Skip to content
Ιστοσελίδα για ξενοδοχεία
Πίνακας περιεχομένων

Ιστοσελίδα για ξενοδοχεία: Τι χρειάζεται για να αποδίδει

Τον πυρήνα του σχεδίου ψηφιακής παρουσίας ενός ξενοδοχείου ή μιας τουριστικής επιχείρησης αποτελούνη δημιουργία ιστοσελίδας (σχεδιασμός και κατασκευή) και η δημιουργία κατάλληλου περιεχομένου ικανού να αποδώσει.

Στη συνέχεια θα περιγράψουμε συνοπτικά τι περιλαμβάνει το σχέδιο ψηφιακής παρουσίας ενός ξενοδοχείου ή μιας τουριστικής επιχείρησης και λεπτομερέστερα τι απαιτείται για να αποδώσει μια ιστοσελίδα, τι πρέπει να προσεχθεί, τι να περιλαμβάνει κλπ.

Το σχέδιο ψηφιακής παρουσίας αποτελεί μέρος του συνολικού στρατηγικού σχεδιασμού της επικοινωνιακής πολιτικής (δηλαδή του συνολικού σχεδίου marketing) ενός ξενοδοχείου, μιας μονάδας apartments, villas ή κάθε είδους τουριστικών καταλυμάτων.

Σχεδιάζοντας ένα ολοκληρωμένο digital marketing plan για ένα ξενοδοχείο ή οποιαδήποτε επιχείρηση τουρισμού που προσφέρει υπηρεσίες διαμονής ή και συνοδευτικές (φαγητό, ποτά, spa, εκδρομές κλπ.) ή πλήρες – καθετοποιημένο πακέτο τουριστικού προϊόντος, θα πρέπει να δίδεται ιδιαίτερη προσοχή και σημασία πρώτα απ’ όλα στην επιχειρηματική στόχευση. Τι είδους πελάτες θέλει να προσελκύσει και από που; Από ποιες χώρες; Ποιας οικονομικής κατάστασης; Ποιων ειδικών ενδιαφερόντων; Και βέβαια οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα πρέπει να συνδυάζονται με το είδος των υπηρεσιών που η τουριστική επιχείρηση έχει την δυνατότητα να τους προσφέρει.

Το τουριστικό σχέδιο ψηφιακής παρουσίας για να είναι πλήρες μπορεί να περιλαμβάνει:

  • Έρευνα στο διαδίκτυο σχετικά με τον τρόπο που αναζητούν οι χρήστες του διαδικτύου πληροφορίες σχετικές με τις υπηρεσίες που διαθέτει η συγκεκριμένη τουριστική επιχείρηση (πχ ξενοδοχείο με ιδιωτική παραλία στη Χαλκιδική ή ξενοδοχείο με πολυτελές spa στη Ρόδο ή studios στο Ναύπλιο + rent a car). Ερεύνα ανταγωνισμού και φυσικά από ποια κανάλια αναζητά τις σχετικές υπηρεσίες κάθε είδος δυνητικών πελατών.
  • Κατασκευή ιστοσελίδας (Responsive, user friendly / mobile usability, προσαρμοσμένη σε GDPR, ενσωμάτωση μηχανής κρατήσεων, δημιουργία e-Vouchers).
  • Σχεδιασμός του περιεχομένου ιστοσελίδας (custom γραφιστικά στοιχεία, animation, videos, slideshows και φωτογραφίες) που έχουν ως σκοπό να κάνουν την ιστοσελίδα σας εντυπωσιακή και να πείσουν τον επισκέπτη.
  • Συγγραφή κειμένων από ειδικό κειμενογράφο με στοιχεία που θα αναδεικνύουν τα πλεονεκτήματα του ξενοδοχείου, την ποιότητα και το εύρος των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών, τα πλεονεκτήματα και τα ατού της ευρύτερης περιοχής -ως τουριστικό προορισμό- και θα τα αξιοποιούν με στόχο τη βέλτιστη εντύπωση του χρήστη. Χρειάζεται πλούσιο περιεχόμενο, πρωτότυπο και χωρίς αντιγραφές που εκθέτουν, με γνώση των κανόνων δεοντολογίας, με τρόπους προστασίας αλλά και ανάδειξης αποκλειστικού φωτογραφικού και άλλου multimedia υλικού.
  • Πλήρες πακέτο εργασιών SEO (Search Engine Optimization) για να αξιολογείτε θετικά από την Google η ιστοσελίδα σας και να τη βρίσκουν όσοι δεν γνωρίζουν την συγκεκριμένη ιστοσελίδα αλλά αναζητούν πληροφορίες για διαμονή, ξενοδοχείο, δωμάτιo με Χ ή Ψ χαρακτηριστικά, κλπ.
  • Ανάπτυξη και προώθηση στα Social Media (Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Linkedin, Youtube)
  • Σχεδιασμός και ανάπτυξη προωθητικών ενεργειών σε Google Ads.
  • Σχέδιο και υλοποίηση προωθητικών ενεργειών στο εξωτερικό, σε στοχευμένο κοινό.
  • Συνεχής κι εξειδικευμένη υποστήριξη μετά την παράδοση της ιστοσελίδας, εάν ο πελάτης το επιθυμεί
  • Αξιολόγηση των αποτελεσμάτων και εξαγωγή συμπερασμάτων για τον σχεδιασμό της επόμενης καμπάνιας προωθητικών ενεργειών.

Ποιες οι προϋποθέσεις για να αξιολογείται θετικά η ιστοσελίδα ενός ξενοδοχείου ή μιας τουριστικής επιχείρησης

Όπως είπαμε, σ’ αυτό το άρθρο θα εξηγήσουμε ειδικότερα ποιες είναι οι προϋποθέσεις ώστε η ιστοσελίδα ενός ξενοδοχείου ή μιας τουριστικής επιχείρησης να αποδίδει, να προσελκύει επισκέπτες και να τους μετατρέπει σε πελάτες. 

Η ιστοσελίδα του είναι η ταυτότητα και η διαδικτυακή βιτρίνα για κάθε ξενοδοχείο ή μονάδα καταλυμάτων κάθε είδους. Εκεί, πρέπει να βρίσκει κάθε τουρίστας που σχεδιάζει το ταξίδι του όλες τις πληροφορίες που θα του συνθέσουν το «όνειρο» των διακοπών ή του ταξιδιού του.

Πρέπει να δει σε φωτογραφία το μπαλκόνι στο οποίο θέλει να πίνει τον απογευματινό καφέ του, την θέα που ονειρεύεται να απολαμβάνει, την παραλία που θέλει να κολυμπά, τα φαγητά που θέλει να γευτεί, να πληροφορηθεί για τη δυνατότητα οργάνωσης εξορμήσεων, συμμετοχής σε δραστηριότητες (αναλόγως με τα ενδιαφέροντα και τον τύπο κάθε πελάτη), τις επιλογές διασκέδασης που θα έχει, επίσης να επιβεβαιώσει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, ώστε να νιώσει ασφαλής και σίγουρος για την επιλογή του.

Πως θα πεισθεί ο χρήστης; Από το περιεχόμενο της ιστοσελίδας η οποία θα πρέπει να του παρέχει με τρόπο σοβαρό και αξιόπιστο όλες τις πληροφορίες για το ξενοδοχείο, τη θέση του, τον εξοπλισμό του, τις υπηρεσίες που προσφέρει, τη βοήθεια που παρέχει στον πελάτη του για να εξερευνήσει την περιοχή, για να ενοικιάσει αυτοκίνητο, δίκυκλο ή σκάφος, για να ασχοληθεί με το αγαπημένο του σπορ, για να απολαύσει την τοπική κουζίνα και πολλά άλλα.

Με λίγα λόγια μια ιστοσελίδα ξενοδοχείου πρέπει να αποτυπώνει, να υπόσχεται και να προσφέρει με τρόπο γλαφυρό, ξεκάθαρο και εντυπωσιακό όσα χρειάζεται ο τουρίστας που αναζητά τον επόμενο προορισμό του για να επιλέξει την δική σας επιχείρηση. Η ιστοσελίδα σας οφείλει να εντυπωσιάζει, να ενημερώνει και να πείθει.

Για να επιτευχθεί αυτό το αποτέλεσμα δεν είναι αναγκαίος μόνο ο άρτιος και σύγχρονος σχεδιασμός της ιστοσελίδας, που φυσικά θα είναι responsive για να είναι κατάλληλη και για κινητά, εξίσου αναγκαία είναι και η συγγραφή – δημιουργία κατάλληλου περιεχομένου. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Ή μάλλον καταλυτικό. Και όταν λέμε περιεχόμενο εννοούμε κείμενα, φωτογραφίες, video, animation, infographics, virtual tour και ότι απαιτείται για να είναι πλήρες, ουσιαστικό, εντυπωσιακό και πειστικό.

Το πλούσιο, σωστά γραμμένο και σωστά δομημένο περιεχόμενο καθιστά μια ιστοσελίδα εντυπωσιακή, πειστική και το σημαντικότερο υψηλής αξίας για τη μηχανή αναζήτησης και αξιολόγησης της Google εφόσον βέβαια στην ιστοσελίδα έχουν υλοποιηθεί και πλήρεις εργασίες SEO.

Οι εντυπωσιακές – καλλιτεχνικές φωτογραφίες και τα video μπορούν και θα πρέπει να καθηλώνουν των επισκέπτη, να αιχμαλωτίζουν το βλέμμα και τη σκέψη του.

Μπορεί σημαντικό μέρος των κρατήσεων ενός ξενοδοχείου να γίνεται μέσα από κανάλια OTA (Online Τravel Agencies) αλλά ο ρόλος της ιστοσελίδας είναι αναντικατάστατος διότι μεγάλος αριθμός επισκεπτών θα μπει κατ’ ευθείαν να ελέγξει την ιστοσελίδα σας. 

 

Λειτουργικότητα του website και ευκολία χρήσης από τον επισκέπτη

Όπως έχετε ήδη κατανοήσει, ο στόχος ενός website ξενοδοχείου, θα πρέπει να είναι η μετατροπή των επισκέψεων σε κρατήσεις. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να έχει και τον ανάλογο σχεδιασμό έτσι ώστε να διευκολύνει τον επισκέπτη – ταξιδιώτη, αλλά και να τον καθοδηγεί ώστε να καταλήξει σε κράτηση μέσα από την ενσωματωμένη booking engine του ξενοδοχείου σας.

Επίσης μπορεί να περιλαμβάνει χρήση Hotel e-Vouchers (Κουπόνια προκρατήσεων) τα οποία προσφέρουν τη δυνατότητα στους χρήστες να κάνουν κράτηση δωματίων ή υπηρεσιών χωρίς να επιλέξουν δεσμευτικά ημερομηνίες.

Λάβετε υπόψη σας ότι τα UX και UI design της ιστοσελίδας σας θα πρέπει να έχουν συνδυαστεί αρμονικά και να επιτυγχάνουν άριστο αποτέλεσμα ώστε η ιστοσελίδα να είναι εύχρηστη λειτουργική και να επιτυγχάνεται πολύ καλή εμπειρία πλοήγησης για τον επισκέπτη – δυνητικό πελάτη σας. Έχουμε ήδη εξηγήσει τον ρόλο που διαδραματίζει το ποιοτικό περιεχόμενο (κείμενα, φωτογραφίες, Video κλπ.) για το βέλτιστο αποτέλεσμα (user experience).

Τι μπορεί να πετύχει για εσάς μια πραγματικά καλή ιστοσελίδα ξενοδοχείου ή υπηρεσιών τουρισμού

Οι ιστοσελίδες τουρισμού δεν προωθούν απλώς ένα καταναλωτικό προϊόν, αλλά οφείλουν να παρακολουθούν τις ειδικότερες τάσεις των καταναλωτών τουριστικών προϊόντων ανά εποχή ή ανά συνθήκες που δημιουργούνται εκτάκτως και να ακολουθούν τους κανόνες του διαδικτύου και ένα εξειδικευμένο – προσαρμοσμένο κατάλληλα τουριστικό digital marketing plan.

Για παράδειγμα, οι εξελίξεις όπως διαμορφώθηκαν με την πανδημία πρόσφατα, άλλαξαν πολλές φορές τα δεδομένα κατά την τελευταία διετία. Οι σύγχρονες τουριστικές επιχειρήσεις που ανταποκρίθηκαν επιτυχώς, ήταν εκείνες που είχαν τα αντανακλαστικά να προσαρμόσουν τις υπηρεσίες τους, την τιμολογιακή τους πολιτική, και πρωτίστως, το marketing plan, με τρόπο που να καθησυχάζει και να πείθει τους δυνητικούς πελάτες τους για την ασφάλειά τους και το επίπεδο των προσφερόμενων παροχών και υπηρεσιών στις νέες συνθήκες.

Αυτή η νέα πολιτική έπρεπε αν εκφραστεί και να προβληθεί κατάλληλα μέσω της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου ή της τουριστικής επιχείρησης. Σε πολλές περιπτώσεις χρειάστηκε και η δημιουργία εξειδικευμένων web – mobile εφαρμογών.

Ωστόσο μία μερίδα επιχειρηματιών τουρισμού εξακολουθεί να προβληματίζεται για το εάν «αξίζει» να επενδύει ουσιαστικά στο διαδίκτυο. Έχει αποκτήσει στο παρελθόν μια ιστοσελίδα την οποία δεν αναβαθμίζει, δεν τροφοδοτεί επαρκώς, αδιαφορώντας για τους κανόνες του digital marketing.

  • Οφείλουν όμως να κατανοήσουν ότι δεν πρόκειται η ιστοσελίδα τους να εμφανιστεί στις πρώτες σελίδες της Google, διότι η Google απαιτεί πρωτίστως πλούσιο, πρωτότυπο και ποιοτικό περιεχόμενο, πλήρη ιστοσελίδα με στοχευμένο σχεδιασμό και αναλυτική ενημέρωση των επισκεπτών της.
  • Θα πρέπει επίσης να αναρωτηθούν: Οι επισκέπτες της ιστοσελίδας τους, όσοι τη βρουν, με όποιο τρόπο, θα πεισθούν από το περιεχόμενό της; Θα εντυπωσιαστούν; Θα νιώσουν ασφαλείς; Θα θεωρήσουν ότι είναι η καλύτερη επιλογή για το ταξίδι ή τις διακοπές τους; Θα νιώσουν την ανάγκη να επικοινωνήσουν με την επιχείρηση για να κλείσουν τη διαμονή τους ή να κάνουν online κράτηση;
  • Μεγάλο ποσοστό ταξιδιωτών επιλέγουν να οργανώνουν μόνοι τους τα ταξίδια τους. Τι κάνουν σ’ αυτήν την περίπτωση; Επιλέγουν ένα προορισμό και αναζητούν εκεί ξενοδοχεία αλλά και υπηρεσίες που θα χρειαστούν, αναλόγως του σκοπού του ταξιδιού τους. Διαφορετικές υπηρεσίες θα αναζητήσουν αν πρόκειται για ταξίδι διακοπών ή συμμετοχής σε συνέδριο ή αν πρόκειται για ιατρικό ή θρησκευτικό τουρισμό ή αν το ταξίδι τους σχεδιάζεται με επίκεντρο κάποιο αγαπημένο τους σπορ ή δραστηριότητα ή φεστιβάλ. Σε κάθε περίπτωση εσείς θέλετε: Πρώτον να βρουν τη δική σας ιστοσελίδα. Δεύτερον να πεισθούν από το περιεχόμενό της.

Ας δούμε λοιπόν με τίτλους τι χρειάζεται μια ιστοσελίδα ξενοδοχείου

    1. Να αναδεικνύει τα πλεονεκτήματα του ξενοδοχείου. Είναι πάρα πολύ σημαντικό ώστε να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.
    2. Να παρουσιάζει με τρόπο σαφή και ξεκάθαρο όλες τις υπηρεσίες που προσφέρει, με γλαφυρά και ποιοτικά κείμενα.
    3. Η αισθητική (design) της ιστοσελίδας να βρίσκεται σε αρμονία με την αισθητική του ξενοδοχείου.
    4. Να διαθέτει πλούσιο και υψηλής ποιότητας περιεχόμενο (φωτογραφίες, video, virtual tour 360) αφού οι εντυπωσιακές εικόνες αποτελούν καθοριστικό παράγοντα για την επιλογή των χρηστών όταν αναζητούν ταξιδιωτικό προορισμό.
    5. Να διαθέτει υλικό για την ευρύτερη περιοχή (παραλίες, μνημεία, αρχαιολογικούς χώρους, περιοχές διασκέδασης κλπ.) προσφέροντας στον πελάτη της έναν εύχρηστο οδηγό για το ταξίδι του.
    6. Να εμπεριέχει σύγχρονη και λειτουργική booking engine μέσω της οποίας θα διευκολύνονται οι επισκέπτες της ιστοσελίδας να κάνουν άμεσα την κράτησή τους πληρώνοντας online.
    7. Να δίνει έμφαση στην προώθηση μέσω τον social media, της google και του email marketing. 

Ποια website χαρακτηρίζονται ως “ιστοσελίδες τουρισμού”;

Ιστοσελίδες τουρισμού χαρακτηρίζονται τα website που αφορούν ξενοδοχεία κάθε είδους και μεγέθους, τουριστικά καταλύματα κάθε είδους, πρακτορεία ταξιδιών, εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων, σκαφών, υπηρεσίες transfer τουριστών, αλλά και επιχειρήσεις εστίασης, διασκέδασης, οργάνωσης εκδρομών, περιηγήσεων, exteme sport κι άλλες συναφείς. 

Δείτε περισσότερα άρθρα μας