Skip to content
Κατασκευή eshop με ρούχα & υποδήματα
Πίνακας περιεχομένων

Κατασκευή eshop με Ρούχα: Βusiness Plan για να Απογειώσετε τις Πωλήσεις

Η βιομηχανία της μόδας όπως και το ηλεκτρονικό εμπόριο εξελίσσονται ταχύτατα. Υπάρχουν πολλοί επιχειρηματίες που δημιούργησαν επιτυχημένα eshop με ρούχα τα τελευταία χρόνια ακολουθώντας κάποιους συγκεκριμένους κανόνες και στρατηγικές.

Σε αυτό το άρθρο λοιπόν, παρουσιάζουμε αυτούς τους κανόνες – στρατηγικές αλλά και το πως να συμβαδίσετε με τις τάσεις για να αναπτύξετε μια κερδοφόρα επιχείρηση στο διαδίκτυο.

Ακολουθούν τα 4 + 1 βήματα για την κατασκευή ενός αποδοτικού eshop ρούχων ή παπουτσιών αλλά και oι 3 τρόποι με τους οποίους μπορείτε να απογειώσετε τις πωλήσεις σας.

Ακόμα κι αν είστε ήδη κάτοχοι κάποιου ηλεκτρονικού καταστήματος διαβάζοντας το άρθρο μας θα εντοπίσετε ποια στοιχεία του eshop σας χρίζουν βελτίωσης ή ολικής ανακατασκευής.

Βήμα 1ο – Τι είδους Ρούχα – Υποδήματα θα προμηθεύω

Ας ξεκινήσουμε αναλύοντας το κάθε βήμα που απαιτείται για να κατασκευαστεί το τέλειο eshop με ρούχα. Αρχικά, πρέπει να αποφασίσετε ποιο θα είναι το στυλ του ρουχισμού που θα προβάλετε στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Για να καταλήξετε σε μια ξεκάθαρη στρατηγική και στόχευση πρώτα πρέπει να απαντήστε στα ακόλουθα ερωτήματα:
1. Το eshop μου θα πουλάει γυναικεία ρούχα – παπούτσια, αντρικά ρούχα, παιδικά ή όλα μαζί;
2. Ποιο θα είναι το στυλ τους; (επίσημα, casual, boho, αθλητικά, streetwear κλπ.)
3. Υπάρχει κάποιο είδος eshop ρούχων που πιστεύετε ότι λείπει από την (ελληνική) αγορά; Ακόμα και σήμερα που τα ηλεκτρονικά καταστήματα ρούχων στην Ελλάδα είναι αμέτρητα, υπάρχουν νέα eshop που καταφέρνουν και ξεχωρίζουν γιατί διαφέρουν από το μεγαλύτερο κομμάτι του ανταγωνισμού.

Η διεξοδική (διαδικτυακή) ερεύνα είναι ο καλύτερος τρόπος να βρείτε τι είναι αυτό που θα ξεχώριζε στην αγορά. Ενδεικτικά, eshop με γυναικεία boho φορέματα ή eshop με αθλητικά αξεσουάρ ή παπούτσια μόνο από recycled υλικά κλπ.

Εάν η ερεύνα δεν είναι το δυνατό σας στοιχείο, επικοινωνήστε μαζί μας. Στην iservices αναλαμβάνουμε το κομμάτι της μελέτης και έρευνας αγοράς και ανάλυσης ανταγωνισμού με την υπηρεσία eConsulting.

Βήμα 2ο – Ανακαλύπτω το Κοινό μου & τον Ανταγωνισμό

Το συγκεκριμένο βήμα έχει άμεση συσχέτιση με τις αποφάσεις που έχετε πάρει προηγουμένως: Πρέπει να προσδιορίσετε ποιος θέλετε να αγοράζει τα ρούχα σας και ποιο target group πιστεύετε ότι θα ενδιαφέρεται πιο πολύ, απαντώντας στα παρακάτω ερωτήματα:

• Ποιον τύπο δυνητικού πελάτη στοχεύω; Ποιος είναι ο τύπος καταναλωτή που θα τον ενδιαφέρει το στυλ που επέλεξα στο 1ο βήμα περισσότερο από κάθε άλλον;

• Τι εκτιμάει αυτή η ομάδα αγοραστών περισσότερο απ’ όλα; Θέλω να απευθύνομαι σε όσους αναζητούν μια μάρκα υψηλής αναγνωρισιμότητας ή θα προτιμούσα να απευθύνομαι σε όσους αναζητούν πιο οικονομικά ρούχα; Τους νοιάζει η γρήγορη παράδοση ή να είναι φτιαγμένο το ρούχο με ηθικές μεθόδους;

• Που θα βρω τον ιδανικό τύπο δυνητικού πελάτη; Σε ποιες πλατφόρμες social media συχνάζει; Που βγαίνει; Και ποιες είναι οι συνήθειες του;

Κάθε μια απάντηση που δίνετε είναι σημαντική καθώς έτσι διαμορφώνετε (σιγά-σιγά) η στρατηγική μάρκετινγκ του brand σας.

Αξιολογήστε τον ανταγωνισμό σας. Εντοπίστε τις εταιρείες που προσφέρουν αυτήν τη στιγμή ένα προϊόν παρόμοιο με το δικό σας και, στη συνέχεια, αναλύστε:

• πώς παρουσιάζουν τα προϊόντα τους
• ποιες είναι οι τρέχουσες τάσεις της αγοράς
• πως τιμολογούν τα προϊόντα
• μήπως υπάρχει κορεσμός της αγοράς
• ποια λάθη εντοπίσατε
• ποιες είναι οι βέλτιστες πρακτικές του κλάδου.

Αν και η ανάλυση των ανταγωνιστών είναι απαραίτητη όταν ξεκινάτε την επιχείρησή σας, θα πρέπει επίσης να εκτελείται σε τακτικά χρονικά διαστήματα (π.χ. μια φορά το χρόνο), για να μη μένετε πίσω από τους ανταγωνιστές σας αλλά και για να βελτιώνετε τη δική σας στρατηγική.

Βήμα 3ο – Δημιουργία Business Plan – Νομικές Υποχρεώσεις

Κάθε ιδιοκτήτης επιχείρησης θα πρέπει να ακολουθεί ένα ξεκάθαρο επιχειρηματικό πλάνο. Ένα επιχειρηματικό σχέδιο σας βοηθά να δείτε την πλήρη εικόνα της αποστολής, του οράματος και της σκοπιμότητας της εταιρείας σας.

Αφού έχετε συλλέξει στοιχεία για τα προϊόντα που θα έχετε στο eshop σας, για τον ανταγωνισμό αλλά και το target group πελατών που στοχεύετε τα βάζετε κάτω γραπτώς σε ένα business plan.

To business plan μπορεί να σας βοηθήσει να αποφασίσετε τι πόρους/χρήματα θα χρειαστείτε καθώς και να αξιολογήσετε τη βιωσιμότητα της ιδέας σας ή των αναπτυξιακών σας σχεδίων.

Επίσης, υπάρχουν κάποιες κινήσεις που οφείλετε να κάνετε όσον αφορά την εφορία όταν δημιουργείτε ένα eshop. Διαβάστε εδώ το σχετικό μας άρθρο «Eshop και Εφορία».

Στην iservices γνωρίζουμε όλα όσα χρειάζονται για τη δημιουργία ενός νέου ηλεκτρονικού καταστήματος. Από την έρευνα του ανταγωνισμού και το business plan έως την προώθηση των προϊόντων βρισκόμαστε δίπλα στον πελάτη.

Βήμα 4ο – Προμηθευτές, Αποθηκευτικοί Χώροι, Συνεργάτες

Το business plan και η έρευνα ανταγωνισμού θα σας βοηθήσουν ιδιαίτερα στις επόμενες αποφάσεις που καλείστε να πάρετε. Τα ερωτήματα που θα σας φέρουν αντιμέτωπους με διλήμματα είναι:

• Πόσο αξιόπιστοι και συνεπείς είναι οι προμηθευτές;

• Οι προμηθευτές μου σε πόσα καταστήματα προμηθεύουν τα προϊόντα τους; Εφόσον υπάρχει κάποιο eshop παρόμοιο με αυτό που στοχεύετε να κάνετε (παρόμοιο στυλ ρούχων, ίδια τιμολόγηση, παρόμοιο κοινό στο οποίο απευθύνεται), πρέπει να αποφύγετε να συνεργαστείτε με τους ίδιους προμηθευτές.

• Πόσο αποθηκευτικό χώρο χρειάζομαι; Σε ποια περιοχή θα ήταν ιδανικό να βρίσκεται η αποθήκη;

• Θα έχω και κάποιο γραφείο ή χώρο να εξυπηρετώ πελάτες;

• Πόσα άτομα χρειάζομαι και με ποιες αρμοδιότητες; Ποιος θα αναλάβει τις παραλαβές από τους προμηθευτές, την τακτοποίηση των προϊόντων και την καταγραφή τους; Ποιος θα ετοιμάζει τις παραγγελίες και θα τις συσκευάζει; Ποιος θα επικοινωνεί με τους πελάτες; Ποιος θα διαχειρίζεται τις επιστροφές; Ποιος θα αναλάβει τις λογιστικές εργασίες που απαιτούνται;

• Ποια εταιρία courier μου προσφέρει την καλύτερη συμφωνία με τις πιο συμφέρουσες τιμές;

• Ποια courier είναι η πιο αξιόπιστη και με τους πιο γρήγορους χρόνους;

Βρείτε στον πιο ολοκληρωμένο οδηγό για το 2022 όλα όσα χρειάζεστε για να δημιουργήσετε ένα eshop.

 

Βήμα 5ο – Κατασκευή eshop με Ρούχα ή Παπούτσια

Έχοντας ολοκληρώσει τα παραπάνω βήματα ήρθε η σημαντικότερη στιγμή, η δημιουργία του καταστήματός σας, δηλαδή η κατασκευή του δικού σας eshop με ρούχα ή παπούτσια.
Είναι αδύνατον να αναφέρουμε όλες τις λεπτομέρειες του σχεδιασμού και της κατασκευής ενός λειτουργικού eshop μέσα σ’ ένα άρθρο. Παρόλα αυτά θα αναφέρουμε τα κυριότερα σημεία στα οποία πρέπει να δώσετε προσοχή όταν δημιουργείτε το δικό σας eshop ρούχων ή παπουτσιών.

1. Όταν δημιουργείτε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, χρησιμοποιήστε μόνο φωτογραφίες υψηλής ποιότητας.

2. Τα πιο περιζήτητα κομμάτια σας παρουσιάστε τα σε όσα περισσότερα σημεία μπορείτε.

3. Όσο χρήσιμη είναι η Wishlist (μια λίστα όπου ο χρήστης μπορεί να προσθέτει προϊόντα για μελλοντική αγορά) για τον χρήστη άλλο τόσο μπορεί να γίνει και για εσάς τον ιδιοκτήτη της ιστοσελίδας. Ο χρήστης μπορεί μετά από καιρό να δει ποια προϊόντα είχε προσθέσει στη “λίστα των επιθυμιών” και να βρει άμεσα αυτό που ζητάει, ενώ εσείς γνωρίζοντας τι έχει προσθέσει μπορείτε να του στείλετε λίγες μέρες αργότερα μια υπενθύμιση.

4. Θα έχετε παρατηρήσει σε κάποια eshop την ώρα που βρίσκεστε έτοιμοι να ολοκληρώσετε την παραγγελία σας να εμφανίζονται μερικά προϊόντα που είτε ολοκληρώνουν το στυλ είτε είναι παρεμφερή με αυτά που επιλέξατε και πάνω απ’ αυτά υπάρχει η επικεφαλίδα «Μπορεί να σας αρέσει» ή κάτι αντίστοιχο. Πρόκειται για μια τεχνική που χρησιμοποιείται συχνά και στοχεύει στην αύξηση των αγορών από τον καταναλωτή, καθώς την ώρα που είναι έτοιμος να ολοκληρώσει την παραγγελία του είναι πιο εύκολο να «πειστεί» να προσθέσει και κάτι επιπλέον.

5. Κάτι αντίστοιχο με την προηγούμενη πρόταση είναι η παρακίνηση του πελάτη να φτάσει ένα συγκεκριμένο όριο αγορών για να μη δεχτεί επιπλέον χρέωση για τα μεταφορικά. Προτείνεται να βρίσκεται σε εμφανές σημείο το μήνυμα «Δωρεάν μεταφορικά για αγορές άνω του Χ ποσού» αλλά και πριν την πληρωμή της παραγγελίας να ενημερώνεται ο πελάτης πόσο απέχει από το όριο για δωρεάν μεταφορικά.

6. Είναι σημαντικό στην περιγραφή του προϊόντος να αναφέρονται όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για κάθε ρούχο ή ζευγάρι. Καλό θα ήταν να αναφέρονται οι διαστάσεις κάθε μεγέθους, ποιο μέγεθος φοράει το μοντέλο της εικόνας, ύψος τακουνιού κ.λπ.

7. Γνωρίζατε ότι το 12% των online αγοραστών δηλώνουν ότι ακύρωσαν την αγορά τους επειδή δεν ήταν δυνατό να πληρώσουν με τον τρόπο που επιθυμούσαν; Όσο περισσότερες επιλογές πληρωμής προσφέρετε, τόσο πιο πιθανό είναι να μη δυσαρεστήσετε κάποιον αγοραστή.

8. Πρέπει η ταχύτητα φόρτωσης να είναι ικανοποιητική. Όταν ένα site αργεί να φορτώσει ο πελάτης τις περισσότερες φορές πάει στο επόμενο που δεν τον καθυστερεί. (Δείτε γιατί μπορεί να αργεί να φορτώσει μια σελίδα εδώ).

9. Επίσης, το μενού πρέπει να είναι ξεκάθαρο κι εύχρηστο. Είναι απαραίτητο ο χρήστης να μπορεί να βρει αυτό που ψάχνει χωρίς να δυσκολευτεί.

10. Επιπλέον, η διαδικασία πληρωμής πρέπει να μπορεί να ολοκληρωθεί εύκολα χωρίς προβλήματα.

11. Τέλος, είναι ευνόητο ότι το eshop σας πρέπει να λειτουργεί άψογα τόσο σε σταθερούς υπολογιστές και laptop όσο και σε κάθε κινητή συσκευή.

Για να πετύχετε όλα τα παραπάνω και πολλά ακόμη στοιχεία που θα βοηθήσουν το eshop σας να ξεχωρίσει εμπιστευτείτε επαγγελματίες για την κατασκευή και τον σχεδιασμό.

3 τρόποι να απογειώσετε τις πωλήσεις σ’ ένα eshop ρούχων

Έχοντας σχεδιάσει και κατασκευάσει το eshop σας μπορείτε να κάνετε κάποιες κινήσεις οι οποίες θα οδηγήσουν στην αύξηση των πωλήσεων.

Βελτιστοποιήστε την θέση σας στις μηχανές αναζήτησής (SEO)

Σχεδόν 7 στους 10 Έλληνες ψωνίζουν από το διαδίκτυο, όπως προκύπτει από στοιχεία της Eurostat.
Επίσης, το 44% των ανθρώπων ξεκινούν το ταξίδι των διαδικτυακών αγορών τους με μια αναζήτηση στο Google. Αυτά τα δεδομένα είναι αρκετά για να κατανοήσετε τη σημαντικότητα του SEO.

Πως μπορείτε να βελτιστοποιήσετε την θέση στις μηχανές αναζήτησης ενός eshop με ρούχα;

• Αποκτήστε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας στον ιστότοπό σας (κείμενα με ουσιώδεις πληροφορίες, με σωστή σύνταξη – ορθογραφία). Είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα και να βελτιώσετε την κατάταξή σας στην αναζήτηση Google.

• Βρείτε τις λέξεις-κλειδιά που αναζητούν οι πιθανοί πελάτες σας και δημοσιεύστε περιεχόμενο που θα τις περιέχει και ταυτοχρόνως θα είναι χρήσιμο σε όποιον το διαβάσει. Βρείτε οδηγίες για το SEO εδώ.

• Αυξήστε την ταχύτητα φόρτωσης του ιστοτόπου σας, κάντε τεχνικούς ελέγχους για την ασφάλεια, βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχουν «σπαhttps://iservices.gr/blog/2021/06/28/odigos-seo-gia-arxarious/σμένοι» σύνδεσμοι (links) κλπ.

Επικοινωνήστε μαζί μας για οποιαδήποτε απορία σας σχετικά με το SEO.

Email marketing

Η μόδα είναι ένας κλάδος στον οποίο το email marketing μπορεί να έχει αξιοθαύμαστα αποτελέσματα, φέρνοντας πολλούς επισκέπτες στο eshop σας. O κόσμος ενδιαφέρεται για τις προσφορές σας, για τις προτάσεις σας με συνδυασμούς ρούχων ή για τις συμβουλές μόδας.
Ακολουθούν tips για να φτιάξετε καλοστημένα newsletter που θα αυξήσουν τις πωλήσεις του eshop σας.

1. Πρώτα πρέπει να βρείτε το στόχο του newsletter σας και στη συνέχεια να κινηθείτε καταλλήλως. Για παράδειγμα, αν θέλετε να προωθήσετε ένα συγκεκριμένο ρούχο, δημιουργήστε ένα κείμενο όπου θα εξηγεί όλα τα πλεονεκτήματά του και συνοδέψτε το με στιλιστικές ιδέες, πχ. με τι παπούτσια, τσάντα κλπ. συνδυάζεται. Αποφύγετε να το παραγεμίσετε με πληροφορίες που αποσπούν την προσοχή από το συγκεκριμένο προϊόν.

2. Προσθέστε εικόνες, βίντεο και animations. Ένα email μπορεί να περιλαμβάνει πολλά περισσότερα από απλά κείμενα. Μια ιδιαίτερη πρόταση είναι να δημιουργήσετε ένα gif το οποίο θα παρουσιάζει ένα σύνολο σε δύο διαφορετικές εκδοχές (1 για πρωινό και casual στυλ, 2 για βραδινό κι επίσημο ντύσιμο).

3. Κρατήστε τις ισορροπίες ανάμεσα στο πληροφοριακό και στο προωθητικό κομμάτι. Δε γίνεται το email σας να αποτελείται μόνο με μηνύματα που προσπαθούν να πείσουν τον πελάτη να ψωνίσει ρούχα. Αντιθέτως, είναι απαραίτητο να του προσφέρετε και κάποια εκπαιδευτικό ή ενημερωτικό περιεχόμενο, για παράδειγμα κάποια λύση σ’ ένα ενδεχόμενο πρόβλημα ή κάποια συμβουλή από ειδικούς κλπ.

Social Media & Influencers

Οι influencers μπορούν να ενισχύσουν το brand σας, να αυξήσουν τις πωλήσεις και να προσεγγίσουν απευθείας το κοινό-στόχο σας με τον πιο άμεσο τρόπο.
Για να ξεκινήσετε με το Influencer Marketing είναι σημαντικό να απαντήσετε σε συγκεκριμένα ερωτήματα.

• Ποιος είναι ο στόχος του Brand σας;

• Ποιο είναι το target group σας;

• Ποιος είναι ο στόχος της διαφημιστικής καμπάνιας;

• Ποιοι είναι οι influencers που ανταποκρίνονται καλύτερα στην εικόνα του brand σας και στο target group σας; Μην θαμπώνεστε από τους χιλιάδες followers, γιατί αν ένας influencer είναι άσχετος με το brand σας όσο μεγάλο κοινό και να έχει δεν θα φέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Όσο πιο ξεκάθαρες είναι οι απαντήσεις σας, τόσο πιο εύκολο θα είναι για εσάς να καταλάβετε με ποιους ινφλουένσερς πρέπει να συνεργαστείτε για να προσεγγίσετε την ομάδα-στόχο σας.

Όσον αφορά τα social media οι επιλογές σας είναι πολλές.

1. Δημιουργήστε προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που επιθυμείτε.

2. Δημοσιεύστε ελκυστικό περιεχόμενο ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

3. Ξεκινήστε στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες.

4. Ανταμείψτε το κοινό σας με διαγωνισμούς – giveaway.

Η δημιουργία ενός eshop με ρούχα ή παπούτσια δεν είναι εύκολη υπόθεση. Θα χρειαστούν πολλές ώρες έρευνας, προγραμματισμού, δοκιμών, βελτιώσεων, ενώ οι υποχρεώσεις σας θα αυξηθούν αρκετά. Η χρυσή συμβουλή είναι να βρείτε τους κατάλληλους συνεργάτες που γνωρίζουν πως μπορεί να πετύχει το εγχείρημά σας.

Η iservices βρίσκεται δίπλα σε κάθε πελάτη της, προσφέροντας γνώση, εμπειρία και λύσεις.

Δείτε περισσότερα άρθρα μας