Skip to content
live-online-mathimata-3
Πίνακας περιεχομένων

Πως οι e-learning πλατφόρμες θα δώσουν λύσεις στην καραντίνα λόγω κορωνοϊού

Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα κάθε είδους έχουν κλείσει και κανείς δεν γνωρίζει πότε θα επαναλειτουργήσουν, αφού κανείς δεν μπορεί να προβλέψει με βεβαιότητα πότε θα ελαχιστοποιηθεί η απειλή του κορωνοϊού.

Τα φροντιστήρια κάθε είδους παραμένουν κλειστά και αυτά, όπως και τα κέντρα δια βίου μάθησης.

Το ίδιο συμβαίνει και με την οργάνωση σεμιναρίων, ημερίδων αφού όλα εντάσσονται στην ίδια πρόβλεψη αποφυγής συγκέντρωσης ατόμων στον ίδιο χώρο.

Ταυτόχρονα οι εταιρίες αναστέλλουν κάθε ενδοεταιρική διάσκεψη, σεμινάριο, μαζική συζήτηση στελεχών για τους ίδιους προφανείς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας.

Οι e-learning εφαρμογές δίνουν λύση

Ωστόσο, τεχνολογικά διαδικτυακά εργαλεία υπάρχουν και μπορούν να δώσουν λύση ώστε να συνεχιστεί το μεγαλύτερο μέρος των προαναφερόμενων δραστηριοτήτων, εκπαιδευτικών και επιχειρηματικών, εξ αποστάσεως. Πρόκειται για τις e-learning πλατφόρμες οι οποίες εύκολα μπορούν να υποκαταστήσουν τις συμβατικές αίθουσες διδασκαλίες, τον χώρο της βιβλιοθήκης, τις αίθουσες διοργάνωσης σεμιναρίων και ημερίδων ή το τραπέζι συσκέψεων επιχειρήσεων.

Μπορούν δηλαδή να αξιοποιηθούν για μαθήματα live εξ αποστάσεως, για online μελέτη μαθημάτων και εκπαιδευτικού υλικού γενικότερα, για διοργάνωση live διαδικτυακών σεμιναρίων και ημερίδων και για τηλεδιασκέψεις κάθε είδους.

Webinars plarform και LMS

Οι e-learning πλατφόρμες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Στις πλατφόρμες σύγχρονης εκπαίδευσης ή Webinars platforms και στις πλατφόρμες ασύγχρονης εκπαίδευσης ή LMS. Ενώ υπάρχει κι ένας τρίτος τρόπος υβριδικής e-learning διαδικασίας τα Massive Open Online Courses (M.O.O.C).Οι Webinars platforms (πλατφόρμες σύγχρονης εκπαίδευσης) υποκαθιστούν τη συμβατική αίθουσα διδασκαλίας και προσφέρουν τη δυνατότητα να διεξάγεται online εξ αποστάσεως σε πραγματικό χρόνο το μάθημα ή το σεμινάριο ή η ημερίδα ή η τηλεδιάσκεψη με τον ίδιο τρόπο και όλες τις δυνατότητες που προσφέρει η πραγματοποίησή τους σε συμβατική αίθουσα.

Κάθε ένας από τους συμμετέχοντες εισέρχεται στην διαδικτυακή αίθουσα διδασκαλίας της webinars platform από τον υπολογιστή του, από όπου και αν βρίσκεται, με μόνη αναγκαία προϋπόθεση να υπάρχει σύνδεση στο internet. Μπορεί να χρησιμοποιήσει laptop τα οποία συνήθως έχουν ενσωματωμένα μικρόφωνο, ηχεία και web κάμερα ή desktop με εξωτερικά ηχεία, μικρόφωνο και web κάμερα.

Για να θεωρείται καλή και πλήρης η webinar platform πρέπει να διαθέτει διαδραστικό πίνακα, δυνατότητα συμμετοχής με εικόνα και ήχο μαθητών και καθηγητή (ή εκπαιδευομένων και εκπαιδευτή), συλλογικό live chat, δυνατότητα αναπροσαρμογής της οθόνης όπως εξυπηρετεί την διαδικασία διδασκαλίας του καθηγητή, δυνατότητα διαμοιρασμού της επιφάνειας εργασίας του υπολογιστή του και αρκετές επιπλέον δυνατότητες.

Οι LMS ή πλατφόρμες ασύγχρονης εκπαίδευσης αποτελούν βασικό στοιχείο της e-learning διαδικασίας και αποτελούν τον χώρο online μελέτης των μαθητών (ή των εκπαιδευομένων) στο εκπαιδευτικό υλικό που έχει αναρτήσει ο καθηγητής (ή ο εκπαιδευτής). Ονομάζονται πλατφόρμες ασύγχρονης εκπαίδευσης γιατί σε αυτές κάθε μαθητής ή εκπαιδευόμενος εισέρχεται online στην πλατφόρμα μόνος του, με χρήση του κωδικού του, στο χώρο του μαθήματος που θέλει να μελετήσει χωρίς ταυτόχρονη παρουσία καθηγητή.

Η μελέτη μαθήματος γίνεται με τον τρόπο και τους όρους που έχει προσδιορίσει ο καθηγητής (πχ σταδιακή ενώ υπάρχει δυνατότητα online επίλυσης test που επιβεβαιώνουν την κατανόηση του εκπαιδευτικού υλικού. Όπως και δυνατότητα δημιουργίας forum μαθητών και καθηγητών, live chat, αναλυτικών στατιστικών κλπ.

Οι πλατφόρμες ασύγχρονης εκπαίδευσης έχουν καθιερωθεί ως βασικά εργαλεία εκπαίδευσης εξ αποστάσεως από πανεπιστημιακά ιδρύματα τα οποία στηρίζουν σε αυτές ακόμη ολόκληρα μεταπτυχιακά προγράμματα.

Ο τρίτος δρόμος e-learning εκπαίδευσης, τα Massive Open Online Courses (M.O.O.C). είναι, όπως αναφέραμε, μία υβριδική e-learning διαδικασία αφού στηρίζεται σε video on demand, που μπορεί να είναι ένα ή σειρά videos ανά μάθημα ή σεμινάριο. Ουσιαστικά πρόκειται για videos που δημιουργούνται για εκπαιδευτικούς σκοπούς, αναρτώνται σε ιστοσελίδα τύπου webtv on demand και είναι προστατευμένα αφού δεν μπορεί κάποιος να τα δει χωρίς χρήση κωδικού τον οποίο αγοράζει και πληρώνει online. Ή μπορούν να αναρτηθούν σε μία LMS πλατφόρμα. Tα MOOC μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά σε μια e-learning επιχείρηση και το πλεονέκτημα τους είναι ότι τα video δημιουργούνται μία φορά και μπορούν να το αγοράσουν και να το μελετήσουν άπειρος αριθμός χρηστών. Και στην περίπτωση των MOOC και στην περίπτωση της LMS πλατφόρμας ασύγχρονης εκπαίδευσης είναι δυνατόν να δημιουργηθεί και networking κοινότητα με forum συμμετοχής πολλών μαθητών.

Για όλα τα προαναφερόμενα η ζήτηση είναι ήδη μεγάλη αφού αποτελούν μονόδρομο για την αντιμετώπιση της καραντίνας και την συνέχιση εξ αποστάσεως της εκπαιδευτικής ή επιχειρηματικής διαδικασίας. Παράλληλα ας το δούμε και ως ευκαιρία εκσυγχρονισμού και αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών, έστω και υπό συνθήκες πίεσης.

Για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία για τις πλατφόρμες e-learning ή τι χρειάζεστε για να οργανώσετε μαθήματα ή σεμινάρια εξ’ αποστάσεως, επικοινωνήστε μαζί μας.

Δείτε περισσότερα άρθρα μας