Skip to content
Shopify vs Woocommerce
Πίνακας περιεχομένων

Woocommerce vs Shopify: Τι να επιλέξεις για την κατασκευή του eshop σου

Και οι δύο αυτές πλατφόρμες έχουν πολλά πλεονεκτήματα και σχετικά λίγα μειονεκτήματα, είναι δηλαδή αρκετά κοντά σε ποιότητα και δεν υπάρχει ένας ξεκάθαρος νικητής μεταξύ τους. Το ποιά από τις δύο πλατφόρμες θα επιλέξεις εσύ, έχει να κάνει περισσότερο με τους μακροπρόθεσμους στόχους που θέτεις για την επιχείρηση σου στο διαδίκτυο. 

Διάβασε τη συνέχεια, για να μάθεις όλα τα συν και τα πλην που θα προσφέρουν αυτές οι πλατφόρμες στο νέο ηλεκτρονικό σου κατάστημα. 

 

Τι είναι το Woocommerce 

To Woocommerce είναι ένα plugin ανοιχτού λογισμικού που προστίθεται σε WordPress ιστοσελίδες και τις μετατρέπει σε e-shop. 

Δημιουργήθηκε το 2011 και όπως ήδη είπαμε δεν είναι η πλατφόρμα αλλά το plugin που προσθέτεις και σου επιτρέπει να πουλάς τα προϊόντα σου, να έχεις καλάθι αγορών και πρόσθετες λειτουργίες για τα μεταφορικά, τις πληρωμές και το marketing.

Η πλατφόρμα που χρησιμοποιείς είναι το WordPress. Μάλιστα, θεωρείται η μεγαλύτερη πλατφόρμα  κατασκευής ιστοσελίδων και blog. Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα, διάβασε το άρθρο μας με τίτλο ”τι είναι το wordpress”. 

Στο Woocommerce κάνουν βελτιώσεις χιλιάδες developers από όλο τον κόσμο, υπάρχουν εκατοντάδες ή και χιλιάδες σχεδιαστικά πρότυπα και σου δίνει τη δυνατότητα να τα τροποποιήσεις όσο θέλεις για να φτάσεις στο αποτέλεσμα που πραγματικά επιθυμείς.

 

Τι είναι το Shopify

To Shopify είναι μια πλατφόρμα με μηνιαία συνδρομή, που σου επιτρέπει να δημιουργήσεις ηλεκτρονικό κατάστημα και να πουλάς τα προϊόντα σου στο διαδίκτυο εύκολα και γρήγορα. 

“Γεννήθηκε” το 2006 και είναι επίσης πολύ δημοφιλές με πάνω από 800.000 online καταστήματα να το επιλέγουν.  

Προσφέρει πολλά σχεδιαστικά πρότυπα από τα οποία μπορείς να επιλέξεις ενώ δεν χρειάζεται να γνωρίζεις προγραμματισμό, αφού μπορείς να “στήσεις” το eshop σου μόνος σου με τη βοήθεια website builder. 

Πάμε να δούμε λοιπόν τι διαφορές έχουν αυτά τα δύο λογισμικά μεταξύ τους και ποια είναι τα συν και τα πλην του Woocommerce και του Shopify.

 

Πλεονεκτήματα Woocommerce

Δεν υπάρχει όριο στις τροποποιήσεις (customization)

To Woocommerce όπως και το WordPress είναι open-source (ανοιχτού λογισμικού), που σημαίνει ότι ένας developer μπορεί να γράψει κώδικα και να τροποποιήσει ένα αρχικό σχεδιαστικό πρότυπο όσο θέλει, έτσι ώστε να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Δηλαδή το Woocommerce σου δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις κάποιο theme ακριβώς όπως είναι, όμως μπορείς να φτιάξεις και κάτι (σχεδόν) τελείως custom αν το επιθυμείς ή να τροποποιήσεις ένα έτοιμο template.

Στο Shopify έχεις τη δυνατότητα να γράψεις κώδικα και να κάνεις τροποποιήσεις άλλα όχι στον ίδιο βαθμό. Αυτό όπως είναι κατανοητό δίνει μεγαλύτερη ευελιξία στο σχεδιαστικό κομμάτι ενός eshop με Woocommerce και προσφέρει τεράστιες δυνατότητες.

 

Ατελείωτες επιλογές στο κομμάτι του design 

Θα επισημάνουμε ξανά το γεγονός ότι το Woocommerce είναι plugin ανοιχτού λογισμικού. 

Αυτό σημαίνει ότι οποιοσδήποτε developer στον κόσμο με τις απαραίτητες γνώσεις μπορεί να δημιουργήσει το δικό του σχεδιαστικό πρότυπο συμβατό με Woocommerce. Υπάρχουν χιλιάδες theme και kit για να διαλέξεις.

Αντιθέτως το Shopify έχει συγκεκριμένο αριθμό theme (περίπου 100), κάποια εκ των οποίων είναι δωρεάν ενώ για κάποια πληρώνεις. Τα περισσότερα είναι υψηλής αισθητικής ωστόσο είναι πολύ λιγότερα και μπορείς να παρέμβεις σε μικρότερο βαθμό για να τα αλλάξεις. Άρα και σε αυτόν τον τομέα το woocommerce πλεονεκτεί σημαντικά.

 

Μεγάλες δυνατότητες επεκτασιμότητας (big ecommerce stores)

Το WordPress και το Woocommerce σου δίνουν τη δυνατότητα να ξεκινήσεις από ένα πολύ απλό e-shop και αν θέλεις στο μέλλον να το μετατρέψεις σε ένα αχανές ηλεκτρονικό κατάστημα.

Αυτό είναι πολύ σημαντικό αν στοχεύεις να μεγαλώσεις πολύ την επιχείρηση σου και γνωρίζεις ότι μπορεί να χρειαστεί να έχεις χιλιάδες κωδικούς και προϊόντα στο eshop σου με πολλές κατηγορίες και υποκατηγορίες, σύνθετα φίλτρα, ίσως και πωλήσεις χονδρικής κλπ.

To Shopify δεν είναι κακό για μεγάλα eshop απλά έχει δύο μειονεκτήματα έναντι του Woocommerce. Mικρότερη δυνατότητα για τροποποιήσεις (που μπορεί να είναι πολύ σημαντική σε ένα μεγάλο ηλεκτρονικό κατάστημα) και συνδρομητικά κόστη που αυξάνονται όσο μεγαλώνει το eshop. Έτσι ένα μεγάλο ηλεκτρονικό κατάστημα με Shopify μπορεί να αποδειχθεί πολύ πιο κοστοβόρο σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο Woocommerce που το πληρώνεις εφάπαξ.

 

Εξαιρετικά εργαλεία για SEO

 

Τόσο το Woocommerce όσο και το Shopify έχουν πολύ καλά εργαλεία για SEO. Αλλά το πρώτο δίνει περισσότερες επιλογές εκ των οποίων η πλειονότητα είναι εντελώς δωρεάν. 

Δεν είναι χαοτική η διαφορά σ’ αυτόν τον τομέα, αλλά το Woocommerce υπερισχύει, αφού δίνει τη δυνατότητα να κάνεις πάρα πολλές βελτιστοποιήσεις μέσω διαχειριστικού αλλά και τροποποιήσεις στον κώδικα που μπορούν να βελτιώσουν την απόδοση σου στις μηχανές αναζήτησης. 

Αν δεν γνωρίζεις τι είναι το SEO και γιατί είναι τόσο σημαντικό για να αποδώσει η ιστοσελίδα ή το eshop σου διάβασε τον “οδηγό SEO για αρχάριους” ή εμπιστεύσου τους ειδικούς της iservices.

 

Μειονεκτήματα Woocommerce

Μεγαλύτερη καμπύλη εκμάθησης  

Είναι αλήθεια ότι αν είσαι πρωτάρης στο διαδίκτυο, το Woocommerce μπορεί να σου φανεί πιο δύσκολο στην εκμάθηση διαχείρισης σε σύγκριση με το Shopify.

Αυτό δε σημαίνει ότι είναι δύσκολη πλατφόρμα στη χρήση – ίσα ίσα το αντίθετο. Απλά το Shopify είναι υπερβολικά εύκολο καθώς βασίζεται στην αρχή ότι φτιάχνεις εντελώς μόνος σου το eshop σου. Αντίθετα αν κατασκευάζεις το eshop σου με Woocommerce μάλλον έχεις κάποιες βασικές γνώσεις προγραμματισμού ή έχεις απευθυνθεί σε κάποια εταιρία web development. 

Αν δεν έχεις χρησιμοποιήσει ξανά παρόμοιο διαχειριστικό σαν το Woocommerce θα ήταν καλό κάποιος να σε εκπαιδεύσει για να το μάθεις γρηγορότερα. Για αυτό εμείς στην iservices όταν κατασκευάζουμε eshop με Woocommerce, πάντα εκπαιδεύουμε δωρεάν τους πελάτες μας, μετά την ολοκλήρωση του project, ώστε να μπορούν με ευκολία να “ανεβάζουν” προϊόντα, φωτογραφίες κι άρθρα και να κάνουν τις απαραίτητες τροποποιήσεις μόνοι τους. 

 

Πλεονεκτήματα Shopify

Δεν χρειάζεται γνώσεις προγραμματισμού

Όπως επισημάναμε και νωρίτερα, με το Shopify μπορείς να δημιουργήσεις ένα eshop χωρίς να έχεις την παραμικρή ιδέα από προγραμματισμό και από κώδικα. 

Τόσο η κατασκευή όσο και η διαχείριση του ηλεκτρονικού σου καταστήματος γίνεται μέσω ενός εύχρηστου ταμπλό και με τη βοήθεια setup wizard που σου εξηγεί τι κάνει το κάθε κουμπί. 

Φυσικά και στο Woocommerce μπορείς να διαχειριστείς το eshop σου εύκολα και χωρίς γνώσεις προγραμματισμού, ωστόσο μπορεί να χρειαστεί να γράψεις κώδικα αν θέλεις να κάνεις κάποια σημαντική τροποποίηση.

 

Το eshop σου μπορεί να είναι έτοιμο πολύ γρήγορα 

Αν βιάζεσαι το ηλεκτρονικό σου κατάστημα να είναι έτοιμο ώστε να αρχίσεις να πουλάς άμεσα, χωρίς πολλές απαιτήσεις θα επιλέξεις το Shopify.

Όχι ότι η δημιουργία e-shop με Woocommerce απαιτεί σημαντικά πιο πολύ χρόνο, αλλά καλώς ή κακώς, η διαδικασία της κατασκευής στο Shopify είναι πιο αυτοματοποιημένη και άρα το eshop σου μπορεί να είναι “live” ακόμα και σε λίγες ώρες. 

Εδώ αξίζει να επισημάνουμε ότι επειδή ένα eshop βγαίνει “live” γρήγορα δεν σημαίνει απαραίτητα ότι αποδίδει και φέρνει πωλήσεις.

 

Υποστήριξη 24/7

Ένα από τα θετικά που έχει η δημιουργία eshop μέσω συνδρομητικής πλατφόρμας, είναι η τεχνική υποστήριξη 24/7. 

Το Woocommerce έχει επίσης άψογη τεχνική υποστήριξη μέσω ticket αλλά στο Shopify μπορείς να συνδεθείς άμεσα με έναν εκπρόσωπο μέσω live chat 24 ώρες – κάθε μέρα. Άρα στην αμεσότητα της τεχνικής υποστήριξης το Shopify βγαίνει νικητής.

 

Μειονεκτήματα Shopify

Το κόστη του e-shop (ειδικά όσο μεγαλώνει)

Το κόστος ενός eshop είτε με Shopify, είτε με Woocommerce είναι σχετικό καθώς μπορεί να ξεκινάει από πολύ χαμηλά και στις δύο περιπτώσεις και να φτάνει τις πολλές χιλιάδες ευρώ.

Ωστόσο η αλήθεια είναι ότι η κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος με Woocommerce, πέρα από τα αρχικά κόστη (αγορά theme, hosting, κατασκευή από εταιρία web development) δεν μεγαλώνει σημαντικά όσο και αν μεγαλώσει το eshop. 

Αντίθετα στο Shopify θα χρειαστεί να αγοράσεις μεγαλύτερα συνδρομητικά πακέτα αλλά θα πληρώσεις και περισσότερες φορές για να προσθέσεις έξτρα λειτουργίες στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα (για παράδειγμα επιπρόσθετους τρόπους πληρωμής κλπ.). 

Αρά καταλήγουμε ότι για ένα eshop που “γιγαντώνεται” με τον καιρό, μάλλον τα κόστη με Shopify θα είναι αρκετά πιο υψηλά.

 

Λιγότερη ελευθερία κινήσεων

Όταν φτιάξεις ένα eshop με Shopify βρίσκεσαι κάτω από την ομπρέλα μιας “κλειστής” συνδρομητικής πλατφόρμας με όσα θετικά και αρνητικά έχει αυτό. Αν θελήσεις να κάνεις τροποποιήσεις, βελτιστοποιήσεις έχεις λιγότερες επιλογές και πιθανότατα θα χρειαστεί να βάλεις βαθύτερα το χέρι στην τσέπη.

Επίσης το Woocommerce όντας open-source, έχει μια τεράστια κοινότητα από developers και χρήστες που μπορείς να συμβουλευτείς για κάθε σου απορία. 

Τέλος αν θελήσεις στο μέλλον να εγκαταλείψεις το Shopify και να μετατρέψεις το eshop σου σε Woocommerce (ή κάποια άλλη πλατφόρμα) θα βρεις μπροστά σου μια αρκετά δύσκολη και χρονοβόρα διαδικασία.

 

Ποιά είναι η καλύτερη πλατφόρμα για δημιουργία eshop; Τελικό Συμπέρασμα

Και οι δύο πλατφόρμες είναι εξαιρετικές, γι’ αυτό είναι και από τις πιο δημοφιλείς για την κατασκευή eshop παγκοσμίως. Πιστεύουμε ότι απευθύνονται σε διαφορετικό τύπο καταναλωτή, οπότε είναι άδικο να χρήσουμε μια από αυτές ως καλύτερη και νικήτρια. 

Αν στόχος σου είναι να δημιουργήσεις ένα e-shop σε χρόνο ρεκόρ για να πουλάς έναν περιορισμένο αριθμό προϊόντων άμεσα, χωρίς να έχεις απαραίτητα βλέψεις να μεγαλώσεις αυτό το κατάστημα στο μέλλον, τότε μάλλον το Shopify είναι η καλύτερη επιλογή για σένα

Αν ο στόχος σου είναι να δημιουργήσεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για την επιχείρηση σου, το οποίο μακροπρόθεσμα θες να μπορεί να μεγαλώσει σημαντικά χωρίς να αυξηθούν ανάλογα τα κόστη ή θες να έχεις περισσότερο έλεγχο στο σχεδιαστικό κομμάτι και στο κομμάτι του SEO, τότε η βέλτιστη επιλογή για σένα είναι το Woocommerce. 

Στην iservices επιλέγουμε να κατασκευάζουμε τα περισσότερα eshop με Woocommerce, όχι γιατί θεωρούμε ότι το Shopify είναι κακή πλατφόρμα, απλά γιατί μας αρέσει η ελευθερία κινήσεων που δίνει το WordPress και το Woocommerce τόσο σε εμάς όσο και στον πελάτη μαζί με τις απεριόριστες δυνατότητες στη σχεδίαση, στις λειτουργίες και στην εξέλιξή του. 

Επιλέγουμε δηλαδή Woocommerce γιατί θέλουμε να προσφέρουμε το καλύτερο eshop με τη βέλτιστη σχέση τιμής/απόδοσης.

Ως πρόγραμμα ανοιχτού λογισμικού δίνει τεράστιο έλεγχο στο web design, στο UX, στο SEO, και στο performance της ιστοσελίδας. Επίσης αν ο πελάτης αποφασίσει στο μέλλον ότι θέλει να αλλάξει την εταιρία που τον υποστηρίζει, νιώθει τη σιγουριά ότι παντού θα βρει web developers που ξέρουν “να δουλεύουν” το WordPress και το Woocommerce. 

Αν θέλετε να μάθετε όλα τα βήματα που χρειάζονται για να αποκτήσετε το δικό σας eshop, διαβάστε το άρθρο μας “δημιουργία eshop – τι χρειάζεται”. 

Αν επιθυμείτε να μάθετε περισσότερα για την κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος με WordPress και Woocommerce (ή με οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα), επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας

Δείτε περισσότερα άρθρα μας