Η σωστή λειτουργία του eShop σας μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του, αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο το οποίο παίζει πρωτεύοντα ρόλο στην απόδοση και την οικονομική επιτυχία του ηλεκτρονικού καταστήματος.
Ακόμη και ένα eShop που έχει μόνο τις βασικές λειτουργίες, όμως ο ιδιοκτήτης του ξέρει να το διαχειρίζεται άριστα έχει σημαντικές πιθανότητες να πετύχει και να καταστεί κερδοφόρο. Αντιθέτως, ακόμη και ένα άψογα κατασκευασμένο eshop που διαθέτει όλα τα τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά που το κάνουν να ξεχωρίζει, είναι καταδικασμένο να αποτύχει εάν οι διαχειριστές του δεν ξέρουν να το λειτουργούν και να το υποστηρίζουν σωστά .
Πάμε λοιπόν να δούμε τους 7 απαράβατους κανόνες που πρέπει να εφαρμόζει κάθε ιδιοκτήτης και διαχειριστής eshop ώστε να λειτουργεί άριστα και να είναι κερδοφόρο.
Διαρκείς πειραματισμοί στην ιστοσελίδα
Πρέπει συνεχώς να δοκιμάζετε και να πειραματίζεστε με διάφορα στοιχεία της ιστοσελίδας μέχρι να βρείτε αυτά που αποδίδουν καλύτερα και σας φέρνουν τα καλύτερα αποτελέσματα.
Μπορείτε πχ να κάνετε δοκιμές με τις εικόνες των προϊόντων και τις κεντρικές εικόνες του καρουζελ της αρχικής σελίδας, τις περιγραφές των προϊόντων, τα χρώματα στο site, το design των κουμπιών, τα links και πολλά άλλα, διερευνώντας εκείνα που έχουν την μέγιστη απήχηση στο κοινό που απευθύνεστε .
Φυσικά δεν θα τα αλλάξετε όλα ταυτόχρονα, αλλά θα πειραματιζεστε με ένα στοιχείο κάθε φορά. Για παράδειγμα, θα δοκιμάσετε δύο διαφορετικούς τύπους εικόνων από 15 μέρες για μια συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και στο τέλος θα συγκρίνετε τα αποτελέσματα.
Για να εξάγετε συμπεράσματα θα χρησιμοποιήσετε εργαλεία analytics όπως το Google Analytics και το Search Console, heatmaps αλλά και φυσικά τις συνολικές πωλήσεις σας.
Θέλετε να μάθετε όλα τα βήματα που χρειάζονται για την έναρξη και λειτουργία eshop; Διαβάστε το άρθρο μας: Δημιουργία eshop – τι χρειάζεται.
“Καθαρό” και λειτουργικό layout
Αφού κατασκευαστεί ένα eshop και με το πέρασμα των χρόνων, οι διαχειριστές του μπορεί να προσθέσουν νέες λειτουργίες, περισσότερα κουμπιά, βίντεο και φωτογραφίες με σκοπό να το κάνουν πιο σύγχρονο, εντυπωσιακό και λειτουργικό.
Ωστόσο, αρκετές φορές, με ερασιτεχνικές και αναίτιες προσθήκες, δεν επιτυγχάνεται αυτό, αλλά το ακριβώς αντίθετο. Το eshop γίνεται πολύπλοκο και δυσκολεύει τον καταναλωτή να πλοηγηθεί και να κάνει τις αγορές του.
Πρέπει το layout του eShop σας να είναι όσο πιο “καθαρό” γίνεται, απαλλαγμένο από οτιδήποτε δεν είναι απαραίτητο για την λειτουργία του. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα ηλεκτρονικά καταστήματα που δεν είναι πολύ φορτωμένα και χρησιμοποιούν κοινές γραμματοσειρές και χρώματα αποδίδουν καλύτερα και έχουν υψηλότερες πωλήσεις.
Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το καλό και user-friendly layout διαβάστε το άρθρο μας: τι είναι το ux/ui design.
Η σημασία των “Δωρεάν” μεταφορικών
Τα “δωρεάν” μεταφορικά δεν είναι κάτι εφικτό για όλες τις επιχειρήσεις. Όμως, έρευνες έχουν δείξει ότι είναι εξαιρετικά σημαντικά για τους καταναλωτές όταν σκέφτονται να κάνουν μια αγορά online.
Μπορείτε να ορίσετε ένα ποσό άνω το οποίου νιώθετε άνετα στο να προσφέρετε δωρεάν μεταφορικά στους καταναλωτές σας (π.χ. Για αγορές άνω των 30 ευρώ). Μάλιστα μπορείτε να φροντίσετε το κόστος των μεταφορικών να προστίθεται εξαρχής στην τιμή των προϊόντων ώστε να μην επιβαρύνει την επιχείρηση σας.
Σε κάθε περίπτωση, είναι καλό να γνωρίζετε πόσο μεγάλη μπορεί να είναι η συμβολή των “δωρεάν” μεταφορικών στις πωλήσεις σας.
Συνεχής έλεγχος για ασφάλεια eshop / συναλλαγών
Καθώς έχουμε να κάνουμε με ηλεκτρονικό κατάστημα, που οι χρήστες εισάγουν τα στοιχεία της κάρτας τους και κάνουν online αγορές, πρέπει η ασφάλεια τόσο του eshop όσο και των αγορών να είναι κάτι που ελέγχεται συνεχώς από τους διαχειριστές.
Στο eshop πρέπει πάντα να έχουν γίνει τα τελευταία update στη CMS και στα plugin που χρησιμοποιεί ώστε να υπάρχουν όσο λιγότερα vulnerabilities γίνεται για να χακαριστεί, πρέπει φυσικά το eshop να έχει SSL και άλλα απαραίτητα πρωτόκολλα ασφαλείας και πρέπει όλες οι συνδέσεις με τράπεζες και neobank να χρησιμοποιούν γνωστούς παρόχους τους οποίους γνωρίζει και εμπιστεύεται ο πελάτης για τις συναλλαγές του.
Αν ο καταναλωτής δεν νιώθει ασφαλής στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, δεν πρόκειται να προχωρήσει σε αγορές.
Άριστη mobile λειτουργία
Στο 2022, σχεδόν το 45% των online πωλήσεων πραγματοποιείται από κινητές συσκευές ενώ αυτό το ποσοστό θα έχει ανοδική τάση για τα επόμενα χρόνια.
Αυτό σημαίνει ότι το mobile ecommerce δεν είναι απλά σημαντικό αλλά υψίστης σημασίας για την συνολική απόδοση του eshop σας.
Φρόντισε να ελέγχετε συχνά την απόδοση του eshop σας από mobile συσκευές. Πρέπει η πλοήγηση των καταναλωτών μέχρι και το checkout να είναι απλή και γρήγορη. Γι’ αυτό φροντίστε να μην ¨φορτώνετε” το eshop σας με βαρίες εικόνες και plugin που μπορεί να κάνουν ιδιαίτερα αργή την mobile έκδοσή του.
Υπηρεσίες iServices που μπορεί να σας ενδιαφέρουν
Επαγγελματικές φωτογραφίες προϊόντων
Σε ένα eshop είναι εξαιρετικά σημαντικό οι φωτογραφίες των προϊόντων να είναι “τραβηγμένες” και επεξεργασμένες από επαγγελματία φωτογράφο, ώστε να αναδεικνύουν το προϊόν, να έχουν τον κατάλληλο φωτισμό και background που ταιριάζει με τα υπόλοιπα προϊόντα και το design της ιστοσελίδας. Για αυτό, είναι απαραίτητο να δώσετε ιδιαίτερη έμφαση στο κομμάτι των ποιοτικών φωτογραφιών.
Ένα eshop με κακές / μη επαγγελματικές φωτογραφίες είναι καταδικασμένο να αποτύχει!
Εάν σκέφτεστε να δημιουργήσετε τώρα το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, αλλά δεν είστε σίγουρος/η για το τι eshop να κατασκευάσετε, διαβάστε το άρθρο μας με τις καλύτερες ιδέες για δημιουργία eshop
Email marketing το απόλυτο όπλο
To email marketing αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα όπλα στην φαρέτρα του ιδιοκτήτη / διαχειριστή eshop. Πρέπει να στέλνετε αυτοματοποιημένα email σε πελάτες και εν δυνάμει πελάτες για νέες παραλαβές και προσφορές, για προϊόντα που έδειξαν ενδιαφέρον και είναι πάλι σε διαθεσιμότητα ή σε αυτούς που έχουν αφήσει προϊόντα στο καλάθι τους χωρίς ολοκληρώσουν κάποια αγορά.
Εάν μάθετε να χρησιμοποιείται το αυτοματοποιημένο email marketing με άνεση και ευκολία, είναι δεδομένο ότι θα δείτε αύξηση στις πωλήσεις σας και καλύτερες σχέσεις με τους υπάρχοντες πελάτες.
Θέλετε να μάθετε περισσότερα για το email marketing; Διαβάστε τον οδηγό μας: πως κάνω email marketing σωστά (2022)
Οι παραπάνω επτά κανόνες είναι ιδιαίτερα σημαντικού για την σωστή λειτουργία κάθε eshop ώστε να το οδηγήσει σε υψηλή επισκεψιμότητα και συνεχή κερδοφορία.
Ωστόσο υπάρχουν πολλοί περισσότεροι παράγοντες και κανόνες που “παίζουν” ρόλο, ανάλογα τον κλάδο που δραστηριοποιείστε, όπως το μέγεθος του καταστήματος σας (πόσα προϊόντα πουλάει), το είδος του προϊόντων που πουλάτε, οι τιμές, η μοναδικότητα των προϊόντων, η σύγκριση με τον ανταγωνισμό, το SEO που έχει γίνει στο eshop σας, και άλλα.
Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τις ανάγκες του δικού σας eShop, επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας για μια δωρεάν συμβουλευτική από τους developers και marketers της iservices.