Skip to content
Ανακατασκευή ιστοσελίδων - 5 tips
Πίνακας περιεχομένων

Ανακατασκευή Ιστοσελίδων: 5 Tips για να αποδίδει

Φανταστείτε την ιστοσελίδα ή το eshop σας σαν ένα φυσικό κατάστημα. Είναι λογικό ότι όσο καλά κι αν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί, με το πέρασμα των χρόνων θα αρχίσει να φθείρεται αλλά και οι απαιτήσεις της εποχής θα το ξεπεράσουν. 

 

Στο διαδίκτυο, αυτό το φαινόμενο είναι ακόμα πιο έντονο καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς. Έτσι ένα website που θεωρούνταν μοντέρνο, γρήγορο και ασφαλές μπορεί μέσα σε λίγα χρόνια να βαθμολογείται αρνητικά από τη Google και να θεωρείται αργό και από τους χρήστες του διαδικτύου ξεπερασμένο σχεδιαστικά. 

 

Tα “standard ποιότητας” στο διαδίκτυο αλλάζουν γρήγορα αφού αναβαθμίζονται οι τεχνικές δυνατότητες, -είτε μας αρέσει είτε όχι- και αν δεν παρακολουθήσουμε αυτή την εξέλιξη, σίγουρα θα έχει αντίκτυπο στην επισκεψιμότητα και στις πωλήσεις της ιστοσελίδας μας. 

 

Πότε χρειάζεται ανακατασκευή η ιστοσελίδα σου; 

Η ανακατασκευή της ιστοσελίδας είναι κάτι που δεδομένα θα χρειαστεί μετά από κάποια χρόνια λειτουργίας της. Το ζητούμενο είναι να καταλάβετε πότε ακριβώς χρειάζεται και να προβείτε εγκαίρως σε βελτιώσεις που θα διασφαλίσουν την ανοδική της πορεία. 

 

Το “πότε” χρειάζεται ανακατασκευή δεν μπορεί να προσδιοριστεί με ένα συγκεκριμένο αριθμό μηνών ή χρόνων. Είναι όμως κάποια στοιχεία που προσδίδουν οτι είναι κατάλληλο το timing για σχεδιαστική και λειτουργική αναβάθμιση. 

 

Πάμε να δούμε λοιπόν μερικούς βασικούς παράγοντες που “φωνάζουν” ότι η ιστοσελίδα σας χρειάζεται ανακατασκευή άμεσα. 

H ιστοσελίδα είναι πολύ αργή

Τα τελευταία χρόνια η ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας έχει μετατραπεί σε έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες αξιολόγησης για την Google. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι χρόνοι φόρτωσης πολλών ιστοσελίδων να πέσουν σημαντικά και μαζί με αυτές να μειωθεί και η υπομονή των χρηστών του διαδικτύου που πλέον έχουν συνηθίσει σε site που φορτώνουν γρήγορα. 

 

Με άλλα λόγια αν η ιστοσελίδα σας είναι αργή όχι μόνο δεν θα βγαίνει ψηλά στη Google αλλά δεν πρόκειται να αποδίδει και να πουλάει καθώς οι χρήστες θα την αποφεύγουν και θα επιλέγουν γρηγορότερες επιλογές. 

 

Μπορείτε να μετρήσετε την ταχύτητα της ιστοσελίδας σας με ειδικά εργαλεία όπως το GTMetrix και το Dareboost. Συγκρίνετε τον χρόνο φόρτωσης της σελίδας σας με ανταγωνιστές σας και αν δείτε ότι είστε σημαντικά πιο αργοί, σημαίνει ότι χρειάζεται ανακατασκευή ή βελτιώσεις. 

 

Η επισκεψιμότητα μειώνεται σταθερά!

Aν παρατηρήσετε ότι η επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας ή οι πωλήσεις του eshop σας, μειώνονται σταθερά και δεν υπάρχει κάποιος άλλος ξεκάθαρος παράγοντας που να οφείλεται για αυτό, είναι πιθανό να ευθύνεται η “παλιά” ιστοσελίδα.

 

Όταν ο καταναλωτής μπορεί να βρει τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που προσφέρετε και σε άλλα “διαδικτυακά μαγαζιά”, με πιο σύγχρονο design, που κάνουν την αγοραστική εμπειρία του πιο εύκολη και διασκεδαστική και κερδίζουν την εμπιστοσύνη του, είναι λογικό ότι θα μειώσει τις επισκέψεις του στο δικό σας site και θα τις προσανατολίσει σε κάποιο άλλο. 

 

Γι’ αυτό, όταν παρατηρήσετε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις να μειώνονται σταθερά είναι καλό να επικοινωνήσετε με μια εταιρεία σαν την iservices ή έναν έμπειρο developer για να αξιολογήσει την ιστοσελίδα σας και να διαπιστώσει αν χρειάζεται βελτιστοποίηση ή ολική ανακατασκευή.

 

H ιστοσελίδα σας δεν είναι mobile friendly 

Το αν η ιστοσελίδα σας είναι mobile friendly ή όχι, είναι κάτι που μπορείτε να “τσεκάρετε” εύκολα, βλέποντας: 

  • Αν είναι responsive σε κινητά και tablet, δηλαδή αν είναι αυτόματα προσαρμόσιμη όταν μειώνετε το μέγεθος του παραθύρου του browser ενώ έχετε ανοιχτή την ιστοσελίδα σας. 
  • Τι score παίρνει η mobile έκδοση της στο PageSpeed Insights της Google.

 

Στο 2021 δεν νοείται επαγγελματική ιστοσελίδα που δεν είναι responsive, γι’ αυτό σε περίπτωση που ανακαλύψετε πως η δική σας δεν είναι αυτόματα προσαρμόσιμη σε κινητά και tablets, τότε με σιγουριά πρέπει να οδηγηθείτε στην επιλογή της ανακατασκευής. 

 

Επίσης αν δείτε ότι η ιστοσελίδα σας βαθμολογείται με score μικρότερο του 30 στο PageSpeed Insights, πρέπει να προβληματιστείτε γιατί αυτό σημαίνει ότι δεν είναι ισχυρή στις κινητές συσκευές.

 

Φυσικά υπάρχουν μεγάλα website που βαθμολογούνται πολύ χαμηλά για την mobile έκδοση τους και έχουν μεγάλη επισκεψιμότητα. Αυτό πιθανότατα σημαίνει ότι αν είχαν μια πολύ καλύτερη – mobile έκδοση, θα είχαν πολύ μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και περισσότερες πωλήσεις. 

 

Τέλος είναι σημαντικό να τονίσουμε πως υπάρχουν πιο αναλυτικοί έλεγχοι για το πόσο mobile friendly είναι ένα site, αν αυτό επηρεάζει την απόδοση του και αν μπορούν να γίνουν βελτιώσεις πανω σε αυτό ή χρειάζεται ανακατασκευή. Αυτοί οι έλεγχοι γίνονται από εξειδικευμένους SEO experts και web developers και είναι ιδανικοί αν θέλετε να είστε σίγουροι ότι δεν υπάρχει κάτι που σας ξεφεύγει στην mobile έκδοση της ιστοσελίδα σας και μπορεί να σας κοστίζει πολλά χρήματα.  

Οι χρήστες δυσκολεύονται να πλοηγηθούν στο site σας

Έχετε ακούσει από πελάτες σας ατάκες όπως «δεν μπορούσα να βρώ αυτό που ήθελα», «μπερδεύτηκα με τόσες διαφορετικές σελίδες» ή «έφτασα στο καλάθι αλλά τελικά δεν αγόρασα τίποτα»;  

 

Αν ναι, αυτό σημαίνει ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα πλοήγησης και λειτουργικότητας στην ιστοσελίδα σας το οποίο μπορεί να λυθεί ολοκληρωτικά μόνο με ανασχεδιασμό και ανακατασκευή. 

 

Τα κομμάτια του UI (user interface) και UX (user experience) -δηλαδή το πόσο απλή και εύκολη είναι η πλοήγηση ενός χρήστη στην ιστοσελίδα αλλά και πόσο διασκεδαστική και interactive- έχουν αναπτυχθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια και όλες οι κορυφαίες εταιρίες δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτά, γνωρίζοντας ότι μπορεί να αυξήσουν τα κέρδη τους κατακόρυφα. 

 

Με σωστό ανασχεδιασμό και ανακατασκευή της ιστοσελίδας μπορούμε να πετύχουμε σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας, καλύτερα rankings στη Google, ευχαριστημένους χρήστες που “μένουν” περισσότερο στο website και στο eshop σας και φυσικά περισσότερες πωλήσεις. 

 

Σχεδιάζετε γενικό rebranding για την εταιρία σας

Πρέπει να υπολογίζετε την ιστοσελίδα και το eshop σας σαν αναπόσπαστο κομμάτι της επιχείρησης σας. Δεν είναι λίγες οι φορές που μιλάμε με υποψήφιους πελάτες και εταιρίες οι οποίες έχουν κάνει πρόσφατα rebranding, κάνοντας αλλαγές στο εταιρικό προφίλ τους, ανακαινίσεις στα φυσικά τους καταστήματα, αλλά έχουν αφήσει μια παλιά έκδοση της ιστοσελίδας τους χωρίς να σκεφτούν τον ανασχεδιασμό. 

 

Αυτό φυσικά προκαλεί ζημιά στην γενικότερη εικόνα της επιχείρησης και στο νέο εταιρικό προφίλ που μπορεί να έχουν πληρώσει αδρά για να “χτίσουν”. 

 

Για αυτό το λόγο στην iservices προτείνουμε πάντα να συμπεριλαμβάνεται και η ανακατασκευή της ιστοσελίδας στο γενικό rebranding (φυσικά σε περιπτώσεις που η ιστοσελίδα έχει δημιουργηθεί πρόσφατα αλλά δεν έχει λάβει υπόψιν το εταιρικό rebranding, συνήθως δε χρειάζεται ανακατασκευή αλλά σχεδιαστικές προσαρμογές). 

 

Σας ενδιαφέρει να προωθήσετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας στο εξωτερικό; Tότε πρέπει να διαβάσετε το νέο άρθρο της iservices για το πως να προωθήσετε την ιστοσελίδα σας στο διεθνές περιβάλλον.

 

Συμβουλές για σωστή ανακατασκευή ιστοσελίδας 

Δημιουργήστε την νέα ιστοσελίδα με γνώμονα το κοινό που θέλετε να προσελκύσετε

Έχοντας εμπειρία από το προηγούμενο site σας είναι σημαντικό να λάβετε υπόψιν το κοινό που θέλετε να στοχεύσετε με την νέα ιστοσελίδα, δηλαδή τους υποψήφιους πελάτες που μπορούν να σας φέρουν την υψηλότερη κερδοφορία. 

 

Είναι αρκετά εύκολo για έναν Data Analyst ή ένα Digital Strategist σε συνεργασία με Web developers να συλλέξουν δεδομένα από Google Analytics και άλλες πλατφόρμες και να στήσουν την νέα σας ιστοσελίδα με γνώμονα το πως θα προσελκύσετε και θα “κρατήσετε” το “ιδανικό” κοινό για την επιχείρηση σας. 

 

Διαφορετικά χαρακτηριστικά πρέπει να έχει μια ιστοσελίδα που απευθύνεται σε νέες μαμάδες σε σύγκριση με μία που απευθύνεται σε 18χρονους gamers ή σε στελέχη επιχειρήσεων από το εξωτερικό. 

Η νέα ιστοσελίδα πρέπει να λύνει όλα τα προβλήματα που προϋπήρχαν 

Είναι εύκολα αντιληπτό (αλλά όχι πάντα δεδομένο) ότι όταν ανακατασκευάζεται μια ιστοσελίδα, πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν και να διορθώνονται τα προβλήματα που προϋπήρχαν στην παλιά έκδοση. 

 

Για παράδειγμα αν η παλιά ιστοσελίδα είναι αργή και δεν έχει πολύ καλή απόδοση σε κινητά, πρέπει να θέσετε (με την εταιρία που την ανακατασκευάζει) ως βασικό στόχο ότι η νέα ιστοσελίδα θα “αριστεύει” σε αυτούς τους τομείς κρατώντας και όλα τα θετικά στοιχεία που είχε προηγουμένως.  

 

Mεγάλη έμφαση στην προώθηση με SEO

Είναι γεγονός πως το Search Engine Optimization (SEO) εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς ακόμα κι αν είχες κάνει κάποιες βελτιστοποιήσεις στο παλιό σου website είναι πιθανό ότι δεν επαρκούν για να σε βγάζουν “ψηλά” στις μηχανές αναζήτησης με τα σημερινά δεδομένα. 

 

Δώστε έμφαση από την πρώτη μέρα στο SEO ώστε η νέα βελτιωμένη ιστοσελίδα σας να μπορεί να βγει ψηλά στην Google και να αποκτήσει σύντομα οργανικούς επισκέπτες. Οι επισκέπτες που έρχονται οργανικά, δηλαδή από αναζήτηση στην Google είναι και οι πλέον ιδανικοί για να καταδείξουν με την είσοδο και τις επιλογές τους πόσο βελτιωμένη είναι η νέα ιστοσελίδα σας σε σύγκριση με την παλιά. 

 

Θέλετε να μάθετε περισσότερα για το SEO; Διαβάστε τον οδηγό SEO για αρχάριους.

 

Συνεργαστείτε με εταιρία που μπορεί να σας προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες

Όταν έρθει η ώρα για την ανακατασκευή της ιστοσελίδα σας, είναι καλό να συνυπολογίσετε όλες τις υπηρεσίες που μπορεί να χρειαστείτε. 

 

Για παράδειγμα, εκτός από ανασχεδιασμό και ανακατασκευή είναι πολύ πιθανό να χρειαστείτε εκπαίδευση πάνω στο διαχειριστικό του νέου site, πακέτα hosting, τεχνική υποστήριξη αλλά και υπηρεσίες digital marketing όπως προώθηση SEO και προώθηση στα social media. 

 

Μια εταιρία που μπορεί να σας προσφέρει όλο αυτό το πακέτο, είναι λογικό ότι ίσως έχει υψηλότερες τιμές από έναν ανεξάρτητο developer, αλλά θα σας γλιτώσει από πολλαπλάσια κόστη και χαμένο χρόνο μεσοπρόθεσμα. Μη ξεχνάτε ότι είναι πολύ σημαντικό να αισθάνεστε σίγουροι και ασφαλείς για την after sales υποστήριξη που λαμβάνετε.

 

Στην iservices ειδικευόμαστε στον ανασχεδιασμό και ανακατασκευή σύγχρονων και responsive ιστοσελίδων και προσφέρουμε υπηρεσίες 360. Δηλαδή όλο το πακέτο που χρειάζεται ο πελάτης για την τεχνική υποστήριξη, το hosting αλλά και την προώθηση της ιστοσελίδας του στο διαδίκτυο. Φυσικά εσείς επιλέγετε ποιες από τις υπηρεσίες υποστήριξης χρειάζεστε.

 

Διαθέτουμε πάνω από 10 χρόνια εμπειρία, εκατοντάδες επιτυχημένα projects και πάνω από 20 διαφορετικές υπηρεσίες που μπορούμε να προσαρμόσουμε σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε πελάτη ώστε να επιτύχει τους στόχους του και να μείνει απολύτως ικανοποιημένος με την απόδοση της νέας ιστοσελίδας ή του eshop του.

Δείτε περισσότερα άρθρα μας