Skip to content
Πως να αξιοποιήσετε αποτελεσματικά το διαδίκτυο
Πίνακας περιεχομένων

4 βήματα για να αξιοποιήσετε αποτελεσματικά το διαδίκτυο το 2022

Το διαδίκτυο είναι η νέα σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη αγορά. Κρύβει ευκαιρίες, προσφέρει δυνατότητες για μεγάλες ή και απίστευτα μεγάλες επιτυχίες, αρκεί βέβαια να έχεις την κατάλληλη ιδέα ή να ακολουθήσεις τα σωστά βήματα για να την στηρίζεις. 

Εντάξει, Elon Mask, προφανώς δεν μπορεί να γίνει ο καθένας. Ωστόσο μέχρι τα αμύθητα πλούτη υπάρχουν αρκετές διαβαθμίσεις πολύ σημαντικών διαδικτυακών επενδύσεων που όχι μόνο πέτυχαν πολύ μεγάλες κερδοφορίες, αλλά δημιούργησαν και νέα δεδομένα στην αγορά.

Όλοι γνωρίζουμε  ότι το μεγαλύτερο μέρος των συναλλαγών, οικονομικών και μη, δεν γίνονται πλέον με φυσική παρουσία αλλά μέσω διαδικτυακής επικοινωνίας. 

Τα eShop κατακτούν καθημερινά όλο και μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων, ειδικά σε είδη προϊόντων που η φυσική επαφή με το προϊόν δεν είναι απολύτως αναγκαία για την επιλογή του.

Οι παραγγελίες σε όλο και περισσότερους τομείς γίνονται μέσω διαδικτυακών εφαρμογών, είτε πρόκειται για B2C είτε για B2B.

Οι κρατήσεις στις μετακινήσεις και στον τουρισμό διεξάγονται σχεδόν αποκλειστικά μέσω διαδικτύου.

Αμέτρητες mobile εφαρμογές έχουν καταστεί αναγκαία εργαλεία σε πολλούς τομείς της καθημερινότητας.

Ενώ λοιπόν ο δρόμος είναι ανοιχτός για νέες ιδέες και για διαδικτυακούς τόπους ή web και mobile apps, που μπορούν να γίνουν τα επόμενα θαυμαστά τεχνολογικά επιτεύγματα, πολλές περισσότερες είναι οι προσπάθειες που αποτυγχάνουν και τα όνειρα των δημιουργών τους σβήνουν απότομα ή σιγοσβήνουν σταδιακά.

Τι είναι λοιπόν αυτό που χωρίζει την επιτυχία από την αποτυχία σε μια επιχειρούμενη νέα επενδυτική προσπάθεια στο διαδίκτυο;

Εάν η ιδέα είναι λάθος, τότε δεν χρειάζεται να το αναλύσουμε περισσότερο. Ότι και αν κάνετε, όσα χρήματα και αν ξοδέψετε, δεν πρόκειται να καταφέρετε κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Εάν όμως η ιδέα σας είναι καλή, ποια είναι τα βήματα που θα της προσδώσουν επενδυτική αξία και πως θα μετατραπεί στην επιτυχημένη επιχείρηση που επιθυμείτε;

Δείτε ακόμη: Πώς να προωθήσετε την ιστοσελίδα σας στο διεθνές περιβάλλον

 

Τα 4 βήματα που χρειάζονται για επιτυχημένη διαδικτυακή παρουσία

Βήμα 1ο : Θα πρέπει πράγματι να διαπιστώσετε αν αυτό που θέλετε να πουλήσετε (είτε προϊόν, είτε υπηρεσία) το έχει ανάγκη η αγορά και η κοινωνία. Χρειάζεστε δηλαδή έρευνα αγοράς και ανταγωνισμού. Υπάρχει ανταγωνισμός και σε ποιο βαθμό; Είναι ώριμο το κοινό που θέλετε να προσεγγίσετε για το νέο προϊόν ή τη νέα υπηρεσία σας; Θα το αποδεχτεί; Του είναι χρήσιμο; Είναι διατεθειμένο να ξοδέψει για την απόκτησή του; 

Βέβαια, αυτό το βήμα, όπως σας το περιγράφω μέχρι τώρα, αφορά επιχειρηματική ιδέα που στηρίζεται στην καινοτομία. Εάν όμως πρόκειται για επένδυση σε τομέα στον οποίο ήδη δραστηριοποιούνται άλλοι με επιτυχία, πρέπει να διερευνήσετε κατά πόσο η αγορά σας χωράει. Ή πως πρέπει να διαφοροποιηθείτε για να σας χωρέσει ή για να στοχεύσετε σε διακριτό κοινό. 

Βήμα 2ο : Εάν τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την έρευνα του προηγούμενου βήματος δεν είναι αποτρεπτικά, καλείστε να προχωρήσετε στον επιχειρηματικό σχεδιασμό σας. Όπως κάθε νέα επιχειρηματική προσπάθεια ή συμπληρωματική επένδυση σε νέο περιβάλλον, χρειάζεστε την εκπόνηση ενός business plan. Και πιο συγκεκριμένα ενός διαδικτυακού Business Plan. Πρέπει δηλαδή να κάνετε έρευνα και ακολούθως οικονομοτεχνική μελέτη και να οδηγηθείτε σε ασφαλή συμπεράσματα σχετικά:

Με τον τρόπο που πρέπει να αναπτυχθείτε, 

Το κεφάλαιο που πρέπει να επενδύσετε, 

Το κοινό στο οποίο θα στοχεύσετε, 

Τις ιδιαιτερότητες που θα έχει η δική σας web ή web – mobile εφαρμογή, ώστε να καθίσταται μοναδική και αναγκαία,

Την διαδικτυακή καμπάνια που πρέπει να οργανώσετε πρωτίστως για να γίνει γνωστή η νέα εφαρμογή σας, αλλά με τελικό στόχο να γίνει αποδεκτή και να κυριαρχήσει.

Βήμα 3ο : Ήρθε η ώρα να επιλέξετε την εταιρεία web development υπηρεσιών, που θα εμπιστευτείτε ως partner developer σε αυτό το εγχείρημα. Είναι πολύ σημαντικό, διότι αν η εταιρεία που θα αναλάβει το Project σας δεν το κατανοήσει και δεν το πιστέψει, τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσετε θα είναι δυσεπίλυτα. Δεν θέλετε δίπλα σας μόνο κάποιους developers που θα μετατρέψουν σε κώδικα την δική σας ιδέα. Αλλά ανθρώπους έμπειρους στον τομέα Ανάπτυξης στο Διαδίκτυο που θα γίνουν Σύμβουλοί σας, θα σας βοηθήσουν και θα σας καθοδηγήσουν όπου απαιτείται.

Βήμα 4ο : Μετά την ανάπτυξη ακολουθεί η προώθηση. Το Project σας είναι έτοιμο αλλά το γνωρίζετε εσείς και λίγοι φίλοι σας. Πρέπει σταδιακά να γίνει γνωστό και αν είναι δυνατόν η φήμη του να ξεπεράσει τα όρια που φαντάζεστε και ελπίζετε. Τώρα χρειάζεστε εκείνους που θα οργανώσουν την καμπάνια στον τομέα του digital marketing. Χρειάζεστε ικανούς digital marketeers.

Αρχικά θα το ρίξουν στην αρένα κρίσεων του κοινού με τρόπο επιλεκτικό. Έτσι θα προσμετρηθούν γνώμες, κρίσεις και αντιδράσεις και θα βγουν στην επιφάνεια όλα όσα πρέπει να διορθωθούν σχεδιαστικά και λειτουργικά.

Αμέσως μετά, θα πρέπει να οργανωθεί σταδιακά η κυρίως διαφημιστική καμπάνια. Θα έχει προηγηθεί πλήρες και λεπτομερές πακέτο εργασιών SEO με στόχο να επιτευχθεί η οργανική προώθηση στις μηχανές αναζήτησης. Θα ακολουθήσει η κυρίως διαφημιστική καμπάνια σε social media, στην Google, σε newsletter marketing, σε podcast, σε αρθρογραφία, σε video και όπου αλλού απαιτηθεί, αναλόγως του είδους του project και του κοινού στο οποίο απευθύνεται και στοχεύει.

Σας ενδιαφέρει η προώθηση στο διαδίκτυο; 

Διαβάστε ακόμη: Προώθηση Ιστοσελίδας: Οι 6 καλύτεροι τρόποι για να αυξήσετε το κοινό σας & Διαφήμιση στο Google: Τελικά αξίζει? (2022)

Φυσικά σε όλα τα παραπάνω σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και το ύψος του κεφαλαίου που διαθέτατε και είστε διατεθειμένοι να επενδύσετε. Όχι για να σκορπάτε χρήματα ή να σας τα τρώνε δήθεν ειδικοί, αλλά για να ξοδέψετε στοχευμένα εκεί που απαιτείται. 

Και αν για όλα αυτά στηριχτείτε σε μία εταιρεία – partner ικανή να αντιμετωπίσει καθετοποιημένα όλα τα βήματα της διαδρομής, από την ανάλυση της ιδέας σας, την δημιουργία του web business plan, τον σχεδιασμό εταιρικού λογοτύπου, το web ή web -mobile developing και την οργάνωση και διαχείριση του digital marketing, τότε έχετε κάνει ένα βήμα πιο κοντά στην επιτυχία.

Δείτε περισσότερα άρθρα μας