Skip to content
Λάθη στο Digital Marketing
Πίνακας περιεχομένων

Τα 8 συνηθέστερα λάθη στο Digital Marketing

 

Η ανάπτυξη του digital marketing αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας, καθώς είναι ο πιο εύχρηστος, εύκολος και δημοφιλής τρόπος διαφήμισης προϊόντων αλλά και υπηρεσιών. 

 

Οι Έλληνες επιχειρηματίες με σκοπό την προώθηση της επιχείρησης τους, χρησιμοποιούν και εκμεταλλεύονται διάφορους τρόπους και μεθόδους. Για να πετύχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, ξοδεύουν άπλετο χρόνο και χρήμα σε τακτικές προώθησης, συχνά όμως παραμελούν την διαδικτυακή παρουσία και προώθηση της επιχείρησης τους. 

 

Πόσο μπορεί να βελτιώσει τελικά το Digital Marketing το προφίλ μιας εταιρείας; Είναι απαραίτητη η ψηφιακή της παρουσία; 

 

Η απάντηση είναι ξεκάθαρα ναι, καθώς μέσω του διαδικτύου μπορεί να αυξηθεί κατακόρυφα το ποσοστό προβολής και η αναγνωρισιμότητά του brand (με σχετικά χαμηλό κόστος). Επίσης, μέσω του διαδικτύου κάθε επιχείρηση μπορεί να προσεγγίσει υποψήφιους πελάτες σε κάθε μήκος και πλάτος της χώρας ή και της γης (για τις εξωστρεφείς επιχειρήσεις) χωρίς να έχει τους γεωγραφικούς περιορισμούς που έχει ένα φυσικό κατάστημα. 

 

Η διαδικτυακή παρουσία και το digital marketing και  είναι δεδομένα σημαντικά και προαπαιτούμενα για την επιτυχή ανάπτυξη και προβολή μιας επιχειρηματικής προσπάθειας. Ωστόσο για να αποδώσουν και να φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα πρέπει να γίνουν σωστά. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε τα 8 συνηθέστερα λάθη που κάνουν οι Έλληνες επιχειρηματίες, έτσι ώστε εσείς να τα αποφύγετε. 

 

 Ας δούμε ποια είναι αυτά:

 

1. Η επιχείρηση δεν διαθέτει ιστοσελίδα 

Η παρουσία μέσω ιστοσελίδας την σημερινή εποχή αποτελεί ένα από τα βασικά κομμάτια προβολής (αν όχι το βασικότερο) και προώθησης μιας επιχείρησης. 

 

Πολλοί νέοι επιχειρηματίες θεωρούν ότι η παρουσία στο Instagram και στο Facebook αρκεί για να δείξουν και να προωθήσουν τα προϊόντα τους. Η χρήση των social media είναι σημαντική και σίγουρα ενισχύει την προσπάθεια της παρουσίας στο διαδίκτυο δεν μπορεί ωστόσο να αντικαταστήσει την ιστοσελίδα. 

 

Μέσω ενός website μπορείς να παρουσιάσεις τις υπηρεσίες και τα προϊόντα πολύ πιο αναλυτικά και επαγγελματικά, είναι πιο εύκολο να πουλήσεις και φυσικά έχεις μεγαλύτερη κυριότητα καθώς το website είναι δικό σου σε αντίθεση με το προφιλ στα social media που μπορεί να χακαριστεί ή να “φάει ban” οποιαδήποτε στιγμή και να χάσεις έτσι growth πολλών μηνών αλλά και followers. 

 

Για να είναι όμως αποτελεσματική και πραγματικά ωφέλιμη μια ιστοσελίδα, είναι ανάγκη να εμπνέει και να πείθει τον επισκέπτη και δυνητικό πελάτη και αυτό επιτυγχάνεται μόνο με μια επαγγελματική δουλειά και όχι με κάτι ερασιτεχνικό. Το site κάθε επιχείρησης αποτελεί την βιτρίνα της και είναι πολύ σημαντική η λειτουργικότητα, η λιτότητα, ο σύγχρονος σχεδιασμός και το κατάλληλο περιεχόμενο για να πείσουν τον χρήστη ώστε να μετατραπεί σε πελάτη. 

 

2. Το περιεχόμενο δεν είναι επαρκές 

 

Τα άρθρα και το περιεχόμενο ενός site είναι βασικός παράγοντας για την επιτυχία του. 

 

Οι αναρτήσεις που γίνονται ακανόνιστα και χωρίς συχνότητα στο site και στα social media δεν αρκούν για να προωθήσουν την επιχείρηση σας αποτελεσματικά στο διαδίκτυο. Όταν κάνετε 3 νέες αναρτήσεις το χρόνο στο site σας, ή μια ανάρτηση το μήνα στο instagram μην περιμένετε να δείτε τους followers και τα κλικ να ανεβαίνουν. Χρειάζεται σταθερότητα και μεγάλη συνέπεια στο κομμάτι του περιεχομένου για να δείτε αποτελέσματα.

 

Είναι ανάγκη να προγραμματίζετε εκ των προτέρων τα άρθρα και τα post σας και να φροντίζετε να έχετε μια σταθερή συχνότητα από νέο ενδιαφέρον περιεχόμενο κάθε εβδομάδα / μήνα. Έτσι θα καταφέρετε να διατηρείτε το ενδιαφέρον των χρηστών που ήδη σας παρακολουθούν αλλά και να προσεγγίζουν νέους πελάτες. 

 

Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος απαραίτητη προϋπόθεση είναι και η χρήση των σωστών λέξεων και φράσεων-κλειδιών για όσο το δυνατόν καλύτερα αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης. Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως εξίσου σημαντικός παράγοντας είναι η δημιουργία σωστού SEO. Κανένας όμως από τους παραπάνω τρόπους δεν επαρκεί αν υπάρχει ελλιπής προγραμματισμός και στρατηγική content marketing.

 

3. Δεν γίνεται σωστή αξιολόγηση των δεδομένων

 

Είναι η κατάλληλη ώρα για να δημοσιεύσετε το νέο σας άρθρο; Αποδίδουν οι δημοσιεύσεις που κάνετε στα social media; Έχει αποτέλεσμα η online στρατηγική στις πωλήσεις σας; 

 

Όλες αυτές τις ερωτήσεις και πολλές άλλες μπορείτε να τις απαντήσετε αν παρακολουθείτε και αξιολογείτε τα ψηφιακά δεδομένα της επιχείρησής σας. Αυτό αποτελεί ένα συχνό λάθος που κάνει πάρα πολύς κόσμος. Ανεβάζει περιεχόμενο, ξεκινάει πληρωμένες καμπάνιες αλλά πότε δεν αξιολογεί τα στατιστικά για να καταλάβει αν αποδίδουν οι ενέργειες που κάνει και σε τι βαθμό. 

 

Υπάρχουν πολλά δωρεάν χρήσιμα εργαλεία τα οποία μπορούν να σας βοηθήσουν να αξιολογήσετε τα ψηφιακά σας δεδομένα. Το Google Analytics, Google Search Console, και φυσικά όλες οι πλατφόρμες social media έχουν εργαλεία στατιστικών. Εάν θέλετε να αναλύετε ακόμη περισσότερα ψηφιακά δεδομένα υπάρχουν και δεκάδες επί πληρωμή πλατφόρμες όπως το SEM Rush και Hubspot.

 

Εάν δεν έχετε τον χρόνο ή την διάθεση να μάθετε τα απολύτως βασικά metrics ώστε να μπορείτε να παρακολουθείτε και να αξιολογείτε τα στατιστικά της επιχείρησης σας στο διαδίκτυο, σας συνιστούμε να απευθυνθείτε σε κάποιον επαγγελματία για το κομμάτι του digital marketing, καθώς η σωστή αξιολόγηση της ψηφιακής σας παρουσίας είναι μονόδρομος για επιτυχημένες καμπάνιες και ιστοσελίδες. 

4. Το site δεν είναι responsive σε mobile συσκευές

 

Τα smartphones αποτελούν πλέον την πρώτη συσκευή που θα χρησιμοποιήσουν οι χρήστες για την αναζήτηση οποιουδήποτε προϊόντος ή υπηρεσίας επιθυμούν. 

 

Οι περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν τα smartphone για την ενημέρωσή τους, για τις παραγγελίες και τα ψώνια τους καθώς και για την ψυχαγωγία τους. Αυτό συμβαίνει λόγω της ευκολίας που παρέχεται στον χρήστη συγκριτικά με την χρήση Η/Υ. 

 

Για αυτό το site σας πρέπει να είναι responsive και να αποδίδει άριστα σε κινητά και tablet. Όταν ένα site δεν είναι προσαρμόσιμο σε τέτοιου είδους συσκευές, το design του θα χαλάει ή θα αργεί πολύ να φορτώσει και το αποτέλεσμα θα είναι καταστροφικό για την προσέλκυση πελατών και τις πωλήσεις σας. Ο συνδυασμός όλων αυτών φέρει αρνητικά αποτελέσματα και στην γενικότερη εικόνα της επιχείρησης. 

 

5. Ελλιπής συντήρηση της διαδικτυακή τους παρουσίας

 

Η διαδικτυακή παρουσία της επιχείρησης είναι εξίσου σημαντική με την φυσική της παρουσία. Σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί μάλιστα να είναι και πιο σημαντική καθώς υπάρχουν επιχειρήσεις που κάνουν το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου τους πουλώντας online. 

 

Αρκετός κόσμος θεωρεί πως μετά την ολοκλήρωση της δημιουργίας της ιστοσελίδας ή του eshop του δεν χρειάζεται να κάνει τίποτε άλλο στο διαδίκτυο και πως η συντήρηση της διαδικτυακής του παρουσίας δεν αποτελεί κομμάτι των καθημερινών εργασιών του. 

 

Όπως ένα γραφείο ή ένα κατάστημα αν δεν το συντηρείς, δεν το καθαρίζεις, δεν φροντίζεις να έχει τα απαραίτητα αποθέματα, μετά από λίγους μήνες θα είναι μη λειτουργικό, το ίδιο ισχύει και για μια ιστοσελίδα / και ένα eshop. 

 

H διαρκής συντήρηση και βελτιστοποίηση της διαδικτυακής σας παρουσία αποτελεί πολύ σημαντικό παράγοντα ο οποίος θα σας ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό, θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε το πελατολόγιο σας και να σας προσεγγίζουν διαρκώς νέοι πελάτες. 

 

Εάν ο καθημερινός φόρτος εργασίας δεν σας επιτρέπει να ασχολείστε και με την ιστοσελίδα σας, να κάνετε τις απαραίτητες αναβαθμίσεις και βελτιώσεις και να ανεβάζετε επίκαιρο περιεχόμενο, σας προτείνουμε να αναθέσετε αυτό το κομμάτι σε κάποια εταιρία web development / digital marketing. Η διαρκής τεχνική υποστήριξη και αναβάθμιση της διαδικτυακής σας παρουσίας είναι πλέον απολύτως απαραίτητη!

 

6. Έλλειψη υπομονής

 

Οι περισσότεροι επιχειρηματίες χρησιμοποιούν ποικίλους τρόπους και μεθόδους  για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους στο διαδίκτυο. Βασικό σφάλμα όμως είναι η παντελής έλλειψη υπομονής που έχουν, καθώς με τις ενέργειες που κάνουν περιμένουν άμεσα αποτελέσματα, γεγονός που δεν είναι, σχεδόν ποτέ, εφικτό. 

 

Είτε μιλάμε για οργανικές δημοσιεύσεις στα social media, είτε για προώθηση στη Google με εργασίες SEO (Search Engine Optimization), είτε για content marketing και άρθρα αλλά ακόμη και για καμπάνιες Google Ads, αν είστε βέβαιοι/ες ότι χρειάζεται χρόνος, πειραματισμός και συνέπεια για να αποδώσουν. 

 

Μπορεί να χρειαστούν από 3 μέχρι 6 μήνες και σε μερικές περιπτώσεις ακόμη και ένας ολόκληρος χρόνος που θα “ανεβάζετε” νέο περιεχόμενο μέχρι να δείτε σημαντικά αποτελέσματα. Αλλά η υπομονή σας θα ανταμειφθεί μετά από αυτό το δύσκολο διάστημα πειραματισμού και αναζήτησης προσέγγισης του επιλεγμένου κοινού. 

 

Όταν βρείτε την σωστή τακτική για να προσεγγίζετε το κοινό σας, θα δείτε τις πωλήσεις σας να αυξάνονται κατακόρυφα και τους υποψήφιους πελάτες να συρρέουν. 

 

7. Δεν υπάρχει άμεση ενημέρωση

 

Το Digital marketing είναι μία επιστήμη η οποία συνεχώς εξελίσσεται. Σε καθημερινή βάση δημιουργούνται νέα εργαλεία, νέες πλατφόρμες και τρόποι διαφήμισης των προϊόντων και των υπηρεσιών. Οι μηχανές αναζήτησης λειτουργούν με ολοένα και περισσότερο ανανεωμένους αλγορίθμους για να δίνουν στο κοινό τα βέλτιστα αποτελέσματα. 

 

Οι εξελίξεις και οι ενημερώσεις κινούνται με ιλιγγιώδη ταχύτητα και φυσικά δεν είναι εύκολο από τον περισσότερο κόσμο να τις παρακολουθήσει και να τις αξιολογήσει σωστά. Αυτό σε ένα βαθμό είναι απολύτως λογικό, όταν όμως συμβαίνει για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να αποδειχθεί σοβαρό πρόβλημα για την ψηφιακή παρουσία μιας επιχείρησης.   

 

Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως η ύπαρξη ενός υπαλλήλου, εξειδικευμένου σε αυτό τον τομέα, αποτελεί μεγάλο όφελος για την επιχείρηση. Διαφορετικά, είναι καλό να έχετε σχέση συνεργασίας με μια εταιρεία σαν την iServices που θα λειτουργεί ως σύμβουλος της επιχείρησής σας στο διαδίκτυο και θα σας υποστηρίζει αποτελεσματικά.

 

8. Δεν βλέπει με τα μάτια του πελάτη

 

Ο ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης γνωρίζει φυσικά την λειτουργία της, τους σκοπούς και τους στόχους της και το όραμά της. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως γνωρίζει πάντα τον σωστότερο τρόπο για να την προωθήσει και να την αναβαθμίσει. 

 

Υπάρχουν δεκάδες τρόποι προώθησης και “κανάλια” για να εκμεταλλευτείς και να αξιοποιήσεις το διαδίκτυο. Είναι όμως οι σωστοί ή μήπως είναι μόνο, χρονικά και οικονομικά,  δαπανηροί για την επιχείρηση σας; 

 

Για να απαντηθεί το παραπάνω ερώτημα είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε καλά το πελατολόγιο που ελκύει η επιχείρησή σας. Πρέπει να γνωρίζετε τι αρέσει και τι δεν αρέσει στο κοινό σας, πως πρέπει να το προσεγγίσετε και που συχνάζει στο διαδίκτυο. 

 

Οι επιχειρηματίες που δεν γνωρίζουν το είδος και το ύφος των πελατών τους συνήθως αποτυγχάνουν στο διαδίκτυο καθώς δεν μπορούν να τους προσεγγίσουν αποτελεσματικά. 

 

Συμπέρασμα

 

Εν κατακλείδι, καταλαβαίνουμε πως η επιτυχία του digital marketing δεν εξαρτάται μόνο από τι θα κάνετε στο διαδίκτυο αλλά και τι δεν θα κάνετε. Αν αποφύγετε τα παραπάνω συχνά λάθη, βρίσκεστε σε πολύ καλό δρόμο για μια επιτυχημένη και αποδοτική διαδικτυακή παρουσία.

 

Ελπίζουμε το άρθρο να σας βοήθησε να κατανοήσετε τα βασικά αυτά λάθη. Η iServices διαθέτει εξειδικευμένη ομάδα digital marketing που μπορεί να σας βοηθήσει να χτίσετε σωστά την δική σας online στρατηγική και να προωθήσετε την επιχείρηση σας μέσω της Google, μέσω email marketing αλλά και στα Social Media.  Για τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε, επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας.

 

Αύξηση online πωλήσεων και traffic;

Μπορείτε να αυξήσετε τις online πωλήσεις και την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας άμεσα!

 Θέλετε να μάθετε πως?

Δείτε περισσότερα άρθρα μας