Skip to content
ερωτήσεις για ιστοσελίδες
Πίνακας περιεχομένων

9 ερωτήσεις και απαντήσεις για την κατασκευή της ιστοσελίδας (FAQ)

 

H iservices συνέταξε 7 ερωτήσεις – απαντήσεις (FAQ) για όλα όσα θέλετε να γνωρίζετε σχετικά με τον σχεδιασμό, την κατασκευή, την ποιότητα, την απόδοση και την ασφάλεια μιας ιστοσελίδας. Γιατί έχει σημασία να γνωρίζετε όχι μόνο πως θα αποκτήσετε ιστοσελίδα και πόσο θα σας κοστίσει, αλλά πως θα αποδώσει και θα σας προσφέρει κύρος, φήμη και πελάτες.

  1. Τι είναι ιστοσελίδα;

Ιστοσελίδα ή website είναι ένα σύνολο σελίδων στο διαδίκτυο που είναι ενωμένες -διασυνδεδεμένες μεταξύ τους και αποτελούν ένα δικτυακό τόπο (σύνολο ιστού), σε συγκεκριμένη διεύθυνση (domain).Μία ιστοσελίδα αναλόγως τους είδους και του περιεχομένου της μπορεί:

  • Να αποτελεί τη βιτρίνα μιας επιχείρησης ή ενός ελεύθερου επαγγελματία,
  • Να αποτελεί web εφαρμογή προσφέροντας εξειδικευμένες υπηρεσίες ή λειτουργίες για τους χρήστες της,
  • Να πρόκειται για news site ή blog,
  • Να πρόκειται για ιστοσελίδα Κυβερνητική, Οργανισμού, ΜΚΟ και λοιπών φορέων,
  • Να πρόκειται για WebTV ή Web Radio site,
  • Να πρόκειται για e-learning site, κλπ.

Για να μάθετε περισσότερα για όλα τα διαφορετικά είδη ιστοσελίδων διαβάστε το άρθρο μας “9 συνηθέστεροι τύποι ιστοσελίδων και τι να επιλέξετε

  1. Τι προσφέρει η ιστοσελίδα σε μία επιχείρηση ή σε ένα φορέα;

Φανταστείτε την ιστοσελίδα σαν το διαδικτυακό γραφείο ή το διαδικτυακό κατάστημα μιας επιχείρησης.

Σε κάθε περίπτωση αναλόγως του είδους της και των στόχων της, μία ιστοσελίδα μπορεί να ενημερώνει ή να προσφέρει κύρος ή να προσελκύει πελάτες διευρύνοντας τους τρόπους με τους οποίους ο ιδιοκτήτης της ιστοσελίδας απευθύνεται στην ευρύτερη αγορά και στην κοινωνία χωρίς χρονικούς, γεωγραφικούς ή άλλους περιορισμούς. 

Όταν πρόκειται για ιστοσελίδα Μη κερδοσκοπικού φορέα (Κυβέρνησης, Οργανισμού, ΜΚΟ κλπ.) η ιστοσελίδα έχει στόχο να πληροφορεί και να ενημερώνει τους πολίτες. Εάν πρόκειται για News site, WebTV, WebRadio ο στόχος είναι η μεγιστοποίηση της επισκεψιμότητας και η προσέλκυση διαφημίσεων. Για ιστοσελίδες εταιριών και ελεύθερων επαγγελματιών στόχος είναι η αύξηση του κύρους και η προσέλκυση επιπλέον πελατών.

  1. Πως σχεδιάζεται μια ιστοσελίδα;

Η διαδικασία σχεδιασμού (web design) είναι ιδιαιτέρως σημαντική αφού θα καθορίσει το ύφος, το αισθητικό αποτύπωμα και την λειτουργικότητα της ιστοσελίδας σας.

Το web design είναι το πάντρεμα των σωστών χρωμάτων, γραμματοσειρών, εικόνων και γραφικών και αλλά και λευκών χώρων ανάμεσα σε όλα αυτά τα στοιχεία που κάνουν μια ιστοσελίδα ξεχωριστή, καλαίσθητη και εύκολη στην πλοήγηση από τους επισκέπτες. 

Φυσικά είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει καλή συνεργασία ανάμεσα στην εταιρία που αναλαμβάνει το σχεδιασμός της ιστοσελίδας και του πελάτη, ώστε να κατανοήσει η εταιρία τι ακριβώς αρέσει στο πελάτη και τι θέλει να πετύχει με τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας και από την πλευρά της, να τον συμβουλέψει με την εμπειρία της και να του προτείνει έναν σχεδιασμό που θα τον βοηθήσει να πετύχει τους στόχους του.

Γι’ αυτό προηγείται αναλυτική συζήτηση με τον πελάτη για να προσδιοριστούν οι στόχοι οι ιδιαιτερότητες και λειτουργίες που θα χαρακτηρίζουν τη νέα ιστοσελίδα, καθώς και το κοινό στο οποίο θέλουμε να απευθυνθεί. Στην iservices σχεδιάζουμε την ιστοσελίδα με τρεις τρόπους, αναλόγως των αναγκών και των επιλογών του πελάτη μας:

  1. Με αγορά ποιοτικού template (σχεδιαστικού προτύπου) και πιστή τήρηση της αισθητικής και της λειτουργικότητάς του. Βέβαια σε αυτή την περίπτωση δεν πρόκειται ουσιαστικά για σχεδιασμό της ιστοσελίδας – αφού εφαρμόζουμε τον σχεδιασμό του template που επιλέξαμε και αγοράσαμε-αλλά για κατασκευή της ιστοσελίδας με σχεδιαστικό πρότυπο.
  2. Με αγορά ποιοτικού template (σχεδιαστικού προτύπου) και custom σχεδιαστική και λειτουργική προσαρμογή του από εμάς, ώστε να είναι κατάλληλο για τις απαιτήσεις (αισθητικές και λειτουργικές) της νέας ιστοσελίδας σας και να την καθιστούν μοναδική.
  3. Custom σχεδιασμός της ιστοσελίδας εκ του μηδενός (αυτή η επιλογή έχει πολλαπλάσιο κόστος και απευθύνεται σε ελάχιστες εταιρίες).

Για να μάθετε ακόμα περισσότερα για το web design διαβάστε το άρθρο μας “τι είναι το ux/ui design”

  1. Πως κατασκευάζεται μια ιστοσελίδα;

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να κατασκευαστεί μία ιστοσελίδα. Με πλατφόρμα ανοιχτού λογισμικού, με πλατφόρμα κλειστού λογισμικού (που έχει κατασκευαστεί και χρησιμοποιείται μόνο από συγκεκριμένη εταιρία) ή custom. Κάθε ένας από αυτούς τους τρόπους έχει τα πλεονεκτήματα του και είναι ιδανικότερος για κάποιους συγκεκριμένους τύπους ιστοσελίδων. 

Η iservices έχει επιλέξει να κατασκευάζει ιστοσελίδες με WordPress ή με Custom κώδικα αναλόγως των αναγκών κάθε επιχείρησης, ώστε να μπορεί να επιτευχθεί η καλύτερη αναλογία δυνατότητας μέγιστης απόδοσης προς κόστος κατασκευής και υποστήριξης.

Διαβάστε το άρθρο μας “τι είναι το WordPress” για να μάθετε περισσότερα.

  1. Ποια η τιμή της ιστοσελίδας;

Δεν υπάρχει εύκολη απάντηση γιατί η ερώτηση είναι υπερβολικά αόριστη. Το κόστος υλοποίησης μιας ιστοσελίδας καθορίζεται από πολλούς παράγοντες που σχετίζονται με τις πραγματικές ανάγκες κάθε επιχείρησης. Έχει σημασία ποιος τρόπος σχεδιασμού θα επιλεγεί και ποιες θα είναι οι λειτουργικότητες της ιστοσελίδας αφού στην πραγματικότητα το κόστος υλοποίησης της ιστοσελίδας θα εξαρτηθεί κυρίως από των σύνολο των ωρών εργασίας που θα απαιτηθούν. Βέβαια εκτός από το κόστος κατασκευής, υπάρχει το κόστος εργασιών SEO ώστε να αξιολογείται θετικά από την Google και τις μηχανές αναζήτησης, το κόστος του συνόλου προωθητικών ενεργειών (web marketing) και φυσικά το κόστος διαχείρισης και υποστήριξης. Με λίγα λόγια μπορεί μία ιστοσελίδα να κοστίσει ελάχιστα και ένα άλλο δεκάδες χιλιάδες ευρώ.

Για να διαβάσετε ακόμα περισσότερα για το τι καθορίζει το κόστος μιας ιστοσελίδας ή ενός eshop διαβάστε το άρθρο μας εδώ.

  1. Τι χρειάζεται μια ιστοσελίδα για να αποδώσει;

Μία ιστοσελίδα πρέπει να εντυπωσιάζει, να είναι εύχρηστη και λειτουργική για τους επισκέπτες και τους διαχειριστές της και να πείθει τους επισκέπτες της για την αξιοπιστία της εταιρίας στην οποία ανήκει και για την ποιότητα των πληροφοριών, ή των υπηρεσιών που παρέχει ή των προϊόντων που κατασκευάζει ή εμπορεύεται. 

Αλλά πρωτίστως πρέπει να αξιολογείται θετικά από την Google και την βρίσκουν εύκολα στις μηχανές αναζήτησης όσοι δεν την γνωρίζουν αλλά αναζητούν σχετικές πληροφορίες, υπηρεσίες ή προϊόντα.

Ειδικότερα η ιστοσελίδα για να είναι πράγματι αποτελεσματική, θα πρέπει:

  • Να είναι αισθητικά ελκυστική, εντυπωσιακή και ο σχεδιασμό της να αντικατοπτρίζει μοναδικά το brand name που εκπροσωπεί
  • Να είναι εύχρηστη και λειτουργική για τους επισκέπτες της
  • Να είναι διαδραστική ώστε να αλληλεπιδρά πολλαπλώς με τους επισκέπτες της
  • Να εμπεριέχει πλούσιο, κατά το δυνατόν πρωτότυπο και σωστά δομημένο περιεχόμενο
  • Να διαθέτει mobile version ή να είναι αυτόματα προσαρμόσιμη για κινητά και tablets (responsive)
  • Να έχει διερευνηθεί ποιος είναι ο ανταγωνισμός που έχει να αντιμετωπίσει στο διαδίκτυο με βάση τους στόχους των ιδιοκτητών της
  • Να έχει διερευνηθεί με ποιον τρόπο αναζητούν οι χρήστες του διαδικτύου, τις πληροφορίες που περιλαμβάνει
  • Να διαθέτει σελίδες στα κατάλληλα social media και να προωθείτε μέσα από αυτές
  • Να είναι ασφαλής και να το δείχνει
  • Να πείθει για την αξιοπιστία της επιχείρησης
  • Να ανανεώνεται και να εμπλουτίζεται το περιεχόμενό της με την συχνότητα που το είδος του απαιτεί
  • Να υποστηρίζεται σε ότι αφορά τις εργασίες SEO και τις αναρτήσεις στα social media
  • Να υποστηρίζεται τεχνικά με τις κατάλληλες αναβαθμίσεις ώστε να παραμένει σύγχρονη και ασφαλής
  • Να είναι απόλυτα προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού κανονισμού προστασίας προσωπικών δεδομένων GDPR
  • Να αξιοποιείται οργανωμένα και συστηματικά το newsletter marketing εάν το περιεχόμενό της είναι κατάλληλο για κάτι τέτοιο
  • Να υλοποιούνται στοχευμένες digital marketing καμπάνιες όταν είναι αναγκαίες
  • Να είναι εύχρηστη για τους διαχειριστές της
  1. Τι χρειάζεται μια ιστοσελίδα για να είναι ασφαλής;

Η ασφάλεια μιας ιστοσελίδας σχετίζεται με δύο διαφορετικές παραμέτρους:

  1. Την ασφάλεια που νιώθει ο χρήστης όταν βρίσκεται στην ιστοσελίδα

Για να νιώθει ασφαλής ο χρήστης πρέπει να πείθεται ότι βρίσκεται στην ιστοσελίδα μιας οργανωμένης και νόμιμης επιχείρησης. Δηλαδή πρέπει να υπάρχουν όλα τα στοιχεία επικοινωνίας της επιχείρησης, να διαθέτει SSL, να υπάρχουν όλα τα νομικά κείμενα που περιγράφουν τους όρους χρήσης, την πολιτική απορρήτου, την πολιτική cookies, κλπ.

Επίσης εάν υπάρχουν online πληρωμές με την πιστωτική ή την χρεωστική κάρτα του θα πρέπει να βεβαιώνεται ότι τα στοιχεία της κάρτας του συμπληρώνονται στο ασφαλές περιβάλλον της Tράπεζας ή της Neobank ή του Paypal.

  1. Την ασφάλεια της ιστοσελίδας από ιούς και άλλους κινδύνους κακόβουλου λογισμικού

Η ιστοσελίδα και ο server στον οποίο φιλοξενείται θα πρέπει να διαθέτουν όλα τα απαιτούμενα λογισμικά ασφαλείας. Ισχυρά Captcha, Hardware & Software Firewalls, συχνές αναβαθμίσεις και 24ωρο dynamic monitoring συνδέσεων ώστε να παρέχουν την ύψιστη δυνατή ασφάλεια από hacking, intrusion, brute forcing και spamming.

Φυσικά στο διαδίκτυο 100% ασφάλεια δεν υπάρχει, γι’ αυτό όλα τα security systems υπόσχονται ασφάλεια 99%.

Οι new generation servers της iservices είναι εφοδιασμένοι με όλα τα παραπάνω για να παρέχουν ασφάλεια στο ύψιστο επίπεδο.

 Διαβάστε το άρθρο μας με τίτλο τι είναι το SSL και γιατί είναι απαραίτητο για να μάθετε περισσότερα για την ασφάλεια της  ιστοσελίδας. 

Ποιός διαχειρίζεται την ιστοσελίδα αφού κατασκευαστεί;

Η διαχείριση της ιστοσελίδας μετά την κατασκευή της μπορεί να γίνεται είτε από τον  ιδιοκτήτη της ιστοσελίδας, είτε κάποιον in-house υπάλληλο της επιχείρησης του, ή μπορεί να υπάρχει συνεργασία με κάποια εταιρία web development που αναλαμβάνει να διαχειρίζεται και να υποστηρίζει το site. 

Με το διαχειριστικό περιβάλλον των σύγχρονων CMS όπως το WordPress η απλή διαχείριση και επεξεργασία της ιστοσελίδας είναι κάτι που δεν χρειάζεται ειδικές γνώσεις και μπορεί να γίνει από τον καθένα. 

Για αυτό στην iServices μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του site εκπαιδεύουμε δωρεάν τον πελάτη ώστε να μπορεί να διαχειρίζεται αυτός το site του. Σε περίπτωση όμως που δεν προλαβαίνει λόγω φόρτου εργασίας ή θέλει μια πιο εξειδικευμένη υποστήριξη, προσφέρουμε και την δυνατότητα να διαχειριστούμε εμείς το site με πακέτα προπληρωμένων τεχνικών ωρών.

Μάθετε περισσότερα για την τεχνική υποστήριξη που προσφέρουμε. 

 

Πως να επιλέξω εταιρία για την κατασκευή και τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας μου;

 

Ξεκινήστε κάνοντας έρευνα αγοράς και επικοινωνήστε με εταιρείες web development που σας κεντρίζουν το ενδιαφέρον τα έργα τους και ο επαγγελματισμός τους. Σίγουρα το budget που έχετε να διαθέσετε θα παίξει σημαντικό ρόλο στην τελική επιλογή εταιρίας, καθώς κάποιες εταιρείες θα είναι πολύ ακριβές και κάποιες πολύ φθηνές για το δικό σας project. Ωστόσο, μην δελεάστείτε από πολύ χαμηλές τιμές γιατι μπορεί να εγκυμονούν (μελλοντικούς) κινδύνους.  

Εσείς πρέπει να στοχεύσετε να συνεργαστείτε με την εταιρία που μπορείτε να χτίσετε μια μακροχρόνια σχέση εμπιστοσύνης, καθώς το project της ιστοσελίδας σας δεν ολοκληρώνεται με την κατασκευή του. Στο μέλλον είναι δεδομένο ότι θα χρειαστείτε τεχνική υποστήριξη, αναβαθμίσεις αλλά και βοήθεια με προωθητικές κινήσεις, για αυτό είναι καλό να έχετε στο πλευρό σας μια εταιρία-συνεργάτη που μπορεί να σας στηρίξει σε όλα αυτά τα βήματα. 

 

Αύξηση online πωλήσεων και traffic;

Μπορείτε να αυξήσετε τις online πωλήσεις και την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας άμεσα!

 Θέλετε να μάθετε πως?

Δείτε περισσότερα άρθρα μας