Skip to content
ιατρικό μάρκετινγκ blog
Πίνακας περιεχομένων

Ιατρικό Μάρκετινγκ: Κανάλια προώθησης για να σας βρίσκουν στο διαδίκτυο

Ιατρικό Μάρκετινγκ: κανάλια προώθησης και μέθοδοι για να σας βρίσκουν στο διαδίκτυο

Το ιατρικό μάρκετινγκ & digital marketing αποτελεί το σημαντικότερο μέρος του στρατηγικού σχεδιασμού επικοινωνιακής πολιτικής ενός γιατρού ή μιας κλινικής ή ενός διαγνωστικού κέντρου. Είναι δεδομένο ότι η αναζήτηση πληροφοριών ιατρικού περιεχομένου και η ενημέρωση για θέματα υγείας, γίνεται πλέον μέσω διαδικτύου.

Αυτό σημαίνει ότι μια επιτυχημένη digital marketing πολιτική θα φέρει σε κάθε κλινική, ιατρό, διαγνωστικό κέντρο, πολυιατρείο, πολύ περισσότερους ασθενείς που έχουν ανάγκη τις ιατρικές υπηρεσίες τους.

Τι χρειάζεται όμως για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος;  Τι περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο και στοχευμένο σχέδιο στρατηγικής digital marketing;

Δημιουργία ιατρικής ιστοσελίδας, η βάση της δυναμικής παρουσίας στο διαδίκτυο

Οι ιατρικές ιστοσελίδες οφείλουν να ακολουθούν τους κανόνες του διαδικτύου κι ένα εξειδικευμένο ιατρικό digital marketing plan, εάν θέλουν να είναι ορατές διαδικτυακά, να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες του κοινού στο οποίο θέλουν να απευθύνονται και να πείθουν τους επισκέπτες τους. 

Πως μπορεί να γίνει αυτό; Οι ιατρικές ιστοσελίδες πρέπει ταυτόχρονα να είναι: Εντυπωσιακές σχεδιαστικά αλλά και εύχρηστες. Με πλούσιο περιεχόμενο σε ότι αφορά την ιατρική ειδικότητα ή τις ειδικότητες που περιλαμβάνουν. Με κείμενα άρτια επιστημονικά αλλά και εύκολα κατανοητά από τον μέσο χρήστη. Με λειτουργικό μενού που βοηθάει το επισκέπτη να βρει εύκολα την πληροφορία που αναζητά.

Πολλά Ιατρικά Κέντρα, αλλά και πολλοί ιατροί, πλέον, όχι μόνο διαθέτουν πλήρως ενημερωμένες και πλούσιες ιστοσελίδες, πλήρη social media, αλλά και εφαρμογές στην ιστοσελίδα τους για νέες διαδικτυακές υπηρεσίες, όπως η online συμβουλευτική – β΄ ιατρική γνώμη, το online πρόγραμμα ραντεβού, η online συνταγογράφηση κ.α. 

Ιστοσελίδα χρειάζεται ο διακεκριμένος Ιατρός ώστε να παρουσιάσει τα επιτεύγματά του (τεχνικές, αποτελέσματα, περιστατικά, μαρτυρίες ασθενών, ομιλίες, κλπ.), αλλά και ο νέος Ιατρός, με λαμπρές σπουδές και εξειδικεύσεις που πρέπει να τις αναδείξει, προκειμένου να πείσει, με άλλον τρόπο παρουσίασης. Ο Ιατρός που αποχωρεί από Νοσοκομείο για να ιδιωτεύσει ανακαλύπτει -συνήθως αργά- ότι χρειάζεται και Ιστοσελίδα. Το διαγνωστικό κέντρο, το πολυιατρείο, κάθε είδους κλινική χρειάζονται ποιοτική ιστοσελίδα, η οποία είναι πλέον η εικόνα, η βιτρίνα, η ταυτότητά τους αλλά και το μέσον προσέλκυσης νέων ασθενών – πελατών.

Κάθε ιατρική ιστοσελίδα πρέπει να διακρίνεται για την σοβαρότητα της, τον σύγχρονο σχεδιασμό, την εύκολη στην αναζήτηση των παρεχόμενων ιατρικών υπηρεσιών, με ορατά από την πρώτη ματιά (και όχι κρυμμένα πίσω από τον γενικό τίτλο «Υπηρεσίες») όλα τα «δυνατά σημεία» στα οποία ένα Κέντρο/ Ομάδα/ Ιατρός εξειδικεύεται. 

Κάθε ιατρική ιστοσελίδα πρέπει να υπόκειται στους κανόνες του κώδικα ιατρικής δεοντολογίας και ως εκ τούτου, να διαθέτει κείμενα, εικόνες και video που θα χαρακτηρίζονται από επιστημονική αρτιότητα και όχι από ανάλαφρη διαφημιστική προσέγγιση. Πρέπει να ανανεώνει το περιεχόμενό της με δράσεις, εικόνες, βίντεο, περιστατικά, παρακολουθώντας τι εξελίξεις και τα ιατρικά επιτεύγματα. 

Συγγραφή ιατρικών κειμένων

Το κατάλληλο περιεχόμενο παίζει τον σημαντικότερο ρόλο στο διαδίκτυο για να μπορεί να αποδώσει μια ιστοσελίδα. Και αυτό αφορά ακόμη περισσότερο τις ιατρικές ιστοσελίδες.

Αυτό σημαίνει ότι μια ιατρική ιστοσελίδα πρέπει να εμπεριέχει αρκετές δεκάδες σελίδων για κάθε ειδικότητα, για τις παθήσεις, τις θεραπευτικές μεθόδους, της επεμβατικές τεχνικές και τα αποτελέσματά τους, τον προηγμένο ιατρικό τεχνολογικό εξοπλισμό που χρησιμοποιείτε, τις ομιλίες και τα επιστημονικά άρθρα του ιατρού ή των ιατρών κλπ.

Με αυτό τον τρόπο θα βγαίνει ψηλά στις μηχανές αναζητήσεις σε δεκάδες φράσεις-κλειδιά, σχετικές με τις υπηρεσίες σας και θα πείθει τους επισκέπτες για την εγκυρότητα και την εμπειρία που διαθέτετε, ώστε να επικοινωνούν μαζί σας.

Το περιεχόμενο μιας ιατρικής ιστοσελίδας απευθύνεται τόσο σε ασθενείς και τους οικείους τους όσο και σε ιατρούς άλλων ειδικοτήτων. Αυτό σημαίνει ότι ο τρόπος γραφής των κειμένων πρέπει να είναι μεν εκλαϊκευμένος, κατανοητός,  αλλά με σωστή χρήση της ορολογίας και φυσικά όχι λαϊκίστικος διότι μπορεί να πληγεί το επιστημονικό σας κύρος.

Έχετε λοιπόν δύο λύσεις: Η πρώτη, να συγγράψετε μόνοι τα κείμενα για την ιστοσελίδα σας φροντίζοντας να είναι αναλυτικά, επιστημονικά άρτια αλλά και κατανοητά και να τα δώσετε σε επαγγελματίες επιμελητές (εξειδικευμένους σε ιατρικό content marketing) για να τα βελτιστοποιήσουν λαμβάνοντας υπόψη τους κανόνες που απαιτεί το SEO (Search Engine Optimization). H δεύτερη, αν δεν διαθέτετε την ευχέρεια της συγγραφής ή δεν έχετε τον χρόνο, να αναθέσετε την συγγραφή πρωτογενούς υλικού σε εξειδικευμένους ιατρικούς συντάκτες που θα πρέπει όμως να γνωρίζουν και τις ανάγκες του SEO marketing.

Πλήρες πακέτο εργασιών SEO – Η σημασία του

Για να είναι επιτυχημένη μια ιατρική ιστοσελίδα δεν πρέπει να την βρίσκουν όσοι γνωρίζουν ή αναζητούν την κλινική ή τον ιατρό με το όνομά του, αλλά κυρίως όσοι αναζητούν πληροφορίες για την ειδικότητα, τις παθήσεις, τις θεραπευτικές ή επεμβατικές μεθόδους και τεχνικές που χρησιμοποιεί,  τις ιατρικές υπηρεσίες που προσφέρει ή τον ιατρικό τεχνολογικό εξοπλισμό που διαθέτει μια κλινική.

Με λίγα λόγια πρέπει να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις της αναζήτησης στις λέξεις και φράσεις – κλειδιά της ειδικότητας, χωρίς διαφημιστική καμπάνια.

Κάθε πακέτο εργασιών SEO για μια ιατρική ιστοσελίδα πρέπει να  περιλαμβάνει:

Προ-ανάλυση των στόχων της  ιστοσελίδας, έρευνα σχετικά με τον τρόπο που αναζητούν οι χρήστες του διαδικτύου πληροφορίες για την ειδικότητα, τις παθήσεις, τις θεραπευτικές ή επεμβατικές μεθόδους για φράσεις-κλειδιά που εμπεριέχονται στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας, ανάλυση ανταγωνιστικών ιστοσελίδων, διαμόρφωση κατάλληλων στοχευμένων φράσεων – κλειδιά και σωστή τοποθέτησή τους στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας και ακόμη:

Εμπλουτισμό του κώδικα της ιστοσελίδας, σωστά tags H1,H2, H3, H4, σωστά metadata (title, description) ανά σελίδα της ιστοσελίδας, βελτιστοποίηση URL, υποβολή σε όλους τους σημαντικούς καταλόγους και τις μηχανές αναζήτησης, XML sitemaps, robots txt και robot meta tags, ενίσχυση της ιστοσελίδας με πρωτόκολλα ασφαλείας, βελτίωση της ταχύτητας και πολλά άλλα ώστε η ιστοσελίδα να αξιολογείται θετικότατα από τον πολύπλοκο αλγόριθμο της Google και να βγαίνει ψηλά στις μηχανές αναζήτησης.

Προώθηση στα social media

Η παρουσία στα social media (Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Linkedin) αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης επικοινωνιακής πολιτικής ενός ιατρού ή ιατρικού κέντρου. Ωστόσο αυτό δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται. Κάθε ιατρός ή κλινική χρειάζεται επαγγελματικές σελίδες στα social media με κατάλληλα επεξεργασμένο περιεχόμενο (γραφιστικά και από πλευράς περιεχομένου) καθώς οι σελίδες στα social media αποτελούν προέκταση και επικοινωνιακό τμήμα της ιατρικής επιχείρησης. 

Χρειάζονται δηλαδή υποστήριξη από εξειδικευμένη ομάδα digital marketing και γραφίστες που μπορούν να δημιουργήσουν περιεχόμενο που θα διευρύνει την απήχηση και θα ενισχύσει το κύρος του ιατρού ή του ιατρικού κέντρου.

 

Η ανάρτηση κατάλληλων post με χρήση video, εικόνων, γραφιστικών, animation και πληροφοριών, πρέπει να έχουν δημιουργηθεί με τρόπο που δεν θα κουράζουν, και να έχουν συνέχεια, και αλληλουχία ενημέρωσης για τις ιατρικές σας υπηρεσίες και τις επιστημονικές σας δραστηριότητες.

Επιπρόσθετα, οι διαφημιστικές καμπάνιες και προωθητικές ενέργειες στα social media πρέπει να έχουν σαφή στόχο να μεγαλώσουν το brand awareness του ιατρού και να μεγαλώσουν το οργανικό κοινό του, λαμβάνοντας πάντα υπόψη το κώδικα ιατρικής δεοντολογίας.

Καμπάνιες Google Adwords για ιατρούς – ιατρικά κέντρα

Οι διαφημίσεις Google Ads (Adwords) εμφανίζονται στην αρχική σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google, ύστερα από κάθε αναζήτηση ενός χρήστη. Ωστόσο, για ιατρικές ιστοσελίδες, πρέπει να είναι ενημερωτικές και όχι διαφημιστικές για να μην αντιβαίνουν τον κώδικα ιατρικής δεοντολογίας.

Αυτό έχει σημασία καθώς οι διαφημίσεις Google Ads (Adwords) δεν εμφανίζονται σε τυχαίες  αναζητήσεις, αλλά σε αναζητήσεις χρηστών που χρησιμοποιούν φράσεις που ταυτίζονται με τις λέξεις και φράσεις-κλειδιά που έχουμε ορίσει για να εμφανίζεται η συγκεκριμένη διαφημιστική καμπάνια. 

Αυτό σημαίνει ότι ο μεν χρήστης βλέπει διαφημίσεις του περιεχομένου που αναζητά και οι συγκεκριμένες διαφημίσεις προβάλλονται στο κοινό που ενδιαφέρεται για το περιεχόμενό τους και αναζητά σχετικές πληροφορίες. 

Για να είναι λοιπόν επιτυχημένη μια διαφημιστική καμπάνια με Google Adwords έχει μεγάλη σημασία να σχεδιαστεί και να δομηθεί σωστά, με βάση το περιεχόμενο και τους στόχους της ιατρικής ιστοσελίδας που θα προβληθεί, και να καθοριστούν επακριβώς οι λέξεις και φράσεις-κλειδιά στις οποίες θα προβάλλεται, ώστε να επιτύχει το μέγιστο προσδοκώμενο αποτέλεσμα και να αποφευχθεί προσέλκυση μη επιθυμητού κοινού.

Δημιουργία ιατρικών video 

Τα ιατρικά videos αποτελούν μέρος του ιατρικού περιεχομένου και έχουν στόχο να αναδείξουν την επιστημονική αρτιότητα και εξειδίκευση του ιατρού ή της κλινικής,  την χρήση μηχανημάτων προηγμένης τεχνολογίας, τον τρόπο αντιμετώπισης μιας πάθησης, την εφαρμογή μια επεμβατικής ή θεραπευτικής μεθόδου, ώστε ο ασθενής να ενημερωθεί και να νιώσει εμπιστοσύνη και ασφάλεια.

Τα videos εμπλουτίζουν την ιστοσελίδα σας με εικόνα, ήχο, κίνηση και animation και αποτελούν ένα πολύ αποτελεσματικό μέσο απεικόνισης μια πληροφορίας ή ενός μηνύματος, για να ισχυροποιήσει ο ιατρός ή η κλινική την φήμη και το brand name της/του ή για να εξηγήσει με απλό και εντυπωσιακό τρόπο μια προηγμένη ιατρική τεχνολογία.

Φυσικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως εκπαιδευτικά εργαλεία (Educational Videos) ή ως προωθητικά εργαλεία κυρίως μέσω των social media ή στην αίθουσα αναμονής των ασθενών. 

Για τη δημιουργία Health infographic video μπορεί να χρειαστούν «γυρίσματα» με τη συμμετοχή σας,  να γίνουν είτε συνθέσεις εικόνων, δημιουργία γραφικών, animation και μηνυμάτων, ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι εντυπωσιακό, κατανοητό και αποτελεσματικό.

Προσθήκη διαδραστικών εφαρμογών στην ιατρική ιστοσελίδα σας

Η τεχνολογία με την οποία σχεδιάζονται και κατασκευάζονται ποι σύγχρονες ιατρικές ιστοσελίδες δίνει την δυνατότητα προσθήκης ή και ενσωμάτωσης web & mobile ιατρικών εφαρμογών, προσαρμοσμένων στις ανάγκες κάθε ιατρικής επιχείρησης, ώστε να δίνουν τη δυνατότητα διάδρασης των επισκεπτών της ιστοσελίδας με την ιατρική επιχείρηση ή τον ιατρό.

Οι εφαρμογές συνήθως δεν είναι προκατασκευασμένες αλλά σχεδιάζονται λειτουργικά και παραμετροποιούνται ώστε να εξυπηρετούν εξειδικευμένα της ανάγκες της συγκεκριμένης ιατρικής επιχείρησης. Η εφαρμογή που θα κατασκευαστεί μπορεί να λειτουργεί σε διαδικτυακό περιβάλλον με πρόσβαση και διαχείριση από οπουδήποτε έχετε σύνδεση internet ή μπορεί να είναι web & mobile, να λειτουργεί δηλαδή και με εφαρμογή που θα κατεβαίνει και θα εγκαθίσταται στο κινητό τηλέφωνο του χρήστη (IOS και android).

Η εφαρμογή μπορεί να απευθύνεται σε χρήστες – πελάτες ή μπορεί να είναι ενδοεταιρικής χρήσης ώστε να διευκολύνει και να εκσυγχρονίζει την λειτουργία της ιατρικής επιχείρησής σας. Μπορεί επίσης να αξιοποιεί την χρήση QRcode ή να συνδυάζει την δυνατότητα online πληρωμών με σύνδεση e-pos.

Ορισμένες συνήθεις ιατρικές εφαρμογές που μπορούν να προστεθούν ή να ενσωματωθούν σε μια ιατρική ιστοσελίδα είναι:

  • Η online εξέταση ή online δεύτερη γνώμη. Η εξ αποστάσεως ιατρική συμβουλευτική αποτελεί μια σύγχρονη ιατρική διαδικτυακή υπηρεσία είτε ως δεύτερη γνώμη είτε ως online εξέταση και πληρωμή.
  • Το online ραντεβού. Η υπηρεσία Κλείσε ραντεβού online” είναι διαδεδομένη διεθνώς και βοηθάει αποτελεσματικά στην ψηφιακή οργάνωση του ιατρείου.
  • Η online συνταγογράφηση. Η «OnlineΣυνταγογράφηση» είναι σύγχρονη ιατρική υπηρεσία, που ενσωματώνεται σε ιστοσελίδες ιατρών και αφορά ασθενείς τους οποίους παρακολουθεί μονίμως ο ιατρό.
  • QRcodes εφαρμογές. Πρόκειται για custom εφαρμογές που δημιουργούνται, κατά κανόνα ανεξάρτητα από την ιστοσελίδα, και αξιοποιούν την τεχνολογία των QRcodes κυρίως για αποστολή ιατρικών αποτελεσμάτων

Δείτε όλες τις ιατρικές ιστοσελίδες τις iServices

Αύξηση online πωλήσεων και traffic;

Μπορείτε να αυξήσετε τις online πωλήσεις και την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας άμεσα!

 Θέλετε να μάθετε πως?

Δείτε περισσότερα άρθρα μας