Skip to content
Δημιουργία eShop: Τι χρειάζεται (Οδηγός 2022)
Πίνακας περιεχομένων

Δημιουργία eShop: Τι χρειάζεται (Business Plan 2022)

Αποφασίσατε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή να αποκτήσετε διαδικτυακή παρουσία δημιουργώντας το δικό σας eshop, αλλά δεν ξέρετε από που να ξεκινήσετε.

Μην ανησυχείτε καθόλου. 

Αυτός ο αναλυτικός οδηγός θα σας λύσει όλες τις απορίες που μπορεί να έχετε σχετικά με την δημιουργία eshop αλλά και την σωστή προώθηση του στο διαδίκτυο το 2022. 

Περιλαμβάνει όλα τα βήματα που πρέπει να γνωρίζετε, από τη σύλληψη της ιδέας και τα νομικά έγγραφα που θα χρειαστείτε για την δημιουργία eshop, μέχρι την ημέρα που θα ξεκινήσετε να πουλάτε τα προϊόντα στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

 

Ιδέες για eShop: Τι θα πουλάει το eShop σας

Η δημιουργία ενός αποδοτικού ηλεκτρονικού καταστήματος ξεκινάει με την σύλληψη μιας σπουδαίας ιδέας. 

Μια έξυπνη και πρωτότυπη ιδέα μπορεί να δώσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο δικό σας eShop έναντι χιλιάδων άλλων που προϋπάρχουν και πουλάνε ηλεκτρονικά. 

Εάν έχετε βρει αυτήν την ιδέα που θα σας ξεχωρίσει, προσπεράστε αυτήν την ενότητα. 

Εάν όμως είστε σίγουρος για το ότι θέλετε να δραστηριοποιηθείτε στο ηλεκτρονικό εμπόριο χωρίς να έχετε καταλήξει στο τι θέλετε να πουλάτε, δώστε προσοχή. 

Σημαντικά κριτήρια για να καταλήξετε στο κατάλληλο είδος eShop

Η επιλογή του ηλεκτρονικού σας καταστήματος μπορεί να εξαρτηθεί από διάφορα κριτήρια. Ακολουθούν μερικές προτάσεις που μπορούν να σας βοηθήσουν να πάρετε τη σωστή απόφαση.

  1. Εάν υπάρχουν προϊόντα που ήδη γνωρίζετε καλά σε επίπεδο γνώσεων και θα θέλατε να πουλήσετε μπορείτε να ξεκινήσετε μ’ αυτά.
  2. Βρείτε μια νέα ανάγκη των καταναλωτών που είτε κανείς δεν έχει βρει τρόπο να ικανοποιήσει ή κάτι αντίστοιχο υπάρχει μόνο στο εξωτερικό.
  3. Αναθέστε σε κάποιον digital marketer να κάνει keyword research και να σας πει πόσοι χρήστες αναζητούν κάθε μήνα ένα συγκεκριμένο προϊόν. Αυτή είναι μια πολύ χρήσιμη πληροφορία που συνήθως είναι σημαντικό κριτήριο για κάποιον πριν επιλέξει να επενδύσει στο διαδίκτυο. Με αυτόν τον αριθμό γνωρίζετε πόσα άτομα (κατά προσέγγιση) αναζητούν τη συγκεκριμένη λέξη-κλειδί στην Ελλάδα κάθε μήνα. Τα στοιχεία είναι ενδεικτικά για να λάβετε υπόψη σας πόσα άτομα μπορεί να ενδιαφέρονται να αγοράσουν το δικό σας προϊόν.
  1. Από την άλλη, εφόσον υπάρχει κάτι με το οποίο είστε παθιασμένος μη διστάσετε να το κυνηγήσετε. Είναι αμέτρητες οι ιστορίες με επιτυχημένους επιχειρηματίες που ξεκίνησαν απλά πιστεύοντας στο ένστικτό τους.
  2. Μη ξεχνάτε τη δύναμη των B2B eshop. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα χονδρικής πώλησης είναι εξίσου περιζήτητα. Γι’ αυτό μη διστάσετε ούτε στιγμή να αναπτύξετε τις B2B πωλήσεις σας και μέσω διαδικτύου.
  3. Κάνετε την έρευνά σας στο διαδίκτυο για προηγούμενες – παρόμοιες προσπάθειες και μάθετε χρήσιμες πληροφορίες. Ανακαλύψτε ποιες δυσκολίες αντιμετώπισαν, ποια μέσα χρησιμοποίησαν, ποιος είναι ο ανταγωνισμός που θα συναντήσετε, ποιες είναι οι αδυναμίες που μπορούν να γίνουν δικά σας πλεονεκτήματα και όποια επιπλέον πληροφορία θεωρήσετε ότι μπορεί να σας φανεί χρήσιμη. Και αν εσείς δυσκολεύεστε αναθέστε σε ειδικούς μια μελέτη αξιοποίησης διαδικτύου στον συγκεκριμένο τομέα.

Εάν ακόμα δεν είστε σίγουροι για το ποια είναι η κατάλληλη ιδέα, διαβάστε παρακάτω. 

Η ομάδα της iServices έκανε έρευνα στο διαδίκτυο και σας προσφέρει πολλές έξυπνες και πρωτότυπες ιδέες για δημιουργία eShop με βάση τις μηνιαίες αναζητήσεις Ελλήνων καταναλωτών. 

Οι καλύτερες ιδέες για eshop (2022)

 

Ακόμη έχουμε άρθρα με ιδέες και στρατηγικές που θα σας βοηθήσουν να “στήσετε” ένα επαγγελματικό eshop αν έχετε καταλήξει σε έναν από τους παρακάτω κλάδους. 

Δημιουργία eShop Φαρμακείου

Δημιουργία eShop Κοσμημάτων & Ρολογιών

eShop ρούχων και παπουτσιών

Δημιουργία eShop Αγροτικών Προϊόντων

 

Στρατηγική eShop: Αποφασίστε τι θέλετε να κάνει το eShop σας

Πριν ξεκινήσετε τις συζητήσεις με εταιρείες web development για την κατασκευή του eshop σας, είναι καλό να έχετε μια ξεκάθαρη εικόνα σχετικά με το τι θα πουλάει το ηλεκτρονικό σας κατάστημα και πως θα το πουλάει.  

Τι θέλετε να πετύχετε με τη δημιουργία του; Πόσα προϊόντα θέλετε να έχει; Ποιες μεθόδους πληρωμής; Μήπως υπάρχουν κάποια προϊόντα που είναι πιο σημαντικά και άρα θέλετε να φαίνονται περισσότερο; 

Σε ποιο κοινό απευθύνεστε; Σε πελάτες λιανικής, σε πελάτες χονδρικής ή και στις δύο κατηγορίες;

Έχετε βλέψεις και στόχους εξωστρέφειας; Θέλετε δηλαδή πελάτες από την Ελλάδα ή και από το εξωτερικό; Και αν στοχεύσετε σε διεθνές περιβάλλον, πρόκειται για συγκεκριμένη χώρα ή ο στόχος είναι η παγκόσμια αγορά;

Ξέρω ότι όλες αυτές οι ερωτήσεις μαζεμένες μπορεί να σας μπερδεύουν. 

Ωστόσο είναι σημαντικό να βρείτε μια ξεκάθαρη απάντηση για κάθε μια από αυτές πριν ξεκινήσει η διαδικασία της κατασκευής του ηλεκτρονικού καταστήματος. 

Όσο πιο ξεκάθαρο πλάνο έχετε, τόσο πιο εύκολα και γρήγορα θα μπορέσουν οι web developers, οι γραφίστες και οι project managers να σας προτείνουν τις καλύτερες λύσεις. 

Φυσικά, είναι λογικό ότι θα υπάρχουν πολλά πράγματα και τεχνικές λεπτομέρειες που δε θα γνωρίζετε και είναι η δουλειά μιας σοβαρής εταιρείας web development και digital marketing να σας τα εξηγήσει και να σας προτείνει τις καταλληλότερες λύσεις. 

Στην iServices προσφέρουμε υπηρεσίες eConsulting και σχεδιάζουμε το δικό σας web business plan.  Δηλαδή λειτουργούμε ως σύμβουλος της επιχείρησης σας στο διαδίκτυο, κάνουμε έρευνα για το κλάδο που σας ενδιαφέρει και τον ανταγωνισμό και σας βοηθάμε να πάρετε τις καλύτερες στρατηγικές αποφάσεις για την δημιουργία και προώθηση του eshop σας. 

Μια ξεκάθαρη στρατηγική θα βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό τη συνεργασία ανάμεσα στις δύο ομάδες (την ομάδα σας και τους web developer), θα επιταχύνει τις διαδικασίες και σίγουρα θα οδηγήσει σε βέλτιστο αποτέλεσμα.  

Έναρξη Εμπορικής Επιχείρησης (αν είναι νέο εγχείρημα)

Εάν έχετε ήδη επιχείρηση – οποιασδήποτε νομικής μορφής όλα είναι εύκολα. 

Ρωτήστε όμως τον λογιστή σας εάν πρέπει να ανοιχτεί επιπλέον ΚΑΔ (Κωδικός Αριθμός Δραστηριότητας), αφού για πάρα πολλούς κλάδους υπάρχει διαφορετικός ΚΑΔ για πωλήσεις μέσω φυσικού καταστήματος και διαφορετικός για ηλεκτρονικό κατάστημα. 

Εάν όμως δεν προϋπάρχει επιχείρηση θα πρέπει να δημιουργήσετε νέα, για να λειτουργεί σε συνθήκες πλήρους νομιμότητας. Τι πρέπει να κάνετε για να αποκτήσει νομική και φορολογική υπόσταση το υπό δημιουργία eshop σας:

  1. Προσωρινή εγγραφή στο αρμόδιο επιμελητήριο (πιθανότατα επαγγελματικό ή εμπορικό)
  2. Εγγραφή στον ΕΦΚΑ – ΟΑΕΕ (Είναι υποχρεωτική)
  3. Έναρξη στην εφορία με δήλωση του κατάλληλου/ων ΚΑΔ και απόκτηση ΑΦΜ. Θα προσκομίσετε τις βεβαιώσεις εγγραφής σε Επιμελητήριο και ΕΦΚΑ
  4. Οριστική εγγραφή στο αρμόδιο επιμελητήριο. Καταχώρησή της στο γενικό εμπορικό μητρώο (ΓΕΜΗ)

Η έναρξη στην εφορία μπορεί πλέον να γίνει και μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ myAADElive χωρίς να επισκεφτείτε την εφορία με φυσική παρουσία αλλά προτείνουμε και σ’ αυτήν την περίπτωση να το κάντε με την καθοδήγηση του λογιστή σας.

Επίσης λάβετε υπόψη σας ότι πλέον είναι υποχρεωτικά τα ηλεκτρονικά τιμολόγια. Θα χρειαστείτε λοιπόν ταμειακή μηχανή ή φορολογικό μηχανισμό ή κατάλληλο εμπορικό πρόγραμμα για την έκδοση αποδείξεων και σύνδεση με την πλατφόρμα myDATA για την καταχώρηση και παρακολούθηση των εσόδων και των εξόδων της επιχείρησης σας στα ηλεκτρονικά βιβλία της ΑΑΔΕ.

Πως θα επιλέξετε ΚΑΔ

Δεν επιλέγετε εσείς όποιον ΚΑΔ σας αρέσει. Κάθε ΚΑΔ αντιστοιχεί σε πωλήσεις συγκεκριμένων ειδών. Ούτε υπάρχει γενικός ΚΑΔ ηλεκτρονικού εμπορίου. Ο ΚΑΔ καθορίζεται από το εμπορικό αντικείμενο του eshop όπως συμβαίνει και με το φυσικό κατάστημα και καλό είναι να τον επιλέξετε με την συμβουλή του λογιστή σας.

Η Έδρα του eShop και της Eπιχείρησης 

Εάν υφίσταται ήδη επιχείρηση με φυσικό κατάστημα δεν τίθεται θέμα. Το eshop μπορεί να δηλώσει ως έδρα την ίδια διεύθυνση.

Τι γίνεται όμως με μία νέα επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου η οποία μάλιστα θέλει να κρατήσει τα έξοδα όσο γίνεται πιο χαμηλά;

Σ’ αυτή την περίπτωση μπορεί να δηλώσει ως έδρα το σπίτι του ιδιοκτήτη αλλά μόνο αν πρόκειται για online πωλήσεις συγκεκριμένων εργασιών παροχής υπηρεσιών ή άυλων προϊόντων (ρωτήστε τον λογιστή σας αν σας περιλαμβάνει).

Εφόσον όμως πρόκειται για κλασσικό eshop πώλησης προϊόντων θα πρέπει να ορισθεί μια επαγγελματική έδρα. Δηλαδή χώρος – διεύθυνση διαφορετική από το σπίτι του επιχειρηματία. 

Σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να νοικιάσετε κάποιο χώρο (μπορεί να είναι ένα μεγάλο κατάστημα ή μια μικροσκοπική αποθήκη) και να συντάξετε συμβόλαιο το οποίο θα κατατεθεί και στην εφορία. 

Εκτός όμως της φορολογικής έδρας προκύπτουν και άλλα θέματα όπως οι άδειες λειτουργίας. Εάν οι πωλήσεις του eshop σχετίζονται με προϊόντα υγειονομικού ενδιαφέροντος, εάν απαιτείται έλεγχος πυρασφάλειας κλπ. ρωτήστε τον λογιστή σας.

 

Πως Φορολογείται ένα eShop

Ένα e-shop δεν διαφέρει φορολογικά από ένα φυσικό κατάστημα. Φορολογείται δηλαδή αναλόγως με τη νομική μορφή της επιχείρησης. 

Για ατομικές επιχειρήσεις η φορολογία αρχίζει από τα 9% για κέρδη ως και 10.000 ευρώ, φθάνοντας κλιμακωτά μέχρι και το 44% για κέρδη που υπερβαίνουν τα 40.000 ευρώ.

Για να μάθετε περισσότερα για την φορολογία του eshop διαβάστε το παρακάτω άρθρο: 

Τα πάντα για τα eShop και την Εφορία 

 

Νομικά Έγγραφα του eShop (GDPR – Πολιτική Απορρήτου) 

Ότι eshop και αν σκοπεύετε να δημιουργήσετε θα χρειαστούν όλα τα ηλεκτρονικά εργαλεία για την εφαρμογή μέτρων προστασίας των προσωπικών δεδομένων στα προϊόντα, τις υπηρεσίες ή τα αρχεία από τα αρχικά στάδια ανάπτυξης e–shop. Αυτή η εργασία δεν πρέπει να σε απασχολεί γιατί την αναλαμβάνει η εταιρία που θα κατασκευάσει το e-shop σας.

Ωστόσο το eshop θα πρέπει να παρέχει πλήρη, σαφή και άμεση ενημέρωση στους χρήστες σχετικά με την τήρηση, την επεξεργασία και την ασφάλεια των δεδομένων τους καθώς και όποιες αλλαγές συντελούνται σ’ αυτά.

Θα πρέπει να μπορείς να ανταποκριθείς άμεσα σε αιτήματα για:

  • Συγκατάθεση τήρησης δεδομένων ή ενημέρωσης των χρηστών
  • Ανάκληση της συγκατάθεσης
  • Πρόσβαση στα δεδομένα
  • Διόρθωση των δεδομένων
  • Περιορισμό της επεξεργασίας
  • Διαγραφή των δεδομένων
  • Παράδοση των δεδομένων σε ηλεκτρονική μορφή
  • Μεταφορά των δεδομένων σε άλλο φορέα
  • Συγκατάθεση για αποστολή newsletter
  • Διαγραφή από newsletter
  • Διαμόρφωση πολιτικής cookies

Οι χρήστες του eshop (επισκέπτες και πελάτες) πρέπει να ενημερώνονται άμεσα και με σαφήνεια για όλα τα παραπάνω και να έχουν την δυνατότητα της συναίνεσης και της αποδοχής (ολικής ή μερικής) ή της απόρριψης των σχετικών όρων. 

Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστείτε τα κατάλληλα νομικά κείμενα που θα περιγράφουν με ακρίβεια τους όρους χρήσης, την πολιτική απορρήτου, την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων και χρήσης cookies που τηρεί το eshop σας.

Πως θα Βρείτε τους Προμηθευτές για το eShop σας

Η επιλογή προμηθευτών είναι σημαντική αλλά όχι για όλους, αφού ένα eshop μπορεί να ανήκει σε μια παραγωγική εταιρία, οπότε η ίδια η εταιρία είναι και προμηθευτής ή εισαγωγέας. Πουλάει δηλαδή τα δικά της προϊόντα που παράγει, μεταποιεί ή εισάγει. 
Επίσης, είναι πιθανόν η εμπορική σας δραστηριότητα να προϋπάρχει της δημιουργίας του e-shop. Δηλαδή να έχετε κατάστημα ή καταστήματα και συνεπώς σταθερούς προμηθευτές που συνεργάζεστε, οπότε τα πράγματα απλοποιούνται. 
Εάν όμως τίποτα από τα προαναφερόμενα δεν συμβαίνει και ξεκινάτε στο διαδίκτυο μια νέα επιχειρηματική προσπάθεια, τότε η επιτυχία του eshop σας σε σημαντικό βαθμό θα εξαρτηθεί και από την επιλογή των προμηθευτών.
Είναι καλά οργανωμένοι;
Είναι συνεπείς στην παράδοση και υποστήριξη των προϊόντων που σας διαθέτουν;
Τα προσφέρουν σε ανταγωνιστικές τιμές;
Σας αφήνουν καλό κέρδος;
Είναι ποιοτικά;
Με ποιον τρόπο σας τα παραδίδουν για εισαγωγή στο eshop σου;  (excel, xml κ.α.)
Θα μπορείτε να τα εισάγετε μαζικά ή και με online σύνδεση (εάν πρόκειται για μεγάλο αριθμό προϊόντων ή για συχνή αλλαγή τιμών, διαθεσιμότητας κλπ.);
Οπότε πριν ξεκινήσετε την δημιουργία του eShop πρέπει να έρθετε σε επικοινωνία με προμηθευτές να πάρετε απαντήσεις για τις παραπάνω ερωτήσεις και να συγκρίνετε τιμές.

Μεταφορικές Εταιρείες – Courier 

Η επιλογή εταιρείας ταχυμεταφορών με την οποία θα συνεργαστείτε για την αποστολή προϊόντων του ηλεκτρονικού καταστήματος είναι πολύ σημαντική. 
Αφενός διότι αποτελεί παράγοντα που καθορίζει τον βαθμό ικανοποίησης του πελάτη. Μπορεί δηλαδή να δυσφημιστεί εμμέσως και αναίτια το eshop σας από ασυνεπή λειτουργία της εταιρείας cοurier με την οποία συνεργάζεστε. Αφετέρου γιατί οι χρεώσεις της έχουν μεγάλη σημασία αφού βαρύνουν το τελικό κόστος του προϊόντος.
Δείτε λοιπόν ορισμένα βασικά κριτήρια για να επιλέξετε τον κατάλληλο συνεργάτη ταχυμεταφορών για την διαδικτυακή επιχείρησή σας.

  • Ζητήστε ενημέρωση για όλες τις υπηρεσίες που προσφέρει κάθε εταιρεία ταχυμεταφορών, για να δείτε αν, πώς και με ποιους όρους μπορούν καλύψουν τις ανάγκες σας.
  • Ζήτησε αναλυτικό τιμοκατάλογο για να γνωρίζετε με σαφήνεια το κόστος για κάθε προσφερόμενη υπηρεσία.
  • Ζητήστε προσφορά, ειδικά αν μπορείτε να δεσμευτείτε για έναν μίνιμουμ αριθμό μεταφορών ανά μήνα. 
  • Ζητήστε διευκρινίσεις:
  • Σε ποιες περιοχές παραδίδουν τις παραγγελίες σε 1 ή 2 εργάσιμες ημέρες και σε ποιες με καθυστέρηση και πόση
  • Σε ποιες περιοχές υπάρχουν φυσικά καταστήματα για επιλογή παραλαβής των παραγγελιών χωρίς παράδοση στη διεύθυνση του πελάτη
  • Σε ποιες περιοχές είναι δυνατή η παράδοση αυθημερόν και με ποιο επιπλέον κόστος
  • Ενημερωθείτε αν υπάρχει δυνατότητα παράδοσης αποστολών και το Σάββατο και σε ποιες περιοχές ισχύει η συγκεκριμένη υπηρεσία.
  • Ρωτήστε αν αναλαμβάνουν την παράδοση προϊόντων ειδικής μεταχείρισης (αν βέβαια χρειάζεσαι αυτή την υπηρεσία) 
  • Ενημερωθείτε αν στην υπηρεσία αντικαταβολής περιλαμβάνεται και η δυνατότητα πληρωμής με κάρτα σε ασύρματο pos 
  • Είναι σημαντικό να γνωρίζετε τη διαδικασία που ακολουθεί η εταιρεία ταχυμεταφορών αν δε βρεθεί ο πελάτης
  • Ποια η διαδικασία επιστροφής προϊόντος στο κατάστημα σας αν δεν το παραλάβει ή δε βρεθεί τελικά ο πελάτης
  • Πως ασφαλίζεστε αν χαθεί ή καταστραφεί ένα προϊόν
  • Ρωτήστε πόσο εύκολο είναι να διασυνδεθεί με το e-shop σας το online σύστημα αναζήτησης αποστολής κάθε εταιρείας
  • Διαπιστώστε πόσο ευέλικτος και εύκολος είναι ο τρόπος κατηγοριοποίησης της χρέωσης (ανά προορισμό, βάρος, όγκο κλπ.)

Η απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα είναι απολύτως απαραίτητη αν θέλετε να επιλέξετε για συνεργάτη μια εταιρία courier που θα κάνει την δουλειά σας ευκολότερη και θα “δυναμώνει” το brand name τους eshop σας. 

Τρόποι Πληρωμής eShop

Το ιδανικό είναι να υπάρχουν όλοι οι τρόποι πληρωμής, ώστε κάθε υποψήφιος πελάτης να βρίσκει και να χρησιμοποιεί αυτόν που τον βολεύει. 
Συγκεκριμένα οι πιο δημοφιλείς τρόποι πληρωμής για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα:

  • Online πληρωμή με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα. Μπορεί να γίνει με σύνδεση e-pos οποιασδήποτε από τις συστημικές τράπεζες (Πειραιώς, Εθνικής, Eurobank, Alfabank), ή με κάποια Neobank (Stripe, Viva wallet). Φυσικά πληρωμές με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα μπορεί να γίνονται και μέσω Paypal και πολλοί επιλέγουν και τους δύο τρόπους.
  • Πληρωμή με κατάθεση σε λογαριασμό (συνήθως με χρήση e-banking)
  • Πληρωμή με αντικαταβολή.

Καλό είναι να προσφέρετε τουλάχιστον δύο διαφορετικούς τρόπους πληρωμής στους πελάτες του eshop σας.

Επιλογή Εταιρείας Web Development (Κατασκευή eShop)

Αυτή η επιλογή είναι ίσως η πιο κρίσιμη. Πρέπει να καταλάβετε ότι η εταιρεία που θα αναλάβει να κατασκευάσει το eshop σας θα είναι μόνιμος συνεργάτης σας, ο σύμβουλος σας σε ότι αφορά την ανάπτυξή σας στο διαδίκτυο και ο partner στον οποίο θα απευθύνεστε και θα ζητάτε βοήθεια και υποστήριξη σε κάθε πρόβλημα.
Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να επιλέξετε την εταιρεία που μπορείτε να εμπιστευτείτε. Να μην είναι ανώνυμη αλλά ούτε και εταιρεία – κολοσσός που θα σας αντιμετωπίζει ως “αριθμό”. Η δημιουργία προσωπικής επαφής έχει ιδιαίτερη σημασία.
Φυσικά σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η γνώση και η εμπειρία. Ποιες πλατφόρμες CMS χρησιμοποιούν για την κατασκευή του eshop; Είναι ανοιχτού λογισμικού με δυνατότητες αναβαθμίσεων και εύκολης προσθήκης επιπλέον λειτουργιών όταν τις χρειαστείς; Ή κλειστού λογισμικού που ενέχει τον κίνδυνο να γίνεις όμηρος; Αντιμετωπίζουν τυποποιημένα την δημιουργία e-shop ή κάθε πελάτης είναι μοναδικός και κάθε e-shop σχεδιάζεται και στήνεται προσαρμοσμένο στις δικές του  και δικές σας ανάγκες;
Αντιμετωπίζουν το eshop σας μόνο σαν προγραμματιστές που θέλουν απλώς να τελειώνουν με τη δημιουργία του ή μπορούν να σε βοηθήσουν και στην ανάπτυξη του δικού σας digital business plan;

Δημιουργία eShop με CMS ή Custom;

Υπάρχουν αρκετοί διαφορετικοί τρόποι που μπορεί να κατασκευαστεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. 
Για αρχή υπάρχουν διαφορετικά CMS (Content Management System) που μπορεί να επιλεγούν για την κατασκευή και διαχείριση του eShop. Μερικά από τα πιο δημοφιλή είναι το WordPress (Woocommerce), το Shopify, το Drupal και το Prestashop. 
Οι δύο πλατφόρμες όμως που έχουν κυριαρχήσει παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια είναι τo Woocommerce και Shopify.  
Και με τις δύο αυτές CMS μπορεί κάποιος να κατασκευάσει ένα κορυφαίο eShop. Θεωρούμε όμως ότι το Woocommerce υπερέχει για τους παρακάτω λόγους

  • Προσφέρει μεγαλύτερες δυνατότητες επεκτασιμότητας
  • Δίνει περισσότερες επιλογές στο design
  • Δεν υπάρχει όριο στις τροποποιήσεις 
  • Περισσότερα εργαλεία για καλύτερο SEO
  • Τα συνολικά κόστη του eShop είναι μικρότερα (όσο μεγαλώνει)

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τις διαφορές που έχουν αυτές οι δύο πλατφόρμες διαβάστε: 

Woocommerce vs Shopify: Τι να επιλέξεις για την κατασκευή του eshop σου

Όταν επιλέξετε την CMS της αρεσκείας σας, για παράδειγμα το Woocommerce θα κληθείτε να διαλέξετε ανάμεσα σε χιλιάδες σχεδιαστικά πρότυπα (template) εκείνο που σας αρέσει ώστε να χρησιμοποιηθεί ως βάση για την κατασκευή του eShop σας. 
Συνήθως η εταιρεία web development που θα συνεργαστείτε είναι εκείνη που θα σας προτείνει τα κατάλληλα theme αφού προηγηθεί συζήτηση μαζί σας για να καταλάβει τους στόχους σας και την αισθητική σας. 
H άλλη επιλογή για την δημιουργία eShop είναι με custom σχεδιασμό. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα χρησιμοποιηθεί κάποια από τις προαναφερόμενες CMS, ούτε κάποιο template αλλά θα σχεδιαστεί και θα κατασκευαστεί εκ του μηδενός. 
Η κατασκευή ενός custom eshop προσφέρει ξεκάθαρα περισσότερες δυνατότητες και επιλογές τόσο σχεδιαστικά όσο και στις λειτουργίες που θα προσφέρει το κατάστημα, όμως έχει πολύ μεγαλύτερο κόστος, αυξημένο βαθμό δυσκολίας και συνήθως είναι πιο δύσκολα διαχειρίσιμη από τον πελάτη. 
Εν κατακλείδι, εάν δεν ανήκετε στο 2% τον μεγαλύτερων καταστημάτων στην Ελλάδα που σαφώς έχουν αυξημένες ανάγκες και μπορεί να χρειάζονται κάποιες πολύ συγκεκριμένες δυνατότητες, είναι καλύτερο να επιλέξετε κατασκευή eshop με CMS. 
Ειδικά αν ξεκινάτε τώρα το ταξίδι σας στο ηλεκτρονικό εμπόριο η δημιουργία με CMS είναι μονόδρομος. 

Στην iServices δημιουργούμε eShop με τρεις τρόπους:

  1. Με αγορά template (σχεδιαστικού προτύπου) και πιστή τήρηση της αισθητικής και της λειτουργικότητας του. 
  2. Με αγορά template (σχεδιαστικού προτύπου) και custom σχεδιαστική και λειτουργική προσαρμογή του, ώστε να είναι κατάλληλο για τις απαιτήσεις (αισθητικές και λειτουργικές) του νέου ηλεκτρονικού καταστήματος και να το καθιστά Μοναδικό.
  3. Custom σχεδιασμός του e-shop σου εκ του μηδενός (αυτή η επιλογή έχει πολλαπλάσιο κόστος και άρα απευθύνεται συνήθως σε πολύ μεγάλες εταιρείες)

Χαρακτηριστικά ενός αποδοτικού eShop

Από τη στιγμή που το eshop θα είναι έτοιμο κατασκευαστικά μέχρι τη στιγμή που θα αρχίσει να αποδίδει, υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν.
Η δημιουργία ενός e-shop δεν εξασφαλίζει, ούτε εγγυάται την αποτελεσματικότητα και την απόδοσή του. Με λίγα λόγια δεν σημαίνει ότι μόλις αποκτήσετε e-shop θα κάνουν σειρά οι πελάτες και θα έρθουν βροχή οι πωλήσεις. 

Χρειάζονται να πληρούνται αρκετές προϋποθέσεις για να αποδώσει το eshop σας. Όπως κι ένα φυσικό κατάστημα, το eshop σας πρέπει να το φροντίζετε και να το καταστήσετε αξιόπιστο, ανταγωνιστικό, αναγνωρίσιμο και με ισχυρό Brand name.

Τι χρειάζεται λοιπόν το e-shop σας για να αποδώσει:

  • Να είναι σωστά σχεδιασμένο, ελκυστικό, με ταυτότητα και να εντυπωσιάζει στην πρώτη ματιά
  • Να έχει καθαρογραμμένο και με σωστή δομή κώδικα με όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται η Google
  • Να είναι εύχρηστο και λειτουργικό και για τους διαχειριστές και για τους επισκέπτες – πελάτες του
  • Να έχει σωστή και εύχρηστη κατηγοριοποίηση των προϊόντων του (ανά κατηγορίες και υποκατηγορίες)
  • Να είναι σαφές, ξεκάθαρο και λειτουργικό το μενού του
  • Να έχει σωστά, αναγκαία φίλτρα ανά είδος προϊόντων
  • Να είναι ασφαλές και να το δείχνει
  • Να πείθει τους επισκέπτες ότι πρόκειται για το eshop οργανωμένης και αξιόπιστης επιχείρησης, στην οποία μπορούν να αποταθούν ότι και αν συμβεί
  • Να είναι σαφείς, ξεκάθαροι και εύκολα ορατοί οι όροι χρήσης, πολιτικής απορρήτου, επιστροφών, πληρωμών, κόστους και τρόπων αποστολής κλπ.
  • Να είναι αυτόματα προσαρμόσιμο για κινητά και tablets (responsive) ή να διαθέτει ειδική mobile version
  • Να έχει διερευνηθεί και να έχει αξιολογηθεί με ποιον τρόπο αναζητούν οι χρήστες του διαδικτύου, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρει
  • Να ανανεώνεται το περιεχόμενό του με τη συχνότητα που απαιτείται για τα είδη των προϊόντων που πουλάει.
  • Να έχει διερευνηθεί ποιος είναι ο ανταγωνισμός που έχει να αντιμετωπίσει στο διαδίκτυο με βάση τους στόχους των ιδιοκτητών του
  • Η τιμολογιακή του πολιτική να προσαρμόζεται βάσει των στρατηγικών στόχων της επιχείρησης, λαμβάνοντας υπόψη και τον ανταγωνισμό
  • Να διαμορφώνονται, να προβάλλονται και να προωθούνται εκπτώσεις (ανά είδος, ανά χρονική περίοδο), προσφορές, πακέτα προσφορών κλπ. 
  • Να σχεδιάζονται και να υλοποιούνται κατάλληλες και στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες σε adwords της Google και σε Facebook ads
  • Να συνδεθούν με Skroutz & Best Price αν τα προϊόντα και η τιμολογιακή τους πολιτική ευνοούν αυτή τη σύνδεση

Αν θέλετε να μάθετε ακόμα περισσότερα σχετικά με τα χαρακτηριστικά που κάνουν το eShop σας αποδοτικό, διαβάστε: 

5+1 Χαρακτηριστικά ενός Επιτυχημένου eShop

Προώθηση του eShop

Πριν καν ξεκινήσει η δημιουργία του eShop σας, πρέπει να είστε ενημερωμένοι για τους διάφορους τρόπους που μπορείτε να προωθήσετε διαδικτυακά τα προϊόντα σας και να έχετε σχεδιάσει μια στρατηγική. 

Προώθηση με SEO

Το SEO αποτελεί την νούμερο ένα στρατηγική για κάθε eshop που επιτυγχάνει στο διαδίκτυο. 

Kαι αυτό γιατί αν το eshop σας δεν λέγεται Public, Πλαίσιο ή Κωτσόβολος θα πρέπει να βγαίνει ψηλά στις μηχανές αναζήτησης για να το βρίσκει ο κόσμος που ενδιαφέρεται να αγοράσει τα προϊόντα σας. 

Χρειάζεται δηλαδή να έχουν υλοποιηθεί αποτελεσματικά πλήρεις και ειδικές ανά σελίδα, εργασίες SEO

Για να μάθετε περισσότερα για την προώθηση με SEO διαβάστε: 

Γιατί το eshop σου εμφανίζεται χαμηλά στα αποτελέσματα της Google

 

Προώθηση με Google Ads

Εξίσου σημαντικό με το SEO είναι το Google Ads!

To Google Ads είναι ένα εργαλείο digital marketing που έχει δημιουργήσει το Google, στο οποίο ο διαφημιζόμενος πληρώνει κάθε φορά που ένας υποψήφιος πελάτης κάνει κλικ στην διαφήμιση του. 

Αυτό το είδος διαφήμισης ονομάζεται Pay-per-click ή για συντομία PPC.

Με αυτόν τον τρόπο ο διαφημιζόμενος μπορεί να βρει και να “στείλει” άτομα που ψάχνουν ήδη για υπηρεσίες ή προϊόντα σαν αυτά που διαφημίζει, στην ιστοσελίδα του ή στο eShop του, σε σελίδες συγκεκριμένων προϊόντων, σε κάποια φόρμα επικοινωνίας, ή σε κάποια σελίδα για να “κατεβάσουν” μια εφαρμογή. 

Το τελικό αποτέλεσμα αν γίνει αποτελεσματικά η διαφήμιση με Google Ads θα πρέπει να είναι: περισσότερες πωλήσεις, περισσότερη επισκεψιμότητα στο site σας, περισσότερα τηλεφωνήματα από υποψήφιους πελάτες!

Για να μάθεις περισσότερα διάβασε: 

Διαφήμιση στο Google: Τελικά αξίζει? (2022)

Προώθηση με Social Media

Τα social media αποτελούν ένα πανίσχυρο εργαλείο προώθησης με το οποίο πλέον είναι εξοικειωμένο ένα πολύ μεγάλο κομμάτι κοινού. 

Από 18 χρονών μέχρι 70+ μπορείς να συναντήσεις τους πάντες στα social media, να αλληλεπιδράσεις μαζί τους και να τους πουλήσεις υπηρεσίες και προϊόντα.  

Για να προωθήσετε την ιστοσελίδα σας ή το eShop σας μέσω των social media πρώτα πρέπει να κάνετε έρευνα για να ανακαλύψετε σε ποιες πλατφόρμες βρίσκεται το κοινό που θέλετε να απευθυνθείτε. 

Αν θέλετε να προσελκύσετε επαγγελματίες που ενδιαφέρονται για business, το linkedin, το facebook και το twitter είναι οι καλύτερες επιλογές, εάν ενδιαφέρεστε να προσελκύσετε ηλικίες από 25 – 40 που μπορεί να ενδιαφέρονται για προϊόντα (παπούτσια, ρούχα, ηλεκτρικά είδη) πρέπει να δώσετε βαρύτητα στο instagram, αν τα προϊόντα σας αφορούν πραγματικά νεαρές ηλικίες θα έχετε καλύτερη τύχη στο tik tok. Αν τα μηνύματά σας είναι πολιτικά, τότε το twitter είναι το πλέον ισχυρό και ακολουθεί λόγω ευρείας μάζας το Facebook. 

Είναι σχεδόν δεδομένο ότι για να μεγαλώσετε το κοινό σας και να βρείτε νέους πελάτες θα χρειαστεί να “τρέξετε” κάποιες πληρωμένες καμπάνιες σε συνδυασμό με το οργανικό περιεχόμενο που ανεβάζετε στις σελίδες σας. 

Το θετικό είναι ότι και με πολύ μικρό budget (από 100 ευρώ το μήνα) μπορείτε να πετύχετε κάποια καλά αποτελέσματα (αν έχετε βασικές γνώσεις από προώθηση διαφημίσεων).  

Κατηγορίες eShop που πρέπει οπωσδήποτε να επενδύσουν στην προώθηση μέσω Social Media

Συχνές ερωτήσεις για eShop  

Εάν κάποια από τις απορίες σας για την κατασκευή eshop δεν απαντήθηκε με αυτόν το αναλυτικό οδηγό διαβάστε το άρθρο μας με τίτλο 14 συχνές ερωτήσεις για τα eshop και μπορεί να βρείτε την απάντηση εκεί. 

Ελπίζουμε αυτός ο οδηγός να σας φάνηκε χρήσιμος και να σας προετοίμασε απόλυτα για όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε πριν αλλά και κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του eShop σας. 

Επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας για να συζητήσουμε βήμα-βήμα τη διαδικασία σχεδιασμού και κατασκευής του eshop σας, ώστε να αποδίδει και να σας φέρνει πελάτες. 

Δείτε περισσότερα άρθρα μας