Skip to content
Πως να προωθήσετε την ιστοσελίδα σας στο διεθνές περιβάλλον
Πίνακας περιεχομένων

Προώθηση Ιστοσελίδας στο Εξωτερικό

Βοήθησε τις εξαγωγές σου αξιοποιώντας το διαδίκτυο

Ένας οδηγός για να διασφαλίζετε ότι ο ιστότοπός σας προσφέρει την ίδια εμπειρία χρήστη σε όλες τις αγορές και γλώσσες, προσελκύει το ίδιο και είναι εξίσου αποδοτικός

Έχετε αναπτύξει την επίσημη ιστοσελίδα σας, όπως ακριβώς επιθυμείτε και είστε περήφανοι για αυτό. Είναι καλοσχεδιασμένη, ελκυστική, με εντυπωσιακές φωτογραφίες και γραφικά. Έχει πλούσιο περιεχόμενο που περιγράφει με τρόπο γλαφυρό, αναλυτικό και σαφή την εταιρεία σας, τα προϊόντα σας και τα πλεονεκτήματά τους. Είναι λειτουργική και εύχρηστη. Έχει γρήγορη απόκριση και είναι κατάλληλα σχεδιασμένη για όλες τις συσκευές. Μέχρι εδώ όλα καλά. Η ιστοσελίδα σας διαθέτει όλα τα αναγκαία ατού. Αλλά απευθύνεται και στοχεύει στο κοινό που θέλετε να προσελκύσετε;

Bέβαια άλλο είναι να θέλετε να αναπτύξετε την εταιρεία σας στην πόλη σας ή έστω στην Ελλάδα και εντελώς διαφορετικό να στοχεύετε στη διεθνή αγορά.

Πολλοί νομίζουν ότι αρκεί η προσθήκη ενός πολυγλωσσικού plugin και η μετάφραση των κειμένων. Ίσως σας απογοητεύσω αλλά δεν είναι έτσι. Η ιστοσελίδα σας κατασκευαστικά υφίσταται και είναι καλή. Είναι όμως ικανή να απευθυνθεί σε πολυεθνικό κοινό, να προσελκύσει αλλά και να τους ικανοποιήσει όλους;

Να είναι ξεκάθαρος ο στόχος σας

Σκεφθείτε μήπως χρειάζεστε Μελέτη αξιοποίησης διαδικτύου στοχευμένη στις αγορές που επιθυμείτε; Πρώτα απ’ όλα πρέπει να διασαφηνίσετε τον δικό σας επιχειρηματικό στόχο. Έχετε πράγματι τη δυνατότητα να απευθυνθείτε στη διεθνή αγορά χωρίς περιορισμούς;

Δεν είναι τόσο εύκολο όσο ίσως νομίζετε. Τα προϊόντα σας είναι παντού ανταγωνιστικά; Έχετε διερευνήσει τον ανταγωνισμό στις περιοχές που θέλετε να φτάσουν; Γνωρίζετε ποιο είναι το κόστος των μεταφορικών για κάθε περιοχή και πόσο επιβαρύνει την τιμή κάθε προϊόντος; Έχετε υπόψη αν είναι αποδεκτά βάσει των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών κάθε λαού; Μήπως σε κάποιες περιοχές είστε ανταγωνιστικοί με πωλήσεις λιανικής ενώ αλλού σας συμφέρει να στοχεύσετε σε πωλήσεις χονδρικής δημιουργώντας συμμαχίες με τοπικούς επιχειρηματίες;

Οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα θα σας βοηθήσουν να προσδιορίσετε τον εξαγωγικό προσανατολισμό σας με μεγαλύτερη σαφήνεια.

Ιστοσελίδα στα αγγλικά ή σε πολλές γλώσσες;

Για το ερώτημα δεν υπάρχει εύκολη, ούτε σωστή ή λάθος απάντηση. Η σωστή απάντηση δημιουργείται με βάση τις επιλογές, τους στόχους και τα χαρακτηριστικά κάθε εταιρίας.

Συμφωνούμε όλοι ότι τα αγγλικά είναι η κυρίαρχη γλώσσα στο διεθνές περιβάλλον. Ασφαλώς με τα αγγλικά μπορείτε να απευθυνθείτε σε πάρα πολλούς αλλά όχι σε όλους. Έχει σημασία λοιπόν σε ποιους θέλετε να φτάσει το δικό σας μήνυμα. Ποιοι θέλετε να το βρουν αναζητώντας πρωτίστως στην Google.

Αν οι στόχοι σας είναι στελέχη μεγάλων εταιριών, το πιθανότερο είναι ότι θα κάνουν αναζητήσεις και στα αγγλικά διερευνώντας τη διεθνή αγορά. Αν οι στόχοι σας είναι μικροί επαγγελματίες ή πελάτες λιανικής ασφαλώς θα πρέπει να τους μιλήσετε στη γλώσσα τους αφού πιθανόν οι αναζητήσεις τους να είναι μόνο σε αυτή.

Το άλλο ερώτημα βέβαια σχετίζεται με το ποσό που σκοπεύετε να διαθέσετε. Σε όσο περισσότερες γλώσσες αναπτυχθεί η ιστοσελίδα σας τόσο αυξάνεται το κόστος (μεταφράσεων, ανάρτησης περιεχομένου, υποστήριξης SEO ανά γλώσσα, πιθανόν google ads στοχευμένα ανά γλώσσα κλπ.).

Και το ίδιο ερώτημα επεκτείνεται, πόσες εργατοώρες επιθυμείτε να ξοδέψετε εσείς ή συνεργάτες σας για την πολυγλωσσική υποστήριξη. Γιατί εκτός από τις αναρτήσεις, το SEO και την διαφήμιση είναι και η ανάγκη πολύγλωσσης επικοινωνίας με δυνητικούς πελάτες. Εάν διαβάζουν στη γλώσσα τους, θα στέλνουν mail & παραγγελίες στη γλώσσα τους, θα θέλουν να μιλήσουν στη γλώσσα τους. 

Αν λοιπόν μπορείτε να αντιμετωπίσετε τα παραπάνω κόστη, αν απευθύνεστε στο κατάλληλο κοινό και είστε ανταγωνιστικοί, τότε να είστε βέβαιοι ότι η πολύγλωσση ιστοσελίδα αξίζει και θα σας επιστρέψει κόπο και έξοδα μεσοπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα.

Δείτε τον Οδηγό SEO για το 2021

Πολύγλωσση ιστοσελίδα ή διαφορετικοί τοπικοί ιστότοποι που συναντώνται σε ενιαίο portal;

Δεν προσπαθώ να σας μπερδέψω και αν έχετε ήδη απαντήσει στο προηγούμενο ερώτημα, ίσως προβληματιστείτε εκ νέου. Το νέο αυτό δίλημμα όπως θα καταλάβατε αφορά όσους ήδη πιο πάνω επέλεξαν την πολυγλωσσική ιστοσελίδα, έχοντας αποφασίσει να επωμιστούν και το κόστος που την συνοδεύει. Ποιοι λοιπόν θα πρέπει ίσως να επιλέξουν διαφορετικούς τοπικούς ή περιφερειακούς ιστοτόπους, στην κάθε γλώσσα, αντί μιας πολύγλωσσης ιστοσελίδας; Το συστήνουμε σε μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες που έχουν το προσωπικό και τα κονδύλια για να το υποστηρίξουν. Άλλωστε, σε αυτή την περίπτωση κάθε ιστοσελίδα θα έχει domain με κατάληξη συγκεκριμένης χώρας και στις περισσότερες χώρες για να συμβεί αυτό απαιτείται και φυσική έδρα στην ίδια χώρα. 

Τα πλεονεκτήματα της πολύγλωσσης ιστοσελίδας

Μία παγκόσμια πολύγλωσση ιστοσελίδα με ενιαίο domain, κατά προτίμηση .com, έχει τα δικά της πλεονεκτήματα:

  • Δείχνει ότι είστε μια επιχείρηση διεθνούς εμβέλειας
  • Το κόστος λειτουργίας της είναι σημαντικά χαμηλότερο
  • Δηλώνετε ότι καλύπτετε και τις τοπικές αγορές στις οποίες απευθύνεστε
  • Μάλλον θα στοχεύετε σε τοπικές συνεργασίες για την ανάπτυξή σας σε κάθε τοπική αγορά

Η ανάπτυξη περιφερειακών ή τοπικών ιστοτόπων, είναι καταλληλότερη επιλογή, όταν:

  • Έχετε ήδη αναπτύξει παράρτημα, θυγατρική ή αντιπρόσωπο σε αυτές τις περιοχές ή γεωγραφικές ή εθνικές περιφέρειες
  • Θέλετε να τονίσετε την άμεση σύνδεσή σας με τους δυνητικούς πελάτες σας και τις ιδιαίτερες συνήθειές τους σε κάθε χώρα
  • Η συνένωση των τοπικών ή περιφερειακών ιστοτόπων σε ένα εταιρικό portal, δυναμώνει τη φήμη και το κύρος της εταιρείας σας
  • Το κόστη επιμερίζονται στις θυγατρικές εταιρείες

Πως να ανακατευθύνετε τους χρήστες στη σωστή σελίδα για την εκάστοτε χώρα ή σωστή γλώσσα της ιστοσελίδας σας;

Στις εργασίες διεθνούς SEO βασικοί στόχοι είναι αφενός να εξασφαλίσουμε ότι οι χρήστες που έκαναν αναζήτηση σε κάθε χώρα μεταφέρονται στη σωστή σελίδα ή στη σωστή γλώσσα της πολυγλωσσικής ιστοσελίδας μας, αφετέρου να βελτιστοποιήσουμε την κατάταξή του διεθνούς website σε κάθε αναζήτηση στην Google ανά γλώσσα και ανά χώρα.

Όταν ένας χρήστης του διαδικτύου πραγματοποιεί μια αναζήτηση στην Google, το Googlebot (η ρομποτική μηχανή αναζήτησης της Google) ανιχνεύει δισεκατομμύρια ιστοσελίδες και βάσει ενός πολύπλοκου αλγορίθμου (που περιλαμβάνει περισσότερους από 200 παράγοντες – κριτήρια) αξιολογεί και κατατάσσει τους ιστοτόπους ώστε να προσφέρει το βέλτιστο αποτέλεσμα –απάντηση στο ερώτημα– στην αναζήτηση του χρήστη.

Με λίγα λόγια το Googlebot επεξεργάζεται αυτομάτως καθεμία από τις ιστοσελίδες που ανιχνεύει, αξιολογεί τις πληροφορίες που περιλαμβάνονται σε metatags και χαρακτηριστικά βασικού περιεχομένου των σελίδων των ιστοτόπων και τις κατατάσσει αξιολογώντας όχι μόνο την συνάφεια αλλά και την αξιοπιστία και την ποιότητα του περιεχομένου σε σχέση με το ερώτημα – αναζήτηση του χρήστη.

Αυτό σημαίνει ότι και για τον δικό σας ιστότοπο επιβάλλεται:

  • Να έχει πλούσιο, ποιοτικό και πρωτότυπο περιεχόμενο.
  • Να έχουν γίνει πλήρεις εργασίες SEO (Search Engine Optimization) βάσει των βέλτιστων πρακτικών.
  • Αν ο ιστότοπός σας είναι διαθέσιμος σε πολλές γλώσσες, σε κάθε σελίδα χρησιμοποιήστε μία μόνο γλώσσα, για το περιεχόμενο, για την πλοήγηση και για το SEO.
  • Αποφύγετε ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ τις μεταφράσεις σε παράθεση.
  • Φροντίστε να εμφανίζεται διακριτά το περιεχόμενο σε κάθε γλώσσα (με κουμπί σημαίας πάνω δεξιά σε όλες τις σελίδες του ιστοστόπου), με ξεχωριστά URL και επισημάνετε τη γλώσσα στο URL.
  • Δείξτε στην Google ποιες γλώσσες στοχεύετε, χρησιμοποιώντας metatags hreflang.
  • Φροντίστε να είναι σωστά μεταφρασμένο όλο το περιεχόμενο του ιστοτόπου σε κάθε μία από τις γλώσσες που περιλαμβάνονται στον ιστότοπο και κυρίως μη χρησιμοποιείτε αυτοματοποιημένες μεταφράσεις οι οποίες κυρίως σε σύνθετες έννοιες και ορολογίες τα κάνουν θάλασσα και δεν βγαίνει νόημα.
  • Εφόσον το domain σας θα είναι γενικής φύσης (τύπου .com .eu κλπ) σε πολυγλωσσικό ιστότοπο είναι καλό να δημιουργήσετε δομή URL που διευκολύνει την τμηματοποίηση μερών του ιστοτόπου για γεωγραφική στόχευση, δημιουργώντας κατάλληλους υποτομείς (πχ. de.example.com ή example.com/de)
  • Επιλέξτε την βέλτιστη λειτουργία ανακατεύθυνσης κατά περίπτωση (λειτουργία μη γεωγραφικής ανακατεύθυνσης, λειτουργία αυτόματης γεωγραφικής ανακατεύθυνσης, χρήση Banner επιλογής γεωγραφικής ανακατεύθυνσης που θα δίνει την επιλογή στον χρήστη).

Από τη στιγμή που θα στοχεύσετε στη διεθνή αγορά θα πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι κάθε πελάτης είναι το ίδιο σημαντικός για σας, όπου και να βρίσκεται. Αυτό σημαίνει ότι αν θέλετε να μετασχηματιστείτε από μία εγχώρια επιχείρηση σε διεθνή θα πρέπει και να σκέπτεσθε έτσι και να συμπεριφέρεστε έτσι. Οφείλετε τον ίδιο σεβασμό σε όλους τους πελάτες ανεξαρτήτως γεωγραφικής και εθνικής προέλευσης. Οφείλετε επίσης να οργανωθείτε και να λειτουργείτε στα πρότυπα που το διεθνές περιβάλλον απαιτεί.

Η iservices μπορεί να σας προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες προώθησης των εξαγωγών σας μέσω διαδικτύου.

Δείτε αναλυτικά

Δείτε περισσότερα άρθρα μας