαίους λίθους αν θες να εμφανίζεσαι στα πρώτα αποτελέσματα. Βεβαία όσο πιο πολύπλοκο λειτουργικά είναι ένα site τόσο πιο δύσκολο είναι να πετύχεις το τέλειο σε αυτές τις δύο κατηγορίες. 

 

Κάποια εργαλεία που θα σε βοηθήσουν να εντοπίσεις αν έχει προβλήματα είναι το Dareboost, το PageSpeed της Google και το GTMetrix

 

Αλλά για να λυθούν τα προβλήματα είναι μονόδρομος να επικοινωνήσεις με επαγγελματίες developers. Αν δεν έχεις γνώση και πας να τα φτιάξεις μόνο σου είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα δημιουργήσεις μεγαλύτερα προβλήματα από αυτά που προσπαθείς να αντιμετωπίσεις. 

 

Επίλογος

Όλα τα ωραία κάποτε τελειώνουν και κάπου εδώ τελειώνει και αυτό το άρθρο. Σκοπός του είναι να σου δείξει συνοπτικά τους κυριότερους λόγους που το eshop σου δεν βγαίνει ψηλά στις μηχανές αναζήτησης. 

 

Συνοψίζοντας, τι μπορεί να συμβαίνει: 

  • Έχει κακό ή ελλιπές περιεχόμενο (κείμενα, βίντεο, φωτογραφίες)
  • Η Google δεν μπορεί να διαβάσει ή να εμφανίσει τις σελίδες του λόγω προβλημάτων crawlability και indexation 
  • Δεν έχουν γίνει βελτιστοποιήσεις μέσα στη σελίδα (On-Page SEO)
  • Είναι πολύ αργό 
  • Δεν είναι ασφαλές
  • Ή και όλα τα παραπάνω

Βέβαια, μπορεί να υπάρχουν αρκετοί ακόμα λόγοι που επηρεάζουν την κατάταξη του eshop σου στη Google, αλλά αν όλα τα παραπάνω είναι σε καλό επίπεδο, το site σου έχει τη δυνατότητα να βρεθεί στην πρώτη σελίδα. 

 

Αν θες να μάθεις περισσότερα για το πως θα βελτιώσεις την θέση της ιστοσελίδας σου στη Google, επικοινώνησε μαζί μας. 

 

Στην iservices έχουμε εμπειρία χρόνων πάνω στην προώθηση SEO. Επαγγελματίες δημοσιογράφοι που μπορούν να γράψουν ή να επιμεληθούν τα κείμενα σου και ειδικοί σε τεχνικά θέματα μπορούν να διασφαλίσουν ότι το site σου είναι γρήγορο, ασφαλές και λειτουργικό. 

Δείτε περισσότερα άρθρα μας