Skip to content
6 Χαρακτηριστικά ενός επιτυχημένου eshop
Πίνακας περιεχομένων

5+1 χαρακτηριστικά ενός επιτυχημένου eshop

Η δημιουργία eshop πλέον θεωρείται μονόδρομος για όλες τις επιχειρήσεις που στοχεύουν στην ανάπτυξη, καθώς οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αυξάνονται με ραγδαίους ρυθμούς.

 

Μέσα στην τελευταία διετία έχουμε δει κλάδους που παραδοσιακά έριχναν όλη την βαρύτητα στο φυσικό τους κατάστημα να επεκτείνονται επιτυχημένα στο ηλεκτρονικό εμπόριο. 

 

Όσο όμως μεγαλώνει ο ανταγωνισμός στο διαδίκτυο τόσο γίνεται και πιο σημαντικό να κατασκευάσεις όχι ένα απλό ηλεκτρονικό κατάστημα άλλα ένα σύγχρονο eshop που θα ξεχωρίζει.

 

Σε αυτό το άρθρο λοιπόν θα δούμε 5 βασικά χαρακτηριστικά που είναι απαραίτητα για ένα eshop για να έχει πολύ καλές πιθανότητες να αξιολογείται θετικά από τη Google και τους χρήστες που το επισκέπτονται, να έχει πολλές πωλήσεις και να είναι επιτυχημένο και αποδοτικό.

 

Φωτογραφίες υψηλής ποιότητας

Όταν έχουμε να κάνουμε με ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που πουλάει φυσικά προϊόντα είναι δεδομένο ότι οι φωτογραφίες παίζουν σημαντικότατο ρόλο. Έρευνες έχουν δείξει ότι σχεδόν το 50% των καταναλωτών, συσχετίζει την ποιότητα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος με την ποιότητα των φωτογραφιών των προϊόντων. 

 

Μια άλλη έρευνα υποστηρίζει ότι το 93% από τους χρήστες θεωρεί τις εικόνες των προϊόντων ως καθοριστικό παράγοντα για να πάρει την τελική του απόφαση αν θα αγοράσει ή όχι. 

 

Για αυτόν τον λόγο το αναφέρουμε ως πρώτο και πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό που θα καθορίσει την επιτυχία του eshop σας. Γιατί όσο καλογραμμένος και να είναι ο κώδικας και όσο λειτουργικό user experience και να έχει, αν δεν έχει καλές φωτογραφίες των προϊόντων είναι δύσκολο να πετύχει. 

 

Σας προτείνουμε να εισάγετε πολλές διαφορετικές φωτογραφίες σε κάθε προϊόν. Όλες όμως πρέπει να έχουν καθαρό layout και το προϊόν να είναι στο επίκεντρο και να ξεχωρίζει. Εάν δεν έχετε την απαραίτητη εμπειρία σας προτείνουμε να προσλάβετε έναν επαγγελματία φωτογράφο για να φωτογραφίσει τα προϊόντα σας σωστά. Τα επιπλέον χρήματα που θα δώσετε θα τα πάρετε σίγουρα πίσω πολλαπλά σε πωλήσεις. 

 

Καλό SEO σε κάθε ξεχωριστό URL

Εάν δε γνωρίζετε τι ακριβώς είναι το SEO διαβάστε τα νέα άρθρα μας “οδηγός SEO για αρχάριους” και “γιατί το eshop μου βγαίνει χαμηλά στη Google;” που θα σας λύσουν πολλές από τις απορίες σας. 

 

Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να έχει δεκάδες, εκατοντάδες ή ακόμα και χιλιάδες σελίδες με προϊόντα, ενώ επιπρόσθετα είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα έχει URL κατηγοριών που οργανώνουν τα προϊόντα σε διακριτές ομάδες. 

 

Αυτό είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα, αν οργανωθεί και αξιοποιηθεί σωστά. Οι καταναλωτές μπορεί να ψάχνουν τα προϊόντα σας με το όνομα του brand ή του συγκεκριμένου μοντέλου (π.χ. Iphone 11 pro), με πιο γενικά ονόματα κατηγοριών (π.χ. Smartwatches) ή με άλλα σχετικά keywords (π.χ. Ηλεκτρονικό ρολόι με οξυγονόμετρο). 

 

Με όποιον τρόπο και να ψάχνει ο χρήστης τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, εσείς πρέπει να διασφαλίσετε ότι τα URL του website σας θα βγαίνουν όσο πιο ψηλά γίνεται στη Google και σε άλλες μηχανές αναζήτησης. 

 

Πώς θα το πετύχετε αυτό; Με αναλυτικό, μη αυτοματοποιημένο, SEO (Search Engine Optimization) που θα γίνει σε κάθε σελίδα ξεχωριστά. Εισάγοντας μοναδικά metadata, τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά μέσα στο κείμενο και στην κατάλληλη συχνότητα, alt-text attributes σε κάθε φωτογραφία, schema markup όπου χρειάζεται κι αρκετές ακόμα εργασίες.

 

Με το σωστό SEO θα αυξήσετε τις πιθανότητες να έχετε μια σταθερή ροή πελατών που θα έρχονται απευθείας στο eshop σας και δεν θα είστε “δέσμιος” online πλατφορμών τύπου Skroutz, που είναι πολύ σημαντικές για να αυξήσουν τις πωλήσεις σας αλλά δεν είναι καλό να είναι το μοναδικό κανάλι που σας βρίσκουν οι καταναλωτές. 

 

Εύκολη & γρήγορη αγορά προϊόντων 

Ένας από τους βασικότερους λόγους που η Amazon κατάφερε να γίνει ο κολοσσός που είναι σήμερα είναι το πόσο απλή έκανε τη διαδικασία αγοράς, αφού κυριολεκτικά με το πάτημα ενός κουμπιού μπορείς να αγοράσεις αυτό που θέλεις. 

 

Δυστυχώς όλες οι εταιρείες δεν είναι η Amazon. Κατά μέσο όρο το 69% των χρηστών εγκαταλείπουν το καλάθι αγορών πριν ολοκληρώσουν την αγορά τους. Και από αυτούς, σχεδόν οι μισοί φωτογραφίζουν ως κύριο πρόβλημα την πολύπλοκη δομή του eshop και τη μη λειτουργική διαδικασία αγορών. 

 

Πως θα το αποφύγετε αυτό; Φροντίστε να έχετε ξεκάθαρα call to action buttons σε κάθε σελίδα προϊόντος αλλά και στο κεντρικό μενού. Τα call to action buttons είναι τα κουμπιά που μας παρακινούν να κάνουμε κάποια ενέργεια, σε αυτή την περίπτωση μια αγορά. Διαλέξτε χρώματα που είναι έντονα και ξεχωρίζουν σε σχέση με τα υπόλοιπα χρώματα στη σελίδα και σύντομο κείμενο (πχ. Αγόρασε Τώρα, Προσθέστε στο Καλάθι). 

 

Πάνω απ’ όλα φροντίστε να απλοποιήσετε όσο γίνεται τη διαδρομή από τη στιγμή που ο χρήστης βρίσκεται στο site σας (σε οποιαδήποτε σελίδα) μέχρι τη στιγμή που ολοκληρώνει την παραγγελία του. 

 

Αφαιρέστε όποιο πεδίο δεν είναι απαραίτητο και οτιδήποτε μπορεί να του αποσπάσει την προσοχή. Κάντε το site σας λειτουργικό και τη διαδικασία αγοράς εύκολη και γρήγορη και θα δείτε τις πωλήσεις σας να αυξάνονται!

 

Πολλές (και θετικές) κριτικές προϊόντων 

Οι άνθρωποι είμαστε κοινωνικά όντα. Μας αρέσει να γνωρίζουμε την άποψη άλλων ατόμων για τα ρούχα που φοράμε, τα αυτοκίνητα που οδηγούμε, τις ηλεκτρικές συσκευές που επιλέγουμε. 

 

Αυτό όπως φαίνεται ισχύει και για τις αγορές που γίνονται στο διαδίκτυο καθώς σχεδόν όλοι οι χρήστες το διαδικτύου δηλώνουν ότι βλέπουν και επηρεάζονται από τις κριτικές πριν αγοράσουν κάτι. Μάλιστα έρευνες δείχνουν ότι τα προϊόντα με κριτικές έχουν x3 πωλήσεις από αυτά που δεν έχουν κριτικές. 

 

Είναι σημαντικό να έχεις σε κάθε σελίδα προϊόντος πεδίο για κριτικές και βαθμολογία με “αστεράκια” για να είναι εύκολα αναγνωρίσιμη απο τους καταναλωτές. Ζητήστε από τους πελάτες σας να σας αξιολογούν κάθε φορά που ψωνίζουν από εσάς, εξηγώντας ότι με αυτό τον τρόπο βελτιώνετε τη λειτουργία της επιχείρησης σας και του eshop σας. 

 

Όσο πιο πολλές κριτικές έχετε με 5 αστέρια, τόσο πιο εύκολο θα είναι για νέους χρήστες να εμπιστευτούν το κατάστημα και τα προϊόντα σας. Ωστόσο είναι μεγάλο λάθος να προσπαθήσετε να εξαφανίσετε τις όποιες αρνητικές κριτικές έχετε λάβει. Eshop που προσπαθούν να το κάνουν αυτό βαθμολογούνται αρνητικά από τη Google και είναι πολύ πιθανό να το καταλάβουν και οι χρήστες που είναι εξοικειωμένοι με το ηλεκτρονικό εμπόριο. 

 

Εύκολη πολιτική επιστροφών  

Ίσως το πιο σημαντικό μειονέκτημα του ηλεκτρονικού εμπορίου έναντι του φυσικού είναι ότι δεν μπορείς να δεις το προϊόν από κοντά, να το αγγίξεις και να το δοκιμάσεις στην περίπτωση κάποιου ρούχου. 

 

Αυτό μπορεί να αποτρέψει κάποιον καταναλωτή από το να αγοράσει κάτι που είδε σε ένα eshop και του άρεσε, ειδικά αν είναι κάποιο καινούριο brand που δεν ξέρει αν μπορεί να το εμπιστευτεί. 

 

Μεγάλες εταιρείες όπως η Amazon και η ASOS έχουν καταστήσει τη διαδικασία επιστροφής εξαιρετικά εύκολη για τους καταναλωτές τους και αυτό φαίνεται να παίζει πρωταρχικό ρόλο στην επιτυχία τους. 

 

Σίγουρα ένα μικρό ελληνικό brand δεν διαθέτει τα logistics της Amazon και της ASOS αλλά πρέπει να δει αυτές τις εταιρείες σαν βέλτιστα παραδείγματα. 

 

Δώστε στους καταναλωτές σας όσο το δυνατόν περισσότερες μέρες δωρεάν επιστροφής. Προσπαθήστε να απλοποιήσετε τη διαδικασία αν είναι εφικτό και φροντίστε να το εξηγείτε αναλυτικά στο eshop σας έτσι ώστε κάθε χρήστης να το γνωρίζει. 

 

Πολλά φίλτρα και μπάρα αναζήτησης

Ας φανταστούμε ότι κάποιος θέλει να βρει ένα συγκεκριμένο προϊόν (ή είδος προϊόντος) σε ένα eshop που έχει εκατοντάδες ή χιλιάδες κωδικούς. Η έλλειψη φίλτρων και μπάρας αναζήτησης μπορεί να μετατρέψει αυτή την απλή διαδικασία σε εφιάλτη και σίγουρα ένας χρήστης που δεν μπορεί να βρει αυτό που ψάχνει στο eshop σας θα φύγει και δε θα ξαναγυρίσει. 

 

Είναι απαραίτητο κάθε eshop που έχει πολλούς κωδικούς να διαθέτει μπάρα αναζήτησης αλλά και τα κατάλληλα εύχρηστα φίλτρα που θα βοηθήσουν τους χρήστες να βρουν αυτό που θέλουν εύκολα και γρήγορα. 

 

Θέλετε να μάθετε τι χρειάζεται για να αποκτήσετε το δικό σας eshop από το μηδέν; Διαβάστε το νέο άρθρο μας “Δημιουργία Eshop – Tί χρειάζεται

 

Aν έχετε και άλλες απορίες, ρίξτε μια ματιά στις “14 πιο συχνές ερωτήσεις για τα eshop”.

 

Τελικό συμπέρασμα 

Η δημιουργία ενός επιτυχημένου eshop βασίζεται σε πληθώρα παραγόντων, όπως για παράδειγμα το εντυπωσιακό design, η ταχύτητα φόρτωσης των σελίδων, η ασφάλεια που παρέχει τους καταναλωτές και η έγκαιρη ανανέωση των προϊόντων από τους διαχειριστές. 

 

Ωστόσο αυτά τα 5+1 απλά χαρακτηριστικά που αναλύσαμε είναι εξίσου απαραίτητα για να αναδειχθεί το eshop σας έναντι του ανταγωνισμού. Πολλοί ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων δε δίνουν έμφαση στις φωτογραφίες, στο SEO ή στις κριτικές και διαρκώς αναρωτιούνται πως γίνεται να μην αποδίδει το δικό τους eshop.

 

Στην iservices γνωρίζουμε όλα τα μυστικά που κάνουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα να ξεχωρίζει. Επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας για να σας βοηθήσουμε να αποκτήσετε το eshop που θα ανεβάσει επίπεδο την επιχείρηση σας. 

Δείτε περισσότερα άρθρα μας