Skip to content
Τα 8 σοβαρότερα λάθη SEO που καταστρέφουν τη digital marketing στρατηγική σας
Πίνακας περιεχομένων

Τα 8 σοβαρότερα λάθη SEO που καταστρέφουν τη digital marketing στρατηγική σας

Ο βασικότερος λόγος που δημιουργούμε περιεχόμενο είναι για να προσεγγίσουμε το κοινό – στόχο μας. Η συγγραφή κειμένων, η επεξεργασία εικόνων και τελικά η κατασκευή της ιστοσελίδας μας είναι χρονοβόρες διαδικασίες και ταυτόχρονα απαραίτητες για να είναι η ψηφιακή μας παρουσία ποιοτική και αποδοτική.

Τα κοινά λάθη SEO που μπορεί να κάνουμε έχουν τη δυνατότητα να καταστρέψουν όλη μας την προσπάθεια και να οδηγήσουν τις σελίδες μας σε τόσο χαμηλή κατάταξη ώστε να μη φτάνει στην οθόνη κανενός.  

Μερικές φορές ακόμη και το πιο απλό λάθος SEO μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα δαπανηρό για μια στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ. Σήμερα λοιπόν, θα αναφερθούμε στα πιο συνήθη λάθη SEO και θα αναλύσουμε τους τρόπους που μπορούμε να διορθώσουμε το καθένα. 

Δεν γίνεται έρευνα λέξεων-κλειδιών 

Πολλοί ιδιοκτήτες ιστότοπων δημιουργούν τυχαία περιεχόμενο και πιστεύουν ότι είναι αρκετό για να λάβουν επισκεψιμότητα. Η πραγματικότητα είναι ότι αν δε δημιουργηθεί περιεχόμενο κατάλληλα διαμορφωμένο που θα στοχεύει στις σωστές λέξεις και φράσεις – κλειδιά οι οποίες αναζητούνται από τον κόσμο, η επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας θα παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Μάθετε: Πως να δω την επισκεψιμότητα του site (για WordPress).

Αυτός είναι πιθανότατα ένας από τους λόγους για τους οποίους το 90,63% των σελίδων δεν λαμβάνουν καθόλου επισκεψιμότητα από το Google. 

Δηλαδή, εάν θέλετε να επισκέπτονται την ιστοσελίδα σας, το περιεχόμενό σας πρέπει να αφορά θέματα που αναζητούν οι χρήστες. 

Πώς μπορείτε να βρείτε αυτά τα θέματα; Έρευνα λέξεων κλειδιών. 

Η έρευνα λέξεων-κλειδιών είναι η διαδικασία συγκέντρωσης των λέξεων – φράσεων που χρησιμοποιούν οι πελάτες – στόχοι σας όταν αναζητούν κάτι σχετικό με τα προϊόντα, τις υπηρεσίες ή γενικώς το περιεχόμενό σας. Είναι ο μόνος τρόπος για να καταλάβετε τι πληκτρολογούν οι άνθρωποι στις μηχανές αναζήτησης.  

Πριν δημοσιεύσετε οποιαδήποτε σελίδα, βεβαιωθείτε ότι η σελίδα στοχεύει έστω σε μια λέξη κλειδί. 

Υπάρχουν πολλά εργαλεία με τα οποία μπορείτε να εντοπίσετε τις λέξεις – φράσεις κλειδιά που σχετίζονται με τη δική σας ιδιότητα.  

Για παράδειγμα:  

  • Ahrefs 
  • Keyword Tool  
  • Ubersuggest  
  • Mangools κλπ. 

Η διαδικασία έρευνας είναι περίπου ίδια σε κάθε εργαλείο.  

Αρχικά πληκτρολογείτε μια λέξη που θεωρείτε πως θα έχει μεγάλη αναζήτηση. Στη συνέχεια εκτός από την αναζήτηση της συγκεκριμένης λέξης θα σας παρουσιαστούν και διάφορες προτάσεις – παραλλαγές. 

Μια ιδιαίτερα χρήσιμη επιλογή που παρέχουν τα συγκεκριμένα εργαλεία είναι η παρουσίαση των λέξεων κλειδιών που έχουν δοθεί σε άλλους παρόμοιους ιστότοπους. Έτσι, μπορείτε να βρείτε πολλές ιδέες από τις ιστοσελίδες των ανταγωνιστών σας.  

Το περιεχόμενο σας δεν ταιριάζει με τον λόγο που γίνεται μια αναζήτηση 

Στόχος του Google είναι να παρέχει στους χρήστες το πιο σχετικό αποτέλεσμα για κάθε τους ερώτημα. 

Αυτό σημαίνει ότι αν θέλετε να κατατάσεστε ψηλά στο Google, πρέπει να είστε το πιο σχετικό αποτέλεσμα για το ερώτημα του χρήστη. 

Με άλλα λόγια, πρέπει να μάθουμε γιατί κάποιος κάνει την αναζήτηση; 

Για παράδειγμα, αν αναζητήσουμε τα «καλύτερα πλυντήρια» στο Google, θα δούμε ότι τα αποτελέσματα είναι κυρίως αναρτήσεις ιστολογίου σχετικά με τα καλύτερα πλυντήρια: 

  

Το Google γνωρίζει ότι οι χρήστες που αναζητούν αυτό το ερώτημα θέλουν να συγκρίνουν και όχι να αγοράσουν. Επομένως, εάν είστε κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου που πουλά πλυντήρια, πιθανότατα το Google δε θα κατατάξει ψηλά τη σελίδα σας για τη φράση «καλύτερα πλυντήρια» επειδή δεν είναι αυτό που θέλουν – ψάχνουν οι χρήστες. Οπότε εσείς καλύτερα να στοχεύσετε σε μια διαφορετική πχ. Πλυντήρια ρούχων.

Πώς να αποφύγετε αυτό το λάθος SEO 

Προτού δημιουργήσετε οποιοδήποτε περιεχόμενο, βεβαιωθείτε ότι είναι σχετικό με αυτό που αναζητεί ο χρήστης. Και επειδή κανείς δε γνωρίζει καλύτερα από το Google, το σωστό σημείο εκκίνησης είναι να αναλύσουμε τα τρέχοντα κορυφαία αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα, πριν συμπεριλάβετε μια λέξη ή φράση κλειδί (καλύτερα πλυντήρια) για παράδειγμα στον τίτλο της σελίδας σας, ψάξτε εκείνη την στιγμή την φράση και επιβεβαιώστε πως τα αποτελέσματα που θα εμφανιστούν είναι παρόμοια με το περιεχόμενο που στοχεύετε να δημιουργήσετε.  

Στόχευση λέξεων-κλειδιών που είναι πολύ δύσκολες 

Ένα αστείο που ακούγεται σχετικά με το SEO έχει ως εξής: “Το καλύτερο μέρος για να κρύψετε ένα νεκρό σώμα είναι στη 2η σελίδα του Google”. 

Σ’ αυτή τη φράση κρύβεται μια δόση αλήθειας, αφού το 65% όσων ψάχνουν στην Google σταματούν στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Αυτό σημαίνει ότι για κάθε λέξη-κλειδί που θέλετε να στοχεύσετε, υπάρχουν λιγότερες από 10 θέσεις για να κερδίσετε το κλικ. 

Η κατάσταση είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική. 

Όχι για κάθε λέξη-κλειδί, όμως. Ορισμένες λέξεις κλειδιά έχουν τεράστια αναζήτηση με αποτέλεσμα κάθε σχετικός ιστότοπος να τις στοχεύει. Για να βρεθείτε σε υψηλή θέση, πρέπει πραγματικά να προσπαθήσετε και να ξεχωρίσετε από τους ανταγωνιστές. Και αυτό έχει πολύ δουλειά. Υπάρχουν άλλες λέξεις-κλειδιά που είναι λιγότερο ανταγωνιστικές, επομένως είναι πιο εύκολο να κατακτήσετε καλή θέση σε σύντομο χρονικό διάστημα. 

Το λάθος είναι να μην υπολογίζετε τον ανταγωνισμό.

Πώς να το αποφύγετε 

Καθώς αναζητάτε λέξεις-κλειδιά μπορείτε να τις φιλτράρετε με βάση τη δυσκολία. 

Τα εργαλεία εύρεσης λέξεων κλειδιών συχνά υπολογίζουν πόσο δύσκολο είναι να εμφανιστείτε στην πρώτη σελίδα του Google για μια δεδομένη λέξη-κλειδί. Συνήθως, υπολογίζεται σε μια κλίμακα από το 0 έως το 100, με το τελευταίο να είναι το πιο δύσκολο. 

 Αυτές οι μετρήσεις θα σας δώσουν ένα ικανοποιητικό σημείο αναφοράς. 

Δημοσίευση λογοκλοπής ή μη πρωτότυπου περιεχομένου 

Αυτό το λάθος σχετίζεται με την ποιότητα του περιεχομένου. Η χρήση διπλού περιεχομένου έχει χρησιμοποιηθεί ευρέως στο παρελθόν από πολλά site. Στις μέρες μας όμως, τιμωρείται σε μεγάλο βαθμό με τη μορφή υποβάθμισης της κατάταξης του ιστότοπου. Πλέον, θεωρείται ανεπιθύμητη η αντιγραφή ή λογοκλοπή περιεχομένου σε οποιονδήποτε ιστότοπο, με αποτέλεσμα το Google να ελέγχει σχολαστικά για να εντοπίσει τα διπλότυπα περιεχόμενα.  

Προσπαθήστε λοιπόν, πάντα να δημιουργείτε πρωτότυπο περιεχόμενο χωρίς λογοκλοπή, διατηρώντας ένα καλό επίπεδο ελληνικών, αντί να κάνετε copy-paste από εδώ και από εκεί αλλάζοντας τις λέξεις. 

Η iservices αναλαμβάνει τη συγγραφή κειμένων και τη δημιουργία περιεχομένου για κάθε είδους ιστοσελίδα.

Διαβάστε εδώ: Copywriting: οδηγός με συμβουλές για αποτελεσματικά & κερδοφόρα κείμενα

  Παράλειψη μετά-περιγραφής & ετικετών τίτλου/εικόνας

Πολλοί πιστεύουν ότι η απλή προσθήκη μιας λέξης-κλειδιού είναι το μόνο βήμα για τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου τους. Η πραγματικότητα βέβαια είναι εντελώς διαφορετική. Τα στοιχεία του SEO, όπως η μετά-περιγραφή και οι ετικέτες τίτλου δεν πρέπει να παραλείπονται. 

Οι ανύπαρκτες ετικέτες τίτλου ή οι λάθος μετά-περιγραφές οδηγούν στο να χάνετε πολλούς επισκέπτες από τον ιστότοπό σας. Όλες οι μηχανές αναζήτησης και ιδίως το Google λαμβάνει υπόψη αυτούς τους παράγοντες πριν ορίσει την κατάταξη του ιστοτόπου σας. 

Όταν όμως η διαδικασία γίνεται προσεκτικά από ανθρώπους που γνωρίζουν τι πρέπει να συμπεριλάβουν, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα βελτιώσετε σημαντικά την κατάταξή σας.

Μπορεί να πιστεύετε ότι η δημιουργία περιεχομένου είναι επαρκής, αλλά χωρίς τη σωστή χρήση των μετα-περιγραφών και των ετικετών τίτλου η μηχανή αναζήτησης θα δυσκολευτεί ή θα αργήσει πολύ να κατανοήσει το περιεχόμενο του περιεχομένου σας.

Διαβάστε εδώ: Οδηγός SEO για αρχάριους

Το site σας είναι εξαιρετικά αργό

Η ταχύτητα φόρτωσης μιας σελίδας είναι ένα από τα βασικά κριτήρια κατάταξης του Google. Πρόκειται για έναν παράγοντα που συμβάλλει στην εμπειρία του χρήστη. Ο στόχος κάθε μηχανής αναζήτησης είναι να παρέχει την καλύτερη εμπειρία στον χρήστη, οπότε καταλαβαίνετε τη σημασία της συγκεκριμένης μέτρησης. 

Εκτός από τη χαμηλή κατάταξη, η αργή φόρτωση μιας σελίδας επηρεάζει αρνητικά και τις πωλήσεις σας. Σύμφωνα με το Unbounce, σχεδόν το 70% των καταναλωτών παραδέχεται ότι η ταχύτητα της σελίδας επηρεάζει την προθυμία τους να αγοράσουν από ένα eshop.

Πώς να αποφύγετε αυτό το λάθος SEO

Χρησιμοποιήστε εργαλεία που μετρούν την ταχύτητα φόρτωσης όπως το PageSpeed ​​Insights του Google ή το GTMetrix.

Στη συνέχεια, προσπαθήστε να λύσετε τα προβλήματα που σας δείχνουν τα παραπάνω εργαλεία. Είναι από τα σημαντικότερα κριτήρια του Google οπότε εάν δε γνωρίζετε πως να βελτιώσετε μόνοι σας την ταχύτητα φόρτωσης, εμπιστευτείτε κάποιον ειδικό. 

Η iservices εξειδικεύεται στις τεχνικές SEO, έχοντας κατατάξει πάρα πολλούς ιστότοπους στις υψηλότερες θέσεις. 

Διαβάστε: 8 Λόγοι που αργεί να φορτώσει η ιστοσελίδα μου

Μήπως δεν επιτρέπετε να ευρετηριαστεί το περιεχόμενό σας; 

Όσο και να προσπαθείτε, δεν μπορείτε να βγείτε πρώτοι αν δεν είστε στο παιχνίδι. Εάν ο ιστότοπός σας ή οι σελίδες του δεν έχουν ευρετηριαστεί από το Google, δεν μπορείτε να αναμένετε κατάταξη.

Αυτό μπορεί να συμβεί, για παράδειγμα, εάν κατά λάθος προσθέσατε μια ετικέτα noindex σε οποιαδήποτε από τις σελίδες σας. 

Πώς να αποφύγετε αυτό το λάθος SEO

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Google Search Console για να ελέγξετε εάν μια συγκεκριμένη σελίδα έχει ευρετηριαστεί. Για να το κάνετε αυτό, επικολλήστε τη διεύθυνση URL στο εργαλείο επιθεώρησης URL.

Εάν η σελίδα δεν έχει ευρετηριαστεί, το εργαλείο θα αναφέρει: “Η διεύθυνση URL δεν βρίσκεται στο Google”.

Λείπουν οι εσωτερικοί σύνδεσμοι

Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι είναι σημαντικοί. Γιατί;

  • Το Google τους χρησιμοποιεί για να ανακαλύψει νέο περιεχόμενο.
  • Βοηθούν στη βελτίωση του PageRank (μία αριθμητική τιμή, η οποία αντιπροσωπεύει πόσο σημαντική, σπουδαία και δυνατή είναι μία ιστοσελίδα στο διαδίκτυο, κατά την κρίση της μηχανής αναζήτησης Google). Σε γενικές γραμμές, όσο περισσότερους εσωτερικούς συνδέσμους έχει μια σελίδα, τόσο υψηλότερο είναι το PageRank της.

Κι όμως, πολλές ιστοσελίδες κάνουν το λάθος να μην έχουν εσωτερικούς συνδέσμους. 

Πώς να βρείτε που να προσθέσετε συνδέσμους 

Κάθε φορά που δημοσιεύετε μια νέα σελίδα ή ένα νέο άρθρο, κάντε μια αναζήτηση στην Google για το περιεχόμενο του ιστοτόπου σας εστιασμένη στη λέξη ή φράση που ψάχνετε (πχ site: iservices.gr SEO) . Έτσι θα βρείτε όλο το σχετικό περιεχόμενο, ώστε να μπορείτε να προσθέσετε εσωτερικούς συνδέσμους.

Για παράδειγμα, στο συγκεκριμένο άρθρο που αναφέρεται στο SEO αν κάνουμε μια Site: αναζήτηση, θα εμφανιστούν όλα τα σημεία όπου υπάρχει το SEO και μπορούμε να προσθέσουμε έναν εσωτερικό σύνδεσμο. 

Έχοντας ολοκληρώσει την ανάγνωση του άρθρου μας με τα συχνότερα και σοβαρότερα λάθη στο SEO, ελπίζουμε να εντοπίσατε τα σημεία που πρέπει να βελτιστοποιηθούν στο δικό σας ιστότοπο. Η iservices εξειδικεύεται στις τεχνικές SEO αναδεικνύοντας 100+ ιστοτόπους στις υψηλότερες θέσεις του Google. 

Δείτε περισσότερα άρθρα μας