Skip to content
covid-technology-1
Πίνακας περιεχομένων

Μαζική στροφή σε υπηρεσίες και συνδρομές διαδικτύου αλλάζουν τη ζωή μας

Η επέλαση του κορωνοϊού και τα αυστηρά περιοριστικά μέτρα, στην Ελλάδα και σε όλο σχεδόν το κόσμο, αλλάζουν ταχύτατα τις συνήθειες μας και μας μαθαίνουν να ζούμε, να επικοινωνούμε, να συναλλασσόμαστε μέσω διαδικτύου, πολύ περισσότερο από όσο είχαμε συνηθίσει.

Ακόμη και οι αναλφάβητοι των νέων τεχνολογιών υποχρεώνονται εξ ανάγκης να εξοικειωθούν με τις διαδικτυακές λειτουργίες, αφού δεν μπορούν να κάνουν διαφορετικά.
Σε ελάχιστο χρονικό διάστημα τα σχολεία αναγκάστηκαν να λειτουργούν εξ αποστάσεως χρησιμοποιώντας όπως – όπως πλατφόρμες e-learning, παρότι το εκπαιδευτικό σύστημα δεν ήταν έτοιμο να υποδεχτεί και να υποστηρίξει την e-learning εκπαιδευτική λειτουργία, με ελλιπέστατο εξοπλισμό και ανεκπαίδευτους δασκάλους και καθηγητές, σε πολύ μεγάλο ποσοστό. Τα φροντιστήρια ακολούθησαν στην εξ’ αποστάσεως υποστήριξη των μαθητών τους και το ίδιο έκαναν και τα ΚΕΚ αλλά και όλοι οι οργανισμοί διοργάνωσης σεμιναρίων, δημόσιοι και ιδιωτικοί.

Η elearning εκπαίδευση ήρθε για να μείνει.

Θα οργανωθεί καλύτερα και θα αποτελέσει βασικό πυλώνα της εκπαιδευτικής διαδικασίας την επόμενη ημέρα.
Οι συνθήκες καραντίνας άλλαξαν και τον τρόπο χρήσης των τραπεζικών υπηρεσιών. Περίπου 100.000 νέους συνδρομητές e-banking απέκτησαν οι τέσσερις συστημικές ελληνικές τράπεζες μόνο κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο εφαρμογής των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας.
Όλες οι συνήθεις τραπεζικές συναλλαγές – όπως είναι οι κάθε φύσεως πληρωμές προς δημόσιους οργανισμούς, ταμεία, εφορίες, μεταφορές ποσών, εμβάσματα κλπ. – μπορούν να πραγματοποιηθούν μέσα από τα web banking δίκτυα, γεγονός που ωθεί και τους τελευταίους αρνητές της τεχνολογίας στη χρήσης τους. Η στροφή αυτή των πελατών συνεπάγεται όπως είναι φυσικό και σημαντική αύξηση των εσόδων από προμήθειες για τις τράπεζες και μάλιστα σε μια περίοδο που οι υπόλοιπες τραπεζικές εργασίες βρίσκονται στο ναδίρ.

Μεγάλη αύξηση επισκεψιμότητας είδαν τα διαδικτυακά Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας -και τα τηλεοπτικά κανάλια βέβαια- ενώ εκφράζεται έντονος προβληματισμός για το μέλλον των εφημερίδων και κυρίως των καθημερινών εκδόσεων.

Το «Μενουμε Σπίτι» δημιούργησε και προβλήματα στο παγκόσμιο διαδίκτυο αφού πάνω από 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι είναι κλεισμένοι στα σπίτια τους και το streaming πάει σύννεφο. Οι streaming υπηρεσίες όπως το Netflix μείωσαν την ποιότητα των videos τους μιας και η παρακολούθηση video στο internet αποτελεί το 60% περίπου του συνολικού φόρτου.
Ωστόσο η Google φρόντισε να καθησυχάσει τον κόσμο, υποστηρίζοντας ότι οι δικοί της servers είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν την ξαφνική και μη αναμενόμενη αύξηση χρήσης του internet στις υπηρεσίες της όπως (YouTube, Search, Maps, Gmail και δεκάδες άλλες).Εκτός αυτών, η καραντίνα έφερε αλλαγές και στον τρόπο που αγοράζουμε προϊόντα ή υπηρεσίες, Τα e-shop κάνουν χρυσές δουλειές, οι εταιρίες courier τρέχουν και δεν προλαβαίνουν για να εξυπηρετήσουν όλες τις παραγγελίες και το ίδιο συμβαίνει με τα καταστήματα που παρέχουν υπηρεσίες delivery.

Την εκρηκτική άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου στη κατέγραψε έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Ερευνών Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστήμιο Αθηνών, που έγινε στο διάστημα 25-27 Μαρτίου και 1-3 Απριλίου.
  • Σχεδόν ένας στους δύο καταναλωτές έχει υποβάλλει online παραγγελία σε κατάστημα.
  • Ενώ το τελευταίο δεκαήμερο το 2019 το 21% του πληθυσμού που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά, την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου 2020 το ποσοστό αυτό ανήλθε στο 44%.
  • Αντίστοιχα στοιχεία δίνει και πρόσφατη ανακοίνωση του Skroutz, που τα 4400 ηλεκτρονικά καταστήματα που φιλοξενεί, κατέγραψαν αύξηση των online αγορών τους κατά 41%.
  • Στην ηλεκτρονική υπηρεσία παραγγελίας και παράδοσης έτοιμου φαγητού (delivery) το ποσοστό αύξησης από 13% (τελευταίο δεκαήμερο το 2019) ανήλθε σε 25% την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου 2020.
  • Εντυπωσιακή είναι η αύξηση στις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ αφού 8% του πληθυσμού έχει παραγγείλει online τις τελευταίες δέκα ημέρες, σε σχέση με κάτω του 1% , το 2019. Οκταπλασιάστηκαν δηλαδή οι διαδικτυακές παραγγελίες από e-Surer Market.

Το βέβαιο είναι ότι η κατάσταση εγκλεισμού των πολιτών στο σπίτι αναμένεται να αλλάξει δραστικά και να παγιώσει κάποιες συμπεριφορές σε όλους τους τομείς της καθημερινότητάς μας. Ο ψηφιακός αναλφαβητισμός μειώνεται απότομα και οι ψηφιακές ευκολίες σταδιακά θα γίνουν συνήθεια.

Η επόμενη μέρα θα είναι πολύ περισσότερο διαδικτυακή αλλάζοντας δραστικά τομείς της αγοράς και της οικονομίας.
Δείτε περισσότερα άρθρα μας