Skip to content
Ιστοσελίδα - eshop αγροτικών & βιολογικών προϊόντων: Πως θα αποδώσει
Πίνακας περιεχομένων

Ιστοσελίδα αγροτικών προϊόντων: Τι χρειάζεται για να αποδώσει

Μετά το πέρας της πανδημίας, η ζήτηση για υγιεινά και βιολογικά τρόφιμα αυξάνεται όλο και περισσότερο, καθιστώντας την περίοδο που διανύουμε, ιδανική στιγμή για να αξιοποιήσετε το διαδίκτυο (ένα σενάριο win-win για τους αγρότες, τους καταναλωτές και το περιβάλλον) δημιουργώντας τη δική σας ιστοσελίδα με αγροτικά προϊόντα.
Τα τελευταία χρόνια, πολλοί παραγωγοί – γεωργοί επέλεξαν να αποκτήσουν ψηφιακή παρουσία για να ξεπεράσουν τις προκλήσεις, να εκσυγχρονίσουν και να βελτιώσουν την επιχειρηματική δραστηριότητά τους και φυσικά να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.
Αυτό το άρθρο δημιουργήθηκε για τους παραγωγούς – αγρότες που έχουν ήδη διαδικτυακή παρουσία αλλά και σε όσους σκέφτονται σήμερα να δημιουργήσουν μια ιστοσελίδα αγροτικών προϊόντων ή ένα eshop.
Στο άρθρο αναλύονται όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζει ένας επιχειρηματίας (που μπορεί να είναι ή όχι αγρότης) για την κατασκευή ιστοσελίδας – eshop αγροτικών – βιολογικών προϊόντων, από την επιχειρηματική ιδέα μέχρι την κατάλληλη προώθηση.

Ιστοσελίδα – eshop με αγροτικά προϊόντα: Ο δρόμος προς την επιτυχία

Χάρη στα παγκόσμια δίκτυα των εταιριών κινητής τηλεφωνίας, η πρόσβαση στο διαδίκτυο είναι εφικτή πλέον σχεδόν σε κάθε αγροτική περιοχή, όσο απομακρυσμένη και αν είναι.
Σε συνδυασμό με τη μαζική χρήση των τεχνολογιών κινητής τηλεφωνίας, οι αγροτικές επιχειρήσεις είναι πλέον σε θέση να χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό εμπόριο τροφίμων για να αυξήσουν την εμβέλεια των περιοχών που μπορούν να εξυπηρετήσουν στέλνοντας προϊόντα τους και να βελτιώσουν τα περιθώρια κέρδους τους.
Για όλους τους κλάδους, είναι ευρέως γνωστά τα πλεονεκτήματα αξιοποίησης του ηλεκτρονικού εμπορίου. Συγκεκριμένα, στη γεωργία, τα οφέλη είναι τόσο οικονομικά όσο και λειτουργικά. Για παράδειγμα, ένας αγρότης που πουλάει προϊόντα μέσω του διαδικτύου είναι σε θέση να παρακάμψει τους μεσάζοντες για να φτάσει σε νέες αγορές, να μειώσει τα λειτουργικά έξοδα, να φτάνουν στους πελάτες του πιο άμεσα τα φρέσκα προϊόντα και να βελτιώσει την ποιότητα των υπηρεσιών και των προϊόντων που παρέχει.
Προκειμένου να καταρτιστεί μια επιτυχημένη στρατηγική ηλεκτρονικού εμπορίου σε αγροτικά προϊόντα ή σε βιολογικά προϊόντα, οι αγροτικές επιχειρήσεις πρέπει να μπορούν προσαρμόσουν εύκολα τον τρόπο λειτουργίας και ένα διαθέτουν ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο που να αντικατοπτρίζει την αγορά-στόχο τους.
Μάθετε περισσότερα για τον Σχεδιασμό Online Στρατηγικής – eBusiness Plan εδώ.

Ποιες είναι οι τάσεις της εποχής που κάνουν την επιτυχία ενός site με βιολογικά – αγροτικά προϊόντα πιο σίγουρη από ποτέ

Λόγω του αυξανόμενου ανταγωνισμού στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι σημαντικό να είστε μπροστά από τους ανταγωνιστές σας. Για να πετύχει το σχέδιό σας, είναι απαραίτητο να έχουμε μια ισχυρή κατανόηση των τάσεων, των προκλήσεων και των ευκαιριών στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

  • Η ανάπτυξη των πωλήσεων στο διαδίκτυο.

Οι ηλεκτρονικές αγορές συνεχίζουν να αυξάνονται σε δημοτικότητα. Οι ιστότοποι είναι πιο φιλικοί από ποτέ προς τον πελάτη και η εμπιστοσύνη των αγοραστών στις ηλεκτρονικές συναλλαγές είναι υψηλότερη από το παρελθόν.

  • Αύξηση της χρήσης κινητών τηλεφώνων.

Κάθε χρόνο όλο και πιο αισθητή είναι η αύξηση των πωλήσεων που γίνονται μέσω κινητών συσκευών.

  • Εμφάνιση φωνητικών αγορών.

Αυτή η τάση αυξήθηκε, όταν η Amazon δημιούργησε τον έξυπνο βοηθό, το Echo. Με τις φωνητικές αγορές οι πελάτες επιλέγουν τα προϊόντα τους παρέχοντας μια προφορική περιγραφή που εξηγεί τι χρειάζονται. Ενώ η τεχνολογία και η δημοτικότητά της βρίσκονται τώρα στα αρχικά στάδια, αναμένεται να εξελιχθεί και να αυξηθεί ραγδαία (αντιστοίχως) τα επόμενα χρόνια.
Διαβάστε για τη Φωνητική αναζήτηση: Τι είναι και πως θα σου φέρει επισκεψιμότητα

  • Ο κυρίαρχος ρόλος των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης.

Τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης γρήγορα έγιναν ένα must εργαλείο για ψηφιακές αγορές. Τα brands αγροτικών επιχειρήσεων έχουν τώρα την ευκαιρία να αναζωογονήσουν τις κοινωνικές τους στρατηγικές για να αυξήσουν την πιθανότητα να πείσουν το κοινό τους. Υπάρχουν πλέον, εργαλεία για τη σύνδεση ηλεκτρονικών καταστημάτων με ιστότοπους κοινωνικών μέσων, ενώ η τεχνολογία έχει γίνει πιο φιλική προς κάθε χρήστη.

  • Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες οδηγούν σε αποφάσεις ποιοτικής αγοράς.

Ο πράσινος καταναλωτισμός αυξάνεται σε όλες τις βιομηχανίες. Οι διαδικτυακές αγροτικές επιχειρήσεις πρέπει τώρα να θέσουν ασφαλείς, βιώσιμες πρακτικές στο προσκήνιο και να επιδείξουν τη δέσμευσή τους για περιβαλλοντική ευθύνη.

  • Δυνατότητες για εξατομίκευση.

Μια εξατομικευμένη εμπειρία ηλεκτρονικής αγοράς θα βελτιώσει την ικανοποίηση των πελατών και θα αυξήσει την αφοσίωση στην επιχείρηση. Οι ιδιοκτήτες eshop τροφίμων το έχουν ήδη αντιληφθεί και έχουν χρησιμοποιήσει μια ποικιλία τακτικών εξατομίκευσης για τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών τους. Αυτό περιλαμβάνει επιλογές όπως προσωπικές ενημερώσεις σχετικά με τις επερχόμενες εκπτώσεις, δυνατότητα αποθήκευσης αγαπημένων προϊόντων, αυξημένο περιεχόμενο βίντεο και εξατομικευμένη επικοινωνία με τον πελάτη.

Επιπλέον παράγοντες για επιτυχημένο eshop βιολογικών προϊόντων

Με την ταχέως αναπτυσσόμενη τεχνολογία και τις συνεχείς αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, είναι σαφές ότι οι αγροτικές επιχειρήσεις πρέπει να παραμείνουν ενημερωμένες σχετικά με τις τάσεις και τις ευκαιρίες του ηλεκτρονικού εμπορίου. Είναι επίσης σημαντικό να στοχεύσουν στη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη, (στο ηλεκτρονικό τους κατάστημα) και στην ανάπτυξη βαθύτερων σχέσεων μαζί του.
Άλλοι σημαντικοί παράγοντες για τη δημιουργία και τη διατήρηση μιας επιτυχημένης πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου είναι:
Η κατανόηση της αγοράς. Στη βιομηχανία αγροτικών επιχειρήσεων είναι ισχυρός ο ανταγωνισμός και η κατανόηση των πραγματικών αναγκών των πελατών ίσως σας οδηγήσει σε καινοτόμες επιλογές..
Αποτελεσματικό και συνεπές branding. Βεβαιωθείτε ότι το όραμα, οι αξίες, η εικόνα και η φωνή του brand σας διακρίνονται για την σαφήνεια και την καθαρότητά τους.
Διαχειριστείτε συνετά τα λειτουργικά έξοδα. Ανεξάρτητα από τις τάσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας οργανισμός, είναι κρίσιμο να διαχειριστείτε υπεύθυνα τις καθημερινές λειτουργίες, τις εκπτώσεις, τις ευκαιρίες ανάπτυξης και τις μελλοντικές προκλήσεις.

Ιστοσελίδα με αγροτικά – βιολογικά προϊόντα: τι πρέπει να περιλαμβάνει

Οι ιστοσελίδες ή τα e–shop αγροτικών και βιολογικών προϊόντων δημιουργούνται για να εξυπηρετήσουν και να προωθήσουν τους στόχους και τις επιδιώξεις των ιδιοκτητών τους, είτε είναι αγρότες – παραγωγοί βιολογικών προϊόντων, είτε χονδρέμποροι αγροτικών προϊόντων, είτε εταιρείες παραγωγής, συσκευασίας και εμπορίας. Τι χρειάζονται όμως για να επιτύχουν;
Σε όλες τις περιπτώσεις είτε πρόκειται για ιστοσελίδα είτε για e-shop, θα πρέπει:

  1. Η κατασκευή της ιστοσελίδας ή του e-shop αγροτικών προϊόντων να είναι ελκυστική, πρωτότυπη, σύγχρονη και να εντυπωσιάζει αισθητικά με την πρώτη ματιά.
  2. Η δομή και η διάρθρωσή της να εξασφαλίζει στους επισκέπτες εύκολη και ευχάριστη πλοήγηση.
  3. Το περιβάλλον διαχείρισης να είναι εύχρηστο για τους διαχειριστές.
  4. Να έχουν διαδραστικές λειτουργίες ώστε να αλληλεπιδρούν με τους επισκέπτες και τους εν δυνάμει πελάτες τους.
  5. Να εμπεριέχουν πλούσιο και σωστά δομημένο περιεχόμενο για τα προϊόντα, τα χαρακτηριστικά τους, τον τρόπο παραγωγής, συσκευασίας και διανομής τους. Μάθετε περισσότερα για τη δημιουργία περιεχομένου από την iservices.
  6. Να διαθέτουν mobile version ή να είναι αυτόματα προσαρμόσιμες για κινητά και tablets (responsive).
  7. Να έχει διερευνηθεί ποιος είναι ο ανταγωνισμός που έχουν να αντιμετωπίσουν στο διαδίκτυο με βάση τους στόχους των ιδιοκτητών τους στην Ελλάδα ή σε ξένες αγορές.
  8. Να έχει διερευνηθεί με ποιον τρόπο αναζητούν οι χρήστες του διαδικτύου, τα συγκεκριμένα αγροτικά προϊόντα ή τις υπηρεσίες ή πληροφορίες για αυτά.
  9. Να έχουν υλοποιηθεί αποτελεσματικά στοχευμένες εργασίες SEO.
  10. Προώθηση ιστοσελίδων με SEO (Search Engine Optimization) από την iservices.

  11. Να διαθέτουν σελίδες στα κατάλληλα social media και να είναι συνδεδεμένος ο ιστότοπος με αυτές.
  12. Η iservices παρέχει τις υπηρεσίες: δημιουργία social media λογαριασμών & τη διαχείρισή τους.

  13. Να είναι ασφαλείς (οι ιστοσελίδες ή τα ηλεκτρονικά καταστήματα) και να το δείχνουν.
  14. Να ανανεώνεται περιοδικά το περιεχόμενό τους και να εμπλουτίζεται με πληροφορίες για τα συγκεκριμένα βιολογικά – αγροτικά προϊόντα, τη νομοθεσία για αυτά, τις αγροτικές εκθέσεις που ενδιαφέρουν, την δραστηριότητα των ιδιοκτητών, για νέα προϊόντα κλπ.
  15. Να υποστηρίζονται σε ότι αφορά τις εργασίες SEO και τις αναρτήσεις στα social media.
  16. Να υποστηρίζονται τεχνικά με τις κατάλληλες αναβαθμίσεις ώστε να παραμένουν σύγχρονες και ασφαλείς.
  17. Διαβάστε επίσης τα άρθρα μας:
    1. Οδηγός Seo Για αρχάριους
    2. Προώθηση Ιστοσελίδας – Οι 6 καλύτεροι τρόποι
    3. Πως να δω την επισκεψιμότητα του site μου

    Eshop με βιολογικά – αγροτικά προϊόντα: τι πρέπει να περιλαμβάνει

    Εκτός από τα προαναφερόμενα, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για να έχει πολλές πιθανότητες επιτυχημένης εξέλιξης πρέπει να έχει μερικά επιπλέον χαρακτηριστικά:

    • Ειδικότερα, ένα e-shop αγροτικών προϊόντων πρέπει να παρουσιάζει με τρόπο εντυπωσιακό ανά κατηγορίες και υποκατηγορίες (και όταν χρειάζεται με ειδικά φίλτρα αναζήτησης) τα προϊόντα που διαθέτει.
    • Πρέπει να πείθει για την ασφάλεια των συναλλαγών που παρέχει και την αξιοπιστία της εταιρείας στην οποία ανήκει και γενικότερα να ενημερώνει με σαφήνεια τους πελάτες του για τις δυνατότητες που έχουν σε ότι αφορά τις πληρωμές, την παραλαβή των προϊόντων, το κόστος των μεταφορικών, κλπ.
    • Το ηλεκτρονικό κατάστημα αγροτικών προϊόντων καλό είναι να παρουσιάζει ξεχωριστά στην αρχική σελίδα, νέα προϊόντα, ενδεχόμενες προσφορές, ενώ μπορεί να περιλαμβάνει δυνατότητα online δημοπρασίας για όποια προϊόντα επιλέγουν οι διαχειριστές του.
    • Στο περιεχόμενό της σελίδας κάθε αγροτικού ή βιολογικού προϊόντος καλό είναι να περιλαμβάνονται εξειδικευμένες πληροφορίες για τον τρόπο παραγωγής και τις συνθήκες καλλιέργειας.
    • Οι πελάτες θα πρέπει να μπορούν να εγγραφούν γρήγορα και εύκολα. Απλοποιήστε τη διαδικασία εγγραφής για τους πελάτες σας για να τους εξοικονομήσετε χρόνο. Έτσι, θα μπορούν εύκολα να αποθηκεύουν τα αγαπημένα τους προϊόντα για μελλοντική αγορά, να παραμένουν αποθηκευμένα τα στοιχεία αποστολής ώστε στην επόμενη αγορά να ολοκληρώνεται πιο γρήγορα η διαδικασία κα.
    • Η διαδικασία προσθήκης στο καλάθι, αγοράς και επεξεργασίας της παραγγελίας να είναι εύκολη και κατανοητή. Οι πελάτες θα πρέπει να είναι σε θέση να προσθέτουν ή να αφαιρούν γρήγορα οποιαδήποτε αντικείμενα επιθυμούν, να βλέπουν τις τελικές τιμές και να ενημερώνονται με τις σχετικές πληροφορίες όπως κόστος μεταφορικών, χρόνος παράδοσης κι ότι άλλο πρέπει να γνωρίζουν.
    • Καλό είναι να υπάρχουν παραπάνω από ένας τρόπος επικοινωνίας και να έχετε φροντίσει για την άμεση εξυπηρέτηση και την ταχεία επίλυση τυχόν προβλημάτων.
    • Προτείνεται να επιτρέπεται η αξιολόγηση των προϊόντων και να ενθαρρύνεται η αξιολόγηση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος γενικώς. Οι αγοραστές θέλουν να νιώθουν ότι μπορούν να εμπιστεύονται τον πωλητή κι αυτό επιτυγχάνεται βλέποντας σχόλια από προηγούμενους αγοραστές.
    • Το ηλεκτρονικό εμπόριο αγροτικών προϊόντων απαιτεί την εκμετάλλευση του Digital Marketing. Για την προώθηση των προϊόντων σας είναι μερικά εργαλεία marketing που θα σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα.

    Διαβάστε επίσης στα άρθρα μας:
    1. Διαφήμιση Google Ads: Απόδοση και Τιμές
    2. Δημιουργία eshop: Τι χρειάζεται να γνωρίζετε
    3. Πόσο κοστίζει ένα eshop

    Ιδέες για καινοτόμες ιστοσελίδες με αγροτικά – βιολογικά προϊόντα

    Εκτός από το κλασικό eshop που απευθύνεται σε πελάτες λιανικής ακολουθούν μερικές ιδέες που θα μπορούσαν να σας κάνουν να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό.
    Δημιουργήστε ένα διαδικτυακό εργαλείο (web ή webmobile εφαρμογή) που θα επιτρέπει στους αγοραστές να δημοσιεύσουν την παραγγελία τους και οι αγρότες να μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί τους για να τους στείλουν την προσφορά τους, ώστε ο πελάτης στη συνέχεια να μπορεί να επιλέξει την καλύτερη. Η επιλογή αυτή βέβαια μπορεί να χρησιμοποιηθεί όταν πρόκειται για μεγάλη παραγγελία για θα έχει νόημα να εμπλακούν στέλνοντας προσφορά οι αγρότες – παραγωγοί.
    Δημιουργήστε ένα blog δημοσιεύοντας άρθρα για να συγκεντρώσετε πολλούς ενδιαφερόμενους για αγροτικά προϊόντα κι αφότου μαζευτεί ένας αξιόλογος αριθμός επισκεπτών ανά ημέρα, ξεκινήστε να διαθέτετε χώρο σε επαγγελματίες που επιθυμούν να διαφημιστούν.
    Στοχεύστε γειτονιές που γνωρίζετε είτε ότι έχει έλλειψη από μανάβικα είτε ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση. Δημιουργήστε μια ιστοσελίδα καταστήματος αγροτικών προϊόντων (πχ μανάβικου) ή μια ιστοσελίδα βιολογικών προϊόντων η οποία θα περιλαμβάνει ειδική delivery πλατφόρμα για να γίνονται αυθημερόν παραδόσεις.

    Εξαγωγές και Χονδρική πώληση αγροτικών – βιολογικών προϊόντων

    Παρά το γεγονός ότι πολλοί αγρότες αντιμετώπισαν δυσκολίες λόγω των κλειστών εστιατορίων και αγορών εν μέσω της πανδημίας, υπάρχει αναμφισβήτητα μια αυξανόμενη ζήτηση για φρέσκα είδη από τοπικούς παραγωγούς ανά τον κόσμο.
    Εξετάστε το ενδεχόμενο να αναπτύξετε μια αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου βιολογικών – αγροτικών τροφίμων για αγρότες και προμηθευτές, ώστε να μπορούν οι τοπικοί παραγωγοί να αλληλεπιδρούν απευθείας με πελάτες ή εστιατόρια όπου κι αν βρίσκονται (αγορά γεωργίας B2B).
    Εάν η επιχείρηση αγροτικών έχει εξαγωγικούς προσανατολισμούς θα πρέπει να γίνει στοχευμένος σχεδιασμός αξιοποίησης του διαδικτύου είτε για την διερεύνηση κατάλληλων αγορών, είτε για την προώθηση σε αγορές στόχους με ειδικές εργασίες SEO και καμπάνια web marketing, με εγγραφή σε επιλεγμένους διεθνείς καταλόγους και market places. Διαβάστε στο άρθρο μας «Πως να προσελκύσετε διεθνείς πελάτες για το eshop σας».

    Η iservices αναλαμβάνει την κατασκευή eshop, το Social Media Marketing, τις διαφημίσεις μέσω Google Ads και όλες τις απαραίτητες εργασίες SEO που απαιτούνται σε μια ιστοσελίδα.

    Επικοινωνήστε μαζί μας για οποιαδήποτε πληροφορία ή ζητήστε μας προσφορά πατώντας εδώ.

Δείτε περισσότερα άρθρα μας